|   15:07:40
  אלברט שבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

התורה נגד המדע (ל')

נוצר במציאות שטח מת המפריד בין הצופה לבין נטייתו הטבעית, וכאן בשלב הזה נכנסה התורה בשביל לרצף את השטח-מת הזה ולחבר שוב את הצופה עם נטייתו הטבעית. התורה נכנסה בנקודה הזו בשביל לכסות את הצד הטכני הזה ולענות עליו. אינני מאמין בזאת... אני קורא ורואה את זאת באישון עיני
24/06/2013  |   אלברט שבות   |   מאמרים   |   תגובות
נוצר שטח-מת בין הצופה למציאות שהתורה נדרשה לרצף אותו [צילום: יח"צ]

דיברנו בפרק (כ"ט) שעבר על המחלה הממארת שמכריעה בסופו של יום את האדם. בערבית, השפה העשירה הזאת, נהוגה האִמרה הזו: הרבה סיבות ועילות יש למוות אך המוות עצמו נותר אחד. אני חוזר עם האִמרה הזו אל היריד שלנו ואל הצופה- רגע לפני נטישתו את הגוף. הוא חש ריקנות תהומית לאחר יום מפרך שבסופו ראה את הריקנות בהתגלמותה: הוא עמל על דברים יקרים אך ברובם ריקים מתוכן; הכסף שלו איפוא היה למעות חסרי ערך. הוא קנה את החומר באשר הוא חומר- ביוקר, ובמקום לשמש אותו ולפרוץ דרכו את המרחב-החומר הציר את צעדיו והגבילם; והדברים נכונים גם למרכבתו, לגוף החומרי והמוגבל שקנה אותו תא אחר תא.

הצופה עמד על ההערות הללו בסוף היום והבין אותן לעומק עד לכדי ייאוש. מעל לכל, והוא עדיין בסוף היום, הוא חש באשליה שהתנפצה לו באחת בפרצוף; אשליית הדהירה שלוחת הרסן, אשליית החיים, הפירות... הכל התנפץ לו בפרצוף והוא עמד כאמור על תופעת האשליה וסיכמה ברורות: כל היום שעבר היה וואחד אשליה שלא הייתי חוזר עליה לעולם; אשר על כן הריני להשבע כי למחרת בבוקר אחזור עם מרכבה חדשה ומצוחצחת, והפעם ליום כיף אמיתי מבלי רגע של ריקנות.

ובכן הצופה חוזר לסביבתו, כלומר לאותו המעמד הקבוצתי וכמובן לאותו המעמד האישי, אם היה קמצן הוא ימשיך להיות קמצן גם ביום השני, ואותות הקמצנות יתחילו להכות שורשים גם בילד שלא אוהב לשתף ילדים אחרים בצעצועיו... אם היה נדיב גם הילד יהיה נדיב ויציע את חצי השוקולד לחברו. אני משתמש ב-היה ויהיה אולם המדובר בתקופה אחת לכל דבר ועיקר, וכפי שהזכרתי- הצופה ומעודו אינו סר מן העולם כי העולם נגזר מקיומו; אין ליקום משמעות בלעדיו.

וכמובן בתקופת המעבר הצופה יכול לעבור עם הקרון שלו ממסילה למסילה, מקמצן לנדיב ולהפך או ממקל רזה לעץ שמן ולהפך, כל המסילות פתוחות לפניו לכל הכיוונים ומעמדו האישי משתנה בפועל מתקופה לתקופה ומיום ליום, אולם מעמדו הקבוצתי נותר בעיניו- ואינני מתכוון למעמד הקבוצתי של משפחה, לאום, או של צבע עור... אין ספק שהצופה מקפץ גם על מערכת המסילות הזו ועובר ממשפחה למשפחה ואף מקבוצה לקבוצה, אולם כוונתי היא למעמד הקבוצתי המשותף שכל קבוצות הצופים נמצאות תחתיו כולל קבוצות החיות והחרקים והחד-תאים. זה המעמד שכל הצופים כפופים לו וכלואים בתחומו, וזה החומר והכוחות הנגזרים ממנו שהם מקור מוגבלות הצופים באשר הם, ולכן המעמד המשותף הזה הוא גם המעמד הנחות ביותר שהצופה, באשר הוא, הלך ברגליים יציבות אליו כי התעצל להמשיך ולדהור במרחב המציאות וביקש להסתפק בהישג שקטף ולגדר אותו; לשמר אותו ולשמור עליו. כך נוצרה אשלית המציאות "העומדת" של החומר, הנמצא לדידנו במצב מנוחה עד שהכוח יכופף אותו.

