קואליציה גלובלית של ארגונים משיקה קמפיין משותף של עובדי ענקית הקמעונאות האמריקנית 'וול מארט'. את הקמפיין יזם יוניון נטוורק אינטרנשיונל (UNI) - פדרציה הממוקמת באירופה ואשר כוללת 900 איגודים בכ-140 מדינות. מטרת הקמפיין ללחוץ על וול מארט - הקמעונאית הגדולה בעולם - להעלות את המשכורות, ולהוריד את המחירים.
מנהיגים באיגוד אמרו כי הם מקווים לשפר את תנאיהם של כ-1.6 מיליון עובדי וול מארט סביב העולם - גם במדינות כמו סין, בהן הסגנון המערבי של האיגודים אינו מוכר כלל. "המסר שלנו הוא שהאיגודים מאמצים עולם ללא גבולות", אמר המזכ"ל של UNI, פיליפ ג'ינינגס. הארגון אמר כי הוא "רוצה לשים סוף ל'וולמאטיזציה' של העולם על-ידי כך שיאחד את האיגודים במדינות שונות לארגן את עובדי ענקית הקמעונאות במדינות שונות.
המלחמה של וול מארט באיגודים אינה חדשה - איגוד עובדי המזון והמסחר (UFCW), המבוסס בארה"ב, האשים כבר בעבר את הקמעונאית האמריקנית בניסיון למנוע התאגדות של עובדיה. החברה אומנם היא אינה אוסרת התאגדות אך בהצהרה באתר האינטרנט של החברה היא טוענת כי אין בהם צורך.
UNI הצהיר כי וול מארט "משלמת משכורות רעב, מעבירה את המשרות למדינות בהן היא מקיימת sweatshops" (בתרגום חופשי סדנאות יזע, מפעלים המנצלים את עובדיהם במשכורות נמוכות ובתנאים קשים, ה.פ) בארה"ב ומטילה את עלות שירותי הביטוח על משלמי המסים. בנוסף טוען האיגוד, כי בשל גודלה, וול מארט מסוגלת להוריד את המשכורות ולהרוויח מכך, מה ש"הפך למודל כלכלה גלובלי חדש" אשר חברות רבות מאמצות גם כן.
על-פי נתוני האיגוד, הקים איגודים בגרמניה, יפן, ברזיל ובמדינות נוספות. האיגוד פתח בדיאלוג עם UFCW וביחד הם פועלים כאמור גם בסין, הודו ועוד.