|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

השפל העמוק של הציונות הדתית

ימינה מציגה: להחניף לנאשם

רק לפני שבועיים הכריזו ראשי ימינה שהם ישרתו את העם מן האופוזיציה ויילחמו בשחיתות עכשיו הם מוכנים להעניק לממשלת נתניהו-גנץ את בחירת היועץ המשפטי לכנסת, ומציעים את החוק הצרפתי עם דברי הסבר הלקוחים הישר ממופע האימים של נתניהו בבית המשפט
26/05/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   כנסת 23   |   תגובות
קר שם בחוץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חברי הכנסת של ימינה הבטיחו, לאחר שמצאו את עצמם מחוץ לממשלת הג'ובים של בנימין נתניהו ובני גנץ, שישרתו את העם באופוזיציה. הם גם הניפו את דגל המאבק בשחיתות, לאמר: עכשיו, כשאנחנו בחוץ, אפשר להיאבק נגד התופעות שלא יכולנו לצאת נגדם כאשר היינו חלק מממשלתו של החשוד/הנחקר/הנאשם בנימין נתניהו.

לחמשת חברי הכנסת של הסיעה המצומקת הזאת לא נדרש יותר מאשר שבוע כדי לגלות את פרצופם האמיתי: לא מלחמה בשחיתות ולא בטיח, אלא ליקוק גלוי לנתניהו וזחילה על ארבע בניסיון למצוא איזשהו סדק שיאפשר להם להיכנס לממשלתו. השרב ששרר ברחבי הארץ בשבוע שעבר לא הצליח לחמם את הקור המקפיא הנושב בספסלי האופוזיציה, או שמא הוא הדגים לנפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ, מתן כהנא ואופיר סופר כיצד מרגישים במדבר הפוליטי.

זה התחיל עם היוזמה של שקד, יחד עם שלמה קרעי מהליכוד - אחד מן הבולטים בלהקת המעודדות של נתניהו - לשינוי אופן בחירת היועץ המשפטי של הכנסת, משרה שיש לאייש ממש כעת. כיום הוא מומלץ (ולמעשה נבחר) בידי ועדה בה משתתפים שלושה חברי כנסת, שופט בדימוס המתמנה בידי נשיא בית המשפט העליון, נציג נציבות שירות המדינה, נציג לשכת עורכי הדין ונציג הפקולטות למשפטים. על-פי הצעתם של שקד וקרעי, בוועדה יהיו רק חמישה חברי כנסת - שלושה מן הקואליציה ושניים מן האופוזיציה - כך שבפועל הממשלה היא שתבחר את היועץ המשפטי של הרשות המפקחת עליה.

אפשר להתווכח על ההיגיון של ההצעה הזאת, אך דומה שהצטרפות האופוזיציה אליה היא מוטרפת. היועץ המשפטי לכנסת הוא לעיתים המחסום האחרון (ואף הבלעדי) מפני התעמרותה של הממשלה בכנסת ומפני נסיונות לבצע מחטפים חקיקתיים. ראו למשל את אזהרותיו של איל ינון, היועץ הקודם, מפני הדיון הפגום בחוק מיסוי דירה שלישית - אזהרות שנפלו על אוזניים ערלות של משה גפני, ופגמים שהובילו בסופו של דבר לביטול החוק בידי בג"ץ. הסכמה של סיעה אופוזיציונית להעברת השליטה במינוי היועץ לידי הממשלה, כמותה כהסכמה של התרנגולות להפקיד את מפתח הלול בידי השועל.

שקד איננה טיפשה. ממש לא. היא אישה חכמה ומוכשרת, שהייתה שרת משפטים מצוינת - כך שהיא גם מכירה את התחום בו מדובר. לכן, ההסבר היחיד שניתן לתת להצטרפותה ליוזמה זו, הוא שמדובר בחלק מן הניסיון הנואש - שלא לומר הפתטי - של ימינה להיכנס איכשהו לממשלת ל"ו הצדיקים.

זה נמשך עם הצעת החוק של כל חברי הסיעה, ולפיה ראש ממשלה לא ייחקר בזמן כהונתו אלא על עבירות מין, אלימות וביטחון חמורות - מה שידוע כ"חוק הצרפתי". זה אומנם לא יחול על התיקים הנוכחיים נגד נתניהו, אך בהחלט יכול לעזור לו אם למשל פרשת הצוללות (תיק 4000) תתפתח לרעתו. ואילו דברי ההסבר להצעה נלקחו הישר ממופע האימים של נתניהו בפתיחת משפטו: "הפרדת רשויות מחייבת למנוע מצב בו ניתן יהיה להלך אימים על ראש ממשלה מכהן ולסכל את בחירת הציבור הדמוקרטית באמצעות רדיפה משפטית".

כאן התם שואל: מה זאת? האם כך נלחמים בשחיתות - על-ידי הפיכת לשכת ראש הממשלה לעיר מקלט? על-ידי חתירה תחת עקרון היסוד של שוויון בפני החוק? על-ידי פגיעה אנושה ביכולת לנהל חקירות כאלה, אם יהיה צורך לדחות אותן במשך שנים? או שמא מוטב להיות הבן שאינו יודע לשאול, כי התשובה רחוקה מלהיות ערבה לאוזן: לא, זו אינה מלחמה בשחיתות. זוהי החנפה למי שמואשם בעבירות שחיתות חמורות, במטרה להצטרף לממשלתו.

