|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
נציג מפלגת אני ואתה נהנה מזמן מסך בוועדת הבחירות המרכזית [צילום: יוסי זמיר/לע"מ]

פוגלמן משקה את הקיקיון

מכתבו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שם בכפיפה אחת את עורכי התקשורת המודפסת והמקוונת שעליהם לא חלים כללי הסיקור של הבחירות עם עורכי התקשורת המשודרת ומבקש לתת ביטוי למפלגות קקיוניות. עורך אחראי צריך לדחות בנימוס את הפנייה לא מתוך זלזול בשופט אלא כגילוי אחריות כלפי ציבור הבוחרים
12/02/2021  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   בחירות 2021   |   תגובות

כמה מפתיע היה לקבל את מכתבו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, המבקש לתת ביטוי הולם לכל הרשימות שמתמודדות בבחירות. אבל לפני שאסביר את פשר ההפתעה, להלן המכתב:

  • "הסיקור בתקשורת הוא כלי חשוב ועיקרי בהבאת מידע לציבור תמיד, ובתקופת בחירות במיוחד. רשימות המועמדים, וכמוהן המועמדות והמועמדים עצמם, יכולים להציג את עצמם ואת עמדותיהם לציבור הרחב ולנסות לשכנעו לתמוך בהם. קודמיי בתפקיד כבר עמדו על כך שערכי השוויון וההגינות מחייבים לתת באמצעי התקשורת יחס ראוי לכל הרשימות המתמודדות. כמובן, אין מדובר בשוויון פורמלי ובחישובים מדויקים של זמני שידור, גם לא בהתערבות בתוכן השידורים ובשיקול דעת העורכות והעורכים. אני קורא לכם לתת ביטוי הולם לכל הרשימות שמתמודדות בבחירות ולהשקפותיהן במקצועיות ובהגינות. כך יישמרו השוויון בבחירות ורוח החוק שמעגן אותו".


המוזר במכתב הוא הנמענים - מצד אחד מנהלי אמצעי התקשורת האלקטרוניים ועורכי העיתונים, ומן הצד השני מנכ"לי תאגיד השידור הישראלי והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ויושב-ראש המועצה לשידורי כבלים ולווין. לשם הנוחות, לראשונים נקרא אתרי החדשות והפרינט (העיתונות המודפסת) ולאחרונים ערוצי השידור בטלוויזיה וברדיו.

בעוד האחרונים כפופים לכללי אסדרה, האחרונים חופשיים לדווח כרצונם ללא מגבלה כלשהי, ובאופן שימצאו לנכון. גם השופט פוגלמן יודע זאת היטב, ואפילו נתן לכך ביטוי בהחלטתו בעתירה שהגישה רשימת אני ואתה - מפלגת העם הישראלית, שטענה בעתירות שהגישה כי אינה זוכה לסיקור תקשורתי ונדחו על הסף. את נימוקי השופט באשר כלי התקשורת המשודרת אשאיר לכם לקרוא במסמך המצור, אך בכל הקשור לעיתונים ולאתרים כתב פוגלמן שחור על גבי לבן:

  • "בעניין האיסור לשדר שידורי תעמולה בטלוויזיה וברדיו ב-60 הימים שלפני הבחירות...הוא אינו חל על עיתונים מודפסים ומקוונים, כמו 'ישראל היום'. זו בחירת המחוקק. לחופש הביטוי ולחופש העיתונות נודעת חשיבות עליונה בחברה דמוקרטית. אין מקום להגביל אותם, למשל באמצעות הרחבת איסור קיים כך שיחול על כלי תקשורת נוספים, בלי הסמכה בחוק".

הנה כי כן מודה יו"ר ועדת הבחירות כי לא זו בלבד שהמחוקק אינו מסמיך אותו להטיל הגבלות כאמור, אלא שאין לכך מקום. קשה אפוא להבין מדוע מיד אחר כך הוסיף פוגלמן בנשימה אחת את הדברים הבאים, כבר בפסקה הבאה, תוך שהוא כורך בחדא מחתא את שני סוגי בלי התקשורת:

  • "לצד ההיבט המשפטי קיים ההיבט הציבורי. העתירה שלפניי מעלה שוב את סוגיית מתן הביטוי הראוי בתקשורת גם למפלגות הקטנות. ראוי שקולן יישמע בציבור הרחב ושתינתן להן הזדמנות נאותה לשכנע את הבוחרים להצביע להן. כך יקודם השוויון בבחירות. טוב יעשו כלי התקשורת אם ימצאו דרכים הולמות להביא לידיעת הציבור גם את קיום המפלגות הללו ואת מסריהן".

