|
תביעה מופרזת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
סמואל דאונוב תבע את רהיטי קיסר בבית משפט לתביעות קטנות בבאר-שבע בסכום של 8,000 שקלים, לאחר שלא היה מרוצה מסלון תמורתו שילם סך של 6,300 שקלים. לדבריו, הנתבעת סיפקה לו מוצר פגום ושונה ממה שהוזמן. "גוון המשענות הינו שחור או חום בספה בעלת שלושת המושבים, ולבן בספות בעלות המושב האחד ושני המושבים".
הנתבעת לא הגישה כתב הגנה, ונציגה התייצב בפני השופט אור אדם, ומסר את גרסתו. "מאחר שבית משפט לתביעות קטנות איננו כפוף לסדרי הדין החלטתי לראות בגרסתה היום ככתב הגנה", כתב השופט בפסק הדין. הנתבעת הסכימה שמדובר במוצר שיש לתקנו, והציעה להחליף את הידיות.
השופט פסק, שעדותו של נציג הנתבעת, לפיה מיד כשקיבל התובע את הספות ופנה אליו הוא הזמין מהיבואן ידיות להחלפה וביקש להחליפן, אולם התובע ואימו סרבו להכניס את העובד ודרשו פיצוי - מהימנה.
"כאשר כל הסלון עלה 6,200 שקלים, ומיד שהתגלתה התקלה התחייבה הנתבעת לתקן אותה והתובע ואימו הם אלה שמנעו את התיקון, וכאשר גם היום מוכן נציג הנתבעת לבצע את התיקון למרות שמדובר בידיות שכבר נעשה בהם שימוש תקופה ארוכה, נראה לי כי אכן התביעה היא מופרזת. מאידך, ללא ספק יש להעניק פיצוי על כך שהמוצר שסופק לא היה תקין ועיון בתמונות מלמד כי אכן מדובר בצבע שונה וכאשר מדובר בסלון, ברור שהלקוח מצפה לסלון בצבע אחיד".
בסופו של דבר השופט חייב את הנתבעת להחליף את הידיות בספות שצבען איננו תואם בתוך 30 יום, והתובע לא ימנע זאת ממנה. כמו-כן חויבה הנתבעת לשלם לתובע פיצוי על עוגמת הנפש, "בגין העובדה שהסלון לא היה תואם ובגין התקופה עד שהציעה להחליף את הידיות בסך 1,200 שקלים, ובתוספת הוצאות המשפט בסך 300 שקלים, שישולמו בתוך 30 יום מהיום".