|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות

כשלון הגולים הפרסים

החיים חזקים יותר מיד הדמיון הפוריה ביותר. הנשיא שהחליף את טראמפ לא יודע מדקה לדקה - או ממשפט למשפט - מה הוא אמר קודם לכן, והחולשה כה נראת לעין, שאירן עד מהרה הבינה עם מי יש עסק
11/04/2021  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות
מסתכלים בהנאה מהצד [צילום: איברהים נורוזי, AP]

מי שגדל בארץ משך ארבעת עשוריה הראשונים כמדינה מודרנית חווה מלחמה או יותר, והדבר נחרט בו לכל החיים - הידיעה שבמלחמה מתים, שחייבים לנצח, כי אחרת לא נהיה. עצם קיומנו היה מוטל בספק, והסכנה הייתה מוחשית ביותר. לכן גם לא ניתן היה להעלות על הדעת שמישהו לא ישרת בצה"ל, ומי שהעז לעזוב את ישראל למחוזות ירוקים יותר כונה "נפולת של נמושות" ו(בבוז רב) "יורדים". היינו תלויים זה בזה, ואותה ערבות הדדית התיכה אותנו למוצר חזק ומיוחד, ממש כפי מאמר הנביא יחזקאל. אך בארבעת העשורים אחר כך (משנות התשעים עד סוף העשור הנוכחי), הדור הישראלי שנולד וגדל בארץ לא יודע מה פרוש איום קיומי. הוא גם לא יכול להפנים מה הוא עולם ללא מדינת ישראל. בור בני הדור הזה, ישראל תמיד היתה, היא עכשיו, והיא תמיד תהיה. יתרה מזאת, ישראל היא מעצמה, כוח אדיר וחזק, שווה לרוב ומוביל בהרבה תחומים את העולם כולו.

ארבעים שנה נדדנו במדבר. לא היה קל, אך אלוהים דאג לכל צרכנו כך שלא נחסר. והנה כשהגענו למנוחה ולנחלה, לארץ זבת חלב ודבש, והתחלנו לטייל בעולם, להחזיק דרכונים נוספים, לגור בכל העולם, להחזיק חשבונות בנק שבהם יותר כסף ממה שהיה למדינה בארבעת העשורים הראשונים, למכור חברות (אקסיטים של חברות סטרט אפ) במאות מיליוני דולרים ובמילארדי דולרים, ולחיות את החיים "הטובים", הדור הנוכחי לא יודע את ההיסטוריה וגם לא רוצה להתעסק בה. ספר הספרים הנצחי עומד שומם על המדף בכל בית בישראל, לרוב מעלה אבק, מייחל שמישהו יפתח אותו וידפדף בדפיו. מול שאננות וחוסר ענין אלו קם לו צורר מסוכן מאין כמוהו, ושמו בעולם הרפובליקה האיסלאמית של אירן. האירנים מתקדמים, חכמים, ציר הזמן שלהם הוא של מאות שנים ויותר, הם היו פעם האימפריה החזקה בעולם ושלטו ב-127 מדינות, ורמת התחכום שלהם גבוהה ביותר. הם מנסים להשליט חליפה כלל עולמית, ואבן הנגף היחידה בדרכם היא מדינת היהודים בין הירדן לים. לכן הם כה נחושים למחוק את ישראל מהמפה, כי אז תבוא עדנה לעולם.

בזמן כהונתו של הנשיא אובמה, היחסים בין ארה"ב לבין ישראל לא היו חמים במיוחד, אם לנקוט בלשון המעטה. ראש ממשלת ישראל הזהיר את העולם פעם אחר פעם מהסכנה האירנית, והוא ניצל כל הזדמנות, בין אם זה עם הנשיא ובין אם זה באו"ם, להעצים אזהרה זאת. הוא נקט בכל תכסיס אפשרי, כולל השקת הארכיון של תוכנית הגרעין האירנית בירושלים הבירה, לאחר הבאתו (המאד ייחודית) מטהרן הבירה. למודי נסיון אנחנו, מה קורה כשמישהו מנסה להשמיד אותנו והעולם שותק. לפנינו היו הארמנים, והעולם שתק, וכך היטלר ידע שהוא יוכל להוציא את תוכנית הפתרון הסופי לפועל בלי התנגדות כלשהי. ועתה, בימים אלו ממש, במאה העשרים ואחת, פחות משמונה עשורים מאותה מלחמה איומה, אירן נשבעת ופועלת לעשות את אותו הדבר בדיוק, למחוק את מדינת ישראל מעל המפה, ואיש אינו מצפצף, איש אינו מתרעם, איש אינו קם למחות. רק ראש ממשלה אחד, בנימין נתניהו שמו.

