|   15:07:40
דלג
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק

לא נורא

עתה חשוב לי כי אהרון פרץ משדרות, שלא הגעתי אליו אמש רק מפני שנמנע ממני לנהוג, יידע כי כמוני כמוהו, שגם אני חוויתי קורט שבקורט ממה שעובר עליו כבר שנים ארוכות
12/05/2021  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מבצע שומר החומות   |   תגובות
גם בתל אביב [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

במרוצת העשור האחרון, ואולי יותר, חוויתי עשרות ואולי מאות נפילות של רקטות ופצצות מרגמה באזור עוטף עזה. יש לי מקומות איכסון קבועים. במסעדת "אצל איתן" במרכז שדרות. בין נחל עוז לגדר המגינה מפני פורעי הרצועה. ליד "חץ שחור" ובכפר עזה. הכל מתועד במעריב ובישראל היום ובהארץ ובפייסבוק ובתוכניות הטלוויזיה למיניהן.

זה מאוד לא נעים, אבל זה גם לא נורא. לא רק הרקטות. גם השריפות הנגרמות עימם והירי לאורך הגדר והגז המדמיע. פעם התקרבנו רון בן-ישי ואני עד לעמדות הצלפים של צה"ל וסבלנו מן הגז המדמיע שנורה לעבר הפלשתינים אבל ביצע סיבוב פרסה היישר לכלי הנשימה שלנו. חשוב שעיתונאי יחוש עצמו חלק מהחוויה.

הבעיה היא שתמיד חזרתי הביתה לתל אביב עם תחושה, שפרק זה במאבק על הגנתה הצודקת של מדינת היהודים אינו חלק ממני. מפני שאני נוכח שם חמש שעות ושבע שעות, אבל רק פעמיים או שלוש בשבוע, והם מצויים שם כפי שנהוג לומר בעגה החדשנית 24/7. כלומר, כל הזמן.

הלילה נפל דבר. קורט של דבר. חמאס בתוקפנותו הנפשעת הראויה לעונש כבד (גם אם לממשלת ישראל יש אחריות ניכרת לאירועים הקשים) תקף את תל אביב. בתי דיווחה על נפילה באחד הרחובות הסמוכים. דנה ואני ישבנו בביתנו במקום בו דימינו כי הוא תחליף למרחב המוגן שאין לנו. צחקנו שמא נשכב על הרצפה, ואף שכמובן לא עשינו כך העובדה היא שדיברנו היכן כדאי היה להשתרע עם היד על הראש.

עתה חשוב לי כי אהרון פרץ משדרות, שלא הגעתי אליו אמש רק מפני שנמנע ממני לנהוג, יידע כי כמוני כמוהו, שגם אני חוויתי קורט שבקורט ממה שעובר עליו כבר שנים ארוכות; ושידע כי בישלנו את האטריות בעיצומם של האזעקות והד הפיצוצים, ולערב אחד היינו כמו אמו, שרקטות-לא-רקטות היא תמיד נשארת על משמרתה להכין את הקציצות למסעדה.

זה יהיה כמובן מטורף לומר כי אם כבר - אז כבר, כלומר אם חמאס ממילא חוטא בשיגור רקטות לעבר ארצי שלא יפסח גם על תל אביב. אך מנקודת ראות של הלכידות ציבורית, כך ראוי שיתרחש בפועל. מציק לי שבאשקלון ובגבים, ביד מרדכי ובאשדוד חשים כאילו תל אביב היא בעצם מחוץ לתחום, מנותקת, מיוחסת, מפונקת. לא הלילה.

ועוד עניין: ראוי להישמע להנחיות פיקוד העורף. לעולם נהגתי על פיהן כשנקלעתי לשדרות או לצומת יד מרדכי. אך ביצוע ההנחיות אינו קל.

לא נראה לי סביר כי הכנסת ה-24 צריכה הייתה להפסיק אתמול את דיוניה מפני שהאזעקה הזהירה כי טיל מעזה עושה את דרכו לירושלים. אין לי בעיה שכל ח"כ החרד לחייו ייצא בריצה מן האולם ויתמקם במרחב מוגן. אך הכנסת כמוסד הריבוני צריכה להתנהל כסידרה ולא לנעול את ישיבת המליאה. זה סמלי. זה סמל של ריבונות. זו הזדהות עם נכדותינו ונכדינו שעושים באותה שעה את דרכם במטוסים לעבר הרצועה או כקציני יחידה מובחרת שנשלחים לתפוס גזרה לאורך הגדר.

אני יכול לקבל בהבנה כל מי שיאמר כי איני צודק. אבל איני חש נוח לדעת שכל צליל צורם מקפיא את הפרלמנט שלי.

