|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

רוב הציבור מעריך כי ישתמש יותר <br>בבזק ויפחית השימוש בסלולריים

כך עולה מסקר חדש שנערך עוד עולה מממצאי הסקר: 70% מהצעירים מעריכים שזול יותר לשוחח בין מכשירי הסלולר על פני קווי בזק 58% מהחרדים מעריכים כי בעתיד יפחיתו את השימוש בסלולר
25/04/2005  |     |   חדשות   |   תגובות

סקר אתר ביזפורטל (Bizportal) והגל החדש מצא (יום ב', 25.4.05), כי רובו של הציבור הישראלי (54.3%) מעריך כי בעתיד ישתמש יותר בתקשורת הקווית של "בזק" על פני שיחות במכשירי הסלולר. הסקר שבוצע בעת האחרונה, מוצא את הציבור מודע למהלך ההתייקרות הצפוי בשיחות במכשירי הטלפון הניידים.

במהלך הקיץ הוחלט במשרד התקשורת על הפחתת דמי הקישוריות ולאור זאת החליטו חברות הסלולר לייקר את המחירים על השיחות המבוצעות דרכן.

הסקר חשף את המודעות הגוברת בציבור לגובה התשלום על שירותי השיחות בין מכשירי הסלולר ובין מכשירי הסלולר למכשירי הבזק הקוויים. חברות הסלולר מרכזות סכומי עתק של השקעות בפרסום ושיווק של המוצרים והשירותים שלהם. שלושת חברות הסלולר הגדולות רשמו הכנסות של 15.1 מיליארד שקל ב-2004 והרוויחו סכום של 1.43 מיליארד שקל במשותף.

לדברי עורכי הסקר, "ביקשנו לגלות אם הסכומים הגדולים שמוציאות חברות הסלולר על שיווק השירותים שלהם, מצליחים לשנות את הערכות הציבור ביחס לעלותן. חברות הסלולר השקיעו בפרסום סכום עצום של 170.85 מיליון דולר ב-2004, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, (הנקובים במחירי מחירון) מול השקעה של כ-32 מיליון דולר שביצעה בזק באותה העת".

לדבריהם, רוב רובו של הציבור, 80.5%, מעריך כי שיחה מבזק לבזק זולה יותר משיחות בתוך הרשתות הסלולריות, אך כשהנסקרים נשאלים מה יותר יקר שיחה בין סלולרי לסלולרי או בין בזק לסלולרי, מעריכים רוב קטן יותר, כ-57.7%, כי שיחה מסלולרי לסלולרי זולה יותר מאשר מבזק לסלולרי.

מהסקר עולה, כי ככל שעולה הגיל, גוברת ההערכה כי עקב העלאת מחירי השיחות בסלולר, יעבור הנשאל לבזק ויעדיף את השיחה הקווית על פני השיחה הסלולרית. בעוד שכ-52% מהצעירים בגילאי 18 עד גיל 24 מעריכים כי יעדיפו את בזק, כ-63.7% מבני 65 ומעלה מציינים כי יעברו להעדיף שיחה קווית על פני שיחה סלולרית.

לטענת עורכי הסקר, נראה כי סכום הפרסום הגדול שהשקיעו החברות הסלולריות ושאף גדל בין השנים 2003 ל-2004 בכ-22%, משפיע יותר על הצעירים ששומרים על נאמנות רבה יותר לסלולר שנתפס על-ידם כמוצר מותגי בעל ערך מוסף, לעומת הקהל המבוגר התופס אותו ככלי שימושי ייעודי.

לדבריהם, הצעירים ממשיכים להראות אמון במדיניות המחירים של הסלולר, והם מאמינים באחוזים הולכים וגדלים, ככל שיורד הגיל, כי שיחה מסלולרי לסלולרי זולה יותר משיחה בין בזק לסלולרי. מהנתונים עולה עוד, כי כ-70.5% מהנסקרים בגילאי 18 עד 24 סבורים כי זול יותר לשוחח מנייד אחד לנייד אחר, מאשר להרים טלפון ולעשות שיחה קווית לטלפון אחר.

ייתכן כי גם כאן מדובר בהצלחה של השיווק הסלולרי, שמעדיף אולי, את ה"דברנים" הצעירים על פני המתבגרים ה"שתקנים". זאת משום שרק כמחצית מהשיעור שהוזכר אצל הצעירים נמצא בעניין זה בקרב גילאי 65. רק 35.6% סבורים כפי שהצעירים סבורים, ששיחה מסלולר לסלולר זולה משיחה בין בזק לסלולר.

