|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

בית"ר י-ם ניצחה 0:1 את הפועל ב"ש

ריקן כבש (63) והירושלמים הבטיחו מעשית הישארות
13/04/2013  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מערכת אתר ערוץ הספורט  |  ספורט5  |  sport5.co.il
אבי ריקן. הסיוט של בית"ר נגמר

כנראה שבית"ר ירושלים הסירה הערב (שבת) מסדר היום שלה לפחות צרה אחת מים הבעיות שמקיפות את המועדון. הירושלמים גברו 0:1 בקרב תחתית חשוב על הפועל ב"ש וקטעו רצף מסתכל של 10 משחקים ללא ניצחון (מאז ה-21 בינואר). כאשר עד לסיום העונה נותרו 9 נקודות בקופה, לאלי כהן יש פער של 8 נקודות מהקו האדום. בית"ר הבטיחה מעשית את הישארותה בליגה. ב"ש? היא עדיין תקועה עמוק באיזור הסכנה - ובצדק.

האמת היא שכבר בשני משחקיה האחרונים בית"ר נראתה לא רע, אבל חוסר מזל, אולי "הקארמה" הרעה סביב המועדון הוציאה אותה עם אכזבות מול מ.ס אשדוד והפועל עכו. גם הפעם השחקנים של אלי כהן גילו עליונות מוחלטת מול יריבה אומללה, שהראתה מדוע יש לה את ההתקפה הרעה בליגה. הירושלמים אולי לא הבריקו, אבל הוכיחו שעם הכדורגל המהנה שהם מציגים לפרקים, בוודאי לא מגיע להם להילחם עד הסוף נגד הירידה. כמה חבל שרק 1,500 צופים הטריחו את עצמם ליציעי טדי, במה שכבר הפך להרגל. עצוב.

בצד החיובי יותר אפשר לציין את אבי ריקן, אם תרצו שחקן העונה של בית"ר. לא מעט שמועות כבר מרחפות על עתידו של השחקן. אומרים שהוא מבוקש בחלק מקבוצות הצמרת של ליגת העל. גם הפעם מספר 18 בצהוב היה המצטיין במגרש, לא הפסיק לעבוד ובדקה ה-63 גם נגח את שער הניצחון המוצדק לזכות הבית"רים. עם קצת יותר ריכוז של חבריו, בעיקר חן עזריאל שהיה אנוכי מדי לא פעם, זה גם היה נגמר עם תוצאה גבוה יותר.

ולמרות הניצחון בית"ר צריכה להגיד תודה גם ליריבה החלשה שניצבה מולה. מסתבר שה-0:2 על אשדוד במחזור הקודם לא ממש הוציא את האדומים מהלחץ. בפעם המי יודע כמה העונה השחקנים של אלישע לוי הציגה משחק נרפה, חסר יצירתיות. תשאלו את אריאל הרוש, שכמעט לא נזקק להתאמץ ב-90 הדקות הללו התוצאה: הפסד 6 ב-8 המשחקים האחרונים. קשה לומר שזה מפתיע.

כעת לב"ש יש 34 נקודות בלבד, 4 יותר מאשר להפועל ר"ג מתחת לקו האדום. עד לסיום העונה נותרו לאלישע לוי 3 משחקים. במחזור הבא הוא יפגוש לעוד קרב תחתית לוהט בווסרמיל את הפועל עכו המשתפרת, שבוע אחר כך מחכה לו הפועל חיפה ואת העונה הוא יסיים אצל מכבי נתניה בחוץ. ניצחון אחד של הבאר שבעים יכול לשנות את כל התמונה ולהרגיע את כולם, כרגע קצת קשה לראות היכן זה יגיע.

מהלך המשחק
אבי ריקן פתח טוב את המשחק, ובדקה ה-8 הכניס כדור לעמית בן שושן, אבל החלוץ לא הצליח להשתלט ופיספס מצב לא רע. 8 דקות לאחר מכן שוב ריקן ניסה הפעם עם בעיטה מחוץ לרחבה, אג'ידה לקח. בית"ר המשיכה להיראות טוב יותר ובדקה ה-21 בן שושן נגח מ-9 מטרים, אג'ידה התעופף והציל גול בטוח. אחרי דקות די רעות, 4 דקות להפסקה חן עזריאל נשלח לעומק, השאיר את הגנת ב"ש מאחוריו, אבל לבד מול אג'ידה בעט החוצה. הזדמנות גדולה לחלוץ בית"ר.

