|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מלהטטים עם האמת והעובדות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] הפעם יש נשיא שצועק על שר האוצר [צילום: אוון ווצ'י, AP]

שישה בשישי / בין הקורונה לפוליטיקה

חוסר אמינות המסכן חיי אדם

כאשר הציבור אינו מאמין למנהיגיו, זו בעיה - וכאשר מתחולל משבר כמו הקורונה, זו בעיה שעלולה לעלות בחיי אדם חוסר האמינות של דונלד טראמפ ו"הצלחתו" לריב עם בכירי ממשלו, עם הדמוקרטים ועם מנהיגי העולם - כל אלו גורמים להעדר מנהיגות שתנהל את המשבר בארה"ב ומחוצה לה ואילו אצלנו, בנימין נתניהו עלול להיראות כמי שמנצל את המשבר לצרכים פוליטיים, ובני גנץ משקר לנו במצח נחושה
13/03/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות


עונשו של בדאי
המן לפחות היה עקבי [צילום: עודד בלילטי, AP]

ניהול משבר גדול מחייב, קודם כל, מנהיגות ברורה ואמינה. וזה אומר: אדם אחד, בדרג הבכיר ביותר, שממונה על הבעיה. אותו אדם מופקד גם על מסירתו של מידע שוטף ומדויק לציבור – וכאן בדיוק עלולה להיווצר הבעיה

"כך עונשו של בדאי – שאפילו אמר אמת, אין שומעין לו", קובע ר' שמעון בר אבא במסכת סנהדרין. זה הגיוני מאוד: אם אדם שיקר פעם אחת וידוע שהוא שיקר, מובן שקשה – ואולי אף בלתי אפשרי – להאמין לו בעתיד. אני עצמי מיישם זאת בספרים שאני קורא: אם אני מוצא טעות גסה וברורה, שבוודאי אינה פליטת קולמוס, יש לי בעיה עם יתר הספר. בתי המשפט אומנם נוקטים לעיתים בשיטה של "פלגינן דיבורא", אם ניתן להפריד בביטחון בין החלק האמיתי לחלק הכוזב של דברי העד/הנאשם, אך אז הם דורשים חיזוק משמעותי לחלק של הדברים שהם כן מקבלים.

איש עסקים יכול לשקר, פוליטיקאי מוכרח, לסטיריקן אסור – קבע אפרים קישון. אם נניח בצד את הציניות המושחזת של אותו גאון, הרי שאנחנו מקבלים את השקרים של פוליטיקאים כמעט כמובנים מאליהם – אבל משלמים מחיר כבד עליהם בעת משבר. ומה שקורה בימים אלו בנושא הקורונה הוא דוגמה מובהקת, שאף עלולה לעלות בחיי אדם.

ניהול משבר גדול מחייב, קודם כל, מנהיגות ברורה ואמינה. וזה אומר: אדם אחד, בדרג הבכיר ביותר, שממונה על הבעיה. אותו אדם מופקד גם על מסירתו של מידע שוטף ומדויק לציבור – וכאן בדיוק עלולה להיווצר הבעיה. יש מקרים בהם המסרים לא מתקבלים באמון, משום שאותו אדם אינו מוכר די הצורך לציבור. יחצ"ן מפורסם אחד נוהג להרחיק את לקוחותיו מן התקשורת ומקפיד שאך ורק הוא ידבר איתה. אבל בשעת משבר התקשורת מתקשה להאמין לדברים של הבכירים, משום שאין היכרות איתם ומשום שאין להן ניסיון במגע עם עיתונאים, והם נזרקים הישר למים העמוקים של ים סוער.

מקרים אחרים, וזה מה שקורה עם הקורונה, הם כאשר הדוברים דווקא מוכרים היטב – אך ככאלו שיש להם נטייה לעגל פינות, לשחק עם העובדות וללהטט עם האמת. אז אנחנו חוזרים לקביעתו של ר' שמעון בר אבא: אפילו אם הפעם יגידו את האמת, את כל האמת ואך ורק את האמת – יהיה קשה להאמין להם. וכאשר מדובר במגיפה העלולה להיות קטלנית, חוסר האמון הזה הוא בעל השלכות חמורות.

