איקאה ישראל קיבלה ביום ראשון האחרון, ה-1.8.10, את אות הנגישות של עמותת נגישות ישראל, עבור החנות החדשה בראשון לציון. אות הנגישות הוענק לשלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, בטקס חגיגי הנערך בחנות איקאה בראשון לציון בהשתתפות שר הרווחה מר יצחק (בוז'י) הרצוג,
עמי איילון, יו"ר אקים, סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים, יובל ווגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, מומו נקווה, יו"ר ארגון הנכים, רון הדסי, יו"ר איקאה ישראל ואלון זילברברג, מנהל חנות איקאה בראשון לציון.
בחנות איקאה בראשון לציון, בדומה לחנות בנתניה, ניתן דגש על חוויית הקנייה המושלמת, הכוללת נגישות ונוחות מרבית לכל המבקרים בחנות. בשתי החנויות נעשו מגוון רחב של פעולות על-מנת להפוך את שתי החנויות לנגישות עבור קהל אוכלוסיה עם מוגבלויות: חנויות איקאה כוללות מקומות חנייה השמורים לנכים ולאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות בסמוך לכניסה לחנות. בכניסה לחנות מוצבים כיסאות גלגלים וקל-נועיות לרשות המבקרים בחנות. גם החללים הפנימיים בתוך החנות, לרבות המעליות והדרגנועים, הינם בעלי מעברים רחבים במיוחד, על-מנת לאפשר מעבר נוח של כיסא גלגלים או עזר הליכה אחר. בקו הקופות ביציאה מהחנות ישנה קופה נגישה לנכים, בעלת מעבר רחב נוח המותאם למעבר כסא גלגלים וקל-נועיות.
איקאה אף מעמידה לרשות כבדי השמיעה, מכשירי שמע המאפשרים סינון רעשי רקע ומתן שירות מותאם והולם לצרכיהם. המכשירים עומדים לרשות המבקרים בדלפקי שירות הלקוחות וכן בקופה הנגישה לנכים בקו הקופות. כמו-כן, בחנות, הנפרסת על-פני שתי קומות, מותקנות מעליות אשר עם הגעתן לקומה המבוקשת משמיעות צליל לטובת כבדי שמיעה וכוללות גם התקן מערכת לחצנים עם כתב מובלט וכתב ברייל, לשימוש עיוורים.
לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה: "רשת איקאה העולמית רואה עצמה כשותפה פעילה בחיי הקהילה בה היא פועלת. קבלת אות הנגישות של ארגון נכי ישראל מהווה נדבך נוסף בקונספט איקאה שבבסיסו נועד ליצור חיי יום יום טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר, בהם גם אוכלוסיות מיוחדות ומוגבלות".
אודות איקאה רשת איקאה העולמית כוללת 305 חנויות ב-38 מדינות ברחבי העולם. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -22.7 מיליארד אירו בשנה שהסתיימה ב-31.8.09 ובסניפי הרשת ביקרו כ-660 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים - בשנה שעברה הודפסו 200 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001 באמצעות חנות ענק ששטחה 23,000 מ"ר הממוקמת במחלף פולג בנתניה. מאז פתיחת החנות בישראל ביקרו יותר מ-20 מיליון מבקרים.