|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
זלנסקי. מבקש עזרה [צילום: סקוט אפלוייט]
הגיגים תשס"ט

"נתפס בצערו"

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - רעמת קרחת, אסון גדול, גזענים, רוקדים "מה יפית", צבוע וחשבונות "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת ואושר "משנכנס אדר - מרבין בשמחה"
21/03/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות


בִּרְאִי עָקוּם

איחרתי מעט, אך עדיין לא פג ליחו של שירו, "בראי עקום", ששלח יעקב ברזילי לפורים:

"הִסְתַּכַּלְתִּי בִּרְאִי
וְלֹא זִהִיתִי אֶת הַנִּשְׁקָף בּוֹ
רָאִיתִי גֶּבֶר בְּגִיל הַיְשִׁיבָה
רַעְמַת קָרַחַת מְכַסָּה אֶת עֵינָיו
מֻקָּף מְאַבְטְחִים
מִמִּשְׁמָרוֹת הַמַּהְפֵּכָה
שֶׁל הַשָּׂפָה הָעִבְרִית
הָיָה אַזוּק מֵאָלֶף עַד תָּו
וְהָעֹנֶג לֹא מָשׁ מֵעַל פָּנָיו"

"שמש העמים" 2

בחיפושיי אחר תשובה לשאלה, האם כינתה מפלגת מפ"ם ז"ל במודעת אבל על מות סטאלין את רוצח ההמונים, נערצהּ, "שמש העמים", הגעתי לבלוג של רפי מן - היום פרופסור באוניברסיטת אריאל, ופעם עיתונאי ועורך במעריב - "הערות שוליים להיסטוריה", מאי 2012.

מן חיפש בקפדנות בדפים הסרוקים של "על המשמר", ביטאון מפ"ם, במיזם "עיתונות יהודית היסטורית", ולא מצא זכר למודעה. אם כך, צדק גדעון ארליך, שכתב לי, שזו אגדה עירונית. אך הביטוי היה בשימוש במפ"ם. מן מצטט את פרופ' זאב צחור המנוח, שמביא בספרו את עדות רן גולן, שהיה נער בקיבוץ משמר-העמק בשנת 1953, על דברי יעקב חזן, מנהיג מפ"ם, הקיבוץ הארצי ותנועת הנוער "השומר הצעיר", כשהגיעה הידיעה על מות סטאלין: "עָצם חזן את עיניו בחוזקה ואמר בקול עמוק וטהור וחודר: 'אסון נורא קרה לנו ולעמ̤לי כל הארצות; שמש העמים שקעה. הייתה דומייה כבדה". מפ"ם, הקיבוץ הארצי ו"השומר הצעיר" דגלו ב"קולקטיוויות רעיונית" - משמע, אחידות מחשבה; ודברי המנהיג חזן נקלטו בהם היטב.

דרך אגב, בין המעריצים העוורים של הרודן המתועב היה גם יהודה עמיחי הצעיר, שפרסם שיר לזכרו ב"על המשמר". לעומת הנהי והבכי במפ"ם, היה ד"ר עזריאל קרליבך, עורך מעריב, מפוכח. הוא פתח את דבריו על מות סטאלין במשפט חד כתער, כדרכו: "הבשורה הגדולה של הדור - המוות גאל אותו מסטאלין...".

לא-נחמד

הערתו הגזענית של השר ד"ר נחמן שי לגבי קליטת פליטים לא-יהודיים מאוקראינה הצטרפה בעיני לא-מעטים להערתו הקודמת, כי לא נבחר לשר, כדי לעודד עלייה לישראל. היו מי שקראו להשוואתו הנלוזה כעת בין היהודים בשואה לבין הפליטים מאוקראינה, הזניית זיכרון השואה. כיוון שאני מכיר את נחמן שי כבר שישה עשורים, ומעריך את עבודתו כעיתונאי וכדובר מוכשר, הופתעתי. וזה כאין וכאפס לעומת האמירה הגזענית של השר אביגדור ליברמן (יליד קישינב, שכעת במולדבה) על האוקראיניות, שעומדות להגיע ארצה. אך מליברמן איני מצפה לשום דבר, וגם לא לשמץ אנושיות.

