|   15:07:40
  איילת פישביין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ראש בראש, נגד בומבך

עו"ד יורי (יורם) גיא רון, מועמד סיעת "לשכה אחרת" לראשות לשכת עורכי הדין, מאמין כי אנשי משפט צריכים לגלות רגישות חברתית וערכית ולפעול להשגת יעדים חברתיים
22/06/2007  |   איילת פישביין   |   מאמרים   |   תגובות
יורי גיא רון, מתמודד

עו"ד יורי (יורם) גיא רון, מועמד סיעת "לשכה אחרת" לראשות לשכת עורכי הדין, מאמין כי אנשי משפט צריכים לגלות רגישות חברתית וערכית ולפעול להשגת יעדים חברתיים: "הלשכה איננה גוף פוליטי. יש לה תפקיד חברתי וערכי מול הציבור, הכנסת, הממשלה, בתי המשפט והחברה הישראלית. רק ללשכה מעורבת חברתית וציבורית יהיה מעמד שיאפשר לה להגיע להישגים משמעותיים, לרבות בתחום השגת פרנסה לעורכי דין", הוא טוען.

מתוך תפישה זו, הוא וראש הלשכה היוצא, עו"ד שלמה כהן, ייסדו את תוכנית "שכר מצווה" המעניקה שירותים משפטיים למעוטי אמצעים. במסגרת "שכר מצווה", הנחשבת לאחת הפעולות היותר מוצלחות של לשכת עורכי הדין, הועברו כ-6,100 תיקים לסיוע המשפטי הממלכתי ואגב כך התברר כי בנוסף לתרומתה לקידום הדימוי הציבורי של עורכי הדין, היא גם תורמת לפרנסתם. זאת הודות לכך שהסיוע המשפטי הממלכתי שוכר עורכי דין חיצוניים ומשלם להם שכר טירחה. במהלך השנים ניהל גיא רון מאבק להשגת שכר טירחה ראוי לעורכי הדין העובדים על הסיוע המשפטי הממלכתי.

יחס של הערכה לנשים

גיא רון בן ה- 45, נשוי ואב לארבעה, בוגר הפקולטה משפטים באוניברסיטה העברית, דוגל ב"קידום נשים עורכות דין לא מתוך תפישה של 'העדפה מתקנת, אלא מתוך הערכה לכישוריהן וליכולותיהן". בהתאם לגישה זו נבחרו ארבע נשים מסיעת "לשכה אחרת" לתפקידים בכירים בלשכה [יו"ר ועד מחוז תל אביב, יו"ר ועד מחוז חיפה ויו"ר המועצה הארצית]. הגישה השוויונית לעמיתותיו למקצוע זיכתה את גיא רון בתמיכה נלהבת מצד שורה ארוכה של עורכות דין ובראשן עו"ד אורנה לין יו"ר המועצה הארצית. בברושורים שהפיצו כותבות תומכות גיא רון: "אנו פועלות בלשכת עורכי הדין עם יורי גיא רון לצדו ובמחיצתו כבר כ-12 שנים ויכולות להעיד על מחויבותו ומסירות לקידום והעצמת נשים בכלל ועורכות דין בפרט".

להשיג יותר פרנסה לעורכי דין

אחד הנושאים המרכזיים שלדעת גיא רון חובה על ראש לשכת עורכי הדין שייבחר לטפל בהם הוא נושא פרנסתם של עורכי דין וקביעת גבולות הכניסה למקצוע. זאת עקב הנתונים במצביעים על כך שבישראל יש כיום עורך דין אחד לכל 200 בני אדם. הצבת מחסומים גבוהים לכניסה למקצוע לשם מניעת ההצפה עשויה, כך הוא מדגיש, להיתקל בחוק חופש העיסוק. "לצערי, הבטחות בנושאי ההצפה והפרנסה, שמפזרים המועמדים לראשות הלשכה, אינן אחראיות" הוא אומר.

עם זאת, יש לדעתו צורך לערוך שינויים בתהליך הכניסה וההשתלבות במקצוע. הוא מזכיר שזה כמה שנים שמסקנות דוח ועדת גרסטל מונחות על שולחן הציבור ואינן מיושמות: "הוועדה קבעה פה אחד שצריך לשנות את מתכונת הבחינות במשפטים ואת משך זמן ההתמחות, ויישום המסקנות עשוי לתרום לפתרון נושא ההצפה. ראש לשכת עורכי הדין, במסגרת סמכויותיו, יוכל לנהל מאבק איתן ליישום המסקנות ולנסות לפנות לכנסת על-מנת להסביר לח"כים את חשיבותן ולדרבן אותם לפעול בעניין זה".

