|
אדלר. נאלץ לאשר [צילום: בוצ´צ´ו]
|
|
|
|
|
חברת אדלר-חומסקי מאשרת, בהודעה מיוחדת שמסרה לפי דרישת רשות ניירות ערך, כי כבר בנובמבר 2007, ערב גיוס ההון בבורסה, היא קיבלה הודעה מהנהלת הום סנטר, ובה נמסר לה כי בכוונת הום סנטר לפרסם מכרז לתקציב הפרסום. יחד עם זאת, ובניגוד למידע מבוסס שהובא בפני Nfc, נמנעת החברה מלאשר או להכחיש מידע לפיו מנהלי הום סנטר התבקשו שלא להודיע על החלטתם אלא לאחר פרסום תשקיף גיוס ההון וביצוע ההנפקה של אדלר חומסקי.
הודעת החברה נדרשה בעקבות החשיפה ב-Nfc, לפיה החברה קיבלה הודעה על כוונת הום סנטר לסיים את ההתקשרות עם אדלר-חומסקי ולפרסם מכרז חדש. בכך ביצעו מנהלי החברה, ובראשם ראובן אדלר ואייל חומסקי, עבירה לכאורה של אי גילוי נאות בתשקיף. בתגובה לפרסומים הכחישה אדלר-חומסקי את ההודעה. ואולם, עתה נאלצה החברה לפי דרישת הרשות, למעשה, לאשר זאת.
בהודעתה (סעיף 3) כותבת החברה כי "במהלך חודש נובמבר 2007 יידעה הום סנטר את החברה שבכוונתה לערוך מכרז בעניין תקציב הפרסום שלה". במקביל היא מגלה, כי "בשיחה שקיימו נציגי רשות ניירות ערך עם ב"כ החברה ביום ג' 27 בנובמבר 2007 בשעות הערב, יום לפני עריכת המכרז כהגדרתו בתשקיף, נמסר לנציגי הרשות במענה לשאלתם, בעקבות מידע שהגיע אליהם, האם ידוע לחברה על לקוח גדול העומד לעזוב את החברה, מפי מנכ"ל החברה, כי הדבר היחיד הידוע לחברה הינו שבכוונת הום סנטר לקיים מכרז לצורך התקשרות עתידית וכי להערכת החברה גם אם לא תזכה החברה במכרז אובדן התקציב אינו מהותי עבורה". עם זאת, החברה נמנעת גם עתה מלהסביר, מדוע מידע זה לא נמסר בתשקיף גיוס ההון, כדי שישמש את החתמים והמשקיעים בבואם להעריך את שוויה של החברה.
החברה מוסרת בנוסף, כי החל מחודש נובמבר 2007 ועד חודש פברואר 2008 קיימו מנהלי החברה פגישות ושיחות עם מנהלי הום סנטר. "ביום 14 בינואר 2008, כ-50 יום לאחר פרסום התשקיף, נפגשו נציגי החברה עם מנהלי הום סנטר במשרדי החברה והציגו בפניהם מצגת בעניין המשך מתן שירותי פרסום להום סנטר על-ידי החברה. החברה השקיעה במהלך התקופה משאבים בהיערכות למכרז, לרבות עריכת מחקר. לא היה לחברה כל יסוד להניח שאין לה סיכוי לזכות במכרז. המידע לפיו בכוונת הום סנטר להתקשר עם משרד פרסום אחר בקשר לשירותי פרסום בעתיד נמסר לחברה במהלך חודש פברואר 2008. כאמור, המידע שמסרה החברה באמצעות באי-כוחה לנציגי הרשות עת נשאלה בצורה מפורשת על עזיבת לקוח מהותי כמפורט בסעיף 3 לעיל הוא המידע היחיד שהיה ברשותה אותה עת".
כאמור לעיל, החברה נמנעת גם עתה מלהשיב: מדוע לא הזהירה את המשקיעים כי תקציב חברת הום סנטר - שהינה לקוחה ותיקה (10 שנים), אינו מובטח עוד, וכי היא קיבלה הודעה כי בכוונת הום סנטר לפרסם מכרז חדש לבחירת חברת פרסום.