והפוליטקה? איך נקלענו למצב כה קשה? ולמה? ומי היה מעוניין? ומה נשאר מן ההבטחות של ביבי שאנו בדרך לשלום עולמי עם העולם הערבי? כמו ב"חלף עם הרוח": tomorrow is another day" ("מחר הוא יום אחר").

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  12/05/2021   |   עודכן:  12/05/2021
דן מרגלית
+המענה ההכרחי: מתקפת ריבונות

08:53 13/05/21  |  יהודית קצובר, נדיה מטר   |   לרשימה המלאה
מול גלי הטרור הגואה בכל רחבי הארץ עלינו לשוב אל הבסיס המניע את הסערה כולה ולהשיב לתוקפינו במתקפה ציונית גאה - מתקפת ריבונות ומשילות
(פגיעה ישירה בחולון [צילום: נועם רבקין-פנטון/פלאש 90])
+צה"ל תקף שני בנקים מרכזיים המשמשים את חמאס
08:39 13/05/21  |  מירב ארד
לפני זמן קצר מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שני סניפים של הבנק המרכזי בעזה המשמשים את ארגון הטרור חמאס. צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש.

+דו"צ: מהשעה 20:00 זוהו כ-130 שיגורים מרצועת עזה
08:37 13/05/21  |  מירב ארד
דובר צה"ל מעדכן כי נכון לשעה 06:00 - החל מהשעה 20:00 אמש, זוהו כ-130 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-24 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על-פי מדיניות היירוט.
פגיעת רקטה הלילה בפתח תקווה
+אנחנו ננצח
08:35 13/05/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
החמאס יכול להציק לנו אבל לא לנצח אותנו  ▪  מה שנשאר לחמאס הוא לנהל משא-ומתן על תנאי תבוסתו
(אין לו שום סיכוי לנצח [צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90])
+לוחמי מג"ב עצרו 36 חשודים בהפרות הסדר בעיר לוד
08:35 13/05/21  |  מירב ארד
לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו 36 חשודים בהפרות הסדר ובסבב מעצרים שנערך בעיר לוד.
([צילום: דוברות המשטרה])
+ישראל במרוץ נגד הזמן ברצועת עזה
08:25 13/05/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ישראל תרחיב את ההתקפות הצבאיות על ארגוני הטרור ברצועת עזה כדי לנסות ולהשיג את יעדי מבצע "שומרי החומות" לפני שהקהיליה הבינלאומית תאלץ אותה להסכים להפסקת אש. המשימה העיקרית של ישראל היא לשבור את המשוואה החדשה שארגון חמאס מנסה ליצור ולקבוע כללי משחק חדשים בעימות בין ישראל לארגוני הטרור
(תקיפת חיל האוויר בעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90])
+מהמנורה של גוש-קטיף ועד ספרי התורה בלוד
08:17 13/05/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מאז הגירוש לא הוקמו חממות, לא נבנו מפעלי הייטק, לא פותחו מועדוני תרבות, תיאטראות ומשכן לאומנות  ▪  כן הוקמו מכונות מלחמה והרס, מנהרות תקיפה
(מכונות הרס [צילום: נועם רבקין-פנטון/פלאש 90])
+הטפשות השקר והצביעות שחברו יחדיו
07:53 13/05/21  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
בשעת אמת ומבחן כמו היום ב"פרעות תשפ"א" מוצאים אנו (כולנו) את עצמנו במבוכה רוויית אכזבה, כעס, חוסר אונים ופליאה כיצד הגענו עד הלום? איך לא קראנו את המפה נכון, איך הם הערימו עלינו ומעיזים להרים יד ואש על קדשי ישראל?
(כיצד הגענו עד הלום? [צילום: אדי ישראל])
+"פגענו משמעותית בייצור הרקטות בעזה"
07:52 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צה"ל מעריך כי במאות התקיפות שבוצעו מן האוויר ברצועת עזה נפגע באופן משמעותי מערך ייצור הרקטות הפלשתיני  ▪  אוגדת עזה, פיקוד הדרום ופורום מטכ"ל יאשרו היום תוכניות תימרון וכניסה קרקעית לרצועה  ▪  האזעקות שנשמעו הלילה בצפון - בגלל תקלה במערכת
ירי רקטות אמש מרצועת עזה לעבר ישראל [צילום: אדי ישראל, פלאש 90]
+צה"ל תקף בניין המודיעין המסכל של חמאס בחאן יונס
02:04 13/05/21  |  איציק וולף
לפני זמן קצר צה״ל תקף בניין מטה לביטחון פנים נוסף של חמאס המשמש לסיכול מודיעין בחאן יונס. מדובר ‏צה״ל נמסר כי צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זאת מטרות טרור ברצועת עזה
+מטח רקטות נוסף לעבר גוש דן ואזור קרית גת
01:55 13/05/21  |  איציק וולף
אזעקות נוספות נשמעו באזור תל אביב, ובאזור לכיש וקרית גת. מדובר במטח שני של ירי רקטות בתוך שעה.
+צה"ל תקף את הבנק של חמאס וחיסל חוליה ימית של הארגון
01:43 13/05/21  |  איציק וולף
צה"ל תקף בשעתיים האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מבנים בעלי חשיבות אסטרטגית של ארגון הטרור חמאס וכן סיכלו חוליה של הכוח הימי של חמאס.

