|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

משקאות בעידן קו-ויד-19 <br>

מה שותים אנשים בימים אלו? שני סוגים של משקאות: מחד-גיסא, מותגים ידועים, לא יקרים במיוחד, שכן המוכר מרגיע, כאילו ניתן להשען ולהתרפק עליו: אבסולוט, ג׳והני ווקר, פטרון, מקלן, סמירנוף, וכו׳. מאידך-גיסא, כיון שלאנשים יש זמן, הם מחפשים מוצרים מיוחדים, נדירים, עם סיפור והיסטוריה בצידם, ומסתבר שהמחיר אינו מרתי
13/05/2020  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
המדבקה השניה משמאל, ״פריסקי וויסקי,״ מראה את דמותו של ג׳ק מילרוי. 15 שנים אחר כך, ויסקים נדירים תחת שמו נמכרים בכל רחבי ארה״ב [צילום: ארי בוסל]

[צילום: ארי בוסל]

האחים ג׳ק (מימין) ווולס מילרוי בצעירותם

בל"ג בעומר, התש"ף, נראה שהעולם שכח שהיה נגיף ומתעלם מכך שהוא עדין כאן. עולם משונה, מוזר, סוריאליסטי, משוגע לחלוטין. כיוון שרובנו נוהגים (או אוהבים) לשתות, להרים כוסית לחיים, אתחיל דווקא בכך שהסתבכתי. חבר משפחה אושפז בשל דם שהצטבר בגולגולתו לאחר שנפל ונחבל. הוא נותח ואחרי חודש חזר הביתה, "טוב כמו חדש" בן 85 וחצי.

עת שהיה בבית החולים, דיברתי עם נציגה קלינית של המחלקה בה הוא היה מאושפז, והיא שאלה אותי לגבי הרגלי העישון וצריכת האלכוהול שלו. מסתבר שיש לכך השפעה על יכולת קרישת הדם, כמו גם תגובות לוואי של גמילה או תגובות שליליות לתרופות מסוימות.

"הוא מעשן כל חייו, ואין פעם בה אנו נפגשים שהוא לא יעשן לפני שהוא מגיע, שכן הוא יודע שהוא לא יכול לעשן בנוכחותנו. כשהפגישה מתארכת ונמשכת שעות ארוכות, הוא יוצא להפסקה, וכשהוא חוזר אנחנו יודעים שהוא עישן. הוא מסביר שכיוון שהעישון לא הרג אותו משך כשבעה עשורים, הוא ימשיך לעשן, לפחות כל זמן שהוא עוד פה".

עם זאת, הרעיון שהחבר שלנו הוא אלכוהוליסט הצריך תיקון מיידי. "הוא שותה, ואכן נהנה מכוסית בערב, בד"כ של ויסקי משובח או רום ישן. הוא יודע ליהנות מאותה כוסית, בה לרוב יש כ-50 מיליליטר של נוזל (קרי בקבוקון קטן, כמו זה שפעם היו מגישים בטיסות), משך שעה או יותר. רובין ימשוך את התענוג כמה שאפשר, עם שיחה או ארוחה, העלאת זכרונות או הסתכלות בטלוויזיה. אין זו התמכרות (כדרך העישון) כי אם דרך חיים.

רובין מטיס הוא בעסקי המשקאות החריפים. בעבר היותר רחוק היה לו מותג של משקאות חריפים, סדרה בשם בארו׳ז - כשבבקבוק הזכוכית בפנים היה סיגר. שנים אחר כך הוא יצר שמפניה עבור ה-NBA (ההתאחדות הלאומית של כדורסל בארה"ב) בשם לה-ג׳ו, "המשחקים" בצרפתית. הוא היה הנחשון שחתם על הסכם לספק משקה אלכוהולי כלשהו ל-NBA, דבר שהיה ראשון בתחום - חלוציות לשמה. מאז הוא נדחק הצידה על-ידי החברות הגדולות ביותר בעולם בתחום המשקאות, ביחוד על-ידי LVMH החברה מספר אחת למוצרי יוקרה שבבעלות שמפנית דום פריניון, קוניאק הנסי ועוד מותגים מובילים".

