|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

פאשיזציה? - זו רק ההתחלה

שיעור האזרחים היהודיים התומכים בדברי רבנים חומים-שחורים, עבר מזמן את שני אחוזי החסימה דהיום. בעתיד הלא רחוק תביא הדמוגרפיה, בצד הקצנת המגזרים שהדמוגרפיה לצידם - לצמיחתן המתמשכת של מפלגות הנתפסות היום כמפלגות שוליים ולהקצנתן המתמשכת. הן תהיינה מפלגות בעלות מאפיינים פאשיסטיים מובהקים. מפלגות אלה יובילו את עצמן ואותנו אל השלב הבלתי-נמנע הבא, השלב שמדיו שחורים; השלב שבו יונהגו כאן כלליו של הספר "תורת המלך"
23/05/2011  |     |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
תורת המלך. שיאים חדשים [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  פאשיזם? קטן עלינו

רוב היהודים בישראל מסרב לראות כמות-שהיא את דמותו של הציבור היהודי בישראל, ההולכת ומשתנה לנגד עיניו, הולכת ומצטבעת בגוונים חומים שחלקם מוכהה לגווני שחור שונים. לקות-ראייה זו אינה פוסחת על מי שמשלח-ידם הוא קריאת החברה בה הם חיים ופיענוח מגמות המסתמנות בה.

הנה, לדוגמה, דברים שאמר פרופ' עוז אלמוג, בריאיון עם לונדון וקירשנבאום, לא מכבר. אלמוג קבע, וחזר על קביעתו שוב ושוב, כי מפלגה עם אג'נדה פאשיסטית לא תעבור בישראל את אחוז החסימה. הוא הגן על עמדתו זו מול מתקפתו של ירון לונדון. אלמוג בטוח כי לא תיתכן כניסת מפלגה פשיסטית לכנסת. ייתכן שהוא מקיש זאת מאזעקות העבר אודות סכנת פאשיזציה, נוסח "זאב,זאב!", שהתגלו כאזהרות שווא. אך האם התבדות אזהרות העבר מפני פאשיזציה של ישראל היא עדות משכנעת למופרכותם של חששות דומים כעת?

נזנח, לצורך הקיצור, את החיטוט בעבר שלפני מלחמת עולם ושואה. אז, למשל, פירסם אבא אחימאיר, אידיאולוג רוויזיוניסט, טור ושמו "מיומנו של פאשיסטן". עולם האסוציאציות שנלווה אז למונח פאשיזם היה אז שונה מזה של היום. הימין הציוני החילוני, שפלירטט עם כיוונים פשיסטיים,זנח אותם במקביל להתכנסות הפאשיזם והנאציזם. עם זאת, בשנות החמישים והשישים אמר השמאל הישראלי על מנחם בגין - מכוח הרגל או כדי ללכד שורות - כי יש בו ובתנועתו סכנה פאשיסטית.

יוסי שריד, ראש מטה הבחירות של "העבודה" בבחירות המהפך ב-1977, הזהיר מפני מלחמה שימיט בגין על ישראל, למחרת היבחרותו. הייתה זו אזהרת שווא. בגין הביא שלום, אף כי תחב את ישראל ללבנון. מכל מקום, ישראל שמסר בגין ליורשיו לא הייתה דמוקרטית פחות או לוחמנית יותר מזו שקיבל לידיו. אלא שבגין ושנות החמישים אינם העשור השני למאה ה-21, ויורשי בגין ב"חירות" לגלגוליה אינם הציבור העשוי להבשיל מתוכו ישראל פאשיסטית. המיזם החום-שחור מצוי כיום בישראל בידיהם של חובשי כיפות. חרף האמור לעיל, צודק אלמוג בקביעתו כי לא יעלה בידי מפלגה פאשיסטית להיכנס לכנסת; אלא שזו קביעה נכונה לפי שעה בלבד. לא לפִי שנה או לפי עשור.

