מינהל תכנון מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת ערך בימים אלה סקר בנושא "קניית מזון באמצעות הטלפון ו/או האינטרנט - עד כמה היא שכיחה בישראל?"
הסקר נערך לקראת יום עיון שמקיים המשרד תחת הכותרת "הצגת מחירים - לאן?". יום העיון יתקיים ב-4 בינואר 2005 בירושלים במעמד ממלא מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, מנכ"ל המשרד רענן דינור, הנהלת המשרד ונציגים מהמגזר העסקי, האקדמיה והתקשורת.
מהסקר עולים הממצאים הבאים:
13.2% ממשקי הבית היהודים קונים את סל המזון שלהם בעזרת הטלפון או האינטרנט ('קניה מרחוק').
מתוך כלל משקי הבית היהודים הקונים מ'רחוק', כ-45% מהם מאמצים את דפוס הקנייה מרחוק לעיתים מזומנות (לעיתים קרובות ומדי פעם), ואילו 55% ממשקי הבית משתמשים באמצעים אלו לעיתים רחוקות.
מכלל הקונים 'מרחוק' שיעור הקונים באמצעות האינטרנט בקרב האוכלוסיה היהודית הוא מיזערי. על פי אומדנים מדובר בפחות מ-0.5%, שהם כ-6,500 עד 8,000 משקי בית.
בקרב הקונים 'לעיתים מזומנות' קיים ייצוג בולט של משקי בית וותיקים, חילוניים, מבוגרים ומשכילים, בעוד שבקרב הקונים באופן זה 'לעיתים רחוקות' גבוה הייצוג של משקי בית חרדים, עולים חדשים, צעירים וחסרי השכלה.