|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

מנכ"ל שטראוס מגיב למחאה:

"שהצרכנים בארה"ב ישלחו קבלות"

עפרה שטראוס תיפגש מחר עם האימהות שמסרו לה את מכתב המחאה על מחירי השוקולד מנכ"ל שטראוס ישראל ציון בלס: "לא נוריד מחירים; צדק חברתי הוא גם דאגה לעובדים, לפרנסתם ורווחתם" ישראל יקרה לנו: "לא מדובר רק במחירי פסק זמן, מחירי כלל מוצרי שטראוס גבוהים מדי
22/02/2012  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עדי דברת-מזריץ  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
בלס. "רק 10 מוצרים נמכרים בארה"ב במחיר נמוך מבישראל" [צילום: יח"צ]

שטראוס שוברת את השתיקה: כמעט שבוע מפרוץ סערת 'פסק הזמן', שהראתה כי מחיר החטיפים של שטראוס נמוך לעיתים יותר בארה"ב מאשר בישראל, מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס, מנסה להסביר את הממצאים. בלס מודה: מחירי החטיפים של שטראוס אכן נמוכים יותר בארה"ב. עם זאת, לדבריו, מחאת ה'פסק זמן' יצאה משליטה.
בקטע וידיאו שפורסם בעמוד שטראוס בפייסבוק, הבטיח בלס כי "סל המוצרים של שטראוס המנכר בישראל זול ב-20% מסל המוצרים המיוצא לחו"ל. אני כל כך משוכנע בעובדות, שאני קורא לישראלים שחיים בארה"ב לשלוח אלינו תמונות ואפילו קבלות של מוצרי שטראוס, כדי שגם אתם הצרכנים תוכלו לראות את העובדות".

מוקדם יותר התייחס בלס למחאה בראיון ל-TheMarker. "הימים לא קלים עבורנו ועבור עובדינו. הביקורות לא פשוטות ולכן חשוב לי להביא את העובדות המלאות: פעילות היצוא של שטראוס של מוצרים שמיוצרים בישראל ומיוצאים לעולם, בעיקר לארה"ב, היא של 35-40 מיליון שקל בלבד. כלומר, פחות מ-1% מהפעילות שלנו. צריך לקחת בפרופורציה כמה כל היצוא מהיצור שלנו. אנחנו מייצאים כ-180 מוצרים בישראל, שמיוצאים בכלל התחומים. מתוכם, אם מסתכלים על המחיר הקמעונאי האפקטיבי (בפועל אחרי הנחות), הקמעונאים בישראל קונים את המוצרים במחיר הנמוך בלמעלה מ-20%".

"זאת למעט כ-10 מוצרים, שהקמעונאי האמריקני קונה אותם במחיר נמוך יותר. מדובר בפסק זמן, טעמי, מקופלת בוורסיות שונות - בעצם חטיפים בלבד, שמכירותיהם מהוות רק כמה מיליוני שקלים בשנה", אמר בלס ל-TheMarker. בלס סירב למסור בכמה המחיר לקמעונאים בחו"ל נמוך יותר.

ניצוץ המחאה כנגד שטראוס הוצת על-ידי הגולש יואב רוקח-פן, שהעלה לפייסבוק צילום בו נראה כי מחירו של חטיף השוקולד בניו ג'רזי ארה"ב עומד על 74 סנט בלבד (כולל מסים) לעומת מחיר של 6.29 שקלים ברשת השיווק מגה (באינטרנט) באותו הזמן בדיוק.

בלס מודה, כי הפערים שנמצאו נובעים מרצונה של שטראוס לחדור לשוק האמריקני על-ידי הורדת מחירים: "יש פה רעיון ואמונה של אסטרטגית חדירה לשוק חדש, וניסיון להגדיל את היצוא שלנו על-מנת שנוכל להמשיך לצמוח, להגדיל את העבודה במפעלים בישראל ולהעסיק אנשים נוספים. חשבנו שבחטיפים נוכל לתת ערך מיוחד, כי יש לנו יתרון תחרותי של כשרות גבוהה".

זה לא קשור לזה שהרווחיות שלכם על המוצרים האלה גדולה, ובחו"ל פשוט אי-אפשר למכור במחירים האלה?

"לא. כל הזמן מדברים על התחרותיות. שוק השוקולד והחטיפים בישראל מאוד תחרותי. מביאים חטיפים של מותגים בינלאומיים והוא שוק פתוח. אנחנו בעד תחרות כי אנחנו מאמינים שאנחנו מייצרים את המוצרים והאיכותיים ביותר למען הצרכנים".
בלס סירב להתייחס לפרשת 'קדבורי' ולענות לשאלה האם הממצאים על מחירי החטיפים הנמוכים בארה"ב בעייתיים אף יותר לאור פרשת העבר. (מדובר בכך שב-2006 שטראוס הגיעה להסדר לתשלום קנס בסך 5 מיליון שקל למדינה, אחרי שנחקרה על-ידי רשות ההגבלים העסקיים בחשד שניצלה את מעמדה כמונופול וערכה, לכאורה, הסדרים כובלים עם קמעונאים בשוק השוקולד במטרה להקשות את חדירתה של קדבורי לשוק השוקולד בישראל על-ידי חברת כרמית).