לפי שעה החוק בישראל אוסר על גוף פוליטי מורשה, לעלות למגרש הפוליטי עם חלק נכבד מהאג'נדה הפאשיסטית. לפי שעה. ולראייה - "כך", מפלגתו של כהנא שמסריה היו פאשיזם ומעבר לו, כלומר פאשיזם בארומה של נאציות-במהופך (טיהור אתני, ענישת יחסי מין בין יהודים לשאינם כאלה, למשל). "כך" נאלצה להתבטל ולהעלם מן הזירה הפרלמנטרית, מכוח חקיקה אנטי-פאשיסטית. החקיקה הזו נתקבלה לאחר שמפלגת 'כך' הפאשו-נאצית נכנסה ב-1984 לכנסת ה-11.

אז (1985) נחקק חוק שנועד למנוע את אשר פרופ' אלמוג טוען כי איננו אפשרי - צליחת מפלגה פאשיסטית ישראלית את אחוז החסימה. כהנא כשל בנסיונו להיבחר שנית, כיון שכל מהותה של תנועתו הייתה נעוצה באג'נדה שהפכה לבלתי חוקית. יש לזכור כי ב-1984 נכנס כהנא לכנסת לבדו, אך שיעור התומכים בכ"ך בקלפיות היה 1.2%, שהם כמעט מנדט וחצי. אמת, שיעור המצביעים הזה לא יספיק לכ"ך או למפלגה כלשהי כיום, כיון שגובה החסימה כעת הוא כפול: 2% מהקולות הכשרים. אלא שמאז 1984 השתנתה ישראל, ותוויה האידיאולוגיים והפוליטיים השתנו שינוי רדיקאלי, שעיקרו - פרישֹת כנפי הלגיטימיות על אנשים, תנועות ואמירות שנחשבו מתועבים ומוקצים בימיו של צדיק הדור, זיע"א, מאיר כהנא.

ההוויה הפאשיסטית הגיעה ב"תורת המלך" לפסגות חדשות

הספר "תורת המלך" שראה אור לפני כשנה וחצי, הביא לשיאה את ההטפה הגולשת שעניינה הערבים במדינה היהודית: גלישה מהטפה לשלילת זכויותיהם, אל הקריאה לגירושם, וממנה לפסיקות בדבר החובה להשמידם. (גלישה שכל הקורא את מהלך השואה ימצא בו מקבילה מיושמת).

הנאציזציה של ההווייה הפאשיסטית הגיעה ב"תורת המלך" לפסגות חדשות. הגוונים המתועבים מצויים בביסוס פרטני של תורת הגזע היהודית; על פיה, מי שאינו יהודי אינו בגדר אדם; הגוונים המתועבים של "תורת המלך" מצויים, בין השאר, באיסור להציל גוי ובחובת השמדת עמלק. בכל אלה - למרבה הזוועה - אין הספר מחדש,כיון שהוא מסתמך על דורות של חכמים ורבנים. הגוונים העל-פאשיסטיים שבספר מתמצקים בפסיקות בדבר הצורך להשמיד ילדים ובטיעונים התומכים אותן, ובהטפה מפורשת להמתה אכזרית ככל האפשר של המושמדים.

את ילדי האויב, קובע "תורת המלך", יש להשמיד חרף היותם חפים מפשע, כיון שהם "מוחזקים לגדול להיות רשעים כמו הוריהם". לעתים - כדוגמת קללת הנביא את בבל - חייבת הריגתם להיות אכזרית, עד ניפוץ ראשיהם אל הסלע, כדי להביא לידי נקמה ראויה, "ולפי זה, הנקמה היא רק שיקול של צורת ההריגה".

ועוד כותבים הרבנים המחברים על הריגת תינוקות גויים כנקמה: "הטף לא נהרגים בגלל רשעותם, אלא בגלל שיש צורך של כולם בנקמה ברשעים, והטף הם אלה שהריגתם תספק את הצורך הזה". הפיסקה הבאה אודות הריגת ילדים מחליאה לא פחות: "... התירה התורה הריגת הטף... ובאופן פשוט גם הם [הילדים הנקטלים] מרוויחים מזה כי אחרת יגדלו בצורה לא מתוקנת וממילא נצטרך להרגם... כלומר: כיון שממילא צריך לעקור את האומה הזו וכל כוחה הרוחני, הילדים הללו לא יהיו עִם קיום, וסופם להיות בני מוות בעולם בו אין להם מקום. ולכן מוטב להרגם כבר עכשיו".

