|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הגזירות אושרו: "תקציב לפני ראש-השנה"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעות החוק להעלאת המע"מ, לצמצום הגרעון ולשינוי נטל המס, למורת רוחה של האופוזיציה תקציב המדינה יאושר בשני שלבים
06/08/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
שטייניץ. אישור התקציב באופק [צילום: פלאש 90]

הלו"ז לתקציב המדינה
ראש הממשלה ושר האוצר הגיעו לסיכום על לוח הזמנים להגשת תקציב המדינה לשנת 2013
ראש הממשלה ושר האוצר הגיעו לסיכום על לוח זמנים להכנת תקציב המדינה לשנת 2013. בדברי הסיכום שלו, לאחר אישור הצעת החוק לצמצום הגירעון ולשינוי נטל המס, התייחס שטייניץ לביקורת החריפה שהשמיעה האופוזיציה על התקציב הדו-שנתי ואמר כי הוא מתכוון לאשר את התקציב בממשלה עוד לפני ראש השנה.

ב-15 באוגוסט תידון תוכנית רב-שנתית לתקציב הביטחון.
ב-2 בספטמבר יתקיים דיון ראשוני במליאת הממשלה על תקציב 2013.
ב-13 בספטמבר יתקיים דיון מסכם בממשלה על תקציב 2013.

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 6.8.12) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לצמצום הגירעון ולשינוי נטל המס.

ראש האופוזיציה, ח"כ שאול מופז (קדימה) אמר בדיון: "ראש הממשלה, בחרת לקחת מאיפה שקל. אין יותר מאיפה לחלוב את מעמד הביניים. פיזרת צ'קים ללא כיסוי . הבטחתם שוויון בנטל ? אז הבטחת. מעמד הביניים נישאר מחוץ למסעדה. אדוני ראש הממשלה, אתה אוכל על חשבון הרוב הדומם. ראש הממשלה רוקנת את הקופה הציבורית".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "אני רוצה לומר לשר האוצר, לא סומכת לא עליכם ולא על אבינו שבשמיים. הבאתם תוכנית שתחסל את מעמד הביניים. אפשר היה לעשות הרבה דברים אבל אתם בחרתם לא לפגוע בבעלי ההון. אתם מנהלים מדיניות כלכלית אכזרית".

ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה): "אדוני שר האוצר, לא סומך עליך. אדוני רה"מ, האידאולוגיה שלך הורידה את ארה"ב לשפל המדרגה. מדובר במחלוקת אידיאולוגית".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "אדוני רה"מ, אתה מציע את מודל יוון. שלוש שנים סיפרתם שהמצב נפלא ולמעשה חפרתם בור גרעוני ענק. היום אתם מציעים לציבור לסתום את החור באמצעות קפיצה לבור. אבל המציאות תשתנה בעל כורחה ותבחר בצדק חברתי".

ח"כ רוני בר-און (קדימה): "התקציב הדו-שנתי הוא אם כל חטאת. הזהרנו שזה לא נכון חוקתית לקחת מהכנסת את יכולת הבקרה. מתחת למעטה השחור של התקציב הד-שנתי הייתה התבדרות כלכלית. ההנחות הכלכליות לא היו נכונות. הזהרתי שאי-אפשר בשנת 2010 להעריך גביית מיסים בשנת 2012".

תמכו בהצעת החוק 28 חברי כנסת והתנגדו לה 16 חברי כנסת. הצעת החוק נכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל.

בדברי תודתו, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, כי מדינת ישראל הוכיחה שוב בגרות, אחריות ומשילות כלכלית. הוא הוסיף ואמר כי תקציב המדינה יובא לאישור הממשלה עוד לפני ראש השנה ראו משמאל]. השר שטייניץ טען שבמבחן התוצאה הממשלה עברה בהצלחה.

גפני: "מנענו את הפגיעה במעמד הביניים"

קודם לכן, ועדת הכספים אישרה אחר-הצהריים את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית. לפי הצעת החוק, יועלה מס הכנסה באחוז אחד על הכנסות החל ממדרגת המס הרביעית; מ-14,000 שקל ומעלה, יוטל מס יסף (מס על עשירים) על הכנסה שנתית מעל 800 אלף שקל ויוגדל מס המעסיקים על חלק השכר העולה על 60% מהשכר הממוצע במשק. סך תוספת הכנסות למדינה ממהלכים אלו; 2.8 מיליארד שקל. זה יצטרף לתוספות שינבעו מצעדים נוספים עד ל-14.15 מיליארד שקל ולתוספת של 15 מיליארד שקל מהעלאת יעד הגירעון לשנת 2013 שאושרה זה מכבר.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), סיכם את העבודה האינטנסיבית על הצעת החוק, במסגרת הדיונים על כלל הגזירות הכלכליות ואמר: "מנענו פגיעה במעמד הביניים ומזערנו את הגזירות כדי שלא יפגעו בציבור. הצלחנו להוציא את מעמד הביניים מן הגזירות הנוכחיות ושינינו דברים מהותיים בצעדים שהממשלה החליטה עליהם, על-מנת להקל על הציבור". כתוצאה מפועלו של גפני ומחבר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), בוטלה לחלוטין העלאת מס הכנסה שיועדה למדרגת המס השלישית, למשתכרים בין 8,880 שקל ל-14,400 שקל בכך לא ייכללו בהעלאת מס הכנסה לא השכבות החלשות ולא שכבות הביניים.

