|   15:07:40
דלג
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

דרוש מטה למאבק באנטישמיות

הכחשת השואה והכחשת זכותו של עם ישראל למדינתו הריבונית בעולם הערבי הן שתי פנים של אותו מטבע דרוש מטה לריכוז ולתיאום המאבק באנטישמיות ובהכחשת השואה, מטה שיאסוף את המידע ויציע דרכי פעולה
20/04/2007  |   יוסי אחימאיר   |   מאמרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות

מלאו 64 שנה לפרוץ מרד גטו וארשה. ביום 19 באפריל 1943 ניתנה המשמעות האמיתית לצרופה של המלה גבורה אל המלה שואה. שואה וגבורה. יום זכרון לשואה ולגבורה - כפי שצויין ביום ב' השבוע.

19 באפריל 1943 - יום פרוץ ההתקוממות הראשונה תחת הכיבוש הגרמני של אדמת פולין ומזרח אירופה. יום שבו החלו מעשי הגבורה של הנצורים בגטו המפורסם ביותר, ונמשכו עד יום ה-16 במאי.

כמעט חודש ימים - שבהם עמדו יהודים בודדים, בגבורה עילאית, בתעוזה שאין נעלה ממנה, מול מכונת הלחימה הדורסנית של הנאצים. כמעט חודש ימים, אשר נכנסו להיסטוריה של ספר הגבורה היהודי והכלל-אנושי.

גבורה היא גבורה - גם ואולי דוקא כאשר היא מונעת מייאוש, מחוסר תקווה, מחידלון בטוח שממתין בסוף הדרך - בוודאי כאשר אינך רואה סיכוי לעצמך להישרד, אבל אינך יכול שלא לבצע את מעשה הגבורה. שהרי כך, ורק כך, במצב כל כך נואש וחסר תקווה, אתה מראה ומוכיח, הגם שנורא לומר זאת, כי יש טעם למותך, יש טעם לסופך - אם קודם לו מעשה לחימה, מעשה התגוננות, מעשה של זקיפות קומה לאומית-יהודית, מעשה נקמה בקמים עליך והם עולים עליך במספרם, בציודם, באירגונם, והם שטופים תאוות רצח ושנאה תהומית.

בוודאי כאשר אויבך הוא הנורא שבאויבים, בוודאי כאשר מדינה שלמה, אימפריית רשע, גרמניה הנאצית, מונעת מאידיאולוגיה גזענית של שנאת בני העם היהודי, שולחת טלפיה וחילותיה מזרחה ומערבה, צפונה ודרומה, כדי להשתלט על אירופה כולה, והמשימה הלא פחות חשובה שלהם היא לשים קץ לקיומו של העם היהודי, לקהילותיו, למיליוני בניו הפזורים ברחבי היבשת.

השואה שהמיטו הגרמנים ומשתפי הפעולה עימם על ששת המיליונים, ברצח-העם הנורא ביותר בהיסטוריה האנושית, היתה ביטוי למה שזאב ז'בוטינסקי קרא "האנטישמית של בני האדם", כלומר, כדבריו שנכתבו עוד טרם נכנסה מכונת השמד למלוא הקצב הרצחני שלה -"משטמה פעילה, צורך מתמיד להזיק לגזע השנוא, להשפילו, לראותו מתפתל, נרמס ברגליים".

אנטישמיות וולקאנית

זוהי אנטישמיות וולקאנית - אמר - שלכאורה יכלה להסתפק בהוצאת היהודים מגרמניה, מאירופה, וכך להיפטר מנוכחותם שם, אבל - הוסיף - "הסאדיסט איננו רוצה לאבד את טרפו", רצונו הוא בהשמדתו. ולכן הזהיר ראש בית"ר מנהמת לבו את בני עמו, מפני החורבן הקרב והולך, חו-ר-ב-ן, אבל אז זה היה כבר מאוחר מדי...

דומה שאת הביטוי המוצלח ביותר למה שהתחולל בגטו וארשה בימים שלאחר ה-19 באפריל 1943 טבע הסופר והפרטיזן הבית"רי חיים לזר זכרו לברכה, בכותרת שניתנה לספרו: "מצדה של וארשה". כמו לוחמי המצדה, גם מורדי גטו וארשה ידעו שהסיכוי למרידתם הוא אפסי, אבל את הרוח והגאווה היהודית לא יצליח האויב, בין אם הוא רומי ובין אם גרמנו-נאצי, לשבור. ולכן - "מצדה של וארשה".