הפקידה לא הבינה על מה דיברתי. עבורה צריכה של כוסית אלכוהול פעם ביום (או כמעט כל יום) פרושה הייתה שהוא אלכוהוליסט מובהק ולא יכול להסתדר בלי אלכוהול. "איך ניתן ליהנות ממשקה כל יום", היא שאלה את עצמה, וסיכמה בכתב בתיק החולה שלו: "סובל מתלות מוחלטת בשתיה". בעיה כפולה: ראשית, אישה צעירה עבורה "שתיה" היא של טקילה או בירה או משקה אחר בבר. עולם מצומצם ביותר, שגובל בין המוכר במציאות לבין המוכר מהטלוויזיה. שנית, ברגע שמשהו נכתב, מן הסתם הוא האמת וכל האמת, ועתה נסה להסביר. כל שתגיד ישמע כתירוץ, כי ה"תורה" נכתבה ואין לשנותה. הפכת לאלכוהוליסט בעל כורחך.

למומחים בתחום המשקאות החריפים, אנשים שעיסוקם ביינות, ויסקי, רום, טקילה וכו׳, משקאות הם עולם ומלואו. לכל משקה יש תכונות משלו, סיפור אישי של המזקקה בה יוצר, הדרך בה יושן, הטעם שהתקבל מחביות בהן הוא יושן, נתח המלאכים שגם הם נהנו מהלך השנים מטעימות קבועות, וכו׳. אך לך תסביר זאת לבחורה צעירה שאין לה זמן או סבלנות אפילו לשמוע. שמעה "אלכוהול" (מלשון תחום התמחות, מהלך עשרות שנים), חרצה "אלכוהוליסט", כתבה זאת נחרצות ועתה אין עורר, כך מן הסתם הם הדברים.

זוכר אני שני אחים, ג׳ק ווולס מילרוי מאנגליה. וולס היה מוציא לאור מדי שנה את "תנך הוויסקי", ספר הסימוכין של כל הוויסקים המיוצרים בסקוטלנד. שני האחים הם חברים של "שומרי הקוויק" (קוויק הוא ספל עם שתי ידיות ששימש לשתיה, בד"כ בקבלת פני אורחים), אחווה של מומחים בתעשיית המשקאות החריפים. מדי ערב, אחרי ארוחת הערב, ג׳ק היה מתיישב לטעום מוצר חדש. אנשים וחברות היו שולחים לו מוצרים לטעימה, בכדי לקבל את חוות דעתו. מוצר שהוא חשב למוצלח היה זוכה מיד להערכה שהייתה מתרגמת להזמנות ולמכירות. בדומה, ישנו מומחה אמריקני בצפון קליפורניה, אף פול פאקולט, והוא הצליח לתרגם את חוות דעתו לעסק מצליח ביותר. ארבע פעמים בשנה הוא מפרסם אוסף חוות דעת של מוצרים שהוא טעם משך שלושת החודשים שחלפו. את המשקאות חברות שולחות לו חינם, ואין הוא תלוי בהן לפרסומת. החוברת שהוא מוציא לאור היא בתשלום מנוי, ואנשים משלמים.

אצל ג׳ק מילרוי (אחיו נפטר לפני מספר שנים), הטעימות הן תענוג ודרך חיים. אין הוא אלכוהוליסט בכל צורה שניתן להגמיש את המושג. הוא מומחה למשקאות ונהנה מכל דקה, מכל טעימונת. הוא מתבל כל אחת בסיפור של מעללי העבר, עת הוא באמת עשה דברים חלוציים בתעשיה. עתה כל שנותר הוא הזכרונות, אשתו והכלב. הם כמעט לא יוצאים מהבית, והוא מצפה לבואם של שני בחורים מלוס אנג׳לס שהחלו להסריט סרט על חייו, ורק הנגיף בא והפריע לצילומים (ההמשך היה אמור להיות באחד במאי).