ישנו גם נימוק דמוגרפי-איסטרטגי לחובת השמדתם של ילדי אויב: "כאשר דנים בהריגת תינוקות וילדים, הרי שמצד אחד אנחנו מסתכלים עליהם כעל חפים מפשע גמורים... אך מן הצד השני יש חשש גדול מפניהם כשיגדלו. ... ובהקשר הזה ברורה החובה להרוג כל זכר במצב בו אנו כובשים שטח של אויב שלא הסכים להיענות לקריאה שלנו לשלום. כיון שהישארותם של זכרים גדולים היא סכנה לשלטון שלנו באותו מקום". אמירה זו דומה להחליא לדברים שאמר היינריך הימלר,כשדיבר על השמדת ילדי היהודים: "אינני רואה את עצמי זכאי לחסל בני אדם ולהשאיר את ילדיהם בחיים. כשיגדלו הילדים האלה הם ישאפו לנקום את דם הוריהם, נקמה שתפגע בבנינו ובנכדינו".

מחברי "תורת המלך" מרחיקים לכת, וקובעים גם כי "מותר להתרפא בגוי כדי להציל את ישראל... (...) חייו [של גוי] אינם כחיי ישראל, ולכן מותר לנצל אותם לצורך הצלת [בן עם] ישראל... אפשר לכבוש את [כל באי עולם] ולהשתמש בהם לכל צורך של ישראל". ועוד: "אף על-פי שבפשטות מותר להתרפא הריגת גוי, כמו שביארנו, יש לדון האם היהודי חייב לקום ולהרוג את הגוי במצב הזה (הדגשה במקור)... (מכל מקום) מותר לגוי להתנדב ולתת לב או כבד כדי להציל את [בן עם] ישראל...". ובסוגייה זו קבע הרב יצחק רוזנברג, מורם ורבם של מחברי "תורת המלך", כי "באופן תאורטי אם יהודי יצטרך השתלת כבד להצלת חייו, מותר יהיה לתפוס לא-יהודי ולקחת ממנו את הכבד בכוח הזרוע" (ראו:מוטי ענברי, "פונדמנטליזם יהודי והר הבית", עמ' 159).

כל אלה הינם גירסה יהודית של גזענות מהסוג הנורא ביותר. הטענה שצמד מחברי הספר לא המציאו דבר, והם רק עורכים שקלא-וטריא של הבאת דברים מפי אומריהם, חכמינו באלפיים השנים האחרונות - רק מחדדת את הנורא שבספר. הספר "תורת המלך", יש לחזור ולציין, איננו כתובת גראפיטי מזוהמת, אף כי תוכנו ומסריו בוטים ומתועבים מכתובת כזו. "תורת המלך" היא אמירה מדודה, שקולה, מפורשת, שזכתה לברכתם של רבנים, ביניהם כמובן הרב גינזבורג הנ"ל, והרב ליאור.

ליאור כותב ב'כתב הסכמה' המצוי בספר: "ראוי החיבור הזה לעלות על שולחנם של מלכים מאן מלכי רבנן וכל שוחרי תורה ואוהביה שיראו איך שתורת ישראל מדריכה את האדם בין בחיים אזרחיים רגילים והן בזמן מלחמה". כלומר, הרב ליאור קורא לשלטון ולאזרחים להתכַּוונן - בעת מלחמה ובעת שלום - על-פי כללי הרצחנות הגזענית . כללים, שחלקם נראה כאילו היה שיעתוק או שיבוט של תפיסות נאציות-במהופך.

יותר מכך: הדברים הנאמרים ב"תורת המלך" זכו לתמיכה של עשרות רבני ימין דתי קיצוני; וחמור מכך: רבנים רבים מההמיספרה המפד"לית, שאינם קיצוניים, תמכו בּזכותם של המחברים לפרסם את מסריהם, בשל היותם דברי תורה שאין לסכור אמירתם. בכך הפכה ישראל למדינה שבה מותר פרסום תועבה גזענית משמידנית, והיא נחשבת לחלק לגיטימי וחוקי של השיח הלגיטימי והחוקי.

