|   15:07:40
דלג
  איתן לסרי  
מנכ"ל, בעלים אתגר - פתרונות אסטרטגיים ויזמות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

"גשר לאחדות" - ממשלת המיעוט עם הערבים נועדה לכישלון

לצערנו, אנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, משקרים לציבור במצח נחושה, עוסקים בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט עם הערבים גם אם זו תוקם על "משענת קנה רצוץ"
11/03/2020  |   איתן לסרי   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2020   |   תגובות
גנץ-ליברמן. נועד לכישלון [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

העם הוא הריבון והוא אמר את דברו לאחר מערכת בחירות שהכל היה על השולחן מצד כולם לרבות הגורמים המשפטיים ולמרות זאת הכריע לטובת נתניהו וגוש הימין!. לצערי, השמאל בישראל שכרגיל לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות, מקדם יוזמות חקיקה ומהלכים פרלמנטרים שיעמיקו את השבר בעם אשר עלולות להביא להרס המערכת הפוליטית על כלליה והרגליה שהונהגו במשך שנים בין קואליציה לאופוזיציה. השבוע נפגש נתניהו עם בכירי הליכוד ונציגי סיעות הקואליציה וסיכם לצאת בקמפיין אגרסיבי כנגד אופציית ממשלת המיעוט של גנץ-לפיד-ליברמן בתמיכת הערבים, עם המסר: "כן למדינה יהודית ולא לתומכי הטרור" - תוך הפעלת לחץ על חברי הכנסת מכחול לבן וגשר הנתפשים בעיניהם ככאלה העשויים להכשיל הרכבה של ממשלת מיעוט כזו דוגמת הנדל, האוזר, פרקש-הכהן ואפילו אורלי לוי. במקביל, בכחול לבן נערכו לבליץ תקשורתי נגדי שיסביר שבכל מקרה הרשימה הערבית המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה אלא רק תשתתף בהצבעה על הקמתה, ולטענתם, כל הצעדים למען המגזר הערבי הם צעדים שגם נתניהו הבטיח להם.

התוכנית של כחול לבן נקראה "גשר לאחדות" לפיה יקימו ממשלת מיעוט בקולות הערבים בניגוד להצהרותיהם הרבות ערב הבחירות, הם ינסו להפטר מנתניהו בכל דרך, ואז אולי בשלב שני יקראו למפלגות הימין להיכנס פנימה לאחדות, כדי "להציל את ישראל". כחול לבן החליטו ללכת על מהלך היסטורי בעיניהם והיו שהעידו שהוא יותר "היסטרי" כאשר לחצו על הגז מבלי לחשוב על התהליך ותוצאותיו הסופיות, כך נוצר מהלך כושל להקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת ומגעים עם בל"ד. אותם חכי"ם שהתבטאו קשות בעבר על גבול העבירה על החוק, כמו אחמד טיבי שאמר: "הביטוי ארץ ישראל הוא ביטוי קולוניאליסטי, אני מתנגד לו" והילל מחבלים מתאבדים בעבר כשאמר: "אין דבר יותר נעלה מהשהיד". היבא יזבק שקראה למחבל סמיר קונטאר שרצח את בני משפחת הרן בנהריה "שהיד". איימן עודה שסירב לגנות פיגועים נגד חיילינו והילל את רב המחבלים מלבנון: "נאסראללה הוא מופת של הקרבה ונאמנות". או עאידה תומא סולימאן שסירבה להכיר ברצח אורי אנסבכר ז"ל כפיגוע. ואפילו נציגם היהודי קיצוני עופר כסיף כינה את חיילינו "קלגסים". אלו חברי הרשימה המשותפת שעליהם רוצה גנץ וקבוצת הגנרלים שלו להסתמך ולהקים ממשלה צרה שתהווה סיכון לביטחון ישראל ואת זה אסור לתת!.

למרות שהמהלך הפוליטי לא בשל דיו, קמו לו כבר ניצני המתנגדים, בתחילה האוזר והנדל שצורפו לכחול לבן כדי ל"גנוב" קולות מהימין ומי שצירף אותם ידע היטב מהן עמדותיהם ומהיכן צמחו, לאחרונה פורסם כי בפגישת הנזיפה שלהם עם יעלון שאיים כי יפוטרו מהרשימה אם לא יתמכו בהחלטת כחול לבן, היו דווקא הם אלו ששטפו אותו בחזרה והזכירו לו את הבטחותיו לא להישען על קולות הערבים אך לפני שבוע. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה בהודעה דרמטית שלא תתמוך בממשלה הנשענת על קולותיהם של הרשימה הערבית המשותפת. בכך היא מצטרפת להנדל והאוזר- שלושתם מבית ימני מסורתי שגילו אומץ לב, יושרה ואחריות ציבורית להביע עמדתם נגד המהלך המסוכן של גנץ-לפיד. קולות דומים נוספים צפויים להישמע בימים הקרובים יש המעריכים כי ח"כ טרופר ואפילו ח"כ אשכנזי מתנגדים למהלך המסוכן הזה.