הגיע הנשיא טראמפ, ואירן מצאה לה יריב ברמה מתאימה להתמודדות. לא רק שהנשיא לא היה צפוי, אלא שהוא לא שיחק במשחק המוכר. השורות המוכרות מהעבר לא עבדו עליו, והיהודים משכו בחוטים (בכל טקס כמעט ניתן היה לראות את האידלסונים), עד כדי טשטוש חושים. הגיעה המגיפה והצילה את אירן, שיודעת לנצל כל הזדמנות, נוראה ככל שתהיה. אירן יצאה במסע התקפי נגד העיצומים שארה"ב הטילה עליה: "חייבים לאפשר הספקת תרופות, מסיכות, ציוד רפואי ועזרה. הנשיא טראמפ הורג בנו, באזרחים חפים מפשע. חובתכם האנושית היא לבטל מיד את העיצומים נגדנו. זה פשע נגד האנושות"! כך אירן, ואירופה מיד נפלה לרגליה, שכן מי יכול לעמוד מול זכויות אדם בסיסיות? מצד שני, סין, שחקן מתוחכם לא פחות, הבינה שזה הזמן הטוב ביותר לשיתוף פעולה, וחתמה על הסכם הבנה עם אירן.

אחרי המתקפה, צריך היה לנוח מעט. כך מבית המדרש האירני. תלמידיהם-שכנינו מטיבים ליישם תורה זו. ראשית העזתים תוקפים, אח"כ ישראל מפגיזה שטחים ריקים או במקרה הקיצון ביותר נכנסת לעזה למספר שעות מסוים, ואז הודנה! צריך לנוח, לצבור כוחות מחדש. האירנים הבינו שהשנאה כלפי הנשיא טראמפ מצד הדמוקרטים כה עזה, שהם מסיחים את תשומת לבו ללא הפוגה. הדמוקרטים אפילו דרשו להסירו כבלתי כשיר לתפקיד ולחסום את הקודים הגרעיניים שלו ואת סמכויותיו כמצביא העליון, בטענה שהוא יצא למתקפה יזומה ומסוכנת-לארה"ב נגד אירן. ישבו האירנים מתמוגגים לעצמם ונהנו מההצגה. הם אפילו לא תארו מה יקרה ברגע שהדמוקרטים יצליחו במזימתם להעיף את הנשיא טראמפ.

הסכנה האמיתית

החיים חזקים יותר מיד הדמיון הפוריה ביותר. הנשיא שהחליף את טראמפ לא יודע מדקה לדקה - או ממשפט למשפט - מה הוא אמר קודם לכן, והחולשה כה נראת לעין, שאירן עד מהרה הבינה עם מי יש עסק. בקדנציה הקודמת, בה הנשיא ביידן היה סגן הנשיא, הם קיבלו מטוסים מלאים מזומן, מרשרשים ירוקים. האמריקנים התאדרו ב"דיפלומטיה" ובהשגיהם המרשימים (במוחם בלבד). הפעם אפשר לקבל הרבה יותר, ארה"ב הגיע לשפל שלא היה כמוהו בעבר, והאירנים אינם טפשים שלא לנצל הזדמנות פז כזאת.

האירנים נעשים יותר ויותר תוקפניים, מעזים לבצע דברים באור יום ובריש גלי, דברים שבעבר הם לא העזו לעשות. פגיעה באונית מסחר בבעלות ישראלית הייתה ירית הפתיחה, ומאותה נקודה המצב הלך והחמיר. לישראל יש רק את עצמה, כי ארה"ב של ביידן והדמוקרטים לא תגן עליה, ואירן נחושה בדעתה לנצל את ההזדמות החד-פעמית לפניה והחולשה של העולם כולו. כאמור, אבן נגף אחת, מדינת ישראל. לכן חייבים למחוק אותה, וכל כמה שזה יקרה מהר יותר, אין זה מהר מספיק!

מי מבין את הסכנה האמיתית? מספיק בכדי להלחם באירן? מחד - בנימין נתניהו, אך חצי העם בישראל שוקד להסירו כבלתי כשיר לתפקיד, בדיוק כפי שנעשה לנשיא טראמפ. מי נשאר אם כך? רק הפרסים היהודים הגולים מפרס. הם ברחו כל עוד נפשם בם מאירן לאחר נפול השאח ועלית חומייני לשלטון. הם עברו דרך ארופה (איטליה ואנגליה), מעטים אפילו דרך ישראל, ומצאו את דרכם לחוף המערבי של ארה"ב, לטהרנג׳לס, היא עיר המלאכים.