את פרסומו של "תורת המלך" אפשר להקביל לפרסומו של "מיין קאמפף". אלא ש"תורת המלך" הוא גלוי ובוטה יותר. ומבחינה מוסרית, הוא תעודת עניות זועקת יותר, המעידה בחומרה רבה יותר על הווייה שממנה יצא, כיון שאין היא שטף מטורף של פסיכופת, צייר גלויות כושל, אלא מבנה של קוביות לֶגוֹ-לוֹגיוֹת, שהגיונן נשען על דברי חכמים, מחז"ל וצפונה. אין גם מנוס מלציין כי "מיין קאמפף" לא זכה עם פרסומו להסכמה הציבורית הנכבדה שזכה לה "תורת המלך".

יאמרו לי ויצעקו לי כי היהדות מלאה כרימון מסרים הומאניים, שוחרי שלום, אוהבי אדם באשר הוא. אשיב ואומר כי אף שעל מינונם ושיעורם של מסרים כאלה בדברי חכמים יהודיים לדורותיהם לא ערכתי סקר - אני נכון להסכים עם הקביעה הזו. אלא שיש כאן 'אלא' עקרוני, והוא תחום הכרייה ודליית-האוצרות המעסיק את היהדות הדתית בישראל. האוצרות הנדלים בעשרות השנים האחרונות ממכמני המורשת היהודית הוא החום והשחור שבה. זו, אגב, מלאכה שאינה מצריכה מאמץ אינטלקטואלי אדיר. צא ולקוט.

ההימשכות לפונדמנט הבסיסי וההתדרדרות אליו, הקָרָאוּת המודרנית, הופכים לנתיבו העכשווי של השבט הדתי-לאומי. זהו נתיב שהפאשיזציה היא רק פיתוליו הראשונים. השאלה אם ישראל עוברת תהליך צמיחה והבשלה של הווייה פאשיסטית בקרבה, היא שאלה שחיוניותה קמלה זה מכבר. הנבט החדש בשדה-השאלות הוא: מתי תסיים ההווייה הפאשיסטית, החוּמה, להרות וללדת את זו השחורה.

מה הביא את ישראל אל סף העידן הפאשיסטי-והלאה?

דמוגרפיה. גם אם שונאי הדיון הדמוגרפי נוהגים לתארו כשד שעצם הצגתו יש בה יותר מקמצוץ של ריח פאשיסטי - דמוגרפיה היא גורם אובייקטיבי, שאסור להתעלם ממנו. ובהקשר לנאמר כאן, אני מתכוון לשיעור ההולך וגדל של הציבורים אשר מאפיינים כאלה ואחרים של התופעה פאשיזם יצוקים בבטון דתי בבית גידולם ובאידיאולוגיה שלהם.

אנסח טענה מקדימה: הדת היהודית יש בה תווים פאשיסטיים, ולאו-דווקא מהזניחים שבהם: כסנופוביה מובנית; שאיפה לטיהור אתני; חתירה להתפשטות גיאוגרפית אדירת הקפים; עוינות לרעיון שוויון האדם; פולחני-דם וכמיהה אליהם; קידוש המוות; וכפועל יוצא מאלה - גם תיעוב המושגים הומאניזם ודמוקרטיה.

כל אלה מצויים - במינונים כאלה ואחרים - בגנום האידיאולוגי של ציבורים גדולים מקרב יהודי מדינת ישראל. שיעורם של ציבורים אלה בין יהודי ישראל הולך וגדל בקצב גיאומטרי. ומעבר לכך: בתוך הציבורים הללו מואץ והולך תהליך ההקצנה שכיוונה פאשיזציה. החרדים הולכים ונעשים לאומנים יותר; הציונות הדתית נעשית דמוקרטית פחות וחרדית יותר; משקלו של הציבור הדתי לאומי החפץ לדבוק בהומאניזם, דמוקרטיה ושוויון ערך האדם, הולך ומצטמצם.זאת, מן הטעם הפשוט ש"מרתון וג'חנון לא הולך ביחד". כלומר - כפי שלא נאמר בשיר של להקת 'אפליקציה' - "דתיות יהודית פונדמנטליסטית לא הולך ביחד עם הומאניזם, דמוקרטיה ושוויון ערך האדם".