שינוי דרכי עולם

בא לו הנגיף ושיבש דרכי עולם, כך גם במשקאות חריפים. אני זוכר בהתחלה, כשכולנו נצטוונו להשאר בבתינו, עת חנויות משקאות הודיעו שהן "חיוניות"! חיוני למי ולמה בדיוק? אי-אפשר להסתדר בלי יין או שתיה חריפה? מסתבר שהתעשיה כל כך עשירה, עם כל כך הרבה כוח, שהיא החלה להפיץ "מחקרים" שמוכיחים שאנשים שחל עליהם איסור לשתות, כשהם סגורים עם בני/בנות זוגם והילדים למשך זמן, יכנסו לדפרסיה או להתקפות אלימות או להתנהגויות שליליות אחרות, ולכן הכרח הוא לאפשר לחנויות להמשיך למכור אלכוהול. הטיעונים היו כה אבסורדים ולא מתקבלים על הדעת, שאחד מהם אפילו טען שחוסר משקאות יגרום לתלות יתר, להתמכרות ולפשיעה.

אותם מחקרים מזכירים את המחקרים שעישון הוא טוב לבריאות, שוקולד ושאר מתוקים הם רק בריאות, וששתיה חריפה מרפאת כל מיני מחלות. כל זמן שמישהו משלם טבין ותקילין, יהיו "רופאים" ו"חוקרים" וסטטיסטיקאים שיתיצבו להוכיח את מה שנדרש מהם, כל זמן שזה מכיר ונשמע טוב. גם בלי כל אותם מחקרים-לשעת-צורך על חיוניות העסקים והדרישה לאפשר להם להשאר פתוחים, מסתבר שאנשים שותים, בעיקר יין. מסעדות, פאבים וברים נסגרו, או התחילו משלוחים לבתים או למכונית הלקוח המגיע לפתח העסק אך לא נכנס. בבתים, החגיגה בעיצומה, וכשנמאס, או רוצים לשכוח או לשמוח, מה עושים? שותים!

מה שותים אנשים בימים אלו? שני סוגים של משקאות: מחד-גיסא, מותגים ידועים, לא יקרים במיוחד, שכן המוכר מרגיע, כאילו ניתן להשען ולהתרפק עליו: אבסולוט, ג׳והני ווקר, פטרון, מקלן, סמירנוף, וכו׳. מאידך-גיסא, כיון שלאנשים יש זמן, הם מחפשים מוצרים מיוחדים, נדירים, עם סיפור והיסטוריה בצידם, ומסתבר שהמחיר אינו מרתיע.

כשפותחים בקבוק של שתיה חריפה, לא מסיימים אותו בישיבה אחת. לעומת זאת כשפותחים בקבוק יין, בד"כ לא נשאר ממנו שום דבר. מה שלא שותים כל כך הוא בירה, ויש הצטברות של כל כך הרבה בירה (לה יש תאריך פג תוקף) שהרבה ממנה ישפך או שיהפכו אותו דרך הליך זיקוק למוצר אחר לגמרי.

שוק המשקאות אינו "חיוני", אך זה שוק שמגלגל מיליארדים, ומתחי הרווחים עצומים, לא רק לעוסקים במשקאות כי אם גם לממשלות של המדינות השונות ממיסוי רגיל (מע"מ לדוגמה, מיסי יבוא ומסי קניה) ומיסוי מיוחד על משקאות. מסתבר שגם בלי המסעדות, הברים והפאבים, כמו גם המועדונים למיניהם, ההכנסות ממשיכות בקצב שלפעמים הוא גבוה יותר מאשר לפני הופעת הנגיף. במדינת פנסילבניה, לדוגמה, שם המכירות הן בחנויות המנוהלות על-ידי המדינה, הזמנות משקאות באפריל היו ב-10.3 מיליון דולר, בעוד שבמרץ הן עמדו על 590 אלף דולר בלבד, קרי פי עשרים.