בלוס אנג׳לס הם הקימו להם חיים חדשים. פרויס נאזריין ז"ל, שהתלונן שהוא יצא מאירן כשרק חולצה לגופו (לא להרגיש רע עבורו, החולצה באה עם חמישים מיליוני דולרים של סוף שנות השבעים - תחילת שנות השמונים, הון עתק, בבנק), עשה כמה מילארדי דולרים מהשקעותיו בחברת קוולקום, והשבט הנזאריני כולו מסודר לדורות הבאים.

המקומיים לא אהבו את הריכוז הפרסי, את המנהגים שהם הביאו, את גישתם לזולת, אך לפרסים זה לא הזיז - "בעל המאה הוא בעל הדעה". כל שצריך לעשות הוא לנסוע ברחבי בורלי הילס וניתן בקלות לציין: כאן גרים פרסים: או שהבית צועק לכולם "ראו עד כמה אנחנו עשירים, ראו את הפאר", או שאחת מהמכוניות שלהם חונה באמצע הכביש ועליך לתמרן מסביב, כי כך נוח להם וכך יאה לבעלי המקום. עד היום דור הגולים מתגעגע עזות לאירן של השאח וחולם על היום בו ישוב לבתיו, לחייו כפי שהיו עד 1979 ולמולדתו, היא אירן.

דיבורים בלבד

ילדי אותו דור, אלו שנולדו וגדלו בארה"ב, הם עדיין פרסים, אך כנראה לא ינקו מספיק את הפרסיות של הוריהם. בניגוד לבני ישראלים שנראים ונשמעים אמריקנים לכל דבר, הפרסים נשארו פרסים, אבל הם מתחילים לעשות דברים שהוריהם פשוט לא הורגלו אליהם (לדוגמה, הצבעה בבחירות). זה דור מעניין מאד, שכן הקשר שלו ליהדות קיים, אך הוא רופף ביותר. אצל הוריהם הדת איפיינה והבדילה אותם. כך גם הקשר עם ישראל - הוא עדיין חשוב עד מאד, הרבה יותר מאשר אצל ילדי ונכדי הישראלים שירדו, אך הוא ממשיך להתעמם.

דור זה מעניין מסיבה נוספת: הוא מקביל בדיוק לבני גילם באירן, שנולדו וגדלו באירן של חומייני ואינם יודעים כל צורת חיים אחרת. עם כל הרצון של כל דור להגדיר את עצמו, למרוד קצת בהוריו ולהוכיח את יכולותיו העצמאיות, מי שגדל בארה"ב נאמן לארה"ב, בעוד מי שגדל באירן, נאמן לאירן. וזה גורלם - להלחם זה בזה, אח באחיו.

המערב מסרב להכיר בסכנה האירנית, בדיוק כפי שהעולם מאן להפנים את הסכנה מעלית היטלר לשלטון והתבססותו מהלך שנות השלושים. היחידים שמבינים הם הפרסים הגולים, הדור המבוגר. הפרסים בגולה, מרביתם (אך לא כולם) יהודים, מכירים את השפה, התרבות, היכולות ולוח הזמנים של הרפובליקה האיסלאמית של אירן. אך מה הם באמת עשו עד היום? כלום. אמצעים יש להם. רצון - בדיבורים בלבד. כשהדבר מגיע לידי ביצוע, קיים נתק מוחלט. הם פשוט זקוקים לדירבון ולמנהיג שיוביל אותם. הבן של השאח, יורש העצר, חסר את הכריזמה לעשות זאת. הדור החדש שגדל פה לא יודע מה פרוש שלמדינה יש מלך, כי בארה"ב זה דבר בלתי מתקבל על הדעת (מקימי האומה התמרדו נגד המלך האנגלי). אז מדוע להפריע לזרם החיים בגלל שהוריהם פעם גרו באירן וכבר לא? הלא איש לא יחזור לשם. מדוע להתאמץ, מדוע להשקיע כספים וזמן בכדי להלחם במדינה שטוענת שכל פניה לשלום והיא נענשת על לא עוול בכפה בגלל נשיא אמריקני שגם האמריקנים מנסים למחוק ולשכוח?