ראיית העולם החרדית מקדשת את ההיכפפות וההיכנעות לרבי - חסידי או ליטאי - ובכך היא מאיינת את נשמת הדמוקרטיה. ומצידם השני של המספריים החרדו-דתיים,הציונות הדתית הופכת לחרד"לית יותר ויותר. על כך תעדנה הבחירות האחרונות, בהן הפך הפלג החרד"לי "האיחוד הלאומי" לסיעה בת ארבעה מנדטים, בעוד שלמקבילתה מ'שמאל', "הבית היהודי",שלושה מנדטים בלבד. כידוע לכל סוציולוג, ההקצנה הדתית והלאומית בַּהֶמיספרה המפד"לית היא עמוקה ומתמדת. יותר מכך: גם המחצית המפד"לית הקטנה יותר, "הבית היהודי" (של זבולון השני, יורשו של זבולון הראשון ז"ל) נעה ימינה ולְאוֹמה ודתה. ראו את אשר עוֹבֵר על בני-עקיבא, למשל.

נראה כי מיותר לציין: כאשר ההֶמיספרה המפד"לית מפתחת עוינות גדֵלה והולכת לערכים ולעקרונות דמוקרטיים, אין להניח כי הגוש החרדי הגדול - על שני מרכיביו העדתיים - יתייצב להגנת הדמוקרטיה ולבלימת הפאשיזם הדתי, ביום בו הדבר החוּם הזה יגיע לשער פלומבו. הרב עובדיה,הרב אלישיב ודומיו ומאות אלפי המאמינים הרוגשים בחצרותיהם,לא יישכבו על הגדר עת תנסה הדמוקרטיה הישראלית הנחלשת להתייצב מול העומדים עליה לקצר את ימיה.

האגף הציוני של היהדות הדתית בישראל מתארגן לקום על הדמוקרטיה, כאשר במצחו ובצווארו משתרגים ותופחים ורידי זעם של פאשיזם מבשיל. ורידים, שבחלקם מַכהֶה הגוון השחור את הצבע החום, כפי שיובהר להלן.

אחד מחברי הכנסת של "האיחוד הלאומי" הוא מיכאל בן-ארי. בן ארי היה מנושאי כליו של כהנא. הוא לא הצטרף ל"איחוד הלאומי" כטרמפיסט אנונימי אלא כנציגה של תנועת יורשיו של מאיר כהנא. כיון שיורשי כהנא לא חזרו בהם מעמדותיה הישנות של תנועתם, אין להימנע מפירוש התחברותם ל"איחוד הלאומי" כהצהרת כוונות של מפלגה לגיטימית זו, שכפסע בינה לבין שותפות פעילה בשלטון.

אפשר להתכחש לאופייה המתוכנן של 'תאונת' הסתפחותם של בן-ארי ושולחיו הכהניסטים ל"איחוד הלאומי"; וניתן לנסות לטאטא את משמעות התופעה אל מתחת לשטיח ההדחקה. אבל אי-אפשר להתעלם ממצע הרקע של מפלגת "האיחוד הלאומי" עצמה,שאיננו רחוק מזה של כהנא ונאמניו. איני מתכוון למצעה הרשמי של המפלגה, כיון שעל-פי החוק אין היא רשאית - לפי שעה,אמרנו, לפי שעה - להציג פרקים ממצע הרקע שלה, שהוא השדה הרעיוני שבו רועה המפלגה הזו.