בעניין הפרנסה, מציע גיא רון דרכים "בלתי פופוליסטיות" כדבריו, להגדיל את מקורות הפרנסה של עורכי דין, שחלקן יושמו על ידיו בתוכנית "שכר מצווה". בנוסף הוא מציע לפעול להגדלת מאגר המשרות בשרות הציבורי בהן נדרשת השכלה משפטית, לקבוע כללים לחלוקה צודקת של תיקים בין עורכי דין, וכן על-ידי מיסודו של חוק בוררות, שיאפשר העסקתם של עורכי דין כבוררים.

לפתור בדחיפות את בעיית המחסור בשופטים

גיא רון נבחר כמועמד סיעת "לשכה אחרת" לראשות לשכת עורכי הדין, לאחר שעו"ד ד"ר יורם דנציגר פרש מהמירוץ. לאחרונה נטען כי לכן, הוא אינו יכול לדון במועמדותו של דנציגר לכהונת שופט בבית המשפט העליון, במסגרת חברותו בוועדה לבחירת שופטים בישראל. מנגד טוען גיא רון כי קשריו עם דנציגר אין בהם אפילו כדי לעורר חשד של ניגוד עניינים.

המחסור בשופטים הוא, לדעתו, אחד הנושאים היותר בוערים במערכת המשפט. מחסור זה יוצר כדבריו "עומס בלתי נסבל על בתי המשפט וגורם לעיוותי דין ופגיעה בערכי הצדק. לפי חישוב שערכתי יש צורך בתוספת של 300 שופטים ולצערי פתרון הבעיה מתעכב. ראש ממשלת ישראל מינה שר משפטים, שעל-פי מה שהוא כתב ואמר, אפשר לומר שהוא המבקר הזועם ביותר של נשיאת בית המשפט העליון. חלק מזה נובע ממניעים לא עניינים, אבל התוצאה היא ששני בעלי התפקידים החשובים הללו, מתקוטטים ביניהם, לפעמים כמו ילדים קטנים, על מימוש סמכויות התלויות בהסכמה של שניהם והם שוכחים מהבעיה האמיתית של מערכת המשפט בארץ, שהיא המחסור בשופטים. עקב היחסים ביניהם הם אינם מתייצבים יחד ודורשים יחד, בתמיכת בית המשפט העליון, להעלות את הבעיה על סדר היום ולהציב לפני האוצר דרישה חזקה וברורה לתוספת תקציב לפתרון הבעיה. כל עולם המשפט עומד מאחורי הדרישה לתוספת שופטים, אבל המערכת עומדת מפולגת מול האוצר".

נגד ההשתלחויות של שר המשפטים

גיא רון אינו מתייצב אוטומטית לא בעד ולא נגד הרפורמות של שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן: "לדעתי צריך להתייחס קונקרטית לכל רעיון" הוא אומר. הוא מוכן לומר במפורש כי אינו אוהב את ההשתלחות של פרידמן במערכת במשפט ומזכיר כי פרידמן עצמו גילה כשל רציני במינוי דיינים בעלי גוון אחד וללא כישורים מתאימים לבתי הדין הרבניים. בנוסף הוא מתנגד להצעתו של פרידמן לעגן בחוק יסוד את השפיטה: "בעניין חוק יסוד השפיטה, אני פשוט חושב שמוטב לא להעלות את החוק בכנסת. חוק כזה אתה יודע איך תיכנס איתו לכנסת, אבל אתה לא יודע איך הוא יצא בסוף. במצב הקיים במערכת המשפט ובכנסת, אני חושב שזה מסוכן להעלות את החוק". נושא נוסף שהעלה פרידמן, הפרטת הפרקליטות, זוכה להתנגדות רבתי מצד גיא רון: "הפרקליטות צריכה עוד 100 תקנים ולא הפרטה. יש סכנה בהוצאת סוגי ייצוג מידי המדינה לשוק הפרטי".

עורכי דין מובילים הצטרפו

בנוסף לתוכנית "שכר מצווה" ייסד גיא רון מסגרת משפטית נוספת, בעלת משמעות חברתית: "מרכז השופט חיים כהן להגנה משפטית על זכויות אדם". מסגרת זו עוסקת במתן שירותים משפטיים חינם, לאנשים שהכנסתם חורגת במעט מרמת ההכנסה המזכה בסיוע משפטי ממלכתי. בראשית הדרך, בשנים 2002-2003, התבצעה פעילות המרכז במשרדי "אדם" עורכי דין בהם גיא רון הוא מנהל שותף. החל משנת 2004 עברה הפעילות לפעול באמצעות עמותת מרכז השופט חיים כהן להגנה משפטית על זכויות אדם והצטרפו אליה משרדים של עורכי דין מובילים. מרכז חיים כהן עובד בתיאום עם גופים וולונטריים שמפנים אליו תיקים שונים בתחום עיסוקם. כך למשל עסקה העמותה בשמירה והגנה על זכויות ניצולי שואה, הגנה על מורשעים חפים מפשע, סיוע לתלמידים מהמגזר הבדואי ולתלמידים עולים מארצות חבר העמים, שאינם מודעים למערכת המשפט הישראלית. כמו כן, עוסק המרכז בהפצת נושא זכויות האדם בקרב קהלים שונים כגון תובעים משטרתיים ותלמידי תיכון בכיתות הגבוהות. גיא רון מציין בסיפוק כי תוכנית "שכר מצווה" ופעילות מרכז חיים כהן, הפכו את מתן שירותים משפטיים פרו בונו לאוכלוסיות מוחלשות, לנושא שנמצא בסדר היום של משרדי עורכי דין.