החיים טובים. החיים אינם משעממים. אז מדוע להתפנות מעיסוקי היום-יום למלחמה בה איש לא רוצה וכולם רק יפסידו? גישה רווחת זאת מכילה את ההבדל כולו בין שני הדורות - הפרסים שברחו על נפשם, והדור הצעיר שנולד וגדל פה. וכך מי שבאמת מבין את הסכנה והיה יכול לעשות מעשה (או לפחות לנסות) מעדיף להתעסק עם הנכדים ולהוריש להם את הררי ובריכות הכסף. שמישהו אחר ידאג לכל השאר. כך לדוגמה פרויס נזאריין ז"ל שהשקיע (קצת) מכספו ו(הרבה) מכספם של פרסים עשירים אחרים בכדי לשנות את שיטת הממשל בארץ. מכון שלם קיים עד היום בסמיכות לאוניברסיטת ת"א, אך הוא לא היחיד. הם עושים עבודה טובה, כמובן, כמו כל ארגון שלא למטרות רווח אחר, אך בזה בדיוק הכשלון. הפרסים היו יכולים לעשות דברים שאף אחד אחר לא עושה, לא יודע ואינו מסוגל לעשות. אך הם לא עשו זאת. וכמה חבל. כי את כל השאר, ברוך ככל שיהיה, אחרים יכולים לעשות ועושים. אך איש מאתנו אינו מסוגל להיות פרסי, זה פשוט נוגד את החיים.

כך מגיעים אנו הלום, עם שני דורות: דור מבוגר בישראל, בארה"ב ובאירן, דור שיוביל אותנו למלחמה. דור צעיר בישראל, בארה"ב ובאירן שאינו יודע בדיוק איך להלחם, כי הוא לא התנסה בכך ובכלל אינו מעוניין. אירן היא סכנה מוחשית לעולם כולו, אך העולם מתנהג כפי שהתנהג ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה, מנפנף בדף "שלום בר קימא בימינו!" למה אנחנו זקוקים? למהלך כמו מלחמת ששת הימים. למעשה נועז, נואש, בלתי אפשרי בעליל, ולהשגחה עליונה שתמשיך להגן עלינו בכנפי שכינה. ייתכן שנתניהו יוביל מהלך כזה, או ייתכן שאירן תפתח בהצגה נוסח תחנת הרדיו של ה-31 באוגוסט, 1939. כך או כך, מה שיקרה אחר כך יהיה נורא ואיום ונהדר ומלא תהילה בו זמנית, כי פשוט לא תהיה לנו ברירה אם נרצה לשרוד.

ובשנים אחר אותה מלחמת עולם שלישית, ישבו היסטוריונים וינתחו איך הגיע העולם לפרוץ מלחמת העולם השלישית, ויתברר שהעולם כמנהגו נהג, ומי שהיה צריך להלחם לא עשה זאת. על כשלון זה של הפרסים היהודים הגולים כבר הוזהרנו בעבר, באותו ספר הספרים הנצחי, כשמרדכי אמר לאסתר: "אל תדמי בנפשך להמלט בית המלך מכל היהודים. כי אם החרש תחרישי בעת הזאת, רוח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר, ואת ובית אביך תאבדו, ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות"! (מגילת אסתר ד׳:13-14).

תאריך:  11/04/2021   |   עודכן:  11/04/2021
ארי בוסל
+דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית נפצע בתאונה באירן
22:20 11/04/21  |  עידן יוסף
דיווחים באירן: דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית, בהרוז כמאלונדי, נפצע בתאונה במהלך ביקורו במתקן העשרת האורניום בנתנז. בחדשות הרפובליקה לא ציינו את הסיבה לפציעתו.
+נתניהו בפורום מטכ"ל: "המאבק באירן - משימה ענקית"
20:00 11/04/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפורום מטכ"ל: "המאבק באירן וגרורותיה ובהתחמשות האירנית היא משימה ענקית. המצב שקיים היום, לא אומר שזה המצב שיהיה קיים מחר.