הצעדים הכלכליים שאושרו במסגרת הצעת החוק:

1.
העלאת מס הכנסה באחוז אחד למשתכרים במדרגות המס הרביעית, החמישית והשישית. חבר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר ש"הוצאת מדרגת המס השלישית מההעלאה תיטיב עם מאות אלפי עובדים סה"כ בארבע מדרגות המס הראשונות".

מדרגות המס הכנסה עודכנו על-פי המתווה הבא:
  • מדרגה 1 - עד 5,200 - 10% - לא שונה
  • מדרגה 2 - עד 8,880 - 14% - לא שונה
  • מדרגה 3 - עד 14,000 - 21% - לא שונה
  • מדרגה 4 - עד 20,000 - עולה מ-30% ל-31%
  • מדרגה 5 - עד 41,830 - עולה מ-33% ל-34%
  • מדרגה 6 - מ-41,830 ומעלה - 48% - לא שונה

2. הטלת 'מס יסף' (מס עשירים) לבעלי הכנסה שנתית של 800 אלף שקל ומעלה; הכנסה חודשית של 67 אלף שקל ומעלה. במהלך הדיונים, קידם יו"ר הוועדה גפני שינויים בהגדרות של מס היסף, כך "שלא ייפגעו ממנו מי שאינם עשירים; בני מעמד הביניים המקבלים הכנסה חד-פעמית גבוהה או שפודים בבת אחת כספים מחסכונות ומקופות גמל, או שקיבלו פיצויי פיטורין וכד'" אמר. עוד הסביר גפני, ש"יש למנוע מצב שבו קשישים שיבקשו לעבור לדיור מוגן ויפדו חסכונות או ימכרו נכס שברשותם, ייחשבו עשירים ויאלצו לשלם מס יסף".

כאמור, לאחר דיונים ממושכים בהצעת החוק, נענו אנשי האוצר לדרישתו של גפני ובכך תמנע החלת המס החדש על מי שקיבלו סכומים גבוהים חד-פעמיים כגון פיצויי פיטורין, מפדיון חסכונות, קופות גמל או ממכירת נכסים שאינם פטורים ממס שבח. באותם מקרים של הכנסה חד-פעמית, תתבצע פריסה של הסכומים שהצטברו, כאילו נתקבלו במשך 6 שנים, כך שסך הסכום השנתי בכל אחת מאותן שנים לא יגיע למדרגת הסף של מס היסף; 800 אלף שקל ומעלה.

3. הגדלת מס מעסיקים בשלוש פעימות: 0.6% ב-2013, 0.5% ב-2014 ו-0.5% ב-2015. במהלך הדיונים הסבירו אנשי האוצר, כי העלאת מס המעסיקים נועדה להגדיל את הגבייה של הביטוח הלאומי ולטפל בגירעון המצטבר של המוסד. העלאת המס, נועדה להשוות את מס המעסיקים הנהוג בישראל לרמה הממוצעת המקובלת במדינות ה- OECD. עוד טענו אנשי האוצר, כי הגירעון בביטוח הלאומי כלול בחישוב הגירעון הלאומי ועל-כן המהלך הזה התווסף למכלול הצעדים לצמצום הגירעון הכולל.

המע"מ יעלה ל-17% החל מספטמבר

מליאת הכנסת אישרה זה עתה את בקשת הממשלה להעלות את המע"מ ל-17% החל מחודש ספטמבר.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, אמר כי אינו אוהב את העלאת המע"מ אך רק כך תיפתר קטסטרופה כלכלית.

ח"כ דב חנין אמר כי "הממשלה לא מקשיבה לדרישות המחאה החברתית שביקשה צדק במערכת המיסוי". הוא הזהיר מפני פגיעה קשה בציבור.

ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה כי לא תוכל להיות שותפה למהלך זה ולא תוכל להצביע בעדו.

בהצבעה על העלאת שיעור המס על מלכ"רים ומוסדות כספיים
הצביעו בעד 29 ונגד - 15 חברי כנסת.