נתון מעניין נוסף חושף, כי הצעירים נוטים יותר להאמין, ביחס לחתכי גיל אחרים, כי השיחות בין הסלולרי לסלולרי זולות יותר משיחות בין בזק לבזק. ייתכן כי זהו הפרסום הממוקד בצעירים של חברות הסלולר, או פשוט מה שהם מעדיפים לחשוב ביחס לאחרים, אבל הסקר חשף כי כ-11.4% מהצעירים בגילאי 18 עד 24 סבורים כי זול יותר בין מכשיר נייד אחד לרעהו, על פני שיחה בין בזק לבזק, בעוד שרק כמחצית משיעור זה (כ-5.5%) מהנסקרים בגילאי 45 עד 55 היה סבור כך.

חלוקה לפי מגזרים:

מניתוח לפי מגזרים עולה, כי המגזר החרדי הוא המודע ביותר לייקור תעריפי השיחה, שם מצהירים כ-59.6% כי יעדיפו את השיחות בקו הבזק על-פני הסלולר, עקב העלאת מחירים צפויה. 52.3% בקרב אילו שהגדירו את עצמם כדתיים יעדיפו במצב זה את בזק, כ-54.3% מהמגדירים את עצמם מסורתיים מעריכים כי יעדיפו את קו הבזק וכ-54.9% מהחילונים ענו ברוח דומה.

עוד עולה מהממצאים, כי ככל שעולה רמת ההשכלה המוצהרת של הנשאל, כך הוא מעריך כי שיחה מבזק לבזק זולה משיחה מסלולרי לסלולרי. רק כ-38% מבעלי ההשכלה התיכונית החלקית או פחות מכך, ידעו להעריך שזול לדבר מבזק לבזק על פני סלולרי לסלולרי, בעוד שכ-62.8% מבעלי ההשכלה האקדמית העריכו כך.

עוד גילה הסקר כי כ-50.7% מ"בעלי ההכנסה הנמוכה בהרבה מתחת לממוצע" (כפי שהגדירו עצמם לסוקרים) העריכו כי זול יותר לדבר מסלולרי לסלולרי על-פני שיחות מבזק לבזק. זאת בעוד שכ-68.2% מבעלי ההכנסה הגבוהה בהרבה מעל הממוצע, מעריכים כי זול יותר לשוחח בין בזק לבזק על פני סלולרי לסלולרי.

תגובת פרטנר תקשורת לגבי תוצאות הסקר:

השירות הסלולרי מעניק ללמעלה מ-2.3 מיליון לקוחות orange אפשרויות ניידות, שירותים מתקדמים, יכולות טכנולוגיות ואיכות שיחה שאינם קיימים ברשתות קוויות. לקוחות orange נהנים מתעריפים מוזלים בחיוג ליעדים ברשת - לבני משפחה, חברים, בשעות הפנאי ובסופי שבוע. בין השירותים המתקדמים העומדים לרשות לקוחות orange נמצא שירות משלוח הודעות טקסט ממכשיר למכשיר, הזמין בכל המכשירים ומאפשר לשלוח הודעות בתוך הרשת ומרשת סלולרית אחת לאחרת, ושירות התא הקולי - שירותים שזמינים אצל מספר זעום מלקוחות בזק.

יש לציין, כי בחברות סלקום, פלאפון, ובזק בחרו שלא להגיב לממצאי הסקר. מחברת ביזפורטל נמסר, כי אף אחת מחברות התקשורת לא הזמינה את הסקר.

תאריך:  25/04/2005   |   עודכן:  25/04/2005
עומר שיקלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשה שמצאה תיקן בבקבוק הקטשופ, תבעה את יצרנית הקטשופ חברת מילוז (1989) בע"מ מוצרי עגבניות טל וטרי בביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה ולילדיה.
25/04/2005  |  מיכל הרשקוביץ  |   חדשות

בימים אלו יוצא לאור כתב עת בינלאומי חדש ושמו "אמנות יהודית". כתב העת, שמתפרסם באנגלית, הוא ייחודי בתחום, והוא משמש במה אקדמית בכירה לחוקרים מכל העולם באמנות היהודית על כל תחומיה.
25/04/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
ב-31 במאי 2005 יצוין בישראל ובעולם "יום ללא עישון". יום זה מתקיים בישראל בכל שנה, במקביל ליום ללא עישון המצוין בכל המדינות החברות בארגון הבריאות העולמי (WHO) משנת 1987.
25/04/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
23 שנים מפרידות בין היום שבו מעניקה עיריית תל אביב-יפו את התואר יקיר תל אביב לאדריכל גרשון צפור, לבין אותו התואר שקיבלו לפני 23 שנה אדריכלים אחרים.
25/04/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il