חברות רבות גילו שהסוכנים למיניהם מיותרים לחלוטין. הם יושבים על משכורות שמנות ועושים לחלוטין שום דבר. בא הנגיף וגילה שניתן להגדיל את מתח הרווחים על-ידי צמצום מצבת כוח האדם. הדבר לא פוגע במכירות כהוא זה, וכך נוצר לו עולם חדש.

דבר שני שכבר לא ניתן להסתיר בארה"ב הוא שהשיטה ישנה-עתיקה ואינה מתאימה למאה העשרים ואחת. בארה"ב פירמידה של שלוש רמות: יבואן, מפיץ וקמעונאי (מוכר ישירות לצרכן). לפי חוק, אסור ליבואן או למפיץ למכור ישר לצרכן. כשהיבואן מרוויח עשרה עד שלושים אחוזים, המפיץ שלושים עד חמישים אחוזים והקמעונאי חמישים עד מאה אחוזים, מסתבר שבארה"ב הצרכן משלם כסף מיותר סתם, בכדי שאנשים שלא עושים דבר ירוויחו על חשבונו.
התעשיה מתרצת זאת כ"אבטחת הצרכן" שמשקאות לא יגיעו לקטינים ושכך - ורק כך - ניתן להגן על הצרכן מפני זיופים ותוצרת רעילה. כמובן שאלו תרוצים שניתן להפריכם בקלות, אך כשהתעשיה משקיעה מילארדים בפרסומות ובלובי המשמן את הפוליטיקאים, קשה מאוד לערער את יציבותה. היא יודעת מה חשוב לה - וזה לא הצרכן, כי אם המשך קיומה, גוף המעסיק כל כך הרבה בטלנים שהתרגלו לחיים הקלים, הטובים, על חשבוננו - כך שאסור בתכלית האיסור לקלקל!

כמו-כן, אסור לפי חוק למכור אם משקאות חריפים עוברים ממדינה אחת למדינה שניה (יין כבר מותר למכור ישירות מהיקב לצרכן, כמעט לכל מדינות הברית). מי יכול למכור משקאות אלכוהולים? רק מי שיש לו רשיון (שעולה כסף רב). למי הוא יכול למכור? רק בתוך המדינה בה הוא נמצא, אסור לשלוח ממדינה למדינה. הכל כמובן "לטובת הצרכן"! כל כך "טוב" לצרכן, שהוא משלם כפלים או פי שלושה ממה שהמוצר יכול היה לעלות.

לפי החוקים הקיימים, אי-אפשר להזמין משקאות בלחיצת כפתור מאתר באינטרנט (בעבר היו שולחים מניו-יורק ומניו ג׳רזי, עד שעצרו זאת לחלוטין. היום עדיין יש חברות בבעלות ארמנית בקליפורניה השולחות לכל ארה"ב ומייחלות לתביעה משפטית שתגיע. כמובן שבין חוף לחוף יש רבים שעוברים על החוק ועושים זאת, בשל הקלות והרווחים הגלומים בפעילות זו. הזמנות מחו"ל, שם המחירים זולים בהרבה והמבחר גדול ביותר גם הן בלתי חוקיות, והממשלה נלחמת ביבוא (על-ידי הפעלת לחץ על הדואר ועל חברות שילוח, שמרביתן אוסרות לשלוח משקאות אלכוהולים), בהצלחה נקודתית בלבד.

זה לא הגיוני. אנחנו יכולים להזמין כל דבר אחר מהרשת, וזו נוחות שהתרגלנו אליה. אין הגבלים ואין איסורים. אם דבר לא אמור להגיע לקטינים, צריך להציג תעודה מזהה ולחתום על קבלת החבילה. רק לא בארה"ב של המאה ה-21 בנוגע למשקאות חריפים.