בנוסף, למרות פגישתם הטובה של גנץ וליברמן והצהרת כוונותיהם ללכת לממשלה משותפת. ליברמן משחק תפקיד כפול כרגיל. מחד-גיסא, רומז דרך מקורביו שכדי למנוע בחירות רביעיות ושאם לא תהיה ברירה אז אפשר לדבר על תמיכת הערבים מבחוץ אך לא בצורה פורמלית, מה שיקשה על המהלך ואין ממש היתכנות לממשלה כזו שתהיה יציבה לאורך זמן. ומאידך-גיסא, בכחול לבן חוששים שישראל ביתנו לא תצטרף לבסוף להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית. לדברי גורמים בכחול לבן, בפעם הקודמת נתן ליברמן תחושה שהם יכולים להתקדם במסלול זה וברגע ההכרעה הודיע שהוא אינו מוכן למהלך. לכך יש להוסיף את העובדה שהועברו מסרים מנציגיו לנציגים בכירים בליכוד שלטובת מניעת בחירות רביעיות, "יש על מה לדבר". הבעיה עם ליברמן שהוא תמיד שנא את הערבים בכנסת ונלחם בהם קשות, אך לאחרונה הראה סימני מאבק דומים ושנאה אישית לנתניהו - והשאלה, את מי הוא שונא יותר בימים אלה? תכריע את הכף.

לדעתי, אם ליברמן לא יאמין שכחול לבן יכולה לספק את הסחורה - הוא לא ימהר להסתכן פוליטית ויבחן חיבור לממשלת אחדות או אף לבחירות נוספות. גנץ ה"טירון הפוליטי" הולך ומתבזה מרגע לרגע במהלך שהוא מובל אליו על-ידי לפיד -שלח וחברי הכת "רק לא ביבי". תוך הפרת הבטחות גסה ערב הבחירות ונכונותו ללכת עם תומכי טרור בכנסת שתוביל לכישלון המהלך ולהקמת ממשלה בראשות נתניהו או לבחירות נוספות בהן יביע הציבור את עמדתו נוכח השקרים שמכרו לו ערב הבחירות. במקרה כזה, כחול לבן גם תאכל את הדגים המסריחים וגם לא תקים ממשלה בראשותה.

לצערנו, אנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, משקרים לציבור במצח נחושה, עוסקים בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט עם הערבים גם אם זו תוקם על "משענת קנה רצוץ". ועל זה נאמר: "עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם כִּי עִמָּנוּ אֵל" (ישעיהו ח, י).

מתוצאות סקר שנערך השבוע על-ידי מכון "דיירקט פולס" עולה: כי גנץ מהמר על כל הקופה ושועט להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת - אבל רק כמחצית מבוחרי כחול לבן וכ-30% מהציבור הכללי תומכים בו ובמהלך. הבחירות אומנם הסתיימו להן, אך הפלונטר הפוליטי טרם נפתר. העם אמר את דברו בקלפי, אך האם הפוליטיקאים מקשיבים לו? על-פי הסקר הזה- רוב משמעותי (46.5%) של הבוחרים רוצים ממשלת אחדות רחבה של הליכוד עם כחול לבן. כמחצית מבוחרי הליכוד (52.8%) ומספר דומה (49%) של בוחרי כחול לבן. לעומת זאת כ-22% מהציבור מיואש ומעדיף כבר כעת ללכת לסבב בחירות נוסף - רביעי במספר.

אם יוזמת החקיקה של טיבי ושלח לפסילת נתניהו רטרואקטיבית תועלה לדיון היא תהיה מהלך אנטי דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה שהביעה את עמדתה בניגוד להם. רק סיימנו הבחירות, וכבר מנסים לעקוף את רצון העם באמצעים פסולים. לדעתי, זהו אירוע דרמטי מתגלגל עד כדי "פוטש פוליטי" ו"קריסת מערכות". הציבור הלך לבחירות כשהניח שנתניהו יוכל להרכיב ממשלה אם יזכה ברוב המתאים - מה שקרה בפועל, החוק מאפשר לראש הממשלה לכהן ואף צפה את האפשרות שיהיה כתב אישום תלוי ועומד לראש הממשלה בסעיף 17 לחוק יסוד הממשלה. אדם שעומד להתמנות לראשות הממשלה ותלוי נגדו כתב אישום החוק מאפשר לו להקים ממשלה ולשמש בתפקידו. במקביל אין מניעה עקרונית שהנשיא יטיל על נתניהו את תפקיד הרכבת הממשלה. לצערי, אין כאן מבוגר אחראי במחנה השמאל והם הולכים למהלך אנטי דמוקרטי שיערער על כל המערכת ויעמיק את הפלונטר הפוליטי לבחירות בפעם הרביעית והחמישית. כחול לבן נחלקת בין אלה שעבורם ממשלה צרה היא המטרה, לאלה שעבורם היא אמצעי להשיג אחדות. למרות שאיש לא רוצה בחירות- עדיין הן עלולות להגיע. אפשר לכעוס על החכים האוזר, הנדל ואפילו על אורלי לוי, אפשר גם לסלק אותם מהגוש השמאלי. גם כך הם היו שם נטע זר. אבל אי-אפשר לטעון שהם "מורדים". שהרי הם היחידים שנאמנים להבטחות שראשי המפלגות שלהם סיפקו לציבור עד לפני שבוע בדיוק. אני מתאר לעצמי שלו היו שני חכים מהליכוד עוברים ותומכים בגנץ-לפיד עכשיו, הם היו מוכתרים כקדושים ומוחמאים מאוד על-ידי פרשני התקשורת של השמאל.