בין המבנים הותקפו, הבנק המרכזי של ארגון הטרור חמאס ושני מבנים של המטה לביטחון פנים בעזה שבבעלות חמאס המשמשים לפעולות סיכול מודיעין. צה"ל ממשיך לתקוף גם בשעה זו מטרות טרור ברצועת עזה.
+לראשונה - אזעקה גם בעמק יזרעאל
01:24 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חמאס ירה מטח רקטות בשעה 1:15 לעבר גוש-דן וגם לכיוון עמק יזרעאל - טווח הירי הרחוק ביותר של ארגון הטרור עד היום  ▪  רקטה פגעה בבית בראשון לציון, אין נפגעים
[צילום: טאי צבן]
+השיגורים למרכז: מטוס אל על בנחיתה שב על עקבותיו
01:06 13/05/21  |  עידן יוסף
ירוט רקטות כפי שצולם ממטוס אל-על [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
בעקבות השיגורים לגוש-דן ואזור נתב"ג: מטוס אל על שהיה במהלך נחיתה חזר על עקבותיו.
+יו"ר העבודה: הרחיקו את חבריכם מהרחובות ומהאלימות
01:00 13/05/21  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, קוראת לאזרחי ישראל להרחיק את חבריהם מן הרחובות לצורך הרגעת האלימות.

"מוסלמים אמורים לחגוג מחר את עיד אל-פיטר. היהודים אמורים לחגוג מחרותים את שבועות. במקום זה ערבים עושים לינץ' ביהודי, ויהודים עושים לינץ' בערבי.
זה לא יכול להימשך, זה פשוט לא יכול להימשך. כן, אנחנו במשבר מנהיגותי חמור, יש לנו הנהגה שמלבה את האש הזאת כבר הרבה מאוד זמן ואנחנו חייבות וחייבים להחליף אותה, אבל בינתיים אנחנו חייבות לקחת אחריות על עצמנו. לקחת את עצמנו בידיים. אל תעמדו מנגד. קחו את החברים שלכם ותרחיקו אותם. אל תתנו להם לעשות את זה. קחו אותם הביתה. לכו הביתה. צאו מהרחובות עד שנפסיק את הזוועה שמשתוללת בחוץ. כן, אנחנו במקום מאוד מאוד חשוך עכשיו. אבל מהחשיכה הזאת האופק יתבהר. זה תלוי בנו, בואו נעשה את זה״, אמרה.
+המשטרה: 374 מפרי סדר נעצרו עד חצות
00:54 13/05/21  |  עידן יוסף
משטרת ישראל עצרה עד כה 374 חשודים בהתפרעויות ברחבי הארץ, במהלכן נפצעו 36 שוטרים באורח קל. לדברי הדובר, הושגה שליטה בכל המוקדים המרכזיים, אך עדין ישנם מספר אירועים בהם פועלים לוחמי מג"ב ושוטרים בכדי לפזר את המתפרעים.

בנוסף הותר לפרסום שמוקדם יותר הערב נעצרו שני חשודים תושבי לוד ערבים בשנות ה- 20 לחייהם בחשד לביצוע מספר אירועי ירי לעבר שוטרים בהפרות הסדר שהתקיימו אמש בלוד. הם נעצרו בדרכם ככל הנראה להפר את הסדר ביפו.
+ירושלים: ערבי נדקר בשוק
00:48 13/05/21  |  עידן יוסף
ערבי נדקר בשוק מחנה יהודה, כנראה בידי יהודי. מפונה בניידת טיפול נמרץ (ידיעות ירושלים).
+נתניהו כינס דיון הערכת מצב בקריה
00:37 13/05/21  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכנס כעת הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, מפכ״ל המשטרה, ראש המל״ל והיועמ״ש בקריה בתל אביב.
+נעצרו חמישה תושבי רהט שהיו מעורבים בפרעות נגד יהודים
00:32 13/05/21  |  עידן יוסף
בפעילות שוטרי תחנת רהט נעצרו שלושה חשודים תושבי רהט בידויי אבנים והבערת צמיגים בכביש 264/צ, הכניסה לרהט. כהמשך לפעילות, נעצרו שני חשודים תושבי רהט בידויי אבנים והבערת צמיגים בכביש 310.