בונים בלבד

נפתלי בנט, ראש ממשלת הכחש והמרמה, צייץ בגאווה בטוויטר על אישור הממשלה להקים עיר חרדית חדשה בנגב - כסיף, שמה. "משך שנים לא הוקמה עיר חרדית, והצורך לדיור הוא עצום ...", והילל את מעשי ממשלתו ליישוב הנגב. לעומת זאת, פרסם העיתון "גלובס", בידיעה בלעדית, שבמסגרת קבלת אישור לתוכנית החומש למגזר הבדואי של הממשלה ממנצור עבאס, שותפו לממשלה האנטי-ציונית הראשונה בישראל, ויתר בנט על פרק האכיפה בתוכנית. כלומר, שום דבר לא ייעשה לשקם את משילות מדינת ישראל בנגב. ובעצם, מה ציפיתי מיהודי החצר של עבאס, הרוקדים בפניו "מה יפית"?!

לעומת זאת, ידו של בנט חזקה בבנייה. שאלו את שכניו לרחוב ציפמן ברעננה. לפי אילה חסון מערוץ 13, מושקעים בביתו הפרטי כחמישים מיליוני שקלים, כדי להופכו למעון רשמי לראש הממשלה, שבעוד כשנה יפנה, לפי ההסכם, את מקומו, כיוון שלא התכוון לעבור להתגורר במעון הרשמי בירושלים. דרך אגב, במקביל מושקעים כ-35 מיליוני שקלים בשיפוץ המעון הרשמי בירושלים. ואלה פרוטות, כידוע. כדי לממן את ההוצאות הללו, יטיל עלינו אביגדור ליברמן, שותפו לריקוד "מה יפית" בפני עבאס, עוד מיסים, ויאשים את כל העולם ואת אשתו בהתייקרויות, וחס וחלילה לא את ממשלת הזדון.

יאה לאכסניתו

אורי משגב, כתב הארץ, קונן בטוויטר לנוכח מאות האלפים, שליוו את הרב שמריהו יוסף חיים קניבסקי למנוחת עולם "זהו יום שבו החליטו המדינה והחילוניוּת לבטל את עצמן רשמית בפני החרדים", צייץ. כנראה, הפריעו לו חסימות הכבישים באזור המרכז. גם לי הן הפריעו, כמו חסימות כבישים לרגל מצעדי גאווה, מרתונים, חצאי-מרתונים ועשיריות מרתונים. אבל מתוך דבריו מבצבצת אוטו-אנטישמיות בוטה ולא-מפתיעה, שאופיינית מאוד לאכסניה, שבה הוא עובד.

לעומתי, אריאל בן חמו חיטט בארכיון - אויבם המושבע של השקרנים ושל מעמידי הפנים - ומצא, כי בחמישה בדצמבר 2020, התפעל אותו משגב מחסימת הרחובות בירושלים סביב מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. כלומר, גם אוטו-אנטישמי וגם צבוע - כיאות לאכסנייתו.

הישרדות

"אין אדם נתפס בשעת צערו", יעצו חז"לינו (בבא בתרא, ט"ז), וזה נכון גם לוולודומיר זלנסקי היהודי, נשיא אוקראינה, שבנאומו ב"זום" בפני הכנסת זילת את השואה כשהשווה בין מה שעוברת ארצו במלחמתה ברוסיה לבין מה שעוללו הנאצים ועוזריהם (גם האוקראיניים) לעמנו במלחמת העולם השנייה. זלנסקי עוסק כרגע במלחמת הישרדות - לאומית ואישית - מול רוסיה, ולצרכיה הוא מפעיל לוחמה פסיכולוגית ותעמולה נמרצות.