בדקה ה-62 מגרלשווילי פרץ משמאל והעביר רוחב, עזריאל הגיע מאחור אבל בעט כדור שנהדף לקרן. דקה עברה הירושלמים הלכו על קרן קצרה והפעם מגרלשווילי העלה כדור מדוד שפגש את הראש של ריקן וטס לרשת. 0:1 לבית"ר ירושלים. 6 דקות עברו ועזריאל נשלח למתפרצת, אבל במקום למסור אחד מחבריו שנותרו פנויים העדיף לבעוט מזווית קשה (לידיים של אג'ידה) ומצב טוב הלך לאיבוד.

8 דקות לסיום חן עזריאל קיבל עוד מצב לא רע ושיחרר בעיטה חדה שאג'ידה הצליח להדוף. לקראת הסיום באר שבע שלחה את כולם קדימה במטרה להשיג שיוויון. בתוספת הזמן פיראס עוואד ירה כדור מסוכן שהרוש הצליח להדוף. 2 דקות בתוך תוספת הזמן אקסרד נגח מ-8 מטרים ופיספס במעט את המסגרת. 0:1 לבית"ר ירושלים בסיום.

הרכבים
בית"ר ירושלים: אריאל הרוש; אלי דסה, דינו שקבורץ, מתן בראשי, חיים מגרלשווילי; קובי מויאל, ברק משה (שי חדד 80), סטיבן כהן, אבי ריקן (זאור סדאייב 84); חן עזריאל, עמית בן שושן.
הפועל ב"ש: אוסטין אג'ידה, אביתר אילוז, בן והבה, עודד גביש, אופיר דוידזאדה, פטריק אוסיאקו, רביד גזל (פיראס עוואד 78), לוטם זינו (עידו אקסברד 72), סראז' נסאר, תומר סוויסה (רועי קהת 72), דובב גבאי.

תאריך:  13/04/2013   |   עודכן:  13/04/2013
מערכת אתר ערוץ הספורט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

התיקו הזה לבטח לא משמח את שני המאמנים שקיוו לרשום ניצחון ולהשיג פער משמעותי מהקו האדום. בסופו של דבר, עכו וסכנין נפרדו הערב (שבת) ב-1:1 שמשאיר אותן במקומות 11 ו-12 בהתאמה, אך לפחות מעל המקום ששולח לליגה השניה. מה שכן, הן יאבקו עד הסוף על חייהן, ככה זה לפחות נראה על פי היכולת והמצב בטבלה.


בזמן שהתחתית בוערת וכל קבוצה מצהירה כי היא תילחם עד הסוף, נראה כי דווקא השתיים האחרונות עדיין שאננות. הפועל רמת גן אירחה הערב (שבת) את האחרונה בטבלה, מכבי נתניה, שתיהן שיחקו רע וסיימו בתיקו מאופס. 9 נקודות נשארו בקופה ותיאורטית, כל התחתית עדיין יכולה להתהפך, אבל אחרי 9 משחקים ללא ניצחון נראה כי החבורה של עטר בדרך הבטוחה לליגה הלאומית. גם ר"ג נותרה מתחת לקו האדום.


לפעמים, היעדר מטרה מיידית ולחץ מולידים משחקי כדורגל טובים יותר מאלו שמשוחקים במאני טיים. הפועל ת"א ומכבי חיפה - שכבר השלימו עם הכתרה המתקרבת של מכבי ת"א לאלופה - נפגשו הערב (שבת) בבלומפילד למשחק שפתח את המחזור ה-31 ונפרדו ב-2:2. הנקודה הזו לא באמת משרתת אף אחד מהצדדים, אבל לפחות 10,000 הצופים ביפו קיבלו תמורה מלאה לכספם בדמות משחק מהנה ואחלה של אחר צהריים.


"אני אזכה באליפות, או שאמות בזמן שאני מנסה". אחד הציטוטים הזכורים לי ביותר מהקריירה מרובת-הציטוטים של צ'ארלס בארקלי. כשהוא ירד מהפרקט, נישא על ידי חבריו ליוסטון רוקטס, וכולנו ידענו שזה הסוף, לא יכולתי שלא לחשוב על המשפט הזה שוב ושוב. ומאז, בכל פעם ששחקן גדול, שמגיע לגיל מבוגר בלי טבעת, ממשיך לרדוף אחריה עד שהגוף מתפרק לו, אני חוזר אל הדברים ההם של סר צ'ארלס. איכשהו, קובי בראיינט, למרות 5 אליפויות, הזכיר לי את המשפט הזה שוב היום בבוקר. המשמעות שזה ברורה: עם כל כך הרבה טבעות, קובי עדיין משדר רעב לטבעת כמו שחקנים גדולים שהגיעו לסוף הקריירה בלי זכייה אחת. זה, מעל לכל דבר אחר, מה שעשה אותו קובי בראיינט.