+ירושלים: 10 עצורים בהפרות סדר בשכונת שמעון הצדיק
00:30 13/05/21  |  עידן יוסף
שוטרים ולוחמי משמר הגבול עצרו 10 חשודים, לא נמסר מאיזה לאום, בהפרת הסדר וגרימת נזק סמוך לצומת שמעון הצדיק בירושלים. מאות מוחים שהגיעו למקום החלו בהפרת סדר וגרימת נזק למספר כלי רכב. הכוחות שנערכו במקום החלו בפעולות לפיזורם תוך מעצרם של החשודים והם מועברים לחקירה.
+ח"כ טיבי פנה למפכ"ל: להוציא את לה פמיליה והמתנחלים מהערים
00:25 13/05/21  |  איציק וולף
חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) פנה אל מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, וקרא לו להוציא את ארגון לה פמיליה, להבה והמתנחלים מהערים המעורבות.

לטענת טיבי, דבריו האומללים חסרי האחריות של השר אוחנה כי "נושאי נשק הם מכפיל כוח לנטרול מיידי" תרמו למעשי הלינץ' והפוגרומים, כלשונו. "הוצאתם מהערים היא צו השעה כדי להוריד את הלהבות ולשמור על חיי אדם", אמר.
+ח"כ מנסור עבאס: קורא להפסקת גל האלימות והטירוף
00:23 13/05/21  |  איציק וולף
יו״ר רע״ם, ח"כ מנסור עבאס, קורא ליהודים ולערבים להפסיק את גל האלימות שמשתולל ברחבי ישראל.

"אירועי הלינץ' וההתפרעויות שקורים כרגע ברחבי הארץ מצערים וצריכים להדאיג את כולנו כערבים ויהודים. אני קורא לכל הפוליטיקאים והמנהיגים וראשי הערים והישובים ואנשי הדת - ערבים ויהודים לשים את כל המחלוקות בצד ולגלות אחריות כלפי החברה כולה ולעשות את כל מה שביכולתם להפסקת גל האלימות והטירוף אשר משתולל כרגע ברחבי המדינה. אנא מכם גלו אחריות לחיי אנשים. זהו רגע שבו האנושיות שבתוך כל אחד ואחת מאיתנו צריכה להתגלות ולהתעלות מעבר לכל שוני, סכסוך או מחלוקת כלשהי. זה הרגע לעצור", אמר.
+נתניהו: אם צריך - נזרים צבא לערים
00:01 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אמר בתום ישיבת הקבינט כי הוא מתכוון להזרים גם כוחות צבא לפי החוק הקיים ובמקרה הצורך - יביא לחקיקת חוק נוסף  ▪  "אנחנו צריכים לומר לשוטרים ולחיילים שאנחנו שולחים אותם כדי לשמור על הסדר - אנחנו נעשה הכל כדי שיהיה לכם את הסמכויות ואת הכוחות הדרושים לביצוע המשימה"
([צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ])
+שני פצועים בפיגוע ירי בשומרון, המחבל נוטרל
23:25 12/05/21  |  איציק וולף
מדובר צה"ל נמסר כי התקבל דיווח על פיגוע ירי במרחב החטיבה המרחבית "שומרון". ישנם שני פצועים בנקודה והמחבל נוטרל על-ידי לוחמי צה"ל. מצבם של שני החיילים שנפצעו מן הירי - קל. במכוניתו של המחבל נמצאה גם סכין.
[צילום: אלחנן גרונר הקול היהודי]
+השר אדלשטיין: הח"כים הערבים ליבו את האש
23:14 12/05/21  |  איציק וולף
שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר כי הוא מזועזע עד עמקי נשמתי מהאירועים הקשים בעכו, בלוד, בבת ים ובכל רחבי הארץ.