חברות גדולות מנסות לעקוף את החוקים הקיימים. כך אמזון, לדוגמה, שרכשה את רשת הסופרמרקטים Whole Foods ועכשיו כיון שיש לה עסקים בכל 50 המדינות, היא יכולה לטעון שהיא "מוכרת בצורה מקומית בלבד". היא אפילו לא טורחת לאפשר לקונים לקנות במקום, ושולחת ממחסניה, דבר האסור בתכלית האיסור לפי החוק הקיים הדורש שמקום העסק עד למטר אחד יהיה תחת הרשיון, וכאמור, למפיץ אסור למכור ישירות לצרכן. רשת בשם Total Wine & More בשל גודלה מתעלמת מהגבולות בין המדינות ומתייחסת לכל ארה"ב כשוק אחד, למרות שבכל מדינה חוקים מקומיים והגבלים ייחודיים לגבי משקאות. רשת זאת עושה זאת מזה זמן רב ומנסה להשתלט על השוק ולגרום למתחריה הקטנים (חנויות המשקאות) להפסיד את עסקיהם בשל תחרות לא הוגנת.

בא לו הנגיף והוכיח שמשקאות שהם כה "חיוניים" לא זקוקים לשלוש רמות של הפצה. ניתן לקבל את המוצר ישר עד הבית, במחיר מוזל, פשוט צריך לדלג על כך השכבות המיותרות, כל השומנים הלא בריאים, שעיקרם הם עצמם. הכל בלחיצת כפתור אחת. כל שצריך לעשות הוא לבטל את החוקים הקיימים, את הביורוקרטיה הענקית, המסורבלת, הלא נחוצה. אך בשביל כך צריך לשנות דפוסי מחשבה.

מכל מוצר אחר אנחנו יודעים שהדבר בר ביצוע. רק בעסקי משקאות הצרכן נדחק לקרן פינה. טוב שהגיע לו הנגיף, ועתה יושבים להם רובין מוטיס בלוס אנג׳לס וג׳ק מילרוי באנגליה ורואים עולם חדש, עתידי, המתהווה וקורם עור וגידים בימים אלו ממש לנגד עיניהם.

הם, למודי הנסיון של עשרות שנים, יודעים שהגיע הזמן, וכך בין טעימה על קצה השפתיים לבין טעימה שמתגלגת על הלשון ומשם דרך הגרון פנימה, הם מגרגרים בהנאה, כמו חתול בשמש, ומבינים איך לא ניתן להלחם בקידמה, ועד כמה טוב שבא לו הנגיף וטלטל את עולמנו טלטלה עזה, בכדי שנבין זאת גם אנחנו.