ומה שהתערבב עם הרעב הזה כדי ליצור את המפלצת שהיא קובי בראיינט, מעבר לכישרון או ליכולות האתלטיות, זה החוש לדרמה. הקליעות המשוגעות, סלי הניצחון, הדפיקות על החזה, הצעקות על שחקנים אחרים או שופטים, המבט המוזר עם השיניים התחתונות מובלטות שהוא נותן למצלמות אחרי מהלכים גדולים. וכן, גם המנהג הקבוע שלו לשחק עם פציעות. וגם את זה, כמו כל דבר אחר בחיים שלו, במשחק שלו, הוא לקח אל הקצה.האם היום הגענו אל הקצה? אין סיכוי. קובי לא יעזוב ככה את המשחק. אבל אחרי שיחק 1239 משחקי עונה רגילה ו-220 משחקי פלייאוף, הקצה הזה נראה היום יותר ממשי מאי פעם. הבוקר הוא חצה את הרף הפסיכי של 54 אלף דקות בקריירה. הוא החמיץ רק 26 משחקים ב-8 העונות האחרונות, כשכל הזמן הזה הוא נותן 100% בכל פוזשן, ותמיד האיש שהקבוצה שלו נשענת עליו. זו כמות שמספיקה לשתי קריירות.

קובי לא עשה את כל זה רק בזכות זה שהוא אתלט נהדר ולא רק בזכות טיפולי ברכיים מהפכניים בגרמניה. אלא יותר מכל בזכות הרצון המשוגע שלו להיות שם בחוץ, לקחת את העניינים לידיים. ואם אפשר לעלות לסל, לקבל מכה, וגם לצלוע בדרך להגנה אחרי עוד קליעה - מה טוב. גם בגיל 34 וחצי. זה מוסיף למיתוס, מוסיף לדרמה, מוסיף לסיפור. וקובי חי בשביל הסיפור. הוא לא ייתן לסוף שלו להיכתב על ידי מישהו אחר מלבדו.

ובתוך כך, נראה שהסיפור של העונה הזו של הלייקרס לא יכול להיות דרמטי יותר. אחרי עוד הדחה כואבת בפלייאוף, אחרי קיץ הוליוודי נוצץ ומטורף, עם סוללת ה-הול-אוף-פיימרים שהתקבצה שם, עם פתיחת העונה החלשה, הפיטורים של מייק בראון, הדרמה המשפחתית בין פיל ג'קסון לג'ים באס, כשג'יני באמצע, מייק ד'אנטוני, הפציעות, ההפסדים, 30 אלף נקודות, המרדף אחרי מקום בפלייאוף, השינוי שעשה באמצע העונה (ירד מ-22 ל-18 זריקות, עלה מ-4.7 ל-7.6 אס'), המוות של ג'רי באס, והתצוגות האישיות שלו שלקחו את הקבוצה על הכתפיים, וכל זה כשהוא סוחב עוד ועוד פציעות. אי אפשר היה להכניס עוד עלילה לסיפור הזה, בלי שהוא יתפקע.אבל הבוקר, עושה רושם, הוא התפקע. קרע בגיד האכילס לקובי בראיינט, שני משחקים לסיום העונה? איזה מין קו עלילה הזוי ומטורף זה? בשביל מה זה טוב עכשיו? האם הסיפור לא היה דרמטי מספיק בלי זה? האם קובי והלייקרס לא עבדו מספיק קשה כדי שלפחות המזל או הקארמה יהיו בצד שלהם?

ובכל זאת, קשה לומר שהפציעה הזו מפתיעה מישהו. בין אם בבדיקת ה-MRI יתברר שזה לא חמור כמו שזה נראה עכשיו, ובין אם יתגלה שם קרע שלם שידרוש תקופת החלמה ארוכה, שתעמיד תחת סימן שאלה את המשך הקריירה של קובי - אי אפשר לומר שזה בא משומקום. כי קובי לקח את זה לקצה. וכי לא היה שם מי שירסן אותו.