"טילי חמאס לא מבדילים בין יהודים לערבים. את המאבק בקורונה עשינו יחד, אסור לנו לאפשר פגיעה בחיים המשותפים. לצערי במקום להרגיע את הרוחות, חברי הכנסת של המפלגות הערביות ליבו את האש והתסיסו לתוקפנות של ערבים כלפי יהודים. גם אלימות הפוכה של יהודים כלפי ערבים ראויה לכל גינוי. המשטרה חייבת לנהוג ביד ברזל כלפי כל פורע חוק וכלפי כל אלימות", אמר.
+יהודי נפצע מירי בכתפו בעיר לוד
23:03 12/05/21  |  איציק וולף
יהודי נפצע מירי בעיר לוד ושניים נוספים נפצעו מדקירות. פצוע הירי פונה במצב בינוני לבית החולים אסף הרופא לאחר שנפגע בכתפו.
+בשל המצב הביטחוני: מועד נוסף לבגרות במתמטיקה
22:00 12/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+צה"ל תקף שני משגרים רקטות של חמאס
21:50 12/05/21  |  איציק וולף
כלי טיס של צה"ל תקפו שני משגרים שהיו מוכנים לשיגור רקטות מיידי לעבר שטח ישראל.
+ח"כ עודה: השר אוחנה התיר את דמם של האזרחים הערבים
21:31 12/05/21  |  איציק וולף
יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, טוען כי כשהשר לביטחון פנים מגבה יהודים שלוקחים את החוק לידיים ומתיר את דמם של האזרחים הערבים, אלה התוצאות: פעילי ימין קיצוני פוגעים בבני אדם וברכוש ברחבי הארץ, והמשטרה נעדרת לחלוטין מהשטח.

"מה שמותר בשטחים הכבושים, מותר עכשיו גם בלוד, בבת ים, בחיפה, ביפו ובערים נוספות. חייבים לעצור את הטירוף", טען.
+לפיד: לא ניתן שבישראל ישרפו בתי כנסת ויכו חפים מפשע
21:21 12/05/21  |  איציק וולף
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, גינה את הפורעים הערבים מלוד ומעכו ואת פעילי לה פמיליה, להב"ה וכהנא חי היהודים.

"האלימות לא תנצח אותנו. האלימות לא תנהל את חיינו. פורעי לוד ועכו אינם מייצגים את כל ערביי ישראל, פורעי בת ים ואנשי לה פמיליה, להב״ה וכהנא חי הם חבורת גזענים עלובה שאינה מייצגת את היהודים בישראל. רוב מכריע של אזרחי ישראל, יהודים וערבים, טובים מזה בהרבה. רובנו מאמינים בדו קיום ובחיים משותפים. תפקידה של ההנהגה בשני הצדדים להרגיע, לקרוא לשמירת חוק, להורדת הלהבות ולהחזרת הסדר ברחובות", אמר.

עוד הוסיף כי לא ניתן לאפשר שבישראל ישרפו בתי כנסת, יכו חפים מפשע ויהפכו את חיי האזרחים בערים המעורבות לגיהנום.
+תושבי אשקלון הונחו להיכנס למרחבים המוגנים ולשהות בהם עד להודעה חדשה
21:10 12/05/21  |  איציק וולף
תושבי העיר אשקלון הונחו להיכנס לתוך המרחבים המוגנים ולשהות בהם עד להודעה חדשה. ההנחיות הועברו על ידי פיקוד העורף בעקבות מטח הרקטות שנורו בשעה 21:00 מרצועת עזה.
+ח"כ מראענה: קוראת לעצור את הפגיעה באנשים בישראל ובעזה
21:05 12/05/21  |  איציק וולף
ח״כ אבתיסאם מראענה (העבודה) קראה לממשלת ישראל ולחמאס לעצור את הפגיעה באנשים בישראל ובעזה.

"המצב שובר לב, אני קוראת לעצור עכשיו את הפגיעה באנשים בישראל ובעזה. המחיר שאנחנו משלמות ומשלמים הוא כבד. אני מסרבת לשיוך של החברה הערבית בישראל לחמאס. לא הצבענו לחמאס, לא בחרנו בחמאס והוא לא מייצג את החברה הערבית בישראל", ציינה.
+מטח רקטות לעבר אשדוד, אשקלון ועוטף עזה
20:59 12/05/21  |  איציק וולף
סמוך לשעה 21:00 ירו מחבלים מרצועת עזה מטח רקטות מסיבי נוסף לעבר הערים אשדוד ואשקלון ולעבר יישובי עוטף עזה.
+משחק השחמט של חמאס
20:58 12/05/21  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה
העיתוי הנוכחי של סבב הלחימה הוא ללא ספק, אם נשתמש במושגים מעולם השחמט, צעד של שח - איום על המלך, כלומר איום על שלום המדינה, אך לא חלילה שחמט - צעד הכנעה
סוללת תותחים בגבול הרצועה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חברות תעופה אמריקניות ביטלו טיסות לישראל
20:57 12/05/21  |  איציק וולף
חברות התעופה האמריקניות הודיעו על ביטול טיסות לישראל היום ומחר. זאת, בשל המתיחות הביטחונית.
+גנץ: בגלל חמאס לא יהיה חג בעזה
20:47 12/05/21  |  איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, פנה במסר מתורגם לערבית אל תושבי עזה ובו הזהיר כי אם האלימות של חמאס לא תיפסק - המכה שתקבל עזה מידיה של ישראל תהיה כואבת מזו שקיבלה בשנת 2014.

