|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

תעשיית הטלוויזיה: "העולם עובר לצפייה לפי דרישה"

נושאי ריבוי הערוצים והתוכן הירוד נדונו בכינוס תעשיית הטלוויזיה בראש פינה חומסקי מציע לרכוב על הגל ולאפשר פרסומות גם ב-VOD מנכ"ל יס: "יס עולה ברווחים, הוט יורדת" מנכ"ל הוט: "לא היית שורד עשירית השנייה, אם בזק לא הייתה תומכת בך"
10/12/2009  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
מנכ"ל הוט הרצל עוזר [צילום: עידן יוסף]

גל של עקיצות הדדיות הושמע (יום ה', 11.12.09) בין מנכ"ל הוט, הרצל עוזר, ומנכ"ל יס, רון אילון. הדברים נאמרו בחבר הדיון של ראשי תעשיית הטלוויזיה שפתח את פסטיבל ראש פינה, על-רקע חוסר הרווחיות של שתי חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית.

רון אילון: אנחנו מסתכלים על נתוני הרייטינג שלנו - יש לנו מכשירים שמחוברים למחשב. ואם נקבץ את כל ערוץ הסרטים של יס, אנשים שאוהבים קולנוע לקטגוריה אחת, ואם נגבש את ערוצי הסדרות של יס, אז נגלה שבממוצע, אנשים רואים [לפי הסדר הבא]: סרטים, ערוץ 2, אחרי זה סדרות, אחרי זה ערוץ 10, ובסוף הם גם רואים ערוץ 1. אנשים מבלים בטלוויזיה הרבה יותר זמן באוף-פריים, ובטלוויזיה הפרטנית - יותר מאשר בפריים. בשירות בחוויה, בהנאה לאנשים, הרב-ערוצי הוא המקום שממלא את עולמם של האנשים, שם אנשים מבלים את זמנם. מי שאוהב נורא "האח הגדול", רואה את זה - רואים שליד האחד הגדול, יכולים לבלות בערוצי הסרטים, עם 12 אחוז רק בערוצי הסרטים. לא רוצה להשוות, אבל (ערוץ) 10 לא מגיע למספרים האלה. אוסיף פנימה ערוצי סדרות, ודברים אחרים, ואנחנו מגלים - יש פריים טיים, והרבה אנשים מבלים בו, אבל יותר אנשים מבלים באוף-פריים. וטלוויזיה זה גם אוף-פריים.

הרצל עוזר: "העולם משתנה, ולהוט יש תרומה נכבדת, היא לא רוכבת על הגל, לתת לכם מושג, אם ניקח את סדרת הדגל המובילה שלנו, 95 אחוז צפו בוי־או־די - ב[תוכנית] 'הבורר'. העולם עובר לצפייה לפי דרישה. לאט-לאט מעבירים את חוויית הצפייה לצפייה בזמן שנוח. תוסיפו על הערוצים האלה, את היכולת לצפות בזמן שנוח, ותבינו שהעולם האמיתי נמצא שם. עולם התקשורת הולך לכינוס, חברות מבינות שהן לא יכולות להישאר לבד, אלא אם כן היא חלק מגוף תקשורת.

אילון: יס עולה ברווחים, הוט יורדת. כינוס זו אגדה.

עוזר: בוא נסדר את המספרים. אתם יודעים מה היה נתח שוק של הוט לפני שנה? 62 אחוז, ולפני חודש - 62 אחוז. כל אובדן המנויים, שאני לא מזלזל בו, וזה לא נעים לאבד מנויים. אבל בוא לא נסתכל על שברי אחוזים. זה לא כמו פעם שהיינו 100 אחוז. אני לא זוכר שאתם רווחיים, אבל אולי בכל זאת. אתה לא היית שורד עשירית השנייה, אם בזק לא הייתה תומכת בך. אני לא נגדך, אני נגד החזקים, לא נגד החלשים. בזק הזרימה, בניגוד לחוק, כספים ליס, אבל זה בסדר; לא הייתם שורדים בלי זה. לא יס ולא הוט הם חברות רווחיות - אנחנו יחד חייבים שבעה מיליארד שקל, שתינו מפסידות. יס לא הייתה שורדת בלי בזק, ואני לא רואה בזה פגם, יש בעיה במבנה של הענף הזה. אנחנו מבינים, שלהיות לבד בעולם הזה, בלי זרועות של אינטרנט, וטלפוניה זה לא מספיק. רצינו להיכנס לאי־אס־פי, לא נתנו לנו, נצליח. כנ"ל סלולר, דרך רכישה של בעלים. אנחנו צריכים להתרחב, כי חברות לא ישרדו בלי זה. אם 012 אם היא תישאר לבד, היא לא תשרוד.

אילון: יש מי שאומר ויש מי ששורד. אז הוא אמר...