"קשה מאוד להסביר את מה שחוללנו פה בישראל, במעבר הזה מחוסר אונים מוחלט שלא היה כדוגמתו בתולדות העמים, לכוח עולמי שהצלחנו לייצר כאן. בוודאי כוח אזורי, אך במובנים מסוימים גם עולמי. אני מאחל לכולנו שתמשיכו בדרך הזאת, ושתמשיכו לשמור על חרב דוד בידיכם".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "צה"ל יידרש בקרוב לאתגרים, גם מול אירן המאיימת על ישראל ועל שלום העולם".
[צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+"זו פעולת טרור; שומרים את הזכות להגיב"
19:45 11/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יושב-ראש הארגון לאנרגיה אטומית באירן סבור שהתקלה המסתורית שאירעה הבוקר במתקן הגרעיני היא פעולת חבלה מכוונת - ובטהרן הבהירו שהם שומרים לעצמם את זכות התגובה  ▪  שעות לאחר האירוע התברר שמערכת החשמל באתר הסודי נפגעה - ועצם הדיווח מצביע על כך שהאירוע הוא ככל הנראה משמעותי • במערב מעריכים שמדובר בפעולת סייבר  ▪  גורמי מודיעין: ישראל עומדת מאחורי הפעילות  ▪  הקבינט ידון בשבוע הבא בהתפתחויות בגזרת אירן
צילום לווין של הכור הגרעיני בנתנז
+מסקנות ברורות
11:03 11/04/21  |  בן בן-ארי   |   לרשימה המלאה
יש להעמיק ולהכביד הסנקציות על אירן, ויפה שעה אחת קודם; כל דחייה של אמצעי זה, רק תקשה על השימוש ב"נשק" לא צבאי זה בעתיד
(יפה שעה אחת קודם [צילום: AP])
+תקלה מסתורית ברשת החשמל בנתנז
08:24 11/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
תקלת חשמל שיבשה את פעולות המתקן להעשרת אורניום בנתנז שבאירן  ▪  לא היו נפגעים ואין חשש לדליפה רדיואקטיבית  ▪  אירן הודיעה כי נפתחה חקירה  ▪  התקלה - יממה לאחר שהופעלו במקום צנטריפוגות חדשות
([צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כשלון הגולים הפרסים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מ. עמיר
14/04/21 05:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
הארגון לאנרגיה אטומית באירן הודיע (יום א', 11.4.21) על תקלת חשמל שאירעה במתקן הגרעיני להעשרת אורניום בנתנז. על-פי ההודעה, איש לא נפגע באירוע ואין חשש לדליפה רדיואקטיבית. עוד נמסר כי נפתחה חקירה בנושא.
11/04/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
'הסכמי אברהם' הם אירוע בעל השלכות מרחיקות לכת על יחסי ישראל וערבים במזרח התיכון והם יוצרים מפץ במערכת הפוליטית בישראל. מדינות המפרץ הרואות בישראל כוח מגן מעצמתי מול האיום האירני, נטשו את הפלשתינים בצד הדרך, וחשפו לעיני כל את המיאוס של העולם הערבי מהעניין הפלשתיני. הרפיסות של ממשל ביידן בסוגיית אירן, רק מגבירה את תחושת הדחיפות בסעודיה ובמדינות ערב נוספות להעמקת הברית עם ישראל חזקה. הם יזדרזו ודאי בזמן הקרוב לקפוץ על עגלת הנורמליזציה הדוהרת. מדובר בתהליך פוקח עיניים עבור הציבור הערבי בישראל. מודל ההצלחה והקידמה של מדינות המפרץ מדבר אליהם הרבה יותר מההזדהות עם תרבות פלשתינית אלימה ונחשלת.
הנשיא ג'ו ביידן העלה בנאום שנשא בכנס מינכן לביטחון (19.2.21) את הסכנה של תפוצת הנשק הגרעיני בעולם כאחת הסוגיות המרכזיות שבהן יעסוק ממשלו והדגיש את הצורך בדיפלומטיה ושיתוף פעולה בין הגורמים הבינלאומיים כדי להתמודד עימה. במסמך הרשמי הראשון שפרסם הבית הלבן (4.3.21), שכותרתו "אסטרטגיית הביטחון הלאומי הזמנית", הוגדר הנשק הגרעיני כאיום קיומי, כאשר חידוש המנהיגות האמריקנית חיוני להקטנתו.
על-פי גורמי ביטחון בישראל, המלחמה הימית בין ישראל לאירן נכנסה לשלב חדש, ההתקפה האירנית שלשום על הספינה הישראלית "לורי" בעת ששטה בים הערבי מעידה על כך שאירן משנה את האסטרטגיה שלה כלפי העימות הימי עם ישראל ועוברת למדיניות של פעולות תגמול.
כאשר אושרה בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא בינואר השנה, זינק הריאל האירני ב-20% לעומת הדולר, מתוך תקווה שהוא יחזור להסכם הגרעין וישים קץ למדיניות "הלחץ המירבי" של דונלד טראמפ. אבל שבוע בלבד לאחר ההשבעה הבהיר שר החוץ, אנתוני בלינקן, כי יש דרך ארוכה עד שארה"ב תצטרף מחדש להסכם הגרעין; הריאל הגיב בצניחה. שני הצדדים אינם ממהרים. אין ספק שהעיצומים פגעו קשות בכלכלה האירנית, אך הצדדים רואים בצורה שונה לחלוטין את השפעתן ארוכת הטווח – מסביר פרופ' גאווד סאלחי-איספהני ממכון ברוקינגז במאמר ב-Foreign Affairs.
22/03/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים    הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל    אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il