"הפעם האחרונה שנפגשנו בעיד-אל-פיטר הייתי רמטכ״ל בצוק איתן, ועזה עדיין מנסה להשתקם. היום אני שר הביטחון ואם האלימות של חמאס לא תיפסק - המכה של 2021 תהיה קשה וכואבת יותר מזו של 2014. ראשי החמאס נושאים באחריות לכך שבמקום להתכונן לחג אתם ספונים בבתים. לצערנו, הם פועלים ממרחב אזרחי ולכן הנזק יהיה גדול ועוצמתי. הם מקריבים אתכם בגלל הצרכים האישיים שלהם. אם בישראל יישנו במרחבים מוגנים- עזה תבער. אין משוואה אחרת", אמר.

לדברי גנץ, הצהרת חמאס שלפיה המערכה נפתחה בגלל ירושלים והר-הבית היא שקר. "הם עושים זאת ממניעים פוליטיים, מתוך מאבקי כוח. ישראל שומרת על חופש הדת וחופש הפולחן, ובימים שקדמו לפתיחת המערכה עלו מדי יום עשרות אלפים להר-הבית להתפלל. אף מדינה בעולם לא תאפשר לירות טילים על אזרחיה- בוודאי שלא ישראל, בוודאי שלא אני. תושבי עזה- יכולתם לחגוג היום, ובגלל חמאס וארגוני הטרור - לא יהיה חג בעזה".
+נבלמה תהלוכת יהודים מבת ים ליפו
20:34 12/05/21  |  איציק וולף
המשטרה בלמה תהלוכה לא חוקית בבת ים של קומץ יהודים שבקשו להגיע ליפו ולהתעמת עם תושבי המקום. הצועדים השחיתו חנויות בבעלות ערבים.

שוטרי מרחב איילון נערכו לתהלוכה לא חוקית שהתקיימה בעיר בת ים, עם קבלת מידע בדבר קריאה ברשת החברתית להצטרף ולהגיע ליפו להתעמת עם תושבי המקום. בהתאם לצורך המבצעי ולאחר שלא נשמעו להנחיות השוטרים, נעשה שימוש באמצעים לפיזור ההמון. "ככל שיידרש, ייעצרו חשודים הפועלים בניגוד לחוק ומפרים את הסדר הציבורי", נמסר מן המשטרה.
+צה"ל מוטט מבנה בן 14 קומות בדרום הרצועה
19:59 12/05/21  |  איציק וולף
מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מבנה בן 14 קומות בדרום רצועת עזה, בו שכנו משרדי מודיעין צבאי של ארגון הטרור חמאס וכן תשתיות תקשורת ששימשו להעברת מסרים טקטיים-צבאיים על ידי ארגוני הטרור.

"צה"ל ימשיך בתקיפת יעדי הטרור ככל שיידרש ולפעול לביטחון תושבי מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל.
([צילום: דו"צ])
+עידו אביגל, בן 5, נהרג בפגיעת רקטה
19:38 12/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נפגע הערב מרקטת קסאם בדירה בעיר שדרות ומת מפצעיו  ▪  אמו של הילד מאושפזת בבית החולים ואחותו בת ה-7 נפגעה ונמצאת בסדרת בדיקות  ▪  ראש עיריית שדרות: דורשים מהנהגת המדינה להמשיך במבצע ולפגוע פגיעה אנושה בג'יהאד ובחמאס ובמנהיגיהם כדי להשיב את השקט לתושבי שדרות, עוטף עזה והדרום
(עידו אביגל ז"ל. פציעה קטלנית מרסיס [צילום: באדיבות המשפחה])
+מזכיר המדינה האמריקני: על ישראל להימנע מפגיעה באזרחים
19:08 12/05/21  |  איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, קורא לישראל להימנע מפגיעה באזרחים גם בזמן שהיא מגנה על אזרחיה.

"כשאנחנו רואים פגיעה באזרחים ובמיוחד ילדים שנהרגים יש לזה השפעה רבה. אני חושב שישראל צריכה לעשות הכל כדי למנוע פגיעה באזרחים גם בזמן שהיא מגנה על עצמה", אמר.
+צה"ל חיסל חוליית משגרי נ"ט בדרום רצועת עזה
19:04 12/05/21  |  איציק וולף
צה״ל תקף ברצועת עזה כלי רכב ובו חוליית משגרי נ״ט של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, באזור דרום רצועת עזה.
+דן: ייתכנו שיבושים בזמני הנסיעות
18:51 12/05/21  |  עידן יוסף
חברת דן מעדכנת שבשל הצורך לעצור אוטובוסים למשך 10 דקות לאחר כל אזעקה, יתכנו שיבושים בזמני הנסיעה בכלל קווי השירות.