אם כן, הצופה באשר הוא מקפץ להנאתו או לחלופין לדאבונו בין הקבוצות ואפילו בין תתי הקבוצות והאוסף שלהן. בתמונה המורחבת של יום השישי, מציעה התורה להציץ בתמונה נדירה בה צופה נודד מקבוצה לקבוצה עד שמגיע אל קבוצת הטרף התקיפה מכולן- היא קבוצת האדם. כלומר אותו הצופה שנודד מהחיה לאדם- יכול לקחת גם את הכיוון ההפוך, המסילות פתוחות לפניו לאורכן ולרוחבן ולכל הכיוונים האפשריים, וכן הוא מקפץ עליהן אך במסגרת המכנה המשותף הנמוך ביותר שאינו יוצא ממנו, וכאילו התחייב לשוטט בתחום מסגרת המסגרות הזו.

הדינמיקה הזו של תנודות הצופה במסגרת המוגבלת שהתבצר בתוכה- חושפת צופה שדורך למעשה במקום מבלי היכולת להבקיע את מרחב האינסוף, וזה כנגד התכונה המבטא את נטייתו הטבעית להרקיע שחקים, לדהור במרחב מבלי לעצור... ואומנם הוא עובר מסילות ומחליף מרכבות מבלי לעצור לרגע, אולם ולמעשה הוא לוקה בתסמונת הדיסק שנתקע: נוסע ליריד, עורך קניות, חש ריקנות, בעקבותיה עייפות, מסיים את היום, מחליף מרכבות, מתחיל יום חדש ומסיימו ושוב מתחיל ומסיים ומתחיל... והוא שאמרתי- תסמונת הדיסק שנתקע. את ההבטחה האישית לעבור בחברת המרכבה המצוחצחת ליום כיף אמיתי מבלי רגע של ריקנות- אף פעם לא קיים, ולמעשה הוא מתרחק ומתרחק מהתכונה המקורית שלו היא: "הצפייה"; הדהירה משולחת הרסן ביקום לינוק את סדרותיו.

עמדנו לעיל על התכונה שבגינה הצופה לקה בתסמונת הדיסק התקוע, היא היא תכונת העצלות שמתבטא "בגידור ושימור ההישג", דבר שהביא בעטיו את הזיית "המנוחה" של החומר ואת אשליית המציאות "העומדת" (אחרת לא היה את מי לשָמֶּר) המשתנה מעת לעת, מציאות שהורידה באחת את מעמד הצופה למקום הנחות והמוגבל ביותר, כאשר כל הצופים באשר הם שותפים כבר לצורך לשרוד במתחמם המוגבל שהלך וסגר עליהם עד שאיים על המשך קיומם, והעמיד אותם בפני מבחן השרידות וניטרול האיום.

ציינתי לעיל כי אם ללכת ע"פ ספר ההגיון והשכל הישר, תכונת העצלות שהצירה והגבילה את צעדינו- לא אמורה להשתתף במשחק כי מקומה על המגרש נעדר במקור, וכי לצופה באשר הוא תפקיד אחד ויחיד ביקום והוא לצפות בו, היינו לחוש את היקום, לגלוש במתחמו, לדהור בו, ולמה להתעצל איפוא... אולם נעלם מאישון עינינו הנתון המכריע בתמונה הזו: הכיצד הצופה יצפה ביקום אם אינו יודע לאסוף את התמונות הנצפות ולהגיע איתן למציאות שלו? הכיצד יצפה ביקום ואי-ידיעתו זו הינה ברמה הטכנית גרידא.

הדמות האנושית היא התחנה האחרונה שממנה יוצא הצופה מכל המחסומים והמגבלות - בצאתו אל המרחב חסר המגבלות, אך הדמות הזו אינה מסוגלת להוציא את התכונה המניעה אותה לפרוץ את המרחב ולגלוש בתחומו כי אינה מכירה את המציאות ברמה הטכנית, אינה יודעת לגלוש ברמה הטכנית, והכיצד נראה אותה משתתפת במרתון אם אינה מכירה את המסלול שרצים עליו?

נוצר איפוא שטח-מת המפריד בין הצופה לבין נטייתו הטבעית, וכאן בשלב הזה נכנסה התורה בשביל לרצף את השטח-מת ולחבר שוב את הצופה עם נטייתו הטבעית. התורה נכנסה בנוקדה הזו בשביל לכסות את הצד הטכני הזה ולענות עליו. אינני מאמין בזאת... אני קורא ורואה באישון עיני.

קיום הצופה אינו נגזר מכוח האמונה, ומציאות החומר הדומם שהצופה יונק בתמונות נבדלות - אינה מצוצה מעולם התאוריות והאמונות. נכון לציין כי הדברים הנאמרים מחייבים הם ונגזרים מתוך המציאות. נאריך בזאת בפרק (ל"א) הבא.