תאריך:  13/05/2020   |   עודכן:  19/05/2020
ארי בוסל
+דלק קידוחים: צפי לירידה עד 20% בהכנסות
00:17 14/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבוצת דלק דיווחה על ירידה בביקושים ובמכירת הגז הטבעי ממאגרי לוויתן ותמר מחודש מרס 2020 ועד היום  ▪  צופה ירידה של עד 20% בהכנסות המאגרים השנה, וירידה של עד 15% בצפי ההכנסות לשנת 2021
(מאגר לוויתן. תנודות חדות [צילום: אלבטרוס])
+מנכ"ל משרד הבריאות הודיע: הרכבת תישאר סגורה
22:23 13/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בר סימן טוב ביטל את האישור שנתן פרופ' גרוטו להחזרת שירות הרכבות בטענה שדי בכך שחולה אחד יחזיר את המדינה שבועות אחורה  ▪  המתווה שאושר עקרונית: חזרה באופן הדרגתי, ללא הגבלת מספר הנוסעים והמלצות כגון לא להניח ציוד אישי על השולחנות בקרון ולהימנע מאכילה ושתייה ומנגיעה בפנים
פקחים ברכבת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+חיילים בודדים משוחררים יקבלו 4,000 שקל
19:33 13/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הביטחון הודיע על מענק דיור חד-פעמי שיינתן לחיילים משוחררים בודדים המקבלים סיוע בשכר דירה בשנה הראשונה לשחרורם מצה"ל
([צילום: יניב זוהר ])
+גוואלד וכלכלת הבחירות
18:40 13/05/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
הבחירות היו באופק ונשארו באופק, כלכלת בחירות היא כאן ועכשיו, ומה שאוכל את הכסף זו כלכלת הבחירות ולא כלכלת הקורונה
(לסחוט את המערכת עד תום [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+פניציה צפון ייסגר: 40 מלש"ח בור תקציבי
17:46 13/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפעל הזכוכית פניציה צפון יכבה ביום ראשון את התנור ויפטר 282 עובדים  ▪  מנכ"ל המפעל: "כל מפעלי הזכוכית בעולם עמוסי זכוכית, ביום שהקורונה תיגמר, הם ינסו למכור את הזכוכית שלהם בכל מקום בעולם, במחירי רצפה. ביקשנו מענק מאוד משמעותי שיעזור לנו להתגבר וביקשנו שתעשה פעולה מידית לחסימת יבוא"
(מפעל פניציה באזור התעשיה ציפורית בגליל)
+התעופה האזרחית לא תחזור לרמה מ-2019 עד סוף השנה
14:50 13/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך עולה בסקירה שהכין המרכז למחקר מדיני במשרד החוץ בנושא פתיחת השמיים לאחר הסגר  ▪  לפי הערכת סוכנות התעופה האירופית התעופה לאירופה תספוג אובדן של 5 עד 6.2 מיליון טיסות
(נמל תעופה מינכן במשבר הקורונה [צילום: AP])
+שולחן עגול של מכון אהרן בנושא מכת הקורונה
14:43 13/05/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
אני לא מומחה בתחום, אבל מספיק להקשיב למומחים בנושא בשביל להבין שהקונספט של משרד הבריאות הוא גישוש באפילה
(החלטות אמיצות [צילום: איתמר לוין])
+הבעיה של צוותי המתמחים חרף משבר הקורונה
12:34 13/05/20  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה
לעניות דעתי מתמחים צריכים לעבוד בין 15-12 שעות כאשר תפקידם מוגדר מראש, וכך יש להם זמן והם יכולים לשמש ככוח עזר, אך לא מעבר לכך  ▪  לפני מספר ימים פורסם שמשרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכם על-כך שהמתמחים יעבדו 16 שעות בלבד, אך לא ברורים התנאים
(שינוי בתנאי עבודה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90])
+משרד הבריאות: מספר המתים מקורונה עלה ל-262
12:24 13/05/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות: מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-262, מספר החולים ירד ל-4,104, בהם 51 מונשמים.
+ציוד רגיש
12:14 13/05/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - שיאים של הזיה, להפיל את פלין, ממשיכים מרחוק, מה יש להסתיר?! ושלטים ו'  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
(בסיס צאלים [צילום: ירון רוזנטל])
+אגד: הנהגים מסרבים להעלות בדלת הקדמית
11:43 13/05/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
