בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
הבורא יתברך, ברצונו להנחיל לחברה האנושית חכמה ודרך ארץ, בחר לעשות זאת באמצעות התנ"ך. במילים אחרות - תרתי משמע - הצופן שדרכו בחר האלוהים לתקשר עם בני האדם זה באמצעות המילים. כשמדברים על התורה ששבעים פנים לה - הכוונה לכל אותם רבדים גלויים וסמויים שנחבאים בין הפסוקים ובין האותיות. מכאן גם שלכל מילה, בין כתובה ובין מדוברת, יש משמעויות להקשר הישיר והגלוי. פיענוח מלפני ומלפנים של כל אותן מילים, יסייעו בעדנו להבין טוב יותר את ייעודנו בחיים. ראשית דבר
כבר בתחילת דברי הבורא, בספר בראשית פרק א פסוק 3, נאמר: "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי-אוֹר". מכאן אנו למדים, שההוצאה לפועל של רעיון הנה באמצעות המילים. אומנם אנחנו כאין כאפס ביחס לבורא עולם, אבל ברגע שצץ לנו רעיון בראש ואנחנו אומרים אותו לחבר או מכר שנמצא בקרבתנו או לחלופין מעלים אותו על נס מעל גביי נייר או באמצעות סרטון שבו אנחנו מתועדים מבטאים את הרעיון במילים, הוא כבר לא בלעדי לחלוטין. הוצאת הרעיון המתועד, אם על ידינו ואם על-ידי צד שלישי, אל הפועל יוצר הלכה למעשה את המציאות סביבנו. לפנינו אם כן משולש הבריאה האנושית: מחשבה, ביטוי מילולי שלה, מימושה בפועל. איזו מן מילה?
המילה, כל מילה, הנה סך האותות המרכיבות אותה. כל אות מהווה יחידה אנרגטית בפני עצמה, ומכילה 3 פנים. צורה כתובה, כפי שהיא באה לידי ביטוי מעל גבי הנייר. ערך מספרי שלה. הצליל של הגייתה. ליודעי הסוד שבינינו נוסיף ונאמר שזוהי בדיוק כוונתו של אברהם אבינו, בכותבו בספר היצירה, המיוחס לו, את הפסוק הפותח את הספר "בשלושים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה יהו"ה צבאות את עולמו בשלושה ספרים בסֵפֶר סְפָר וסיפוּר".
בעוד הפן הראשון והשלישי, הכתוב והמושמע של האות, יחסית מוכרים, הערך המספרי מצריך קצת יותר תשומת לב. הערך המספרי מתקבל מהגימטרייה, שהופכת כל אות למספר, ומחיבור המספרים שמחברים את המילה השלמה בכדי להבין את המשמעות האנרגטית שלהם. חשוב לציין חזור וציין כי לכל מילה, כתובה והגויה כאחד, יש משמעות נומרולוגית.
אין כמו חג הפסח המממש ובא בכדי להבין בצורה טובה יותר את מהותה של הזרימה. הרי הגיבור בה' הידיעה של החג, הלא הוא משה רבנו עליו השלום, זורם לאורכה ולרוחבה של ההגדה. כבר עם לידתו, הוא מונח אחר כבוד בתיבת הגומא ו"זורם" אל גורלו תודות לחכמתם הרבה של אמו יוכבד, אחותו מרים ובתיה, בת פרעה, אמו המאמצת. בהמשך הוא מצליח לסחוף אחריו, תרתי משמע, את כל בני ישראל ולהוציא אותם מהתקיעות שבעבדות אל עבר החרות הנשגבת. הרי כל המהות של חג הפסח, נסבה סביב אותה יציאה מעבדות לחרות. זהו מקרה קלאסי של משל ונמשל ששזורים להם יחדיו. בכל דרך שלא נביט על ההגדה המופלאה שכבר עוברת מדור לדור מעל ל-4,000 שנה, מלאה בסממנים שכולם אומרים זרימה.
