"צה"ל חייב להמשיך ולהצטייד בטנקי מרכבה חדישים ולהגדיל את שיעור הסבת טנקי המרכבה הישנים, כדי לעמוד בפני אתגרי המלחמה הבאה". כך אומרים חברי פורום יצרני טנק המרכבה, שליד איגוד תעשיות מתכת, חשמל ותשתית בהתאחדות התעשיינים, לקראת הפגישות שיערכו עם חברי כנסת.
נציגי פורום יצרני הטנק בכנסת עומדים להיפגש (יום ג', 5.11.06) עם יעקב אדרי (קדימה), השר המקשר בין הממשלה לכנסת, ומאוחר יותר עם חברי ועדת חוץ וביטחון, ח"כ משה שרוני (גמלאים) וח"כ מתן וילנאי (העבודה).
יו"ר הפורום, תא"ל (במיל.) שלמה פסי, וחבר הפורום תא"ל (מיל.) אביגדור קליין, קצין שיריון ראשי לשעבר, ציינו כי בצה"ל, במערכת הביטחון ובמערך התעשיות של טנק המרכבה, קיימת תמימות דעים ש"טנק המרכבה סימן 4", גילה כושר שרידות גבוה ביותר במערכה למרות טילי הנ"ט המשופרים שהפעיל נגדם החיזבאללה.
חברי פורום יצרני טנק המרכבה, המייצג למעלה מ-200 יצרנים של חלקים שונים של הטנק ומעסיקים כ-10,000 עובדים, הביעו את חששם כי למרות שטנק המרכבה עמד ב"מערכה בכל היעדים שהוצבו לו והציל חיי לוחמים", מערכת הביטחון עומדת לקצץ בהזמנותיה להצטיידות חדשה של טנקי מרכבה מתקדמים לשנים הקרובות ותאט את קצב החלפת הטנקים הישנים.
"זו תהיה בכייה לדורות. טילי הנ"ט משתפרים כל הזמן וצה"ל ממשיך לשלוח למערכה טנקים ישנים שאין להם מיגון אקטיבי. אם לא נמשיך להחליף את הכלים הישנים בחדשים, נמצא עצמנו במערכה הבאה במצב קשה יותר מזה שהיה בלבנון" מזהירים אנשי הפורום ומוסיפים: "במקביל יש להגביר את הפיתוח למיגון אקטיבי של הכוחות ובנושא זה, יש להם גם רעיונות ותוכניות חדשות".
נציגי הפורום ובהם מנהלים בכירים בתעשיות הביטחוניות, יציגו לחברי הכנסת נייר עמדה הסוקר את המשמעויות הצבאיות, הכלכליות והחברתיות של פרויקט המרכבה.