הרי רק לפני רגע אמרת שאין מקום להתערב, ומה פרצת עליך פרץ לשלוח את המכתב הנ"ל לעיתונות המקוונת והפרינט? האם לדעת כבודו, קיימת בעיה בשיקולינו כעורכים בכל הקשור לסיקור מפלגות קצה לא רלוונטיות?

דווקא העיתונות המשוחררת מכבלי הביורוקרטיה שהטיל המחוקק היא זו שמתייחסת ביותר רצינות לאופן שבו מערכת בחירות אמורה להתנהל. כמה מפתה לסקר מפלגות פיקנטיות שמעלות חיוך על פני הקוראים, אך מלבד הבידור שבעניין - איזה ערך חדשותי יש במתן במה לקומץ מגלומנים הזויים, שמציגים עצמם כמושיעי המדינה, ומקבלים בקלפי לכל היותר כמה עשרות קולות בודדים - לרוב כתוצאה מטעות בפתק. כעורכים אחראיים, זכותנו ואף חובתנו שלא לסקר ולפעמים גם לסקר באופן שלילי, את המפלגות הקקיוניות, שגורמות לאובדן מיותר של עשרות אלפי קולות שעשויים היו להביא ליציבות פוליטית בישראל. דוגמה למפלגה שכזו היא מפלגת "אני ואתה", שקיבלה רק 812 קולות בבחירות הקודמות.

טוב היה עושה יו"ר ועדת הבחירות, אם היה ממען את מכתבו למחוקק, וממליץ על שינוי חקיקה שיגביל את הקלות שבה כל ארחי פרחי ומשיחי שקר למיניהם מציגים את מועמדותם לכנסת (פעמים רבות גם בלי מצע מפורט למגוון סוגיות), מוכרים סיסמאות מביכות בזמן מסך יקר, וגורמים לבזבוז של מיליוני פתקים המודפסים כאילו מחר ואחר כך נשלחים אחר כבוד לגריסה, ללא חיוב אישי של הליצנים. הבדיחה הזו על חשבוננו, והיא עולה לא מעט.
הנדון: שוויון בין המועמדים בסיקור חדשותי בתקופת הבחירות / מכתב
מכתבו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 בעניין סיקור כלל המפלגות שנשלח לעורכי אתרי החדשות והעיתונים ולמאסדרי התקשורת המשודרת
תב"כ 20-19/24 אני ואתה – מפלגת העם הישראלית נגד עיתון ישראל היום בע"מ, כאן – תאגיד השידור הציבורי / החלטה
דחיית עתירות שהגישה רשימה המתמודדת בבחירות לכנסת ה-24 הטוענת, בין היתר, שכלי התקשורת המשיבים אינם מסקרים את פעילותה. לגישתה, מדובר בתעמולת בחירות אסורה בתקופת 60 הימים שלפני הבחירות.

תאריך:  12/02/2021   |   עודכן:  01/03/2021
עידן יוסף
+סמוטריץ׳ לאוחנה: עצור מינוי השוטר היורה עד להידברות עם הקהילה
11:23 12/02/21  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ פנה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולמפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי בבקשה לעצור את מינוי הקצין החשוד בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה.

״פורסם אתמול, כי מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר מינה את הקצין החשוד בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה ז"ל לקצין המבצעים באחת מתחנות המשטרה בצפון", כתב סמוטריץ'. "המינוי, טרם שלב ההוכחות בתיק הינו פגיעה קשה ברגשותיה של קהילה שלימה המרגישה פגועה מאז האירוע ובעקבות שיטור היתר כלפי בני העדה״.

סמוטריץ' הוסיף כי ״היה נכון כי המינוי אם כבר היה נעשה, צריך היה להיות בשיתוף הקהילה בדרך של בניית האמון בין המשטרה לקהילת עולי אתיופיה.
אני קורא לך לעצור את המינוי עד לבירור העובדות ולהידברות עם מנהיגי הקהילה״.
+מרצ תמקד קמפיין במגזר הערבי
11:05 12/02/21  |  עידן יוסף
מפלגת מרצ, שבחלק מן הסקרים אינה עוברת את אחוז החסימה, תמקד משבוע הבא קמפיין גדול לחברה הערבית במטרה להביא יותר ממנדט ממצביעים ערבים - לפחות כפול מבבחירות האחרונות, ברקע הפילוג ברשימה המשותפת. סקרי עומק של המפלגה מראים כי הניגוד לרשימה המשותפת, אין אכזבה ממרצ במגזר הערבי (כאן חדשות).
+סקר: הליכוד נחלש, אך גוש הימין מתחזק
10:03 12/02/21  |  עידן יוסף
סקר מעריב (פאנלס): הליכוד 28; יש עתיד 19; תקווה חדשה 13; ימינה 12; המשותפת, שס 8; יהדות התורה, ישראל ביתנו 7; העבודה 6; הציונות הדתית, כחול לבן, מרצ 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 75 מושבים, וללא סער - 62.