השדה הזרוע שבו שרויה ההווייה של ראשי התיבות כ"ך (כהנא-כצלה) הם הדברים שכותבים ואומרים רבניה של "האיחוד הלאומי". ראשי המפלגה, כצל'ה ואחרים, הצהירו חזור והצהר כי מפלגתם מודרכת בידי שורת רבנים מובילים של היד"ק (הימין הדתי הקיצוני). וכיון שמאמירות רבות של האורים-ותומים הרבניים של "האיחוד הלאומי" לא ניתן לקרצף את מהות הפאשיזם, שלעתים משוחים עליה גם צבעים שחורים עזים - הרי שהמפלגה הזו צבועה בצבעי האידיאולוגיה של רבניה.

מי הם רבנים אלה? אציין כאן שניים מהבולטים שביניהם: דב ליאור, ראש ועד רבני יו"ש ורב העיר קריית ארבע ומתנחלי חברון, וזלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל. מלמד עומד בראש קונגלומראט התקשורת 'ערוץ 7', וכיהן כראש ועד רבני יו"ש לפני הרב ליאור.

את המרחק בין דבריהם החומים של רבני היד"ק לבין אמירותיהם בעלת הנימות הכמו-נאציות אפשר לקטלג,בין השאר, על-פי פירושם לצו המקראי "לא תחנם"/"לא תחונם".הפרשנות המקובלת היא כי "לא תחנם" משמעו שאין להתיר לנכרים לחנות - להישאר - בארץ; יאללה, טרנספר. אך יש המבארים את הצו הזה על דרך "לא תחונם". כלומר, לא תחון אותם, השמד תשמידם. יאללה, ג'נוסייד. (הרב ישראל הס המנוח, כאשר היה הרב של אוניברסיטת בר-אילן, כבר השתמש בעבר במושג המפורש ג'נוסייד, וכתב כי יש לעשותו בערבים). הפרשנות - גירוש או השמדה - היא אחד מניירות הלקמוס המעידים על המפַרש אם ג'נוסיידיסט הוא או רק טרנספריסט.

הרב מלמד הוא טרנספריסט שחזונו ענק: הוא קורא לגירוש הערבים לא רק מארץ ישראל המערבית ולא רק מירדן, אלא מכל תחומי הארץ המובטחת: "הרעיון הזה שיש אומרים שצריך לעשות טרנספר ולגרש את הערבים אל מעבר לירדן, הוא מוטעה מיסודו. צריך לשלוח אותם למקום אחר, לארצות ערב כמו ערב הסעודית, כוויית ותימן, שעליהם אין מחלוקת שהם שייכים [הטעויות במקור] לחוץ לארץ. היכן שיש מחלוקת יש ללכת לחומרא". משמע, לבנון, סוריה, ירדן ועירק אינן נמנות על היעדים שאליהם יגורשו ערביי הארץ המובטחת, שכן הן מצויות בתחומה. משמע דמשמע, הטרנספר ע"פ מלמד יהיה פרויקט-שִינוע של עשרות מיליוני ערבים.

הרב ליאור קיצוני יותר. הוא מציע קוקטייל: טרנשמדה. בדברו לפני רבנים עמיתים הציע ליאור לנהוג בדרך הבאה בתושבי אחת הערים הפלשתיניות: "לקחת את כל הערבים שם, מגיל שש עשרה ועד ששים, ולהעביר אותם למקור אחר - לגן עדן".

רבנים נכבדים אחרים קוראים להשמיד את הערבים או את ערביי א"י. לא תמיד מקפידים גוזרי-ההשמדה על ההבדל בין אלו לאלו,והאמירה כי דין אחד לכל אויבינו, ללא הבדל מין ופספורט, מקובלת למדי. הערבים ראויים להשמדה משום שהם גישומו הנוכחי של עמלק או משום שהם צאצאי שבעת העממים או משום שהם אויבינו או משום חפיפת כל המִשוּמִים הללו.