כשאתה מוכר יותר בזול לחו"ל אתה מפסיד כסף?

"בחלק מהמקומות כן". בלס סירב למסור מה הרווחיות של שטראוס על מכירת חטיפי השוקולד בישראל או לענות לשאלה 'מדוע הרווחיות של שטראוס, בקפה למשל, כפולה בחו"ל מאשר בישראל ומסר כי "דוחות החברה עם כל הנתונים יפורסמו בקרוב".

עם פרסום מחיר הפסק זמן בחנות 'שופ רייט' בארה"ב, טענתם דברים שהתבררו בדיעבד כלא נכונים. אתם הגדרתם את החנות בה נמצא הפסק זמן הזול כ"חנווני" ולאחר מכן התברר כי מדובר בחנות של רשת מזון אמריקנית גדולה. בנוסף, טענתם שמדובר במבצע נקודתי ומקרה בודד ולאחר מכן התברר כי מדובר ביותר מכך.

"האירוע של 'שופ רייט' היה מקרה, ואכן היה מבצע של הקמעונאי המקומי שמחליט על המחיר לצרכן. אמרנו אז ואנחנו אומרים גם היום שהמחיר נקבע בסוף על-ידי הקמעונאי. אין סתירה בין הדברים".

אתם לא מרגישים שיש לכם חובה מוסרית למכור במחיר שווה לישראל?

"מרבית המוצרים שלנו בחו"ל נמכרים במחיר גבוה יותר לקמעונאי בחו"ל - מתוך סל של 180 מוצרים כ-170 מוצרים נמכרים במחיר יקר יותר בחו"ל. אותה פעילות של חטיפים היא פעילות קטנה וצנועה".

תורידו מחירים בהמשך לדרישת תנועות המחאה שמאיימות בחרם?

"לא נוריד מחירים. את ההוזלות הקבועות עשינו לפני כמה חודשים כשהוזלנו 50 מוצרים. לאורך כל השנה אנחנו מציעים מבצעים על מוצרינו ונמשיך לעשות כך בעתיד. במקביל אנחנו קולטים את עובדי כח האדם במפעלינו מטפלים ברמות ההכנסה הנמוכות יותר בחברה, תוך שאנחנו מקצצים במשכורות ההנהלה הבכירה. צדק חברתי הוא לא רק הוזלת מחירים הוא גם דאגה לעובדים לפרנסתם ורווחתם".

אתם חוששים ממה שקורה וההשלכות שיכולות להיות על שטראוס בהמשך?

"חששות שומרים אותך בדריכות. אנחנו כל הזמן עוקבים ומנטרים ובודקים מה חושבים ברשת, מוציאים סקרים, ובוחנים אלו התאמות יש לבצע".

מתנועת מחאת הקוטג' נמסר בתגובה לדברי בלס, כי "חברת שטראוס מביכה את עצמה פעם אחר פעם בשלל תירוצי יחצ"נות. הבעיה היא לא מחירו של ה'פסק זמן' או כל חטיף אחר. מהם התירוצים על מחירם הגבוה של הקקאו? הקפה? הדנונה? המילקי? ועוד. הבעיה היא מחירם היקר של כלל מוצרי החברה. הציבור דורש הורדות מחירים רוחביות ומשמעותיות, ונמאס לו מצביעות של שימוש בעובדים ככלי מיקוח. הורדת מחירים חייבת להתבצע גם בישראל. אנו נביא את שטראוס להבין שהגדלת יצוא וביסוס אחיזתה בשווקים בינלאומים לא תוכל להתבצע על גב הצרכן הישראלי".

ביום שני הקרוב, סוגיית מחירי החטיפים תגיע לכנסת: שטראוס, אסם וחברות המזון הגדולות האחרות, כמו גם רשתות השיווק, הוזמנו לדיון בוועדת הכלכלה בנושא "פערי מחירים של תוצרת ישראלית בין הארץ לבין חו"ל". עוד הוזמנו תנועת 'ישראל יקרה לנו', נציגי מחאת הקוטג', משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, משרד האוצר, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, רשות ההגבלים העסקיים ועוד.
"נביא לידיעת הוועדה הרבה דוגמאות שאספנו על מוצרי שטראוס אשר יקרים יותר מבחו"ל. נספר גם על כך ששטראוס מנופפת בכך שעשתה הרבה הוזלות, אך קפה טורקי של חברת-הבת של 'דון קפה' מוכרת קפה בסרביה במחיר זול הרבה יותר ממחירה קפה עלית בישראל", אמר ל-TheMarker איל עופר, מתנועת 'ישראל יקרה לנו'.