הציונות הדתית רשמה הרבה רגעי שפל בשנה וחצי האחרונות. החל מהעריקה של בנט ושקד מן הבית היהודי אל הימין החדש, עבור בפלרטוט עם איתמר בן-גביר ודומיו, וכלה בכלנתריזם של רפי פרץ. מה שעושה ימינה בעשרת הימים האחרונים הוא בהחלט שפל עמוק עוד יותר. התחברות לנאשם בפלילים היא דבר אחד, התחנפות אליו היא דבר אחר לגמרי. זו אינה מורשת ישראל, אלא היפוכה. זה לא ציוני, זה לבטח לא דתי. אם הציונות הדתית רוצה להבין מדוע היא מתרסקת - הנה התשובה.
הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – איסור על חקירה פלילית נגד ראש הממשלה במהלך תקופת כהונתו) / הצעת חוק
הצעה לתיקון חוק יסוד: הממשלה המבקשת לקבוע כי לא יאשר היועץ המשפטי לממשלה לחקור באזהרה ראש ממשלה מכהן, אלא בשל עבירת מין או אלימות או ביטחון או סמים, או אם דחיית החקירה עלולה לגרום לנזק ביטחוני או נזק כלכלי משמעותי.

תאריך:  26/05/2020   |   עודכן:  26/05/2020
איתמר לוין
+שב"כ איתר כ-4,000 חולים
20:57 26/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת המשנה למודיעין אישרה לממשלה המשך שימוש בכלי של השב"כ עד 16.6 - במקרים פרטניים וייחודיים בלבד  ▪  השב"כ מעוניין לצמצם את העיכוב ומשרד הבריאות מעוניין בהגברה, כדי לקטוע שרשראות הדבקה גם בזמן של תחלואה נמוכה  ▪  "שני חולים ביום שמאותרים ע"י השב"כ, האם זה באמת מצדיק את השימוש בכלי?"
(ח"כ גדעון סער [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+ועדת הכספים בקריאה לביטול העלאת הארנונה האוטומטית
15:44 26/05/20  |  מירב ארד
ועדת הכספים קוראת לביטול העלאת הארנונה האוטומטית של מס הארנונה ב-1.1 אחוזים בשנת 2021. יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר: "מכניסים את היד לכיס האזרחים". משרד האוצר: "זו אחת ההתייקרויות הנמוכות, לוחצים על הרשויות להתייעל".
+"אושרו 11.5 מיליארד ש"ח הלוואות במסגרת הקרן לעסקים קטנים"
13:21 26/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
באגף החשב הכללי הצביעו על החקיקה שאמורה לתת תוספת תקציבית להקמת הקרן לעסקים בסיכון, וציינו כי "לפי הקצב הנוכחי שמבוסס על כל אחד מהבנקים, יש לנו עוד 5 מיליארד שקלים, אנחנו נערכים לקראת תום הכסף, שלערכתנו זה יהיה בעוד 17 - 18 ימים"
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   איל ינון / Eyal Yinon   אילן ישועה / Ilan Yeshua   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איריס ניב-סבאג   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   ארי  הרו / Ari Haro   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   ארנון מילצ'ן   בועז בן-צור   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   ג'יימס פאקר   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   ז'ק חן   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהודית תירוש / Yehudit Tirosh   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל רוזן-עוזר   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר-עם   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   נוית נגב   ניסים ואטורי   ניר חפץ   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודד שחם   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמית חדד / Amit Hadad   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שאול אלוביץ / Shaul Alovich   שלמה פילבר / Shlomo Filber   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ימינה מציגה: להחניף לנאשם
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא קראתי!!
26/05/20 08:28
2
ישראל בב
26/05/20 08:46
3
נשטף המוח
26/05/20 09:32
4
המחניף
26/05/20 12:21
5
י.א
26/05/20 12:38
6
יאקי
26/05/20 13:00
7
יאקי
26/05/20 13:42
8
יאיר ל
26/05/20 17:53
9
עוד סתם אחד
4/06/20 22:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר (יום ב', 25.5.20), כי המשימה הראשונה העומדת בפני ממשלת האחדות היא להחזיר את המשרות שאבדו בשל הקורונה. נתניהו דיבר בפתח ישיבת סיעת הליכוד, והתייחס רק בקצרה למשפטו שהחל אתמול.
25/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
חבר הכנסת משה ארבל אומר (יום ה', 21.5.20) כי אינו פוסל אפשרות כי ש"ס תצביע נגד הצעת חוק יסוד: לימוד תורה, שאותה יזמה יחד עם יהדות התורה בפברואר 2018, אם סיעת ימינה תניח על שולחן הכנסת את הצעת החוק.
22/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת ימינה מכחישה את הדיווח על סיכום שיש בינה ובין מפלגת ישראל ביתנו לפעולה אופוזיציונית.
21/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע על חמישה מינויים חדשים בקרב חברי הכנסת של הליכוד. מדובר במינויים שהוענקו לחמישה חברי כנסת שלא קיבלו שום תפקיד בממשלה ה-35 שהוצגה השבוע.
20/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
סמוך לדיון בקריאה טרומית במליאה בכנסת הוסר (יום ד', 20.5.20) החוק הנורבגי מסדר היום בעקבות חילוקי דעות על הקמת הוועדות הקבועות בכנסת. החוק היה אמור להיות מובא לוועדת חוקה, חוק ומשפט שהייתה אמורה לקום היום, אך כל עוד היא לא הוקמה - לא ניתן לקדם את החוק.
20/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
גפני הטיל וטו על ועדה לביטן  /  עידן יוסף
פטור מחובת הנחה להצעת החוק הנורבגי  /  מירב ארד
ח"כ האוזר נבחר ליו"ר ועדת חוץ וביטחון  /  איציק וולף
להשיב את הציונות הדתית למקום הראוי לה  /  מוטי יוגב
המהתל הלאומי   /  אליהו קאופמן
נתניהו ניצח בנקודות - בסיבוב הראשון  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il