חברות הדלק, קבוצת אלון ודור אנרגיה, יוצאות בקמפיין חלוצי חדש תחת האסטרטגיה: אלון דור – חלוצי השירות העצמי בישראל!, באמצעות משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ, בבעלותה של רות שטרית. הסרטון באורך 30 שניות ויעלה בערוץ 2 השבוע. הקמפיין ילווה בפרסום בעיתונות ובשלטי חוצות.
הקמפיין יתבצע בהשתתפות השחקן/זמר יהורם גאון, שנבחר לככב בסרט כמי שמזוהה עם שירו של המשורר יוסי גמזו הקוקו והסרפן, המלווה את פס הקול של סרטון הטלוויזיה שיוקרן במסגרת הקמפיין.
הקמפיין בהיקף של כחצי מיליון דולר יפתח בסרטון פרסומת בערוץ 2 שיציג צילומים נוסטלגיים בגווני שחור לבן וחום, ברוח התקופות 1882 ("החלוצים באים"), עבודה עברית ועוד.
הסרטון פותח בתמונות נוסטלגיות, ברקע צהלת סוס ואחריה צליל, ברקע תמונות נוסטלגיות המייצגות את ההסטוריה של עם ישראל בתקופת הקמת המדינה. התמונות מלוות בפס קול מוסיקלי המבוסס על לחן השיר "כשבגרוש היה חור", המלווה בנגינת אקורדיון.
הצילומים נעשים על-רקע מדברי בו נחשפים סוס ועגלה עם מיכל תידלוק ישן, עליו ינהג גאון כמו מהתקופה החלוצית. בהמשך נפתח ספקטקל מוסיקלי בסגנון מחזמר עם 100 רקדנים בתלבושת חלוצית אופיינית עם פסקול בעיבוד חדשני לשיר "הקוקו והסרפן", במקביל למעבר חדשני לחברות הדלק אלון ודור של היום, כחלוצי השירות העצמי בישראל.
הבחירה בקונספט החלוצי נובעת מכך שחברות הדלק אלון ודור אנרגיה, הן החברות הראשונות בשוק המקומי כרשת עם מספר התחנות בשירות עצמי הגדול ביותר במדינה. כבר כיום פועלות 100 תחנות תדלוק בשירות עצמי, מתוך 140 תחנות ברחבי הארץ, לעומת תחנות בודדות יחסית הקיימות בחברות דלק מתחרות.
בתחילת חודש יוני 2002 עלו מחירי הדלק ב-7 אג' לליטר בהתאם להחלטת משרד התשתיות. בתמורה לכך התחייבו חברות הדלק לבצע רפורמה בשירות התחנות, ולהסב לפחות 40% מכלל התחנות לתחנות בשירות עצמי, תוך תקופה של 4 שנים.
עם עליית מחירי הדלק בתחילת חודש יוני 2002, הודיע נשיא החברות, דוד ויסמן, כי חברות הדלק אלון ודור ישארו נאמנות לציבור ולמחירים הישנים ויקפיאו את מחירי מחירי הדלק לצרכן ברשת התחנות. יחד עם זאת, הופחת מחיר התדלוק בשירות עצמי ב-15 אגורות לליטר, הנחה של 6 אג' נוספות ביחס לחברות המתחרות.
מטרת הקמפיין, מסר ויסמן: להדגיש את העובדה שחברות הדלק אלון ודור מובילות את השירות העצמי בישראל, ולציין כי הלקוח נהנה ממחיר מופחת של 15 אגורות לליטר. הקמפיין יכלול סרטון טלוויזיה בשלוש ורסיות: שילוט חוצות, תשדירי רדיו ועיתונות.