אנו כמובן במחנה הימין מתפללים שהגזירה תבוטל והקערה תתהפך על פיה כתוצאת חג הפורים: "ונהפוך הוא". והרי רק קראנו במגילת אסתר: "וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לְהָמָן, מַהֵר קַח אֶת-הַלְּבוּשׁ וְאֶת-הַסּוּס כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ, וַעֲשֵׂה-כֵן לְמָרְדֳּכַי הַיְּהוּדִי, הַיּוֹשֵׁב בְּשַׁעַר הַמֶּלֶךְ:....וַיִּקַּח הָמָן אֶת-הַלְּבוּשׁ וְאֶת-הַסּוּס, וַיַּלְבֵּשׁ אֶת-מָרְדֳּכָי; וַיַּרְכִּיבֵהוּ, בִּרְחוֹב הָעִיר, וַיִּקְרָא לְפָנָיו, כָּכָה יֵעָשֶׂה לָאִישׁ אֲשֶׁר הַמֶּלֶךְ חָפֵץ בִּיקָרוֹ".(מגילת אסתר ח').

למדינה הזו, שנקרעת כבר שנה, אין מנדטים למלחמות מיותרות. מול האתגרים השונים בפן המדיני- ביטחוני ובפן הכלכלי חברתי עובר למגפת הקורונה המשפיעה על כולנו. יש צורך לסיים את הסאגה הזו ולהחזיר את המערכת הפוליטית לפעילות מלאה ומחייבת. לכך כמובן נדרשת הבנה של המציאות הקשה ופשרה מצד כולם.

הכותב הוא מומחה לממשל-מנהל ציבורי וכלכלה פוליטית מאוניברסיטת בר-אילן, יועץ בכיר לשעבר לראשי הממשלה שרון ומשרד רה"מ נתניהו.
תאריך:  11/03/2020   |   עודכן:  11/03/2020
איתן לסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"גשר לאחדות" - ממשלת המיעוט עם הערבים נועדה לכישלון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
בבוקר יום ב', 2.3.2020, התחלנו את סיבוב הבחירות השלישי לשנת הבחירות השוטפת. מצער, יקר ואפילו מיותר, אבל בניגוד לזעקות השבר שנשמעות מכאן ומשם, בהחלט לא קריטי. מאידך-גיסא, רבים סבורים שאם נגיע לסיבוב רביעי, תהיה זו קטסטרופה לאומית; אני כופר גם בכך. עדיף, כמובן, שבסיבוב זה תיפול הכרעה דמוקרטית ברורה שתאפשר הקמת ממשלה יציבה. שכן בפני הממשלה הבאה יעמדו נושאים דחופים רבים, מהם בעלי חשיבות קריטית, ובראשם "תוכנית המאה" של טראמפ. בערב יום ה', 5.3.2020, התברר שלא הושגה המטרה העיקרית של הבחירות גם אחרי שלושה סיבובים.
11/03/2020  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
ראש צוות המו"מ מטעם הליכוד, השר יריב לוין, דורש מיו"ר סיעת ישראל ביתנו להתחייב, כתנאי ראשוני למשא-ומתן, כי מפלגתו תחזור בה מהתנגדותה ותתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה.
10/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשבר הפוליטי: חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס מבהירה בחשבון הפייסבוק שלה, כי היא מתנגדת לממשלת מיעוט בראשותו של בני גנץ ובתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, ושאינה מחויבת עוד לחיבור עם מרצ.
אחזור למה שכבר הזכרתי: בצה"ל מחנכים לדיווח אמת; ובצה"ל מחנכים לרעות ולחברות. מה קורה כאשר שני הערכים מתנגשים? כאשר חייל דובר אמת עומד בפני האפשרות שידווח אמת על אירוע הפוגע בחברו? דילמה. היא אינה פתורה פתרון של ספר.
10/03/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נפתיע אתכם, נשיג בבחירות 16 מנדטים, הבטיח בלהט שוב ושוב ח"כ איימן עודה, העומד בראש הרשימה המשותפת. המנהיג הכריזמטי של ערביי ישראל אולי קצת התאכזב, אבל כמעט צדק. הרשימה, המורכבת מארבע מפלגות ערביות שונות, עלתה מ-12 מנדטים ל-15 "בלבד" בכנסת ה-23, שאין יודע כמה זמן יוקצב לכהונתה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il