"השירות בהוט ישתפר לפני שהוי־או־די של יס יעבוד"

עוזר: התעשיה הזאת מאוד בעייתית, לא סתם הזכיינים מפסידים. דיברנו עם הבעלים החדשים שלנו, שאמרו לנו שכל מיני ספקי תוכן בעולם, לא מקבלים אצלם כסף. אני בשביל להביא את הסי־אן־אן לכאן צריך לשלם מיליוני שקלים. חברות טלוויזיה רב-ערוציות אומרות לספקי תוכן שירוויחו מהפרסום. השירות בהוט ישתפר הרבה לפני שהוי־או־די שלך יעבוד. מיליון שימושים בחודש בסטארט-אובר. תראו תלמדו.

"האח הגדול – המיץ של הזבל"
אבי ניר [צילום: יח"צ]

עניין נוסף שנדון בחבר הדיון היה רמת תוכניות ירודה, ובכללה תוכנית האח הגדול.

ניר: "אני חושב שהציבור חכם אלא חכם, ומבחין באמת או שקר. הוא רואה מה מעניין. אנחנו נעשה טלוויזיה טובה שתיגע בנקודות העמוקות של אנשים. תסתכלו על האח הגדול כתוכנית דוקו על הטבע האנושי והחברה הישראלית. שילוב פורמטים יוצא דופן. אני מאמין בצופים".

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי: "אני אקדים ואגיד שאם היה נופל לי ליד היום לשדר אותו (את האח הגדול) הייתי עושה את זה, ויש לי הרבה מה ללמוד מאבי ניר. את השכנוע הפנימי העמוק שהוא משדר פח אשפה וקורא לו דוקומנטרי. איש לא שמע ממני - וירצחו אותי אנשי הישרדות - זה פרק במתמטיקה עליונה כל עניין הבריתות. האח הגדול זה המיץ של האשפה – בואו לא נייפה את האמת, הרפובליקה הויימארית התפרקה בזה ש'הציבור חכם ומבין, וזה מה שהוא רוצה'. יש לנו אחריות לגבי הציבור ולגבי מה שאנחנו משדרים. הייתי גם משדר, אני מסתכל בהערכה רבה לאבי ניר, עושה טלוויזיה סופר איכותית, יכול להוביל את הטלוויזיה באותה רמה ואפילו יותר, עם תוכניות כמו ארץ נהדרת, פולישוק, מסודרים. ההבדל בין ערוץ 10 לקשת הוא עצום. 10 הוא שליש שייר בפריים, הוא מאוד נמוך, קשה לחיות עם זה. אנחנו צריכים לעמוד על רגלנו, אני מעריך שב-2011 נוכל לעשות טלוויזיה שונה. עד אז אנחנו במיץ של הזבל, עושים מה שיכולים כדי לשרוד, המצב שלנו מאוד לא פשוט, אני לא מכיר אף בנקאי, כי אין לנו אשראי בבנק. למדתי ג'אגלינג של תזרים מזומנים, התוכניות שאנחנו עושים משיקולי תזרים מזומנים. מקווה שנגיע לרגע ונסדיר את עניינו של הערוץ, ונעשה טלוויזיה שאנחנו רוצים לעשות. לצערי הרב, ערוץ 10 השנה ניזון מעשרה אחוזים הזרמה בהשוואה לאשתקד. ממאי אנחנו עובדים רק לפי מקורותינו.

ניר: "אנחנו עושים תוכניות שאנחנו מאמינים, אוהבים ומעריכים. לא משתמשים בתירוצים של כסף, אלא באמונה שלנו, מה הדבר הנכון לעשות. אם זה לא עובר אותנו, לא מגישים אותו לצופים".

מנכ"ל רשת, אבי צבי: "לא בטוח שאבי מתכוון לזה, כשהוא חושב שהאח הגדול זו תוכנית דוקומנטרית ראויה. אגיד משהו שאצטער עליו אחר כך – אם מסתכלים על רשת שלוש שנים אחורה, והטריגר לזה היה הישרדות, אז נכון רשת קצת איבדה את הזהות שלה, וקצת מנסה לעשות מה שהיא לא מאמינה בו, ומה שהיא לא יודעת לעשות, ועשינו סדרה של שגיאות בבחירה של תוכניות שלנו. למשל, הפוליגרף. מפרץ האהבה - זה במיץ של הזבל. אם מדברים על אבי, ואומרים אתה נשבית – זה מנותק מהמציאות. אני חצי שנה בתפקיד, מה שהיה על המסך, בראשון בנובמבר, שודר מהמלאי: הוצאנו קלטות, שידרנו אותן. בסוף שידרנו חומר מוכן, וכשמסתכלים על הלוח שלנו ברבעון הרביעי, אם זה דומה במשהו למה ששודר בקשת? אני חושב שונה מאוד. אנחנו מסתכלים לחשוב שונה, אנחנו מנסים לתת לצופה בערוץ 2 – לוח אחיד. אם הוא מקבל את הדוקו שלו באח הגדול, אנחנו מנסים לתת לו את התחקיר, דרמה, בידור קלאסי, סאטירה. זה לוח שנלך ונשכלל אותו ברבעון הרביעי".

