|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

מדריך News1

כך תשפיע מערכת התעריפים החדשה על כיס נוסעי האוטובוס

בקרוב: נוסעי תחבורה ציבורית שישלמו באמצעות ישומון סלולרי יעודי, ייפטרו מהעול של שבירת הראש על בחירת המינוי הרצוי, לא יצטרכו לתכנן לאן יסעו ומתי, וישלמו בדיעבד בתקרת מחיר מרבית ועוד: הנחה חודשית למשתמשים מתמידים
30/04/2020  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
לא נדרש שימוש ברב-קו

מפברואר: 13 תעריפי תחבורה ציבורית מעגליים
עידן יוסף
סמוטריץ' מקדם קביעת תעריף לנוסעי האוטובוס בהתאם למקום העלייה לאוטובוס * רדיוס המרחק בקילומטרים יימדד באמצעות ישומון בטלפון הסלולרי
לרשימה המלאה

עידן יוסף
חשיפה ב-News1: תבוטל הנחת התחבורה הציבורית למקצת מן האזרחים הוותיקים

משרד התחבורה צפוי להשיק בקרוב מערכת תעריפים מעגלית חדשה, שתעודד נוסעים להשתמש בתחבורה הציבורית. מערכת התעריפים המשתלמת שתושק תוצע בשלב הראשון רק לנוסעים שיעשו שימוש בישומון ייעודי, וללא קשר למערכות התעריפים הקיימות כיום.

כיצד זה פועל?

המערכת תבצע מיטוב לחיוב החודשי של הנוסע בדיעבד ולא מראש. כלומר, חיוב הנסיעות יוגבל לתקרת חיוב יומית, על-פי מדרג מרחקי הנסיעה. החיוב יהיה על-פי רדיוס הנסיעה הארוך ביותר שבו נעשה שימוש במהלך אותה יממה.

שישה תעריפים

מה יהיה תעריף הנסיעה החדש?

התשלום יחושב על נסיעה במעגל (רדיוס מתחנת המוצא עד תחנת היעד הכי רחוקה ממנה).
  • תקרת התשלום לנסיעה של עד 15 ק"מ תהיה 13 שקל לכל היותר;
  • לנסיעה עד 25 ק"מ תשלמו 21 שקל;
  • לנסיעה עד 55 ק"מ תשלמו 28 שקל;
  • לנסיעה עד 100 ק"מ תשלמו 42 שקל;
  • לנסיעה עד 250 ק"מ תשלמו 60 שקל;
  • ולנסיעה מעל 250 ק"מ תהיה תקרת תשלום עד 300 שקל.

האם זה כולל גם רכבות?

כן, אך התעריף לנוסע ברכבת יהיה גבוה יותר בכמה שקלים.

האם בשיטה זו יחויב הנוסע על מעבר בתוך 90 דקות?

הנסיעה במעגל הראשון (הפנימי) הכולל מעבר 90 דקות תהיה ללא תשלום נוסף. התקרה היומית תחושב בהתאם לצבר יתר התיקופים שבוצעו באותה יממה. עם זאת, ביצוע מעבר במעגל הפנימי באמצעות רכבת לא יהיה חינם.

כיצד תדע המערכת לזהות היכן עליתי והיכן ירדתי מן האוטובוס?

התשלום יתבצע באמצעות ישומון ייעודי בטלפונים סלולריים חכמים המתבסס על סריקת קוד QR, באופן שיזוהו התחנות שבהן עלה הנוסע. במקביל, נעשית עבודה לצורך הכנסת התשתית לתיקוף באמצעי תשלום מתקדמים, ובפרט תשתית EMV המאפשרת תשלום ללא מגע יד אדם באמצעות הסלולר, כרטיסי אשראי, שעונים חכמים, צמידים חכמים ועוד.

במה זה שונה ממה שקיים היום?