בין הקוראים לגרש, להשמיד או לגרש ולהשמיד, ישנם גם שמצאו דרכם אל מפלגת השלטון הנוכחית בישראל. פייגלין, הלל וייס וחבריהם ממפלגת "מנהיגות יהודית" המסונפת לליכוד, משתייכים לקצה הקשת שהכינוי פאשיסטי אין בו כדי למצות את חזונו.מאפיינים לא מעטים של תנועה זו גורמים לַמְתַאר אותה כפאשיסטית בלבד, שיסמיק מבושה. חזון ישראל המשתרעת מהפרת ועד הנילוס נֶחלם בגלוי גם בין האידיאולוגים של תנועה/מפלגה זו (דוגמת הלל וייס); פייגלין, מנהיגה של "מנהיגות יהודית", ואוהד קמין, המתואר בפי פייגלין כפילוסוף, מראשי דבָּרֵי התנועה, משבחים את כהנא.

פייגלין - המטיף להריגה המונית, השמדתית, של אוכלוסיות ערביות - אף מציין את חלוציותו של כהנא, שהעלה את סוגיית עמלק אל השולחן הלאומי. וקמין, המתאר את כהנא כ"יהודי גדול" כותב בעניין עמלק: "הפתרון היחיד למצב של עימות עִם עָם שנושא בחובו את חיידקיה של אי מוסריות עמוקה כשל עמלק היא חיסולו הגמור. ... אם תמחה ישראל את העמלקים החדשים היא תשחרר סוף סוף את בניה מכלא ההטרדה שבו נולדו". הלל ויס מרחיק לכת וקובע כי השמדת עם (זו שהרב הס כינה אותה בשמה הלועזי המפורש, ג'נוסייד), ובלשונו של ויס "להכרית את זרעו של עמלק" - היא אחד מארבעת יעדיה של המדינה היהודית.

ע"פ ויס, היעוד אינו מחיית זכר עמלק אלא "להכרית את זרעו". ("להכרית" היא מקבילה מקראית של "להשמיד". להשמיד, בגרמנית: vernichtung). קביעת השמדת-עם כייעודה של מדינה - הריהי בגֶדֶר עליית מדרגה: מרְאִיית-עולם פאשיסטית, לכזו שנזם נאציזם באפה. נזכור: הלל ויס הוא מבכירי האידיאולוגים של "מנהיגות יהודית", תנועה שהיא חלק מהליכוד, המפלגה הגדולה בישראל.

ב"מנהיגות יהודית" ובשדות אחרים, מטופחים פניה החומות-שחורות של היהדות; בין השאר, חוזרות ונשנות - כהד מאוחר לקריאתם של הלאומנים הגרמניים המשופמים להעניש את בוגדי נובמבר 1918 - גם הקריאות להעניש את בוגדי אוסלו ובוגדים אחרים. שפת הביבים שבה מתואר השמאל הישראלי בקולמוס הדתי-ימני, מעלָה אף היא לזיכרון את שפת הביבים של משופמי גרמניה; זוהי שפה ששולטים בה הדימויים הביולוגיים (חיידקים ודומיהם), הזואולוגיים (זאבים והמשפחה) והמטבוליים (קיא והסביבה). המאה הקודמת לימדה אותנו כי גם השפה היא מסר.

תהיינה מפלגות בעלות מאפיינים פאשיסטיים מובהקים

כמו עוז אלמוג, גם אני מתנבא: כאשר תוסרנה המגבלות החוקיות, ותוּתר פעילותן של מפלגות בעלות מצע פאשיסטי, תהיינה-גם-תהיינה מפלגה או מפלגות בעלות מאפיינים פאשיסטיים מובהקים, שתעבורנה את אחוז החסימה. שיעור האזרחים היהודיים התומכים בדברי רבנים חומים-שחורים, עבר מזמן את שני אחוזי החסימה דהיום. בעתיד הלא רחוק תביא הדמוגרפיה - בצד הקצנת המגזרים שהדמוגרפיה לצידם - לצמיחתן המתמשכת של מפלגות הנתפסות היום כמפלגות שוליים, ולהקצנתן המתמשכת. הן תהיינה מפלגות בעלות מאפיינים פאשיסטיים מובהקים. מפלגות אלה תובלנה את עצמן ואותנו אל השלב הבלתי-נמנע הבא, השלב שמדיו שחורים; השלב שבו יונהגו כאן כלליו של הספר "תורת המלך".