הנהלת החברה מבקשת מבית הדין לבטל את הוראת הוועד, שניתנה בנימוק שעליית נוסעים בדלת הקדמית עלולה לסכן את בריאות הנהגים בשל הקורונה
(בניגוד להוראות [צילום: פלאש 90])
+רשות המסים דחתה את מועד הגשת הבקשות לשכירים בעלי שליטה
10:16 13/05/20  |  מירב ארד
רשות המסים עדכנה כי לאור מורכבות מנגנון המענק לשכירים בעלי שליטה בחברות, נדרשת היערכות נוספת לתשלום המענק. לכןמועד פתיחת המערכת להגשת בקשות למענק הפעימה השנייה עד לסכום של 10,500 שקלים, ע"י שכירים בעלי שליטה, תיפתח ב-21.5.2020 בשעות הערב, במקום ב-18.5.2020.
+בג"ץ: הפיצוי על הקורונה - לא ממס רכוש
08:07 13/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עמית דחה עתירה שביקשה להורות למדינה להשתמש בכספי מס רכוש כדי לפצות את המגזר העסקי: החוק מדבר רק על נזקי פעולות איבה, אין תקדים אחר לשימוש בו והכתובת לשינויו איננה בית המשפט
(מטפורה של מלחמה)
+כיצד לייצר את החיסון נגד הקורונה
08:06 13/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העולם יזדקק למיליארדי מנות של חיסון לפני שהנגיף יודבר  ▪  ענקי התרופות כבר מתארגנים לקראת הייצור, למרות שאיש אינו יודע מתי ובאיזה אופן הוא יחל  ▪  בעיה נוספת, מדגיש וושינגטון פוסט, היא להבטיח חלוקה הוגנת ולמנוע מצב בו המדינות העשירות יקדימו את מי שזקוקים לו במידה רבה יותר
המירוץ לחיסון, 12.5.20 / CBS This Morning
פייזר. לתמרן בהיקף הייצור המתוכנן [צילום: מארק לניהאן, AP]
ניסוי בחיסון קורונה באוניברסיטת אוקספורד [צילום: AP]
+תביעה על אספקת מסיכות קורונה
08:04 13/05/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
חברת תאר אידיאל קונספט תובעת 6.7 מיליון שקל מהספק גיא שור, בטענה שמסיכות ה-N95 שסיפק לה עבור ממשלת דנמרק היו בלתי תקינות
(קופנהגן בסגר קורונה [צילום: יאן אולסן, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בית המשפט העליון לא יורה לממשלה לפצות עסקים על נזקי הקורונה תוך שימוש בכספי מס רכוש. כך קובע (יום ג', 12.5.20) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
13/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מתכוננת לייצר מיליארד מנות של חיסון נגד הקורונה בארבעה ממפעליה ברחבי העולם, הראשי שבהם בבולטימור, ברגע בו יהיה חיסון מאושר. אבל השאלה הגדולה היא, אלו מדינות יקבלו את המנות הראשונות – מדווח וושינגטון פוסט. אם הסארס מהווה דוגמה, הרי שיידרשו מספר שנים כדי לחסל את הקורונה, עד ש-70% מאוכלוסיית העולם – 5.6 מיליארד בני אדם – יפתחו את החסינות הטבעית שתאט ולבסוף תפסיק את התפשטות המגיפה.
13/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חברת תאר אידיאל קונספט, העוסקת בציוד ביטחוני וציוד לביטחון אזרחי, תובעת 6.7 מיליון שקל מ-גיא שור ומחברת True Tech International מהונג-קונג שהוא בעליה ומנהלה.
13/05/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
גורמים אנטישמיים ואנטי-ישראלים משתמשים בקורונה במטרה לקדם דה-לגיטימציה למדינת ישראל באמצעות הפצת תיאוריות קונספירציה, תוך שימוש במוטיבים אנטישמיים. כך קובע דוח שמפרסם (12.5.20) המשרד לעניינים אסטרטגיים, העוקב בצורה שוטפת אחרי המסעות האנטי-ישראלים בעולם.
12/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
כיצד תסתיים מגיפת הקורונה? מדובר למעשה בשתי שאלות נפרדות – מסבירה ג'ינה קולטה בניו-יורק טיימס: מתי יסתיים הפרק הרפואי שלה ומה יסתיים הפרק החברתי שלה. האחרון יכול להימשך זמן רב יותר מאשר הראשון, כל עוד אנשים שרויים בחרדה מפני המגיפה. יתרה מזאת: מגיפה של פחד עלולה להתחולל גם ללא מגיפה בריאותית: בית חולים בדבלין לא טיפל בחולה סרטן בשל חשש שגוי שהוא סובל מנגיף האבולה – למרות שבאירלנד לא היה אף מקרה של המחלה ולמרות שבאותם ימים ממש היה ברור שהיא חוסלה גם במערב אפריקה.
12/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il