המערכת מושתתת על טכנולוגיה המאפשרת לזהות את מיקום הנוסע ולקבוע את התעריף בהתאם למרחק הנסיעה בפועל, זאת בשונה מהמצב הקיים כיום. במצב הקיים מחויב הנוסע להחליט בטרם ביצוע הנסיעה מהו הסדר הנסיעה המותאם עבורו על בסיס השימושים המתוכננים על ידיו לכל יום ולכל חודש. השימוש באמצעי התשלום המתקדמים מאפשר לחשב את התשלום בדיעבד באופן שמתאים באופן מיטבי את התשלום לנסיעות.

אם איני נדרש לתקף רק בעלייה לאוטובוס, כיצד תדע המערכת באיזו תחנה ירדתי?

בשל המורכבות הטכנולוגית, בשלב הראשון יידרש הנוסע, עם כניסתו לאוטובוס, לסרוק מדבקה שעליה קוד QR, ולציין בישומון את המקום שבו הוא מבקש לרדת.

האם מחיר הנסיעה הבודדת יהיה יקר יותר במערכת התעריפים החדשה?

מכיוון שמספר התעריפים צומצם באופן מהותי, חלק מהנוסעים יחוו עלייה מסוימת וחלק ירידה. אולם מבנה התעריפים נבנה כך שעבור מרבית הנוסעים שינוי התעריף יהיה זניח עד כדי לא קיים.

מדוע נקבעו רק שישה תעריפים?

ריבוי תעריפים שעל הנוסע לבחור ירחיק משתמשים פוטנציאליים משימוש באמצעי התשלום המתקדמים, שכן הדבר מסורבל ועומד בניגוד לרצון להתאים את התעריפים לשימושים הפרטניים של הנוסע.

האם תינתן לנוסע הנחת ערך צבור?

במודל תעריפים זה לא יינתנו הנחות ערך צבור. זאת, מאחר שבמודל אמצעי התשלום המתקדמים, התשלומים מתבצעים מלכתחילה באמצעים מתקדמים ולא במזומן, ולכן אין צורך לתמרץ את הפסקת התשלום במזומן.
תעריפי נסיעה בתחבורה ציבורית – באמצעי תיקוף ותשלום מתקדמים לרבות באמצעי סלולרי / החלטות
החלטות ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה (10 עמ')

בשורה למשתמשים "כבדים"

ומה הבשורה הגדולה?

נוסע מתמיד לא רק ייהנה מתקרת תשלום, אלא גם מהנחה חודשית בהתאם לשימוש שיעשה בתחבורה הציבורית. בסוף החודש תתבצע התאמה של התשלומים שבוצעו למדרג ההנחות היומיות והחודשיות.

כמה שווה ההנחה?

ישנן ארבע מדרגות הנחה, בהתאם לסכום השימושים: לשימוש חודשי
  • עד 200 שקל אין הנחה;
  • עד 400 שקל - 75% הנחה;
  • עד 1,000 שקל - 50% הנחה;
  • מעל 1,000 - 25% הנחה.

אז כמשתמש "כבד" בתחבורה הציבורית, האם בכל 1 בחודש עלי לצפות להנחה על נסיעות של החודש שעבר?

בשל מגבלות תפעוליות, סכום החיוב החודשי יחושב לתקופה שבין היום ה- 25 לחודש ועד ליום ה-24 לחודש העוקב, ולא בחודש קלנדרי. אגב, גם החיוב היומי יהיה ביממה רגילה (מחצות עד חצות), ולא בשעה 4 לפנות בוקר שבה מסתיים שירות התחבורה הציבורית במערכות הסליקה.

האם השירות כולל רק את האוטובוסים ואת רכבת ישראל?

שירות זה לא יופעל ברכבת הקלה בירושלים ובמוניות שירות, בשלב זה. הצפי להפעלת השירות ברכבת הקלה הוא עם כניסת הזכיין החדש להפעלה.

האם גם אזרחים ותיקים, זכאי הבטחת הכנסה, בני נוער ושאר הזכאים להנחות (הנחת פרופיל) יוכלו להשתמש במערכת התעריפים החדשה?

הנחות לאוכלוסיות הזכאיות להנחה יינתנו בהתאם לקבוע בצו הפיקוח, כך שיחולו על תעריף הנסיעה הבודד בלבד! לדוגמה, תעריף הנסיעה לנוער במעגל הפנימי יהיה 2.95 שקל (למבוגר עולה 5.90). עם זאת, תקרת החיוב היומי ותקרת החיוב החודשית לא משתנים, ויהיו כשל נוסע מבוגר רגיל.