ובינתיים, יוסיפו אנשים מתונים במחנה יוצאי המפד"ל לפכור ידיהם, לגלגל עיניהם לשמיים ולומר כי כל דברי הרבנים דלעיל אינם אלא דיונים היפותטיים במשוואות הלכתיות; משוואות שרבנים דרכם לדוש בהן. וחילונים תמים כעוז אלמוג יוסיפו לומר כי כל הפאשו-נאצו הזה איננו אלא ממבו-ג'מבו המתרחש בְּשוליים חסרי משמעות. הסכת ושמע ישראל: היום הזה נהייתָ לשוליים. ואם לא היום, אז מחר או מחרתיים.

תאריך:  23/05/2011   |   עודכן:  23/05/2011
יוסף חרמוני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסי שריד   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יוסף שלום אלישיב   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ירון לונדון   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנהיגות יהודית   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרדכי קירשנבאום   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פאשיזציה? - זו רק ההתחלה
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמיר ש
23/05/11 16:10
2
אליק א.
23/05/11 18:43
3
אריק1
23/05/11 18:51
4
חגא
23/05/11 19:24
5
כמה מוגלה
23/05/11 20:12
6
השמאל המושמד
23/05/11 21:46
7
השמאל המושמד
23/05/11 21:58
8
קורא מאירופה
23/05/11 23:26
9
אלון פלג
23/05/11 23:46
10
אברהם מערב השומרו
24/05/11 07:51
11
ד"ר ג. בן עמי
24/05/11 09:50
12
אביג
30/06/11 22:16
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התנאים בתקופת המשנה, בצאתם לרומא להשתדל עבור הישוב היהודי בארץ ישראל, היו לומדים הלכות מפרשת "וישלח". יעקב אבינו קיבל שם את עול אדנותו הגשמית של עשיו. המדיניות היהודית-תורתית בדיני נפשות הייתה תמיד יונית: להיכנע לאומות העולם עד בוא גואל צדק. חריגה ממדיניות זו הייתה בידי חכמים רק כשנשקפה לעם היהודי סכנת המרת דת, חס ושלום, וגם אז חיפשו איך לצאת ממנה בדרכי שלום.
23/05/2011  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
בלילה שבין החמישה עשר לשישה עשר במאי 2011, חדרו שבעה מתנחלים לכפר המערות הפלסטיני טובה, שבדרום הר חברון. הם עטו מסכות על פניהם, והחלו לגרום נזק לרכוש. הם שדדו שבעה כבשים, הרגו שני כבשים, ופצעו מספר כבשים נוספים. הם הפכו שלושה מיכלי מים, הרסו שלושה שקי גבינה, וגרמו נזק כללי. תוך כדי תקיפה הוזעקה המשטרה לעזרת התושבים, אך הגיעה לטובה רק כעבור יומיים... פנייה לחיילים שהיו במקום, נענתה בכך שהחיילים אינם דוברי ערבית...
23/05/2011  |  עמוס גבירץ  |   מאמרים
נאומו של בנימין נתניהו על בסיס ששת העקרונות היה נאום חוצה מפלגות, שנתן ביטוי אמיתי לקונצנזוס הלאומי והביטחוני ההכרחי, להבטחת המשך הקיום הלאומי. נאום שצריך לתמוך בו ולא להפכו לניגוח אישי ומפלגתי שיגרתי. ששת העקרונות בנאומו תואמים ונאמנים למורשת רבין, למורשת שרון ולמצע קדימה.
23/05/2011  |  מתי דוד  |   מאמרים
קשה להשתחרר מהאמירה "אמרנו לך...". אבל מערכת היחסים בינינו לבין ראש ממשלתנו איננה מותירה לנו ברירה.
23/05/2011  |  רן שורר  |   מאמרים
באחד מימי שביתת הרופאים נקבע לי תור לבדיקה אצל הראומטולוג המטפל בי. מאחר שאפילו בתת-התודעה שלי לא נכרכים זה בזה המושגים שביתה ורופאים, אף שהאזנתי לחדשות באותו בוקר, שמעתי אותן אבל לא הקשבתי להן. נסעתי.
23/05/2011  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il