"קובי הוא מלכודת דבש", כתב הבוקר עמית וחבר בפייסבוק, "בגלל שהוא כאילו מבטל את הצורה בשיטה בהתקפה אז הביאו את מייק בראון, שבעצמו לא מאמין בלאמן התקפה. וכשזה לא עבד הביאו מאמן שלא יודע מה זו רוטציה, לקבוצה שמנסה לרוץ עם כוכבים זקנים ופצועים". "היו צריכים לעשות הכל כדי להביא את ג'קסון, וגם ג'רי סלואן זה רעיון מעולה. הבעיה הכי גדולה היא שקובי רצה את ד'אנטוני כי הוא רצה בובה שהוא יוכל להחזיק בכיס", המשיך חבר אחר, אוהד לייקרס המתגורר בלוס אנג'לס. והם יחד מתארים את התמונה בצורה מאוד נכונה – אם לא ישתלטו עליו, קובי ישחק 48 דקות כל משחק. עד שייפצע. וזה בדיוק מה שקרה.כולל המשחק מהיום, קובי בראיינט שיחק בשבועיים האחרונים 319 דקות – ממוצע מטורף של 45.5 דקות למשחק. בגילו, אחרי כל מה שעבר העונה, ובמצבו הפיסי (ובואו לא נשכח שמדובר בשחקן שלא מסוגל להוריד את הרגל מהגז כשהוא על הפרקט), זה לא פחות מפשע לתת לו לשחק כל כך הרבה.

ובימים האחרונים זה רק הלך והחמיר. במשחק מול ניו אורלינס לפני ארבעה ימים הוא חזר לפרקט עם 5:06 דקות לסוף הרבע השני, ולא ירד לספסל עד לסיום המשחק. לייקרס נתנה מחצית שנייה של 46:59, והפכה פיגור לניצחון. למחרת, כשהקבוצה טסה מלוס אנג'לס לפורטלנד, הוא שיחק - לראשונה מזה שנים - את כל 48 הדקות. והיום, במשחק קשה, פיסי ומהיר מול גולדן סטייט, הוא ירד לספסל לראשונה רק 3 דקות לסוף המשחק. רק אחרי שנפצע. 29 הדקות האחרונות מול ההורנטס, 48 מול פורטלנד ועוד 45 היום - אלו 122 דקות שקובי בראיינט שיחק - ברציפות! אם מישהו ינסה, הוא בטח ימצא עורך דין שיהיה מוכן ללכת לבית משפט עם זה נגד ד'אנטוני, על בסיס של רשלנות פושעת.

כמו כלב שיגמור את כל שק האוכל שלו, עד שתתפוצץ קיבתו וימות. כמו ילד שישתה שוקו או יאכל ממתקים עד שההורים יצטרכו לקחת אותו לשטיפת קיבה. כך גם קובי לא יכול להיות אדון לעצמו כשזה מגיע לעומס הפיסי שהוא לוקח על כתפיו. עד כמה הוא לא משלים עם גילו אפשר לדעת לא רק כי בקיץ האחרון אמר "אני בשיאי", אלא כי רק אתמול, בראיון לרשת תקשורת מקומית, גילה שהוא חושב ש"הגוף שלי מסוגל להחזיק עוד 5 שנים".

עד כדי כך קובי מורעל על המשחק, רוצה להיות שם ולתת את כולו כל הזמן. עד כדי כך הוא חייב מישהו שירסן אותו, אחרת יפגע בעצמו. ד'אנטוני, מאמן שג'יילן רוז אומר עליו שהוא גומר לאנשים קריירות מרוב שהם מתייבשים אצלו על הספסל, הוא האחרון שירחיב את הרוטציה בשביל לשמור על הכוכב שלו. זה מה שקובי רצה, זה מה שהקהל רצה. ד'אנטוני נתן להם את מבוקשם, והיום - אם הפציעה באמת כל כך חמורה - הם כולם שילמו את המחיר.

מה שבטוח, זו חתיכת הזדמנות בשבילו לכתוב עוד פרק גדול באגדה, פרק שהוא כבר שוקד על תיכנונו. כי אם מישהו שחושב שככה ייסגר הספר הזה, הוא כנראה לא שם לב למה שהוא קרא ב-17 השנים האחרונות.
13/04/2013  |  ניצן פלד  |   חדשות
"אירן ביצעה ניסויים בשלושה טילי קרקע-קרקע חדשים". כך דיווחה (שבת, 13.4.13) סוכנות הידיעות האירנית "פארס". לפי הדיווח, חיילים מכוחות הקרקע שיגרו את הטילים במהלך תרגיל.
13/04/2013  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il