בהצבעה על העלאת שיעור המס על עסקה ועל יבוא טובין הצביעו בעד 29 חברי כנסת ונגד 17 חברי כנסת.

העברות תקציביות שאושרו בוועדת הכספים
מבין השינויים התקציביים שאישרה הערב (ב') ועדת הכספים, אושרו ההעברות התקציביות הבאות:
▪ ▪ ▪

  • 500 אלף שקל לשדרוג מערכות המחשוב במשרד ראש הממשלה;
  • 120.5 מיליון שקל לחברת מקורות לצורך מימון תשלום הסדר פשרה של החברה בגין תביעת מבקשי המניות;
  • 8.32 מיליון שקל כחלק מתקצוב העתקת המבנים ביישוב מגרון;
  • 12.4 מיליון שקל למתאם הפעולות בשטחים לצורך תגבור מצבת הפקחים;
  • 22.6 מיליון שקל למשרד לביטחון הפנים לצורך שינויים פנימיים במשטרה, ארגון מחדש של פלוגות במג"ב;
  • 180 מיליון שקל למשטרה; לתגבור תקציב שכר וגמלאות של הארגון;
  • 5 מיליון שקל לצורך תקצוב ישיבות ההסדר; באמצעות ועדת התמיכות במשרד הביטחון.

תאריך:  06/08/2012   |   עודכן:  06/08/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגזירות אושרו: "תקציב לפני ראש-השנה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בזמן שהספורטאים במשלחת הישראלית כשלו בזה אחר זה במשחקים האולימיפיים, טורניר הכדורגל הפך את מוסא קונאטה ממכבי תל אביב למניה בעליה. החלוץ הסנגלי ששייך לצהובים הפך למבוקש מאוד בפרמייר ליג, ועל פי הדיווחים, מיץ' גולדהאר יקבל בקרוב הצעה מפתה על השחקן.

כזכור, קונאטה להט בלונדון וכבש 5 שערים במהלך הטורניר, בו נבחרתו סנגל הודחה רק ברבע הגמר (4:2 בהארכה מול מקסיקו). אחרי שבשנה שעברה הוא נתקל בבעיות בחדר ההלבשה של מכבי ת"א ולמרות פתיחה טובה לעונה בהמשך מיעט לשחק בליגת העל, קונאטה הוכיח את יכולתיו על במה גדולה בהרבה.


שוויו של קניון תל אביב, העומד להבנות במתחם השוק הסיטונאי, גדל ב-190 מיליון שקל לעומת הערכות קודמות. כך קובע דוח של שמאי חיצוני, שהזמינו היזמים. עליית השווי, לאחר ניכוי מס חברות, תרשם כרווח בדוחות הקרובים של החברות.
06/08/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"ההאשמה החמורה ב'זיוף פרוטוקול', שעמדה בליבת התלונה נגדי, בוודאי בדרך בה פורשה בידי גורמים בעלי עניין, אכן נדחתה והתבררה כעורבא פרח". כך טוענת (יום ב', 6.8.12) סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך - בניגוד מוחלט לקביעותיהם של נציב התלונות אליעזר גולדברג והנשיא אשר גרוניס.
06/08/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בין ליגת האלופות לעירוני קריית שמונה מפרידה קבוצה אחת. אחרי ה-0:4 הגדול על נפטצ'י באקו, משחק הגומלין באזרבייג'אן הוא למעשה לפרוטוקול בלבד כך שהאלופה למעשה קרבוה מתמיד לליגה הטובה בעולם. עם זאת שאיפות העליה מעט נפגעו כשאחד מהכוכבים הכי גדולים של הקבוצה, דויד סולארי הארגנטיני, נפצע לחצי שנה. בשל כך, גילי לנדאו כבר עומל על מציאת מחליף, והשם החם מפתיע במיוחד.

לאתר ערוץ הספורט נודע שהאלופה פנתה לגילי ורמוט והציעה לו להצטרף, למעשה כמחליפו של השחקן שהגיע עוד במהלך העונה שעברה. אנשי קריית שמונה יצרו קשר עם אקס הפועל תל אביב והבהירו לו שכדאי לו להגיע כי בכל מקרה, גם אם הקבוצה תודח מהצ'מפיונס, היא תשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית.


06/08/2012  |  אלי סבתי  |   חדשות
בג"ץ סומך את ידיו (יום ב', 6.8.12) על הנוהל הקיים לחקירת תלונות נחקרים נגד השב"כ, ולפיו החקירה מתבצעת בידי גוף הכפוף למשרד המשפטים, אם כי מורה על מספר שינויים בנוהלי העבודה.
06/08/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il