עוד נמסר מ"ישראל יקרה לנו" כי "שטראוס אינה מבינה שלא מדובר רק במחירי פסק זמן או חטיפים. המחיר בארץ - של כלל מוצרי שטראוס - גבוה מדי לצרכן הישראלי אשר מבין היום כי עבדו עליו במשך שנים. הצרכן הישראלי התעורר והחליט: 'יקר - לא קונים'".

הקבוצה של 'ישראל יקרה לנו' תחת השם 'שטראוס-עלית לנו ביוקר', שנפתחה ביום שישי בערב, מונה כבר כ-16 אלף חברים.

עפרה שטראוס תיפגש עם האימהות המוחות

עפרה שטראוס תיפגש עם האימהות מתנועת 'ישראל יקרה לנו', שמסרו לה מכתב מוקדם יותר השבוע. הפגישה תתקיים מחר בשעות הבוקר, כך נודע ל-TheMarker.

"אסנת גולן, סמנכ"ל התקשורת של החברה, התקשרה היום (ד') ואמרה לנו ש'עופרה תיפגש אתכן מתי שנוח לכן'", אמרה ל-TheMarker בת שבע אלקובי.

אלקובי ועוד שלוש "אימהות", כהגדרתן, הגיעו שלשום בבוקר למשרדי הנהלת שטראוס כדי לתת לעופרה שטראוס מכתב על מחיריה הגבוהים, לדבריהן, של קבוצת שטראוס. עופרה לא הייתה בארץ, ועם האימהות נפגשה אוסנת גולן, סמנכ"ל התקשורת של הקבוצה.
במכתב כתבו בין היתר "למה אמא בישראל צריכה לחשוב פעמיים אם לקנות לילדים שלה מוצרי מזון תוצרת הארץ. לאחרונה, התגלה שהממתקים, הקפה, המעדנים ושאר מוצרי המזון שאתם משווקים בישראל נמכרים במחיר זול הרבה יותר בחו"ל. גם שוקולד תוצרת חוץ - יותר זול ממוצרי הפרה של עלית. איך ייתכן שחברה ישראלית מתייחסת לאזרחים ישראלים כאל פראיירים שיקנו בכל מחיר".

פורסם במקור: אתר דה-מרקר
תאריך:  22/02/2012   |   עודכן:  22/02/2012
עדי דברת-מזריץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"שהצרכנים בארה"ב ישלחו קבלות"
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תגובה חצופה
22/02/12 22:25
2
חוצפן קטן
22/02/12 23:57
3
יהושע קוצינסקי
23/02/12 04:41
4
דנה 1
23/02/12 04:47
5
כלב מוכה
23/02/12 07:31
6
סתם אחד
23/02/12 07:34
7
ה
23/02/12 08:37
8
צביקה111
23/02/12 09:27
9
לוין אלכס
23/02/12 11:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הוועדה לפיקוח ולאכיפה של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) החליטה (יום ג', 21.2.12) לדחות את ערעורה של אוניברסיטת בר-אילן.
22/02/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום במשרד הפנים אישרה (יום ד', 22.2.12) מתן היתר להקמת קריית ההדרכה של צה"ל בצומת הנגב - כחלק מפרויקט ירידת צה"ל לנגב.
22/02/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
חברות הביטוח רואות בחומרה רבה את הסכמתו של המפקח על הביטוח, עודד שריג, להקטין את דמי הניהול בשיעור גבוה יותר מזה שהביע בעמדתו המקצועית ולפי המספרים שהציג בוועדת הכספים של הכנסת רק לפני מספר ימים. כך מסרה (יום ד', 22.2.12) התאחדות חברות הביטוח בשם החברות.
22/02/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בפעם הראשונה מאז נחשפה פרשת נתן אשל, נועד בערב (יום ד', 22.2.12) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ר', הפקידה שעבדה בלשכתו והוטרדה, אך בחרה שלא להתלונן. נמסר כי נתניהו הביע הבנה לתקופה הקשה שעברה על העובדת, וביקש ממנה שתמשיך להיות חזקה.
22/02/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 22.2.12) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי, שנוגע לשינוי מרכיב ההעמסה (השיעור מתוך תעריף הביטוח שבו על מבוטח לשאת כתוצאה מעלויות ההשתתפות של מבטח במסגרת הפול) בתעריף הביטוח. כיום עומד מרכיב ההעמסה על 6%, והוועדה אישרה את הצעה לקבוע שהוא ינוע בין 5.5% ל-6.5%, באופן דינאמי.
22/02/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il