"להכניס פרסום לוי-או-די"
אייל חומסקי [צילום: עידן יוסף]

הפרסומאי אייל חומסקי מציע מצידו לאפשר פרסום לא רק בטלוויזיה הרב-ערוצית, אלא גם בוי־או־די. חומסקי: "צריך להוריד את הרגולציה מערוץ 2, לתת להן להרוויח, ולהרוויח זו לא מלה גסה לא צריך להתנפל על האנשים האלה, שעובדים יום ולילה. בוא נסתכל על תעשיות דומות, אין סיבה שהחבר'ה האלה לא ירוויחו ובגדול. יחד עם הורדת הרגולציה מערוץ 2, צריך לפתוח את הפרסום בכבלים ובלוויין. זה התהליך הטבעי, גם פרסום בוי־או־די. זה עולם מתוקן. לתת לצרכן לבחור. אנחנו תלויים בצמיחה של המשק ובגידול בצריכה. בהיבט הזה, יש סוג של התעוררות, וסוג של אופטימיות. זה צד אחד של העניין. אנחנו תלויים בחברים שיושבים פה. אם הם לא יתאוששו, ולא יתחילו להרוויח, אנחנו נהיה תלויים לידם. ואני מאוד פסימי בהקשר הזה. אני אומר לך, אני מאוד מקווה שיורידו להם רגולציה ויתחילו להרוויח".

מנכ"ל קשת, אבי ניר: "יש צעדים בכיוון הנכון, יש מקום לאופטימיות, כל שנה – כניסה לשדה ניסויים, לפעמים מצליחים ולפעמים נכשלים. גם בעולם הרב-ערוצי ובעולם שלנו, שיהיו לנו הרבה ניסויים מוצלחים. בישראל יש קהל שמגיב לתכנים, ולטלוויזיה באופן יוצא דופן בעולם. וכשמצליח, הקהל מתגמל אותנו. מקווה שנעשה מספיק דברים טובים, שנתוגמל".

תאריך:  10/12/2009   |   עודכן:  11/12/2009
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תעשיית הטלוויזיה: "העולם עובר לצפייה לפי דרישה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שושפרי
11/12/09 05:47
2
מכלוף
11/12/09 18:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ייתכן שינוי במפת אזורי העדיפות הלאומית. ראש הממשלה בנימין נתניהו "בוחן את ההצעות השונות שהובאו בפניו, ובהן האפשרות לכלול את אשקלון ומעלה אדומים במפת אזורי העדיפות הלאומית". החלטה סופית בעניין תתקבל לאחר הדיון על המפה בישיבת הממשלה הקרובה. כך מסרה לשכת ראש הממשלה (יום ה', 10.12.09). ההודעה פורסמה לאחר פגישת נתניהו עם שר הביטחון, אהוד ברק.
10/12/2009  |  ספי קיני  |   חדשות
סין השיקה (יום ד', 10.12.09) את הרכבת המהירה ביותר בעולם. בעקבות ההשקה חברות התעופה הפחיתו את מחירי הטיסות בין ווהאן לגואנגז'ו ל-260 יואן (38 דולר), לעומת המחיר הרגיל של 136 דולר, כך דיווח האתר הסיני צ'יינה דיילי. הרכבת עוצרת בתשעה יעדים במהלך הנסיעה.
10/12/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
על-פי מידע שהגיע היום (ה', 10.12.09) למשרד החוץ בירושלים, ממשלת בריטניה הוציאה המלצה לרשתות הסופרמרקט ולקמעונאים האחרים במדינה לסמן מוצרים שמקורם בהתנחלויות ישראליות. התוויות יודבקו על המוצרים הישראלים שמוצאם ביישובים ביהודה, בשומרון ובגולן.
10/12/2009  |  ספי קיני  |   חדשות
עם התפשטות הדיווחים כי בני הזוג מיקלה וטארק סלאחי, אשר הסתננו לבית הלבן לפני כשבועיים, מיודדים עם רשיד חלידי, תומך טרור מוצהר ומקורבו של אובמה, עשויה החקירה הביטחונית סביב הפרשייה להתמקד בשאלה: האם המאבטחים אפשרו את כניסתם משום שהיו מודעים לקשריהם עם חלידי, מקורבו של אובמה?
10/12/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
מדובר בצעד חסר תקדים המנשל את הרב שלוש מתפקידו כאחראי על נושא הכשרות בעיר.
10/12/2009  |  אירית מרק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
דרור גרין
דרור גרין
יש סוג נוסף של בני-אדם, ואלו הם בעלי האישיות הפסיכופתית    לפסיכופתים אין סולם ערכים, והאישיות שלהם ריקה    הם אנוכיים באופן טבעי, והם מאמצים, כמו טפילים, את מחשבותיהם והישגיהם של אח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il