דונלד טראמפ
ממשיך לבלף ולקשקש [צילום: אוון ווצ'י, AP]

גם כאשר טראמפ מדבר על סיוע לכלכלה, קשה לקחת אותו ברצינות. הוא מתגאה מאוד ברקע העסקי שלו, והיינו מצפים שלפחות בנושא הזה – דבריו יהיו מבוססים. ואז הוא מודיע שיבטל השנה את מס השכר, המכניס 1.2 טריליון דולר בשנה – למעלה משליש מהכנסות הממשל ממיסים – בלי לומר כיצד יממן זאת. אז מה הפלא ששוקי המניות ממשיכים להתרסק?

נתחיל מדונלד טראמפ. בשלוש השנים הראשונות לכהונתו, הוא השמיע 16,241 הצהרות שהיו מטעות, לא-נכונות או כוזבות ביודעין. זה אומר: ממוצע של 15 ביום, או אחת מדי שעה וחצי – כולל לילות, טיסות וחופשות. טראמפ מבלף על הכל: מעניינים ברומו של עולם כמו היחסים עם סין ופרשת אוקראינה, ועד נושאים שוליים כמו מספר הנוכחים בהשבעתו. הנשיא מפזר מספרים שאת חלקם הוא מוציא מהקשרם, את חלקם הוא משנה לפי צרכיו ואת חלקם הוא בודה מליבו. ואת כל זה טראמפ עושה תמיד בלשון מוגזמת ומפוצצת של "נפלא", "מושלם" ו"יוצא מן הכלל" – או "מושחת", "פתטי" ו"נוכל".

אין פלא, אפוא, שקשה מאוד להאמין לדבריו לגבי הקורונה. אז מה עושה טראמפ במשבר הגדול ביותר של נשיאותו? ממשיך לבלף ולקשקש: הנגיף ייעלם בדרך נס. המגיפה תיפסק בחודש אפריל, כאשר מזג האוויר יתחמם. חיסון נמצא ממש מעבר לפינה. תחושת הבטן שלי (כך!) אומרת ששיעור התמותה הוא אולי אחוז. החולים מבריאים וחלקם הולכים לעבודה. מפתיע לשמוע שאנשים מתים משפעת (היא הרגה את סבו של טראמפ). הדמוקרטים והתקשורת מנפחים את הסכנה כדי לפגוע בכלכלה ובסיכויים שלי בבחירות. ארה"ב מוכנה לקורונה יותר מכל מדינה אחרת בעולם. יש כרגע 15 חולים ותוך כמה ימים יהיו אפס. לא להוריד חולים מספינה כדי שלא להעלות את מספרם בארה"ב. ממשל אובמה אשם במגיפה. הרופאים נדהמים מכמות הידע שלי.

גם כאשר טראמפ מדבר על סיוע לכלכלה, קשה לקחת אותו ברצינות. הוא מתגאה מאוד ברקע העסקי שלו, והיינו מצפים שלפחות בנושא הזה – דבריו יהיו מבוססים. ואז הוא מודיע שיבטל השנה את מס השכר, המכניס 1.2 טריליון דולר בשנה – למעלה משליש מהכנסות הממשל ממיסים – בלי לומר כיצד יממן זאת. תזכורת: הגרעון התקציבי השנה כבר עומד על טריליון דולר. זהו הצעד המרכזי עליו מדבר טראמפ נכון לעכשיו, אבל אם הוא נראה מופרך – מה הפלא ששוקי המניות ממשיכים להתרסק?

יש עוד בעיה קשה עם טראמפ. במשבר של 2008, האחרון שהיה בקנה מידה הדומה לזה הנוכחי, הייתה בארה"ב מנהיגות פוליטית ומוניטרית שעבדה יחדיו בצורה מתואמת (הנשיאים ג'ורג' בוש הבן וברק אובמה, השרים הנרי פולסון וטים גייטנר והנגיד בן ברננקי); היום יש נשיא המשפיל בפרהסיה את הנגיד (ג'רום פאואל) וצועק על שר האוצר (סטיב מנוחין). באותו משבר נטלה ארה"ב את ההובלה, לצידם של ראשי האיחוד האירופי. היום יש נשיא שמסתדר טוב יותר עם ולדימיר פוטין מאשר עם אנגלה מרקל, שמביע בוז גלוי למוסדות הבינלאומיים ושמצהיר ללא הרף שרק טובת ארה"ב מעניינת אותו. זו סיבה מרכזית לכך שמשבר חסר תקדים בהיקפו הגלובלי, מנוהל – אם בכלל – ברמת המדינות בלבד.

