1. 11 ספטמבר 2001 היה שיאו של טרור איסלאמי,
המכה בארה"ב מאז סוף המאה ה-18, כאשר פיראטים מוסלמים מצפון אפריקה תקפו בשיטתיות ספינות-סוחר של ארה"ב, גרמו למלחמת 1805-1801, שהביאה את הצי והמארינס של ארה"ב למתקפה נגד מפקדות הפיראטים המוסלמים בטריפולי.
להלן מספר דוגמאות עדכניות של הטרור האיסלאמי נגד ארה"ב: 3 מלחים של צי ארה"ב נרצחו בדצמבר 2019 בפנסקולה, פלורידה; 8 אנשים נרצחו באוקטובר 2017 במנהטן, ניו-יורק; 49 אנשים נרצחו ביוני 2016 באורלנדו, פלורידה; 14 אנשים נרצחו בדצמבר 2015 בסן ברנרדינו, קליפורניה; 13 חיילי צבא ארה"ב נרצחו בנובמבר 2009 בפורט הוד, טקסס.
כלומר, הטרור האיסלאמי רודף את ארה"ב
ללא קשר למדיניות ארה"ב וליחסי ארה"ב-ישראל: בתקופת הנשיאים אובמה וטראמפ; בזמן שהנשיא קלינטון לחץ על ישראל לוותר לפלשתינים (300 הרוגים בפיצוצים בשגרירויות ארה"ב בקניה וטנזניה באוגוסט 1998); שבעה ימים לאחר הכרת הנשיא רייגן באש"ף (257 נוסעים נהרגו בפיצוץ מטוס PanAm-103 בדצמבר 1988); למרות הסיוע החריג שהנשיא קארטר העניק לעליית האייתולות לשלטון באירן (63 אמריקנים הוחזקו כבני ערובה במשך 444 ימים, מנובמבר 1979 עד ינואר 1981, בשגרירות ארה"ב בטהרן שנתפסה על-ידי משטר האייתולות); ועוד.
2. 11 ספטמבר הדגיש את נחישות הטרור האיסלאמי (משטר האייתולות, "האחים המוסלמים", טאליבן, אל-קאעידה, וכו') להתמיד במערכה להדברת המערב, גם אם ארה"ב נחושה לצמצם את נוכחותה הצבאית במזה"ת. הטרור האיסלאמי מפרש את צמצום הנוכחות הצבאית כסימן לעייפות-קרב וכרסום בכח ההרתעה של ארה"ב, המדרבנים את הטרור לרדוף את ארה"ב ולהעתיק חלק הולך וגדל של פעילותו מהמזה"ת לאדמת ארה"ב.
3. 11 ספטמבר מימש נושא מרכזי בתוכניות הלימודים של משטרים מוסלמים (כגון משטר האייתולות והרשות הפלשתינית), המעלה על נס ערכים בני 1,400 שנים כגון "מלחמת קודש" (ג'יהאד) וטרור מתאבדים (שוהאדה) למען האיסלאם ואללה, המבטיחים ל"מאמינים" 72 בתולות בגן עדן.
למרות שתוכניות לימודים משקפות את החזון ותפישת העולם של השלטון, מעצבי-מדיניות במערב ובישראל - שלא ילחצו ידיהם של מחנכים לשנאה בארצותיהם - מגלים סובלנות ופייסנות כלפי האייתולות והרשות הפלשתינית המטפחים דורות של טרוריסטים.
4. 11 ספטמבר חושף את העובדה שהטרור האיסלאמי אינו מונחה-יאוש, אלא מונחה חזון בן 1,400 שנים, המדגיש אלימות, חוסר-סובלנות, תחושת-עליונות, עריצות ומגלומניה עולמית, הרואה באיסלאם את הדת הלגיטימית היחידה, המחייבת להכניע את "הכופרים", ובמיוחד את ארה"ב, בדרכי שלום או מלחמה.
5. 11 ספטמבר המחיש את דבריו של
פרופ' ברנרד לואיס, מגדולי ההיסטוריונים של המזה"ת: "אם הלוחמים למען האיסלאם לוחמים למען האלוהים, הרי שיריביהם לוחמים נגד האלוהים.... לפי האיסלאם הקלאסי, המושך לאחרונה יותר מוסלמים, העולם מתחלק לשניים: בית האיסלאם ובית הכופרים. חובת המוסלמים להעביר את הכופרים לאיסלאם... המאבק בין שני חלקי העולם נמשך מאז המאה ה-7... ארה"ב הפכה לאויב המרכזי, סמל הרוע, האויב השטני של הטוב... של האיסלאם..."
6. 11 ספטמבר מהווה תזכורת לעובדה שהאיסלאם נוסד במכה והשתמש ב
אלימות-מונחית-ג'יהאד (ולא בדרכי שלום) כדי להשתלט על חצי האי ערב, המזה"ת, טורקיה, צפון אפריקה, ספרד ואזורים נרחבים באסיה ואפריקה.
רוב המשטרים המוסלמים/ערבים עולים לשלטון, ומודחים משלטון באמצעים אלימים, כפי שמתרחש לאחרונה במלחמות האזרחים בלוב, סוריה, עירק ותימן. האיסלאם עושה שימוש באלימות במלחמתו ב"כופרים" אך גם, ובמיוחד, ב"מאמינים" אחרים ו"משומדים" (לדוגמה, הוואהאבים הסעודים בעיני השלטון השיעי באירן).
7. 11 ספטמבר היה "קריאת השכמה" למערב המקל ראש במרכזיות הקוראן והשריעה ("חוקי האלוהים") בסדר היום האסטרטגי והטקטי (כולל "טאקייה" - לוליינות לשונית להטעיית "כופרים") של משטרים איסלאמים כגון האייתולות באירן, האחים המוסלמים", ארדואן בטורקיה, חיזבאללה, חמאס והרשות הפלשתינית.
8. ספטמבר 11 מהווה אזהרה מפני ויתורים למשטרי טרור, השופכים דלק, ולא מים, למדורת הטרור.
9. ספטמבר 11 מבהיר שהמזה"ת אינו מוכן לעכל ערכים מערביים כגון דו-קיום בשלום, דמוקרטיה וזכויות אדם. לדברי
פרופ' אלי כדורי, בר-סמכא מוביל בהיסטוריה של המזה"ת: "המחשבה שאפשר ליצא דמוקרטיה מערבית למזה"ת דומה למחשבה שאפשר להביא לזרימת מים מהמישור לפסגת ההר".
10. ספטמבר 11 שופך אור על המכנה-המשותף הרעיוני והאסטרטגי בין ארה"ב לבין ישראל במלחמה מול משטרים וארגונים פורעי-חוק. אלו רואים בארה"ב את "השטן הגדול" ואת ישראל כ"שטן הקטן", ומכירים בישראל כמכפלן-עוצמה
ייחודי, אמין ודמוקרטי עבור ארה"ב (כח הרתעה אזורי, מודיעין צבאי, לוחמה בטרור, נסיון קרב), גורם מייצב עבור משטרים ערביים פרו-אמריקנים, ושותף יצירתי בפיתוח ויצור טכנולוגיות אזרחיות וביטחוניות פורצות-דרך ומשנות-משחק.