תאריך:  22/06/2007   |   עודכן:  22/06/2007
איילת פישביין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש בראש, נגד בומבך
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מה זה?!
22/06/07 13:44
2
פנחס
22/06/07 14:44
3
עו"ד
22/06/07 18:45
4
אמנונן
22/06/07 21:22
5
רמתגני
22/06/07 21:37
6
רמפול
23/06/07 00:31
7
יענקל
23/06/07 10:00
8
חיים עו"ד ותיק
23/06/07 10:07
 
יורי,ברזלי,אליגון
23/06/07 13:12
9
ש..ד
23/06/07 11:11
10
גייל על השערות זה
23/06/07 12:49
11
עו"ד
24/06/07 18:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתמול עברתי ניסיון קשה. שוחחתי עם מישהו ששאל אותי משהו, ועניתי לו תשובה שנראתה לי הולמת. לאחר זמן מה ראיתי כי פניו זועפות, ובמשך כל היום לא דיבר אתי. הבוקר שאלתי אותו לפשר התנהגותו המוזרה. ותשובתו הממה אותי וגרמה לי לבדוק את מעשי ואת מילותי. הוא אמר לי: "אני לא רוצה לשמוע יותר שום דבר על האור. זה לא מתאים לי".
22/06/2007  |  אורנה רב-הון  |   מאמרים
מישהו תקע לי ישיבה בת"א בשעה 5 אחה"צ, אז הפסדתי את מצעד הגאווה בירושלים. נכון שיום קודם כבר ראיתי מאות שוטרים בחולצות כחולות פרוסים ברחבי העיר ובאותו בוקר מספרם רק גבר ועלה מרגע לרגע עד שכל הרחובות מלאו במדים, אבל לא דומה שוטר בכחול למפגין בוורוד ואני שנתקעתי בת"א הפסדתי את כל הכיף הירושלמי. כפיצוי על ראש העיר החרדי שלי, הלכתי לראות מה עושה ראש עיר חילוני לתושבי עירו התל אביבית וגיליתי ליל מוזיקה חופשית בשמונה אתרים שונים ברחבי ת"א ואת שדרות רוטשילד הומים במבלים: נערות יפות בחולצת טריקו ובקבוק בירה ביד קורצות לצעירים בג'ינס ולצעירים פחות בשורטס שפיזזו לקצב הלהקות, והכל היה קליל, חביב, לא מחייב וחופשי. משהו חצי ים-תיכוני, בין הריביירה לסלוניקי. אבל את הכותרות בטלוויזיה וברדיו עשו רק המפגינים הירושלמים ולא אלפי המבלים באתרי המוזיקה בת"א, ואיש לא שמע עליהם בתקשורת.
22/06/2007  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
בשבועיים האחרונים דיברנו על שתי התמרדויות בעם ישראל. בראשונה המרגלים מדווחים כי לא ניתן לנצח בהתמודדות עם הקשיים הצפויים בארץ המובטחת, ועל כן מוטב להשאר במדבר או אף לשוב למצרים. גדולה עלינו המשימה לקחת אחריות על חיינו כעם בארצו, טענו, והעם נסחף אחריהם. (כמעט) כולם השתכנעו שאכן לא ניתן לקיים חיים יהודיים במסגרת עצמאית, כאשר כל אחד נדרש לעבוד את ה', במצוות מעשיות, כמיטב יכולתו, ובו בזמן להיות אחראי לפרנסת בני ביתו.
22/06/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
באחד הימים גילו האחים דני ודוד רזבני כי גנבים פרצו לתוך בית העסק שלהם בפתח תקוה. בזמנים קשים אלה, בהם אין מורא משטרה על הגנבים, אמרו בלבם האחים רזבני, טוב לפחות שעשינו ביטוח. האחים רזבני פנו אם כן לחברת הביטוח שלהם, עילית.
22/06/2007  |  חיים קליר  |   מאמרים
נתבשרנו זה עתה, כי וועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, אישרה ברוב גדול, את הצעתו של שר המשפטים פרופ' פרידמן, לקצוב את משך תקופתם של נשיאי בית המשפט העליון ונשיאי בתי המשפט המחוזיים לתקופה אחידה של 7 שנים. הצעה זו, אינה חדשה, וכבר הועלו רעיונות בכיוון זה בעבר, הן ע"י אנשי מקצוע מבין ציבור עורכי דין והן ע"י חברי כנסת ואנשי ציבור, עוד בתקופתו של הנשיא פרופ' ברק.
22/06/2007  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il