"מצדה של וארשה" הוא גם המחקר הראשון שניסה לתקן את העוול שנעשה במכוון בהיסטוריוגרפיה הציונית - לאצ"י, אירגון צבאי יהודי של בית"ר, שניהל את הלחימה הקשה והמרכזית בכובש הנאצי, בככר מוראנובסקי 7, בזמן מרד גטו וארשה. חלקו של אצ"י, כמו שמות מפקדיו ובראשם פאוול פרנקל, מרדכי אפלבוים וליאון רודאל, הועלמו בנאראטיב המקובל של המרד, כפי שסופר, נכתב ונלמד כל השנים, בהשראת מגמה אידיאולוגית ידועה.

וכך כתב חיים לזר המנוח: "חיילי אצ"י לא עסקו בכתיבת ההיסטוריה... הם ידעו שעם הגשמת רעיונם - רעיון המרי ההמוני - יקנו את לקח מרד גטו וארשה לדורות הבאים. ואם בני דורם לא יזכרו את שמותיהם ולא יפרטו את מעלליהם, אין בכך משום הפחתת עצם המעשה. להיפך: יידע העולם שכל איש ואשה, כל ילד וזקן, נטלו חלק שווה במלחמה על כבוד האדם".

זה המקום לציין את מי שאיננו היסטוריון, אבל חוקר כיום את פרשת הלחימה הבית"רית במרד גטו וארשה, מישה ארנס, המקדיש עצמו בשנים האחרונות מאז פרש מן החיים הפוליטיים - וחבל! - למחקר היסטורי. הוא עושה מאמצים מחקריים ראויים לשבח לתיקון העוול ולהנצחת הלוחמים הבית"ריים, כשם שהונצחו חברי אי"ל, האירגון היהודי הלוחם במרד גטו וארשה.

ובנוסף - ההיסטוריון ד"ר לורנס ויינבאום נמצא בעיצומו של מחקר מחודש על המרד ומשתתפיו, מחקר שיביא אף הוא לתיקון התמונה ולהעלאת האמת ההיסטורית, מתוך המימסכים הפוניים שנחשפים רק עתה.

מרד גטו וארשה הוא חלק מן העבר הנורא, הימים האדומים והלילות השחורים של השואה הזוועתית. בהזכירנו את מרד גטו וארשה, ביום שפרץ לפני 64 שנה, פנינו אל העתיד ומחשבתנו נתונה להווה, שבו האנטישמיות שוב מנסה להרים ראש כמו בשנות השלושים למאה הקודמת, ולה גם ביטויים אנטי-ישראלים ואנטי-ציוניים. שנאת היהודים בין אם הם חיים במדינת העצמאית ובין אם הם עדיין בתפוצות, רוחשת ומבעבעת. אחד מגילוייה של שנאה זו, "שנאת עולם לעם עולם", כפי שניסח זאת נחום סוקולוב לפני למעלה מ-120 שנה, הוא הכחשת השואה.

הכחשת השואה והמאבק באנטישמיות בת זמננו

לפני שלושה חודשים הותקף אדם שיצא ממעלית בסן פרנציסקו והופל ארצה. התוקף ברח, וזוהה מיד כאנטישמי, מכחיש שואה. הוא ידע בדיוק את מי תקף - את ניצול מחנות אושוויץ ובוכנוולד, חתן פרס נובל לשלום הסופר אלי ויזל. ויזל התאושש בקושי מן הטראומה: "חששתי באותו רגע לחיי כפי שלא חששתי מאז 1945" - הוא אמר. והוא הוסיף: "עד כה האנטישמים משתמשים במלים, עתה הם פונים לאלימות ומספרם גדל והולך, גם משום שמדינות העולם אינן עושות די לפעול נגד אלה הטוענים כיום, שמיליוני יהודים לא נרצחו בידי הנאצים. המקרה שלי מלמד על מגמה עולמית. בכל מקום שאני מרצה, נמצאת תמיד קבוצת מכחישי שואה, הממתינה לי".

נושא הכחשת השואה והמאבק באנטישמיות בת זמננו, אינם תופסים הרבה תשומת לב אצלנו. גם אצלנו טרם הפנימו די הצורך את חומרת הנושא אשר את סכנתו הגוברת, מוכיח מקרה אלי ויזל. אין אנו נותנים כראוי את הדעת לתעמולה האנטישמית במיוחד זו המופצת בעולם הערבי, כחלק מהמלחמה בעם היהודי ובמדינתו הריבונית, ובאירן שבה ערך לא מכבר הרודן אחמדינג'אד, חיקוי עלוב של היטלר, כנס אקדמי כביכול של מכחישי שואה. תופעת הכחשת השואה בעולם הערבי הסובב אותנו, בקרב הערבים הפלשתינים, גם אלה שהם אזרחי ישראל, מגיעה לאחוזים מדהימים.

הכחשת השואה והכחשת זכותו של עם ישראל למדינתו הריבונית בעולם הערבי הן שתי פנים של אותה מטבע, הרוצה לשלול מאיתנו את הלגיטימציה לקיומנו כאומה וכמדינה. אי אפשר להתעלם מכך, אי אפשר לטמון את הראש בחול ולזלזל בתופעה, ולדון בה רק ביום הזכרון לשואה ולגבורה.