הקונגרס
אפילו הקורונה פוליטית [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

67% ממצביעי הדמוקרטים מודאגים שמא יחלו, לעומת 37% בלבד ממצביעי הרפובליקנים. 23% מהדמוקרטים ביטלו תוכניות נסיעה, לעומת 14% מהרפובליקנים. כמה עובדים מהבית? 19% מהדמוקרטים ו-9% מהרפובליקנים. 9% מהדמוקרטים עוטים מסיכות בפומבי; אצל הרפובליקנים – רק 5%

נישאר בארה"ב. רוב הצעדים לסיוע למשק האמריקני במשבר הקורונה מצריכים חקיקה, וזה אומר – הסכמה בין הדמוקרטים השולטים בבית הנבחרים לבין הרפובליקנים השולטים בסנאט. הבעיה היא, שהיחסים בין שתי המפלגות כנראה מעולם לא היו גרועים יותר ושמשני צידי המתרס פועלים בעיקר (ואולי רק) משיקולים פוליטיים. התוצאה היא, שקשה מאוד להאמין לקולות היוצאים מגבעת הקפיטול, ולא משנה מאיזה צד.

הקיטוב הזה משקף את המתרחש בארה"ב כולה. אקונומיסט פרסם השבוע סקר שממצאיו מדהימים: אפילו ההתייחסות לקורונה מושפעת מהשתייכות מפלגתית. 67% ממצביעי הדמוקרטים מודאגים שמא יחלו, לעומת 37% בלבד ממצביעי הרפובליקנים. 23% מהדמוקרטים ביטלו תוכניות נסיעה, לעומת 14% מהרפובליקנים. כמה עובדים מהבית? 19% מהדמוקרטים ו-9% מהרפובליקנים. 9% מהדמוקרטים עוטים מסיכות בפומבי; אצל הרפובליקנים – רק 5%. התמיכה בצעדים כמו העברה לעבודה מן הבית, סגירת בתי ספר ואוניברסיטאות וביטול אירועים מרובי משתתפים, גדולה בהרבה בקרב הדמוקרטים מאשר בקרב הרפובליקנים.

הנתונים הללו מלמדים עד כמה הציבור האמריקני מאמין אך ורק לצד שלו של המפה ואינו מאמין כלל לצד השני. אם זה יתורגם למעשים, אזי בוחרי טראמפ עלולים לנקוט בזהירות-חסר, בעוד מתנגדיו ילקו בזהירות-יתר. ברמה הלאומית, זה אומר ששתי המפלגות יתגוששו על הסיוע למשק משום שמדובר בשנת בחירות, בה לא ירצו שהאחרת תזכה, חס וחלילה, בנקודות בדעת הקהל. ואז מנהיגיהן יספרו לציבור כמה התוכניות שלהם טובות וכמה התוכניות האחרות איומות ונוראות. בסוף כנראה תראה איזושהי הסכמה – אבל היא עלולה להיות חלקית, בלתי מספקת ובעיקר מאוחרת מדי.

בנימין נתניהו
הבעיה היא הריח [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

נתניהו זרק איזושהי אמירה על "לא להתקהל" ואיש אינו יודע האם מדובר במשאלת לב, המלצה של הדיוט או הנחיה של מקצוענים. ליצמן היה עסוק בלהסביר מהו טור גיאומטרי ובמחמאות לנתניהו, פרץ אפילו לא ידע אלו כיתות יושבתו, ועל כחלון נדבר בנפרד. אם המטרה הייתה להגדיל עוד יותר את ההיסטריה והפאניקה – היא הושגה במלואה

נעבור אלינו. אצלנו אנחנו מקבלים הכרזות והבטחות מצידו של בנימין נתניהו, שגם הוא – כמו ידידו הטוב בוושינגטון – אינו מועמד מוביל לפרס דוברי האמת. מה שיותר גרוע הוא, שיש לפחות תחושה מציקה, לפיה התנהלותו של נתניהו במשבר הקורונה איננה חפה משיקולים פוליטיים. ושיהיה ברור: אכן חובה להקים ממשלת אחדות, ממשלת חרום, ממשלת קוקוריקו – לא משנה איך יקראו לזה. אנחנו הולכים למשבר כלכלי קשה מאוד, אולי קשה ביותר, שההתמודדות עימו מחייב שילוב כוחות כמו ב-1985. בזה נתניהו צודק לחלוטין. הבעיה היא עם הריח העולה מקריאתו.

משבר גורם, באופן טבעי, להתלכדות מאחורי המנהיגות. בשעת משבר לא יוצרים זעזוע נוסף בדמות החלפת המנהיגים והצבתם ליד ההגה של מי שאינם מכירים את פרטיו, ובוודאי שלא – מי שאין להם שום ניסיון בניהול משבר שכזה. רוצים דוגמא? אחד ההסברים למהפך של 1977 הוא התגובה המאוחרת למלחמת יום הכיפורים. הבחירות הקודמות נערכו ב-31.12.1973, לאחר שנדחו בשל המלחמה; הציבור היה המום ומנע מעצמו הלם נוסף בדמות החלפת השלטון הנצחי של מפלגת העבודה לדורותיה. בהשלכה למשבר הנוכחי, נתניהו הוא האדם המתאים היחיד לנהל אותו.

האם נתניהו רוצה להחריף את תחושת המשבר, כדי להגביר את הלחץ על גנץ להקים ממשלת אחדות בתנאיו? אני רוצה להאמין שהתשובה שלילית, אבל כאמור – התחושה המציקה קיימת, והיא נובעת מיכולתו של נתניהו לשחק עם העובדות ועם התחושות, ומשורת התרגילים הפוליטיים שהוא מבצע בשנה האחרונה על חשבון כולנו, כדי לנסות ולהבטיח את הישרדותו האישית.

ועוד נקודה: ההופעה אמש (יום ה', 12.3.20) של נתניהו והשרים יעקב ליצמן, משה כחלון ורפי פרץ ממש לא הוסיפה לתחושת האמינות, וזה מאוד בלשון המעטה. נתניהו זרק איזושהי אמירה על "לא להתקהל" ואיש אינו יודע האם מדובר במשאלת לב, המלצה של הדיוט או הנחיה של מקצוענים. ליצמן היה עסוק בלהסביר מהו טור גאומטרי ובמחמאות לנתניהו, פרץ אפילו לא ידע אלו כיתות יושבתו, ועל כחלון נדבר בנפרד. אם המטרה הייתה להגדיל עוד יותר את ההיסטריה והפאניקה – היא הושגה במלואה. וכך אנחנו חוזרים לתחושה המעיקה של ניצול המשבר לצרכים פוליטיים.

בני גנץ
"ישראל לפני הכל"? [צילום: פלאש 90]

מה יקרה כאשר יהיה צורך להעביר תקציב, במיוחד לנוכח החוק ולפיו אי העברתו משמעותה בחירות? מה יקרה בהצבעות אי-אמון? כיצד ממשלת מיעוט תשרוד אם הליכוד יציע אי-אמון בגלל האלימות במגזר הערבי? מה יהיה אם וכאשר יהיה צורך לצאת למבצע בעזה או בלבנון? ממשלה אינה קיימת "בהצבעה אחת בלבד", וחלומותיו של גנץ על צירוף החרדים הם כמעט הזיה

באחד מפרקי "כן, אדוני ראש הממשלה" שוקל ג'ים האקר להחליף את סר האמפרי במנכ"ל משרד האוצר, סר פרנק. הוא שואל את פרנק מה דעתו על תפקודו של האמפרי, ומקבל בתשובה משפט ארוך ומפותל באנגלית מפוצצת. "אתה יכול להחליף את האמפרי!", קובע האקר בחיוך. ככה בדיוק נראה בני גנץ, שהאמינות שלו הולכת ונעשית דומה לזו של האיש אותו הוא משתוקק להחליף.

כחול-לבן הבטיחה שלא תקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, אבל עד לפני כמה ימים גנץ דיבר על כך שיישען עליה "בהצבעה אחת בלבד" – הצבעת האמון הראשונה. מעבר לנסיגתו מהבטחה מפורשת, מעבר לכך שהקמת ממשלה כזאת היא הפקרות לאומית וביטחונית ממדרגה ראשונה, הדברים עצמם הם בלוף מוחלט.