מתי זה יתחיל?

משרד התחבורה סיים לאחרונה הליך מכרזי למתן היתר להפעלת ישומון סלולרי
לחיוב ולתיקוף. בשלב הראשון נבחרו שלושה מציעים, כאשר כפוף להשלמה בהצלחה של תהליך הטמעה ובדיקה, עשוי להינתן לכל אחד מהם היתר להפעלת ישומון. על-פי התכנון, הישומונים יהיו מוכנים להפעלה אוטוטו, ברבעון הראשון של שנת 2020.

תאריך:  30/04/2020   |   עודכן:  30/04/2020
עידן יוסף
+רכבות יתחדשו בהדרגה בעוד כשבועיים
21:28 30/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תנועת הרכבות תחודש בחלקה הגדול כבר באמצע חודש מאי, למעט מספר קווים שיקבלו מענה באמצעות תחבורה ציבורית חלופית באוטובוסים או הסעים חינמיים בקווים קצרים  ▪  הקווים באזור סבידור יתחדשו רק בעוד כחודש, לנוכח הצורך בזירוז עבודות החשמול
(דרגנועים שוממים בתחנת הרכבת נבון בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+התחבורה הציבורית חוזרת לפעול בשעות הערב
20:29 30/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מיום שלישי ה-5 במאי התחבורה הציבורית תפעל אחרי השעה 20:00 בערב, אך פעילותה בסופי-השבוע לא תחודש לפי שעה  ▪  מסתמנת החזרתם לפעילות של כ-200 קווים בין-עירוניים  ▪  בימים אלו נספרו רק כ-12 אחוזים מנוסעי התחבורה הציבורית בהשוואה לימים שקדמו למשבר
עלייה של 20% במספר המשתמשים [צילום: פלאש 90]
קווי הלילה לא יפעלו [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כך תשפיע מערכת התעריפים החדשה על כיס נוסעי האוטובוס
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רק שאלה
1/05/20 06:28
 
סתם אני
8/05/20 13:18
2
גוזי
9/05/20 14:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
יש איזה קמפיין שטחי ומגוחך ביומיים האחרונים, שקורא לנו לפתוח את רכבת ישראל כאן ועכשיו.
27/04/2020  |  בצלאל סמוטריץ'  |   מאמרים
חודש לאחר שפעילותה הופסקה, חודשה (יום א', 26.4.20) תנועת הכרמלית, הרכבל התחתי של חיפה. זאת למרות שרק לפני שבועות ספורים טענה הנהלת הכרמלית כי מדובר במתקן שנמצא מתחת לאדמה, ללא אוורור מלא, והדבר מסכן את עובדי הכרמלית ואת ציבור הנוסעים.
26/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
התחבורה הציבורית מתגברת את מערך הקווים, כחלק מהנחיות הממשלה המאפשרות הגדלת מספר האנשים המורשים לצאת מהבית לעבודה. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נקבע כי יתוגברו קווי התחבורה הפעילים, ויתוספו חלק מקווי התחבורה הציבורית שפעילותם הופסקה לפני כחודש ומשרתים את הציבור למרכזי תעסוקה ולמרכולים.
19/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברקע עצירת תנועת רכבות הנוסעים בשל נגיף הקורונה, מאיצה רכבת ישראל את עבודות ההקמה של מיזם ההפרדה המפלסית החדשה הנבנית בסמוך לנחשולים. בימי שגרה, עבודות אלה היו דורשות עצירה של תנועת הרכבות בקווים העמוסים ביותר (חיפה-ת"א), וכעת הן מואצות ומבוצעות ללא פגיעה בנוסעי הרכבת, שממילא אינה פועלת.
19/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
לנוכח הירידה בתנועה בכבישים והיכולת לעבוד במהלך כל שעות היום, הוקדם תקצוב ביצועם של מספר מיזמים חשובים שמואצים בתקופה האחרונה.
07/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il