מתחת לאחוז החסימה: הכלכלית החדשה - 1.3%, ורע"ם - 1.1%.

+גפני: אין אכיפה בררנית בערים חרדיות
09:45 12/02/21  |  עידן יוסף
יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בתגובה לטענות שכביכול אין אכיפה במגזר החרדי: "קל להגיד דברים על הציבור החרדי כביכול אין אכיפה בערים החרדיות על העסקים, ולהלן המציאות: אני עוקב אחר הנעשה, האכיפה בערים החרדיות היא כבכל עיר אחרת ואת האמת ראוי לומר בקול. שלא תהיה תפארתם על זה שישמיצו אחרים, אנחנו באותה סירה ומתמודדים יחד".
+יש עתיד איחלה יום משפחה שמח לזוגות גאים
09:35 12/02/21  |  עידן יוסף
תחת הכותרת כל משפחה היא משפחה, איחלה יש עתיד בראשות יאיר לפיד ברכת "יום משפחה שמח" למשפחות רגילות ולזוגות להט"ב עם ילדים.
+על מה הבחירות הקרובות
09:22 12/02/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הבחירות הקרובות הם על איחוי הקרעים, על ריפוי הפצעים הפתוחים, המדממים, המסרבים להגליד  ▪  הבחירות הקרובות הם על החזרת האמת לשיח, מלחמת חורמה בשקר שנכנס בדלת הראשית ומצא לו משכן של כבוד
(ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 [צילום: יוסי זמיר/לע"מ])
+רק שליש מהציבור סבור שתוקם ממשלה אחרי הבחירות
08:21 12/02/21  |  עידן יוסף
סקר ישראל היום ו-i24NEWS: לשאלה, האם להערכתך תוקם ממשלה אחרי הבחירות או שנלך לבחירות נוספות? 44% השיבו כי נלך לבחירות נוספות: 44%, 34% ענו שתקום ממשלה ו-22% ענו לא יודע ותשובות אחרות.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
יו"ר עוצמה יהודית והמועמד מטעם רשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, הגיש (יום ה', 11.2.21) לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת שלוש בקשות לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת: בקשה לפסילת הרשימה המשותפת, בקשה לפסילת רע"ם בראשות מנסור עבאס, ובקשה לפסילת מועמדת מספר 7 במפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה, שאותה ביקש לפסול גם פעיל העבודה מעוזיה סגל.
11/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מעוזיה סגל, חבר המפלגה עתר (יום ג', 9.2.21) לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדותה של איבתיסאם מראענה מנוחין, מספר 7 ברשימה לכנסת ה-24. בעתירה נכתב כי יש לפסול את מראענה בשל עמדותיה הקיצוניות והתבטאויותיה הקשות נגד חיילי צה"ל וניצולי שואה ותמיכתה במבצעי פעולות טרור.
11/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
כרגיל במחוזותינו השקר חוגג והאמת נעדרת. לאחר שהגיעה המפלגה האומללה הזו, מפלגת העבודה לסוף דרכה, הצליחה מרב מיכאלי להפיח בה רוח חיים, זה תוך שאנשים פתיים ללא דרך, התרים אחר בית פוליטי, סוברים בטעות כי זה הבית של פעם, אליו הורגלו ובערכיו הם אוחזים.
11/02/2021  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
מגיפת הקורונה גבתה קורבנות רבים בנפש, ובחיים. היא הותירה צלקות פיזיות לחולים מבריאים, וטראומות משפחתיות קשות. כל מה שהורגלנו לו, השתנה ואבד בין רגע בחודש מרס 2020. מאות אלפים איבדו את פרנסתם. תחושת הגורל המשותף, נפרמה. מה שנראה כסוף החיים, אפוקליפסה.
11/02/2021  |  משה כהן  |   יומני בלוגרים
הבית היהודי לא מתמודדת בבחירות הקרובות כתנועה מגזרית ומי שהייתה לבית הציונות הדתית. נציגת המפלגה שסיימה דרכה תמליץ למי שעוד נותר נאמן לה לתמוך במפלגת ימינה. תם הטקס, תם פרק בתולדות הציונות הדתית מימי המזרחי דרך המפד"ל ועד לבית, היה ודי. דגל המגזר הורד, קופל והוכנס למחסן הגרוטאות של הפוליטיקה הישראלית.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il