אין ספק שכמו בצבא, כמו במערכות הביטחוניות לזרועותיהן השונות, דרוש מטה לריכוז ולתיאום המאבק באנטישמיות ובהכחשת השואה, מטה שיאסוף את המידע ויציע דרכי פעולה, מטה שיהיה מקושר לכל מרכזי המחקר האקדמיים בארץ ובעולם, ישאב מהם מידע ויחליט על תגובות-נגד יעילות.

רק כך אפשר יהיה לצמצמם את התפשטות המגפה האנטישמית בת זמננו, המקבלת כמובן גם צורה אנטי-ישראלית, ולהמית את שקר הכחשת השואה בטרם ייהפך, חלילה, לנושא ראוי להתייחסות אקדמית לגיטימית באוניברסיטאות בעולם, ולא רק בחסותו הנלעגת של השלטון בטהרן.

מתוך דברים שנשא הח"כ לשעבר יוסי אחימאיר, מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי, בערב עיון מיוחד על הכחשת השואה שהתקיים במוזיאון ז'בוטינסקי.
תאריך:  20/04/2007   |   עודכן:  20/04/2007
יוסי אחימאיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרוש מטה למאבק באנטישמיות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א מ רול
20/04/07 11:28
2
מר"ן
20/04/07 18:50
3
הניה
20/04/07 19:00
4
WannaLive
20/04/07 19:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מצוות רבות מוטלות על כל יהודי בכל ימות השנה, וחוץ מזה ישנן מצוות לימים מיוחדים כגון שבתות, ראשי חדשים וחגים. פחות או יותר שיגרה של מצוות. מזווית זו, חודש אייר הוא חריג בולט; בכל יום מימי החודש יש מצווה נוספת, ספירת העומר. זה מתחיל במחצית השניה של חודש ניסן ומסתיים לאחר חמישה ימים בחודש סיוון, אבל חודש אייר, כולו במצווה זו.
20/04/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בליכוד החליטו לשנות כיוון. עוברים להתקפה, אמר בכיר במפלגה. אם עד עכשיו הוביל נתניהו קו מתון, ממלכתי, החל מהשבוע זה עומד להשתנות. בליכוד רואים את זה כתהליך. תחילה, הייתה התבוסה. הליכוד צנח בדרופ חסר תקדים לשניים עשר מנדטים. ההלם היה קשה. שניים עשר חברי הכנסת הצטנפו במקומם בכנסת וכמעט לא פצו פה. רק בנס הצליחו להיות מפלגת האופוזיציה הגדולה, בפער של מנדט אחד בלבד מש"ס ומישראל ביתנו.
20/04/2007  |  מתי טוכפלד  |   מאמרים
המגבלה הגדולה לשהייה ממושכת בחלל אינה מכאנית כלל, כפי שניתן היה לחשוב, אלא נגרמת מהשפעות המחסור בכוח הכבידה על גופם של אסטרונאוטים. מחסור בכוח הכבידה (גרוויטציה), מביא לדלדול מהיר של שרירים ופגיעה חמורה בצפיפות העצמות. הפגיעה היא כה חמורה עד כי אסטרונאוטים ששהו בחלל אפילו שבועות בודדים בלבד אינם מסוגלים לצעוד על רגליהם לאחר הנחיתה ויש לשאתם באלונקה ממעבורת החלל. מרבית האסטרונאוטים גם סובלים מדלדול קשה בצפיפות העצמות אשר ילווה אותם לשארית חייהם.
19/04/2007  |  ד"ר אודי בר  |   מאמרים
בכל שנה, מתאספים להם המוני ישראל רוקדים ושרים ברחובות הערים ובפארקים כשבידם מטף קצף שלג או חוטים ופטיש מפלסטיק כשטובי האמנים מפזזים על הבמות (ראה גאיידמק). בכל שנה, יום אחרי, כל פיסת דשא פנויה הופכת למטבח שדה מאולתר כשהיד מנפנפת עבור הבשר שעל המנגל.
19/04/2007  |  דניאל בר  |   מאמרים
במשך היום אנחנו נעים על הציר של זמינות אל מול אשמה, אחריות מול אשמה. רבים חשים חובה להיות זמינים תמיד לכולם - זמינים לארגון, זמינים לבוס, זמינים לילדים, לבן הזוג ובין לבין זמינים לטובת שיפור עצמי (הליכה לחדר כושר, יציאה לבילוי ועוד). כיוון שמתוקף המציאות הזמן הוא אינו מקור בלתי נדלה, אנו אף פעם לא מצליחים לספק את כולם.
19/04/2007  |  רות בידרמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il