תאריך:  24/06/2013   |   עודכן:  24/06/2013
אלברט שבות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חכמים לימדונו שגדולים, צדיקים ואף לוחמי ה' נלקחים לא פעם כדי לכפר על עוון הדור. הבושות האחרונות בקרב "כוהני הדת" בישראל עלתה עד עובש השמימה. ה"רבנות הראשית" - על ה"דילים הדבילים" שלה, ועד למעצר הבית של יונה מצגר ,"הרב הראשי", העלו את חילול ה' נגד היהדות וה"רבנות" לגובה השחקים ממש, כזה גובה שלילי שעוד לא ידענו מאז יציאת מצרים. ואז הגיע מותו של האיש שיהדותו , פיו, לשונו וליבו שווים כנגד תפילין הראש ויד שהניח וזאת כדי לכפר על דור יתום מרועים רוחניים. הלך הקנאי האחרון של הדור - קנאי שלא רק בדיבור היה כוחו. על האיש הזה עוד ייכתב ועוד יסופר רבות אבל היה זה חובש הכיפה היחיד - מבין אישי הציבור שחבשו כיפה בין יושבי הכלא, שישב שם על תקן רבי עקיבא הצדיק שנתפס בדברי תורה ולא על תקן השודד פפוס. רק בזכות כוחו ומתניו של האיש הזה לא נותרה פרשת גניבת ילדי תימן, המזרח ובלקן כעוד סיפור של "אלף לילה ולילה".
23/06/2013  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
החשיבות הלאומית של הכינוס התורני לשם ההכרה בסמכות של תורה מציון לישראל ולעמים היא בניגוד מהופך למהלך האליטות הישראליות, השמאל הנאור וכל נילוויו תוך שותפות עם כל המתחרים על משרת הרב הראשי, בין מדעתם ובין שלא מדעתם ללא יוצא מהכלל. הללו כל השמות המופיעים כמועמדים עוסקים בזילות הרבנות כאילו המועמדים הם שחקנים בתוכנית 'האח הגדול' או ב'השרדות' החותרים איש כנגד רעהו לכל מצהלות הצופים בקולוסאום השכונתי במלחמת הגלדיאטורים העשויים פח לשעה קלה של אשליה.
23/06/2013  |  הלל ויס  |   מאמרים
לאחרונה פורסם במעריב טור של סאיב עריקאת, ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני בשיחות עם ישראל. הוא מלין על האמירות של בכירים בממשלת ישראל בתקופה האחרונה כנגד פתרון שתי המדינות. הוא מגדיר אותם כקיצוניים. הוא מסיק מכך כי ממשלת ישראל אינה רוצה שלום. כבר כאן ניתן למצוא כשל לוגי, משום שהסיבות אותן מציינים אותם בכירים הן חוסר האמונה באפשרות לשמר את ביטחון אזרחי ישראל, "כל עיר תהיה עיר גבול. תראה מה קרה בעזה. זו עלולה להיות מדינה עם גישה חופשית של צבאות פנימה" אמר אלקין. בנט מזכיר את הקשר ההיסטורי של המדינה לארץ. יעלון צוטט כאומר: "היוזמה הערבית, כפי שאנו מכירים אותה כיום, היא קודם כל הכתבה - קודם תוותרו על שטחים ואז אנחנו, הערבים, נשקול יחסים איתכם. אנחנו מוכנים לשבת לשולחן ללא תנאים מוקדמים במסגרת כל יוזמה".
23/06/2013  |  עקיבה לם  |   מאמרים
"אם נותנים לך תיקח" אומר אלון חסן, יו"ר ועד העובדים של נמל אשדוד. האם זוהי בחירה נכונה? תורת ישראל מצווה אותנו בעשרת הדיברות "לֹא תַחְמֹד, בֵּית רֵעֶךָ; לֹא-תַחְמֹד אֵשֶׁת רֵעֶךָ, וְעַבְדּוֹ וַאֲמָתוֹ וְשׁוֹרוֹ וַחֲמֹרוֹ, וְכֹל, אֲשֶׁר לְרֵעֶךָ (שמות כ' י"ג). אומרים חז"ל כי החמדנות הנוצרת מהאגו והתאוות, מעוותים את האידיאות הנעלות של חסד, חמלה ונתינה לזולת, כפי שבעל תפקיד כיו"ר ועד עובדים אמור לנהוג והופכים אותם לחסד, חמלה ונתינה לעצמו ולעצמו בלבד.
23/06/2013  |  שרון נריה בר-און  |   מאמרים
תחילה שלושה קצרים:
23/06/2013  |  יוסף אליעז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il