רחוב יפת בת"א-יפו נסגר לתנועה מחשש ליידויי אבנים בידי פורעים ערבים, וקווי האוטובוס יעברו בדרכים חלופיות. כל קווי התלמידים בוטלו. שירות הביקושית "באבל" יעבוד במתכונת רגילה עד השעה 20:00.

עמדות השירות לרב-קו בפתח תקווה - אורלוב 84, רמת גן - קרניצי 5, בני ברק - בן גוריון 31.סגורות ויתר העמדות יישארו פתוחות עד לשעה 17:00.

+ח"כ סמוטריץ': הערבים מתפרעים והיהודים נענשים בעוצר
18:31 12/05/21  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טוען כי הכרזת המשטרה על עוצר בעיר לוד היא עונש שמוטל על התושבים היהודים בעיר בשם "השיוויון הקדוש", כלשונו.

"תגידו, אשכרה הוטל עוצר גם על התושבים היהודים בלוד?! השתגעתם?! שוב בשמו של "השוויון הקדוש" המשפטנים מטשטשים את ההבחנה בין אויב לאוהב, בין תוקף לקרבן ומייתרים סימטריה שקרית בין "שני הצדדים"?! הערבים מתפרעים והיהודים נענשים בעוצר. מדינה בהפרעה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+אלה שמות ותמונות בכירי חמאס שחוסלו
18:27 12/05/21  |  איציק וולף
צה"ל פרסם את שמותיהם ואת תמונותיהם של בכירי חמאס שחוסלו היום בהפצצות חיל-האוויר. בין המחוסלים - ראשי המחקר והפיתוח של הארגון, מפקד חטיבת עזה בזרוע הצבאית של חמאס ועוד.

שישה פעילי טרור נוספים שחוסלו הם:
  • ט׳אפר שוא, ראש מדור בפרויקט המו״פ והייצור.
  • מחמוד פארס, רמ״ד מכניקה בפרויקט המו״פ והייצור.
  • מג׳האד חדידי, מהנדס שליטה בפרויקט המו״פ והייצור.
  • אכרם אלעטא, עוזרו של באסם עיסא.
  • חסן אכי, פעיל ביחידה מיוחדת.
  • כמאל קריקע, פעיל ביחידה מיוחדת.
[צילום: דו"צ ושב"כ]
+פצועים בלינץ' בעכו ובלינץ' בבת ים
18:19 12/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
החל מהשעה 20:00 הלילה ועד השעה 04:00 מחר לפנות בוקר חלות ההגבלות הבאות בשטח העיר לוד: איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר לוד, איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר ואיסור על כל אדם להיכנס לשטח העיר  ▪  למרות העוצר ישנם עימותים בין ערבים ליהודים
תיעוד הלינץ' בבת ים, הערב [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
הערבי שהותקף בבת ים, הערב [צילום: מן הטלוויזיה]
+עיריית אילת פתחה את המקלטים בעיר
18:14 12/05/21  |  איציק וולף
בעקבות הדיווחים שפורסמו על כוונה כביכול לירי רקטות לעבר העיר אילת אמרו בעיריית אילת כי אין מידע קונקרטי לגבי איום מיידי על העיר.

עם זאת, למען שמירה על ביטחון התושבים והנופשים, הנחה ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, את אגף חירום וביטחון בעירייה לפתוח את כל המקלטים ברחבי העיר.

"העירייה באמצעות כל מכלולי החירום ובשיתוף כוחות הביטחון ערוכים לכל תרחיש. לצד פתיחת המקלטים, חשוב שכל אחת ואחד יידע מהו המרחב המוגן הקרוב ביותר וכן כיצד לפעול בזמן התרעה", נמסר מן העיריה.
+גם מחר ומחרתיים לא יתקיימו לימודים באזורי דן והשרון
18:11 12/05/21  |  איציק וולף
גם מחר וגם ביום שישי לא יתקיימו לימודים באזורי עוטף עזה, מערב הנגב, השפלה, דן והשרון. כך הודיע (יום ד', 12.5.21) פיקוד העורף.