מה יקרה כאשר יהיה צורך להעביר תקציב, במיוחד לנוכח החוק ולפיו אי-העברתו משמעותה בחירות? מה יקרה בהצבעות אי-אמון? כיצד ממשלה כזאת תשרוד אם הליכוד יציע אי-אמון בגלל האלימות במגזר הערבי? מה יהיה אם וכאשר יהיה צורך לצאת למבצע בעזה או בלבנון? ממשלה אינה קיימת "בהצבעה אחת בלבד", וחלומותיו של גנץ על צירוף החרדים הם כמעט הזיה. לכן, הוא שיקר לנו במצח נחושה – וזה אומר הרבה מאוד.

נכון לשעת כתיבת הדברים (יום ו', 13.3.20), גנץ אינו עושה את הדבר היחיד שעליו לעשות: להודיע שכחול-לבן מצטרפת לממשלת חרום בראשות נתניהו, ושהוא יישב הבוקר עם נתניהו בארבע עיניים כמה זמן שיידרש כדי שהממשלה תושבע ביום ראשון. גנץ – כדרכו מאז שנכנס לפוליטיקה – מדבר בלי לומר דבר ומשדר רפיסות של עלה נידף ברוח. הוא וחבריו, בעיקר יאיר לפיד, כל כך התמכרו ל"רק לא ביבי", עד שהם לא מסוגלים לראות דבר מעבר למטרה זו. מגיפה קטלנית, כלכלה מתרסקת, מיאוס הציבור – כל זה עובר להם מעל הראש.

ההתנהגות של גנץ, לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי בשבועות האחרונים ובעיקר בימים האחרונים מלמדת, שאי-אפשר לסמוך עליהם – ודאי שלא בהנהגת המדינה. הם יכולים להציל משהו מכבודם ואמינותם, אם ייכנסו מיד לממשלת חרום. אה, כן, וזה גם יהיה לטובת ישראל – שכידוע, כפי שהצהיר הקוקפיט לפני הבחירות, היא לפני הכל.


משה כחלון
היה מגיע לאבו-כביר [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הגרעון ב-2007 היה 0.02% בלבד מהתוצר, וב-2008 עמד על 2.1%. זה אפשר לממשלה להגדיל אותו כדי להזרים כספים למשק ולהתמודד עם הירידה בהכנסות ממיסים. בשנת 2019, לעומת זאת, עמד הגרעון על 3.9% מהתוצר בגלל ההפקרות הפוליטית

זוכרים מי שר האוצר? משה כחלון, שעד השבוע - דומה היה שהוא בבידוד מרצון כבר כמעט שנה. האיש שהתאייד לחלוטין מבחינה פוליטית ושאין לו אמון מצד אף מצביע משום שהוא לא התמודד, צץ לפתע כדי לדבר על השלכות הקורונה. כחלון הבטיח לנו שהצמיחה הנאה של המשק גורמת לכך שישראל חזקה די הצורך כדי להתמודד עם המשבר. אבל הוא מבלף.

נתחיל מזה, שכחלון הוא האחראי לנתון השקרי של הגרעון בשנת 2018, אשר פורסם ערב הבחירות הקודמות-קודמות. אם הוא היה מנכ"ל של חברה בורסאית, ייתכן מאוד שהיה מוצא את עצמו באבו-כביר בשל בישול דוחות כספיים. אבל מדובר "רק" בנתונים הלאומיים של המדינה, ולכן כחלון חופשי להמשיך ולמכור לנו לוקשים – בתנאי שמישהו עדיין מוכן להאמין לו.

כעת הבה ונראה את המספרים. הצמיחה בשנים האחרונות אכן הייתה מרשימה: 3.5% אשתקד, 3.4% בשנה שלפניה, 3.6% בשנת 2018. הנתון הזה נראה עוד יותר טוב בהשוואה ל-OECD, שם הצמיחה אשתקד הייתה 1.1% בלבד. גם הצמיחה לנפש בשנה שעברה הייתה נאה בקנה מידה בינלאומי: 1.6%. אלא שבזה מסתיימות הבשורות הטובות.