היה ראוי, שכיהודי וכמבקש עזרה, יכבד את הפרלמנט של המדינה היהודית (עדיין), ויימנע משימוש בשואה לכל מטרה, פרט להנצחה ולמחקר, וימתן את התקפתו על מדינת ישראל. כנראה, היו מי מתוכנו, שיעצו לו רע...

סקרתי באתר הזה את חשבון הדמים בינינו לבין העם האוקראיני במאמרי, "חשבונות פשוטים". אוסיף על כך, שבימי נשיאות זלנסקי לא הצביעה אוקראינה נגד הצעות החלטה אנטי-ישראליות, שעלו בעצרת האו"ם, וגם לא נמנעה בהן.

תאריך:  21/03/2022   |   עודכן:  21/03/2022
אביתר בן-צדף
+יחסי מוסקבה עם וושינגטון בנקודת שפל היסטורית מסוכנת
10:05 22/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
הלילה מזהיר נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן שטענות השווא של רוסיה כאילו ארה"ב מחזיקה על אדמת אוקראינה ואירופה נשק כימי וביולוגי מהוות אינדיקציה ברורה לאפשרות שפוטין פועל מתוך ייאוש ועלול להפעיל נשק כזה בעצמו
פוטין-ביידן. איום לינתוק היחסים [צילום: AP]
+כיצד העיצומים חונקים את המשק הרוסי
07:21 22/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסחר העולמי חיוני לרוסיה הרבה יותר מאשר לשותפותיה - להוציא כמה חומרי גלם ובראשם נפט וגז  ▪  הצרכנים הרוסים כבר מתחילים להרגיש את לחצי העיצומים, סין לא תוכל להוות תחליף מלא גם אם תרצה, ואיש אינו מעוניין ברובלים - מדווח וושינגטון פוסט
יפן יכולה להסתדר בלי רוסיה [צילום: קוג'י ססהארה, AP]
+אתר רוסי פרסם: 9,861 חיילים רוסים נהרגו
23:29 21/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אתר אינטרנט הנחשב תומך של הקרמלין פרסם את הנתונים הנסמכים על משרד ההגנה הרוסי, והסיר את הפרסום לאחר זמן קצר  ▪  בעידכון האחרון שפרסמה רוסיה, בתחילת החודש, דובר על פחות מ-500 הרוגים לצבא רוסיה באוקראינה
רגעי תקיפת מרכז הקניות סמוך לקייב
בין החיילים הרוסים ההרוגים - גם טייסים [צילום: אולכסנדר ראטושניאק/AP]
+מעידת הכותב בפרשת "שמיני"
23:10 21/03/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הכמיהה לחיים במציאות של שלום והמאבק חסר הפשרות נגד לקיחת חיים ללא הצדקה מזדקרים בעוצמה רבה מתוך הקריאה בפרשת השבוע שלנו בספר ויקרא, שהנושא המכאיב שלה - לקיחת חיי נדב ואביהוא ובהפטרת השבוע בספר שמואל ב', שהנושא המכאיב שלה - לקיחת חיי עזא
מעידת ספר הספרים [צילום: פלאש 90]
+רעיון לביטול מכסות ההגירה
22:18 21/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
יש להם חסידויות על שם ערים באוקראינה והסביבה, הם נוסעים בעשרות אלפים מדי שנה להשתטח על קברי צדיקים בנ-נח-נחמן מאומן באוקראינה, הם גרים בישראל אך מנטלית הם במציאות מדומה באוקראינה!
החלפות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גורמי ביטחון הניאו את בנט מלהגיע לקייב
18:56 21/03/22  |  עידן יוסף
בסוף השבוע התקיימו מגעים בין לשכות בנט וזלנסקי על האפשרות שראש הממשלה יגיע לקייב במסגרת התיווך עם רוסיה. לשכת בנט וראש המל"ל הבהירו לאוקראינים שבנט מוכן להגיע אם תהיה התקדמות ממשית במגעים. לשכת בנט ביקשה מהשב"כ להכין תוכנית אבטחה מפורטת להגעה לבירת אוקראינה.

גורמים בירושלים אמרו שבנט לא יגיע להזדמנות צילום, אלא רק אם יהיה בכך ערך של ממש למגעים. גורמי ביטחון בישראל הביעו חשש חריף מביקור של בנט בקייב לאור הלחימה הנמשכת. ההסתייגות הזו היא שבלמה ביקור של בנט בקייב אחרי פגישתו עם פוטין בקרמלין (ynet).
+רוסיה: אינסטגרם ופייסבוק הוכרזו כארגונים קיצוניים
18:53 21/03/22  |  עידן יוסף
דיווח ברוסיה: בית המשפט במוסקבה הכיר באינסטגרם ופייסבוק כ"ארגונים קיצוניים" ואסר על פעילותן במדינה.
+היו ימים רעים, והם חוזרים
18:51 21/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מי שהכניס את הנאציזם למילון של המלחמה המזוהמת הזאת הוא דווקא פוטין, לא זלנסקי  ▪  פוטין - תלמיד נאמן של יוזף גבלס, בעל הפטנט על הפייק ניוז - החל להדביק בנאומיו את המושג נאציזם לאוקראינה ולהנהגתה
פוטין. תלמיד נאמן של יוסף גבלס [צילום: Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP]
+נחישות מערבית מול פוטין כשיעור לסין
18:20 21/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט מסביר, כי הנשיא שי אומנם תומך בעמיתו הרוסי - אך יש לו הרבה מה להפסיד מערעור המערכת הנוכחית  ▪  לכן, המשימה החשובה ביותר של ארה"ב ובעלות בריתה מול סין היא להבהיר שפוטין ישלם על פשעיו - וכך לגרום לה לחשוב על הברית עימו
(שי ופוטין רוצים לדחוק את ביידן [צילום: אלברטו סאיז, AP])
+בבריטניה חוששים מפרסום שיחות שערך מתחזה בידי הרוסים
18:16 21/03/22  |  עידן יוסף
גורם המקושר לקרמלין התחזה לראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהאל, ושוחח עם שרים בבריטניה. יש חשש בממשלת בריטניה כי רוסיה עלולה לפרסם חלקים ערוכים של השיחות לצורכי תעמולה.
+ישראלית והוריה נחטפו ושוחררו במליטופול בידי רוסים
16:01 21/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אזרחית ישראל, טטיאנה קומוק, שהגיעה לאחרונה לאוקראינה, ככל הנראה נעצרה בידי הכוחות הרוסים, יחד עם הוריה  ▪  סיפרה מוקדם יותר ברשתות החברתיות על חטיפת אביה: "הגיעו חמושים, והעלימו אותו"
טטיאנה קומוק ואביה [צילום: הרשתות החברתיות]
+"אורחים" לא רצויים
15:41 21/03/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
הרוסים אינם מתכוונים להיות אורח לרגע באוקראינה. נראה שהבוץ והנחישות של האוקראינים יעצרו בעדם, כשם שהרוסים עצמם הדפו את הפולשים הנאצים לפני שמונים שנה
מטווח בקייב [צילום: ברנאט ארמניו, AP]
+שגריר אוקראינה: לא בג"ץ צריך להכריע בעניין הפליטים
15:06 21/03/22  |  עידן יוסף
השגריר האוקראיני חוזר בו: "עניין כניסת הפליטים צריך להיקבע על-ידי הממשלה והכנסת - לא על-ידי בג"ץ" (חדשות 12).
+קרב על קייב יהיה ממושך ועקוב מדם
13:09 21/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס מדווח מבירת אוקראינה על ההכנות למתקפה רוסית - אם כי לא בטוח שהיא תתרחש בהיקף מלא  ▪  הרוסים עשויים לנסות להרעיב את העיר ולהפעיל כוחות מיוחדים במרכזה, במקום להסתבך בלוחמה קשה בשטח בנוי
מתרס בקייב. יתרון לאורבים [צילום: רודריגו אבד, AP]
