אמזון מתחילה לשנות את הרגלי הקניה הצרכנית בישראל, תהליך שהולך אולי לא על-פי הספר וחלקו נתקל בקשיים ובמהמורות, אולם נראה שהמטרה כבר סומנה, גם אם הדרך תהיה טיפה מסורבלת.
ישראל מדורגת כבר היום בצמרת המדינות המובילות בתחום הקניות ברשת ונראה שתהליך זה יואץ ויורחב בשנים הקרובות.
הורדת עלות המשלוח לקונים מעל 49 דולר, אכן האיץ אופן ניכר את התהליך ונראה שהוא רק מתחיל לחדור ואת אותותיו נראה רק על ציר הזמן אם כי ישנם מגזרים ותתי קטגוריות, אשר כבר כעת מתחילים לחוש באובדן הכנסות, כמו צלחות קורנינג, סוללות, הלבשה תחתונה, כלי עבודה, מוצרי מחשב ותרופות בדגש מוצרים ייעודיים/מוצרי נישה, אשר מחירם באמזון מגיע לשליש מחיר.
אמזון מתחילה להיכנס לתודעה הצרכנית ונראה שישראלים רבים מתחילים לבדוק טרם רכישת המוצרים בארץ את עלותם באתר, תהליך שפועל לשני הצדדים או במילים אחרות בעלי עסקים בודקים את עלות המוצר באמזון "ומתאימים את המחיר שלהם בהתאם".
חיפשתי לאחרונה מתקן לאופניים מתוצרת סאריס והופתעתי לגלות שהמחיר שמציעים כ-10 משווקים שונים בישראל, עומד על מחיר זהה לכולם ועל שקל פחות מהמחיר המוצע באמזון, מקריות?... ממש לא! הפגיעה הנוכחית היא רחבה ואינה נוגעת רק לחנויות האופנה, אלא לכלל העסקים בישראל ונראה שרבים מהם, כולל יבואנים לא מעטים, אשר חגגו על הצרכן הישראלי במשך שנים רבות, יחושו בשריפה וטוב יעשו אם יבצעו את ההתאמות הנדרשות.
נכון וטוב תעשה הנהלת אמזון, אם תמשיך להשאיר את "משלוח החינם", עד אשר תסדיר את נושא המחסנים בישראל לצד הרחבת סל המוצרים אשר נכללים בהסדר הזה, שכן מדובר על שינויי תפיסה ותודעה, תהליכים אשר לוקחים זמן, אשר את תוצאותיהם ניתן יהיה לבדוק ולבחון כלכלית רק בהמשך.