באזורים אלה ניתן להתקהל עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים בתוך מבנה. עבודה תתקיים רק במקומות שבהם ניתן להגיע למרחב מוגן תקני בזמן הנדרש על-פי הנחיות פיקוד העורף.
+עוצר יוטל בלוד בין 20:00 ל-4:00 לפנות בוקר
18:04 12/05/21  |  איציק וולף
בעקבות אירועי הסדר החמורים שאירעו בעיר לוד והכרזת 'אירוע חירום אזרחי' שקיבלה תוקף משפטי הלילה, ולאחר הערכת מצב מיוחדת שהסתיימה כעת בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, החליט מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת, על האיסורים הבאים בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ורכושם של תושבי לוד:

החל מהשעה 20:00 הלילה ועד השעה 04:00 מחר לפנות בוקר יחולו ההגבלות הבאות בשטח העיר לוד: איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר לוד. איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר. איסור על כל אדם להיכנס לשטח העיר.

מן המשטרה נמסר כי כל המפר הוראה זו עובר עבירה שדינה עד שלוש שנות מאסר.

תתאפשר יציאה למרחבים מוגנים בעת הצורך או לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף וכן תתאפשר יציאה לצורך חיוני נוסף ובכפוף לאישור טלפוני של משטרת ישראל במספרים:
08-9279201
08-9279217
ובשפה הערבית במספר: 08-9279123.
+תושב רמלה: מבקש שיהודים יגיעו הערב לסייע בהגנה על הבתים
17:42 12/05/21  |  איציק וולף
אליעזר שחור, תושב העיר רמלה, קורא ליהודים להגיע אל העיר ולסייע בהגנה על בתי התושבים היהודים החיים בשכנות לערבים. זאת, לאחר שלדבריו בלילות הקודמים צרו פורעים ערבים על הבית, פוזרו על-ידי כוחות יס"מ אך שבו אל המקום לאחר שהשוטרים הלכו.
+ירידה של 13.6% בהיקף רכישות האשראי
17:35 12/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בין השעות 10:00 עד 16:00 נרשמו במערכות שב״א עסקות בסכום כולל של 622.1 מיליון שקל לעומת עסקות בסכום כולל של 719.8 מיליון שקל. מדובר על ירידה של 13.6% בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי
([צילום: Elise Amendola/AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא נורא
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
13/05/21 06:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע שומר החומות
מהומות בין יהודים וערבים בעיר לוד גם הערב, למרות העוצר שהוטל על העיר. מהומות גם בערים מעורבות אחרות - טבריה ועכו. בעיר עכו נפצע יהודי באורח אנוש בלינץ' שביצעו בו ערבים אשר התקיפו אותו במקלות ובאבנים.
12/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
הרכישות בכרטיסי אשראי שביצעו הישראלים בשעות העומס היום (יום ד', 12.5.21) לעומת יום רביעי בשבוע שעבר שיקפו ירידה בשיעור של 14% . כך עולה מנתוני חברת שב״א (שירותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.
12/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
סמל-ראשון עומר טביב ז"ל, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, בן 21 מאליקים שבצפון הארץ, הוא לוחם צה"ל שנהרג הבוקר מירי הנ"ט ששיגר ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה לשטח ישראל. הודעה נמסרה למשפחותיהם של טביב ושל הפצועים.
12/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יותר מאלף רקטות נורו מתחילת המערכה, כמאתיים מהן רק היום עד שעות הערב. חמאס מאיים להחריף את הירי. האיום מגיע כתגובה לחיסול בכירי חמאס בעזה ובחאן יונס המקורבים לרב המרצחים מוחמד דף. בעקבות החיסול נערכים במערכת הביטחון לחידוש הירי למרכז הארץ.
12/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון, בני גנץ, פנה (יום ד', 12.5.21) לממשלה בבקשה להאריך את תוקף ההכרזה על מצב מיוחד בעורף בשבועיים נוספים, ביישובים במרחק של 80 ק"מ מרצועת עזה. זאת על-רקע הכוונה להרחבת המערכה של צה"ל, והערכת המצב הביטחונית. בשל הדחיפות ביקש גנץ כי ההצעה תעלה לאישור הממשלה באמצעות משאל טלפוני בין שרי הממשלה.
12/05/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
מלחמות של היוונים בפרסים; המטה הכללי האינטלקטואלי של אלכסנדר מוקדון; מלחמות הרומאים בגרמנים; מלחמות הפרסים בערבים; מלחמות ביפן; מלחמת רוברט קלייב בהודו; לקחים היסטוריים שראשי הממשל...
דן מרגלית
דן מרגלית
מי משרי הליכוד שאינו מצטרף לשר הביטחון יואב גלנט במאבקו החיוני נגד בנימין נתניהו הופך שותף פעיל לחטאיו של ראש הממשלה
רבקה-תפארת חקק
רבקה-תפארת חקק
רשמתי את כל פרטי ההודעה: שמו של המודיע ושמו של הנפטר... אבל, רגע לאחר מכן, הוזעקתי לקבל פקס עם הודעה דחופה לשר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il