הנקודה הטובה ביותר להשוואה היא המשבר הפיננסי של 2008, אליו נכנסה ישראל – בהנהגתם של אהוד אולמרט ורוני בר-און – במצב טוב באמת. הגרעון ב-2007 היה 0.02% בלבד מהתוצר, וב-2008 עמד על 2.1%. זה אפשר לממשלה להגדיל אותו כדי להזרים כספים למשק ולהתמודד עם הירידה בהכנסות ממיסים. בשנת 2009 הוא אכן זינק ל-5.15%, בשל ההתמודדות עם המשבר, אבל זה היה לא-נורא בהתחשב בשנתיים הקודמות. בשנת 2019, לעומת זאת, עמד הגרעון על 3.9% מהתוצר בגלל ההפקרות הפוליטית. זה אומר, שכעת יש לבחור בין כולרה לבין קדחת: או לא לסייע כדרוש למשק, או להגיע לגרעון ברמות מסוכנות.

נקודה נוספת: הריבית. הפחתת הריבית היא צעד מקובל כדי לסייע למשק המצוי במשבר, משום שהיא מוזילה את האשראי ומאפשרת לעסקים ללוות כדי לשרוד עד ההתאוששות. באוגוסט 2008 עמדה ריבית בנק ישראל על 4%, ובששת החודשים הבאים היא ירדה עד כדי 1% בפברואר 2009. היום הריבית היא 0.25% ולמעשה אין לה לאן לרדת, כך שיכולתו של בנק ישראל לסייע היא מוגבלת ואולי אף אפסית. תוסיפו לכל זה את העובדה שאין לנו ממשלה קבועה כבר שנה וחצי ושהמדינה עובדת ב-2020 על בסיס תקציב שאושר ב-2017 – ותקבלו מתכון למשבר קשה. כדאי שכחלון יגיד את האמת, לפחות לפני שאנחנו נפטרים מעונשו.


תאריך:  13/03/2020   |   עודכן:  13/03/2020
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוסר אמינות המסכן חיי אדם
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
13/03/20 09:43
 
כאילו כולם טיפשים
13/03/20 10:51
2
ההולך לדרכו
13/03/20 11:17
3
פלג א
13/03/20 11:20
4
כוכי
13/03/20 11:39
5
בבר
13/03/20 14:01
6
מייק
14/03/20 09:30
7
ביבי מקום ראשון
19/03/20 23:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
עליות השערים בבורסות אירופה וניו-יורק נמשכו (יום ו', 13.3.20), אך בשיעור מתון מזה שאליו כבר הגיעו - יום אחד לאחר המפולת הכבדה ביותר בבורסות לונדון וניו-יורק מאז "יום שני השחור" באוקטובר 1987.
13/03/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בתי הספר והאוניברסיטאות נסגרים מיידית, ללא הגבלת זמן. כך הודיע (יום ה', 12.3.20) ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא אמר כי במקביל נבדקים פתרונות בתחום התחבורה הציבורית. הוא גם קרא להקים מיידית ממשלת חרום לאומית לזמן המשבר.
12/03/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
אירן מכשירה קברי אחים רחבי ידיים - רמז לכך שמספר המתים הנוכחי והצפוי בה מהקורונה יהיה גדול במיוחד. כך מלמדים תצלומי לוויין של חברת Maxar המתפרסמים (יום ה', 12.3.20) בוושינגטון פוסט.
12/03/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת אל-על הודיעה על השעיית הפעילות למרבית יעדי החברה באופן הדרגתי החל מיום ראשון הקרוב. אך תוסיף לשמר קשר אווירי קבוע לארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת ודרום אפריקה.
12/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
יצרנית הבגדים קסטרו דיווחה לבורסה (יום ה', 12.3.20) כי מרבית פעילות הייצור של מוצרי הקבוצה בסין חזרה לסדרה. עם זאת, היא מעריכה כי ייתכנו עדיין השפעות שליליות מהותיות על תוצאות הקבוצה בשל ההאטה הצפויה במשק הנובעות מהשפעת משבר הקורונה. זאת, מלבד חוסר ודאות שעדיין קיים ביחס לעיכובים עתידיים בייצור שעלולים להתעורר מחדש בסין.
12/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יואב יצחק
יואב יצחק
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il