כך למשל אם ניקח את הסיפרה עשר. גם היא מככבת בהגדה. עשרת המכות, עשרת הדיברות, עשרת השבטים (אפרים ומנשה הם נגזרת של שבט יוסף) ועשרת הספירות של עץ החיים על-פי הקבלה. העשר על-פי תורת הנומרולוגיה הקבלית זה השלם והכלום יחדיו. לא בכדי לבן אדם שלם יש עשר אצבעות בשתי ידיו. אם נפרק את העשר באמצעות הפריזמה הנומרולוגית קבלית, נגלה כי היבט נוסף של זרימה ניתן לראות בשמות של גיבורי ההגדה, הנכתבים באמצעות עשרים ושתיים אותיות. קיים קשר של זרימה שלא ניתן לנתקה בין האותיות, המספרים וגוף האדם. לאדם יש עשר אצבעות בידיו עשר אצבעות ברגליו, ביחד עשרים. לזה נוסיף את הלשון שחיים בידיה, כמו שנאמר, במשלי י"ח כ"א "מָוֶת וְחַיִּים, בְּיַד-לָשׁוֹן" ואת איבר הברית, יוצר החיים וקיבלנו עשרים ושתים. כאשר נבדוק באמצעות פרד"ס סוד האותיות, את השמות והמילים החשובות בסיפור יצירת מצרים, נוכל לגלות כאן סודות מופלאים.
כבר בספרי הראשון "הַקְּלָפִים הַמְּדַבְּרִים" כתבתי:
המילה "פסח" מסתכמת בגימטרייה פ=8, ס=6, ח=8, ל-22, שלמות המזכירה את 22 אותיות הבריאה. כאשר נתבונן בשם "משה", מעבר לעובדה שזה היפוך אותיות של "השם", הרי שמבחינת סוד האותיות הטמון בשמו אנו מוצאים רמזים לגבי אופיו, ייעודו בחיים והדרך להשגתו. היסוד הדומיננטי בשם משה הוא יסוד האש, יסוד העשייה והזרימה. האות הראשונה מ' היא אות של השפעה, מייצגת את המוח, את החשיבה, את החיבור, את הרגשות ואת המים. יוצרת את העוצמה שבאדם. היא אות משפיעה, מחברת בין חוכמה לבינה בין הרצון ליישום. אות זו מסמלת את התיקון השלם, לעבור שינוי וטרנספורמציה. יכולת של האדם להגיע לרמות גבוהות של הארה מוחלטת.
כאשר אנו בודקים את השם "פרעה" מעבר לעובדה שבהיפוך אותיות הוא "פה-רע", הרי שמבחינת סוד האותיות הטמון בשמו, גם כאן נמצא רמזים לגבי אופיו, ייעודו בחיים והדרך להשגתו. היסוד הדומיננטי בשם "פרעה" הוא יסוד האדמה, אשר הפן השלילי שבו יספר לנו על חוסר גמישות ועקשנות שאינה יודעת פשרות. נשמע לכם מוכר? הרי מדוע הוכה פרעה בעשר מכות מצרים? בשל עקשנותו וחוסר גמישותו כלומר, תקיעות. כלומר, מתוך שמם של הגיבורים משה או במקרה של פרעה האנטי גיבור, ניתן להבין מפענוח השם מדוע הוא זורם או לא זורם וכיצד.
אם נבדוק עוד מספר מילים מהותיות בסיפור, נמצא כי שם הפרשה בה מסופר על יציאת מצרים היא פרשת בשלח. הסיכום הגימטרי של מילה "בשלח" זו נותן לנו את הספרה 7, כך גם המילה "סלע" וגם המילה "ים סוף". לסיפרה 7, שני תוואים, תוואי מואר ותוואי מוצל, התוואי המוצל יתאר לנו הינתקות, התבודדות ובעיקר קושי. ואילו המילה "מטה" המטה שהוטה לבקע את הים ולהפיק מים מהסלע נותנת לנו את הספרה 9, המשויכת למזל טלה מיסוד האש.
הזרימה כמובן מגיעה לשיאה בקריעתו של ים סוף. למעשה משה רבנו בסיוע של השם יתברך מפסיקים את הזרימה של הטבע על-מנת לאפשר את הזרימה של עם ישראל. מכאן גם ניתן להבין את הסמיכות של ההינתקות מהתקיעות של העבדות אל מעמד הר סיני וקבלת התורה. שכן, התורה מכילה בתוכה, הן ברמת הפשט והן ברמה המוצפנת של סוד פרדס האותיות את כל המהלכים הנחוצים לנו על-מנת לזרום בחיים.