+האוצר והרווחה משיקים: מעטפת הומניטרית לאוקראינים בישראל
12:38 21/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במסגרת מבצע "צו השעה" הושק מוקד יעודי שיזפק מידע על-אודות הסיוע ההומניטרי בישראל  ▪  יינתן ביטוח בריאות לפליטים מאוקראינה בני 60 ומעלה ולאנשים עם מוגבלויות וטיפול רפואי חינם במרפאות ייעודיות
אביגדור ליברמן, מאיר כהן [צילום: דוברות משרד האוצר]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נתפס בצערו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
22/03/22 07:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
הקומוניסטים ברחבי העולם היו עבדים בלב ובנפש של ברית המועצות הדורסנית והדיקטטורית והרצחנית. הם הצדיקו כל מעשה נבלה של האימפריה האדומה. גם הקומוניסטים בישראל.
21/03/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מוקדם לקבוע מי ייצא מנצח מן המלחמה באוקראינה, ובינתיים – בצידו האחר של כדור-הארץ – מעצמת העל הצומחת בוחנת את האפשרויות שבפניה. יש הטוענים, כי סין ורוסיה יבנו יחדיו ציר אנטי-דמוקרטי. אחרים טוענים שארה"ב יכולה להוביל את סין להתנתק מרוסיה ולבודד את ולדימיר פוטין. אקונומיסט סבור, ששני התרחישים אינם סבירים. העמקת הקשרים עם רוסיה תודרך בידי אינטרס עצמי זהיר, תוך שסין מנצלת את המלחמה כדי להעמיק את מה שהיא רואה כשקיעתה הבלתי נמנעת של ארה"ב. המוקד יהיה כל העת על חלומה שלה ליצור חלופה לסדר העולם המערבי הליברלי.
21/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
זוג הורים ובתם, בעלי אזרחות ישראלית, הנמצאים בעיר מליטופול - שבין חרסון למריופול באוקראינה, נחטפו על-ידי הכוחות הרוסים. כך דיווחו (יום ב', 21.3.22) ישראלים למשרד החוץ. ממשרד החוץ מסר תחילה כי הנושא בבדיקה, ובשעה 16:00 הודיע כי השלושה שוחררו.
21/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מלחמת הדמים המתנהלת בין רוסיה ואוקראינה זה כבר שבוע רביעי מדאיגה את העולם כולו, מעוררת אמוציות, רגשות הזדהות עם העם האוקראיני וחלחלה למראות הזוועה המשתקפות מבעד למסכי הטלוויזיה. השאלה המנקרת בלב כל - האם תושג שביתת נשק, או שמא המלחמה תחריף, תוסיף לזרוע מוות והרס, ואפילו תידרדר למלחמת עולם שלישית? שליט אחד, בעל פני ספינקס, מסובב את כל העולם על האצבע שלו. נים אחד בפניו לא זע למראה החורבן שהוא ממיט על מדינה שכנה ולמשמע מספרי החללים - רבים מהם אזרחים פשוטים, נשים, זקנים וטף - והפליטים הבורחים בעור שיניהם.
העיר קייב משתרעת על פני 520 קמ"ר, מחולקת בנהר רחב ויש בה 500,000 מבנים. לאחר פינוי נרחב של נשים וילדים, מתגוררים בה 2 מיליון בני אדם. רבבות חיילים רוסים לוחצים עליה ממזרח ומצפון-מערב, ובתוכה הופכים חיילים ואזרחים את מרכז העיר למצודה ובה מתרסים, מוקשי נ"ט וארטילריה. כיבושה יחייב קרב עקוב מדם, העשוי להיות המערכה בשטח בנוי הגדולה ביותר בעולם מזה 80 שנה – מדווח ניו-יורק טיימס.
21/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il