בין הגנים הלאומיים הבולטים היום היו: ירקון תל אפק וגן השלושה עם כ-5,000 מטיילים בכל אחד מהם, קיסריה ואשקלון עם 4,500 מטיילים בכל אחד, והבשור-פארק אשכול ובית גוברין עם כ-3,500 מבקרים בכל אחד
תצלום חיכוכו של אחמד טיבי אתמול עם לוחמי מג"ב על הר-הבית שב והעיד הן על קוצר הרוח שלו, הן על האינטרס הפוליטי להפגין בפני בוחריו, שהוא קיצוני יותר מכפי כשמכריו ומיודעיו מעריכים
מחדר הבקרה של איגוד ערים כינרת נמסר כי כעת שוהים בחופים השקטים של האיגוד, מעל 20 אלף נופשים. חוף לבנון, חוף גופרה חוף סוסיתא, ורצועת החוף שיזף רותם (לא מוכרזים), חוף דוגה וחוף חלוקים - נסגרו כעת עקב עומס יש לפנות לחופים אחרים. עוד נמסר כי הכבישים בסובב כינרת, ובעיקר בכניסות לחופים, עמוסים מאוד.
כ-60 אלף מטיילים כבר פוקדים נכון לשעה זו (יום א', 11:30) את שמורת הטבע והגנים הלאומיים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי בין האתרים הבולטים עד כה: הגנים הלאומיים גן השלושה, ירקון תל אפק, קיסריה, בית גוברין ומצדה ושמורות הטבע עין גדי, נחל תבור ותל דן. ברשות הטבע והגנים ממליצים להירשם לאתרים מראש דרך מערכת ההזמנות באתר האינטרנט על מנת להבטיח כניסה לאתר.
עומס במעבר הגבול בגין טאבה בדרך למצריים: לנוסעים מומלץ להגיע בשעות הצהריים לאור העומס הניכר בשעות הבוקר. היום צפויים לעבור למצריים מעל 5,000 נוסעים. המעבר מתוגבר בכוח אדם. עם זאת, שני צידי המעבר עמוסים לאורך הבוקר. מעבר הגבול צפוי לעומס כל השבוע, שבוע חול המועד. שעות מומלצות להגעה למעבר כאמור שעות הצהריים.
כ-90 אלף מארזים של מצות ויין הגיעו השנה, לקראת ליל הסדר שיחול הלילה (יום ו', 15.4.22), ללא פחות מ-60 מדינות ברחבי העולם והם יאפשרו לכ-180 אלף יהודים לחגוג את ליל הסדר. בין המדינות שאליהם הגיעו החבילות גם מדינות מוסלמיות שבהן מתגוררים יהודים.
חול המועד מהווה תקופה שונה ובלתי שגרתית. ביום חג אנחנו בבית אבל בחול המועד חלקנו עובדים אך שעות העבודה אחרות, חופשות רבות יותר או חופש רק לחצאי ימים, אווירת חג ואוכל שונה מהרגיל. תקופה שכזו עלולה להשפיע על אורח החיים ולשבש את הרגלי האכילה. בין הסיבות שעלולות לגרום ליציאה מהמסלול ניתן למנות את שלוש הבאות:
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - כמו בקליפת אגוז, צהוב בוהק, תמיהה, חוצפה, נקודות זכות, שיהדו אותו, משבר קשה ומורשת "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א') "וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח" חג פסח כשר ושמח
חושבים לטייל בפסח ולהגיע בתחבורה ציבורית? עד היום תוגברו בתקופת בין הזמנים, חופשת בני הישיבות הכוללת גם את חול המועד פסח, מספר קווים מצומצם לאתרים מסוימים בעיקר מערים חרדיות. השנה, לרגל חופשת הפסח, משרד התחבורה מוסיף ארבעה קווים ייעודיים, ומתגבר את תדירותם של קווים שמסלולם עובר ליד אתרי תיירות ושמורות טבע.
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל