|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

"לא אובססיבי לגבי עליה לצ'מפיונס"

ג'ורדי מסכם עונה בראיון: "איך אחגוג אם אני עובד?"
27/04/2013  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: שירלי בר דיין  |  ספורט5  |  sport5.co.il
קרויף. נשאר על הקרקע. צפו בראיון

בשקט, הרחק מהמצלמות והמיקרופונים, ג'ורדי קרויף החזיר לתלם את המועדון המעוטר ביותר בכדורגל הישראלי. המנג'ר המקצועי קיבל את המפתחות מהבעלים מיץ' גולדהאר, הציב את אוסקר גארסיה על הקווים והחל לבנות קבוצה מנצחת. זה נגמר כידוע עם אליפות ראשונה למועדון אחרי 10 שנים, ועם תחושה שמכבי תל אביב זה כוח שעלה בחזרה ויישאר כאן הרבה מאוד זמן.

ועכשיו, כשהמשימה הושלמה והתואר מובטח, ג'ורדי יכול להתרווח בכיסא ולענות לכל שאלה. בדיוק את זה הוא עשה באולפן "קבלת שבת", שם סיפר באריכות על העונה שהיתה, היחסים עם גולדהאר ואוסקר, חלוקת הסמכויות בקבוצה, השאיפות להגיע לשלב הבתים וגם על אבא יוהאן קרויף שעקב באדיקות אחרי כל תוצאה של מכבי בליגת העל.

"זו הייתה חגיגה אחרי שנה של הרבה עבודה והרבה ספקות מצד אנשים רבים כלפינו בהתחלה", פתח ג'ורדי את דבריו. "אבל הארגון והיציבות הן מילות המפתח להצלחה שלנו. זו הייתה שנה ארוכה, עם הרבה דיבורים ואחנו פשוט ניסינו להישאר שקטים ולעבוד. כשמגיע הרגע שבו אתה זוכה, אחרי 10 שנים, יש לך סיבה טובה לחגוג. למה אני לא חגגתי? איך אעשה זאת אם אני עובד?".

"לא רוצה לדעת מה כותבים עליי"
לאחר מכן, נדרש ג'ורדי להבדלים בעבודה שלו לעומת כל אלו שנכשלו בקרית שלום לאורך השנים. "אתה יכול לשאול את האנשים בעבר למה הם לא זכו", עקץ ההולנדי. "התקציב שלנו ירד בצורה משמעותית ולמען האמת היינו רק במקום השלישי מבחינת רכש בליגה. לא היה לחץ מהבעלים שחייבים לקחת אליפות, הוא אף פעם לא הצהיר על זה, אבל ברור שהוא הראשון לשמוח שההשקעה השתלמה. יש לנו צוות גדול וזה טוב לכדורגל הישראלי. השחקנים פה אוהבים לרוץ 99 מטר ולא 100, וגם אני הייתי כזה כשחקן, אבל אנחנו מוודאים שהם ירוצו 101".

המנג'ר המקצועי התייחס גם, איך לא, לאותה טענה הנוגעת ב"מנטליות הישראלית", זו שגורסת שרק מאמנים ישראלים יכולים להצליח כאן. "אני באמת לא מבין מאיפה הדעה של האנשים, או אפילו 5 אחוז מהדעה, שזרים לא יכולים להצליח כאן. זה אחד הדברים הכי טפשיים ששמעתי ב-10 החודשים שלי פה", ירה ג'ורדי. "השאלה היא האם אתם פתוחים להבין שהכדורגל משוחק ומאורגן בצורה אחרת? שגם במדינות אחרות גם מבינים בכדורגל? המשחק כאן שונה, המנטאליות שונה, הלחץ שונה, המצב הפוליטי שונה. יש הרבה דברים שצריך לדעת לפני שאתה מגיע לישראל, אבל אם אתה אוכל רק בננה אתה לא יודע מה הטעם של תפוח".

המטאפורה האחרונה היא בעצם חזות הכל על פי תורתו של ג'ורדי, שכן לנו - הישראלים - יש עוד הרבה מה ללמוד לפני שאנחנו יוצאים ואומרים לעולם מה לעשות. גם ליחס שלו לתקשורת יש הסבר: "עשיתי דבר אחד מהיום הראשון - להתנתק ולסגור את עצמי למדיה כי לא רציתי לדעת מה כותבים עלי. רציתי שייתנו לי לעשות את העבודה ואם אעשה דברים רעים, אכשל בדרכי שלי". גם על ההימנעות של אוסקר מלדבר על האליפות במשך העונה הוא התייחס: "אני חושב שזה נהדר. אני אוהב אנשים שלא אומרים מה שאנשים רוצים לשמוע. כשכל התקשורת מתעקשת לקבל ציטוטים, הוא לא נתן אותם, ולכן אני אוהב את אותו".

אוסקר ואני
בכלל, מערכת היחסים בין שני האנשים המשפיעים בצוות המקצועי של מכבי נראית אופטימלית וכזו שבה קבוצות אחרות יכולות רק להתגאות. "אני מכבד את העבודה של אוסקר. זו הסיבה שהבאנו אותו, יש לו אופי", פירגן ג'ורדי, והתייחס בביטול לשמועות על קצרים בתקשורת: "זה סיפור שמצחיק אותי. אני מכיר אותו מאז גיל 14, היינו הרבה שנים בחדר ההלבשה ביחד ואני מכיר גם את כל המשפחה שלו. אתם חושבים שלא ידעתי שהוא נסע לברוז'? אמרתי עוד כשהחתמנו אותו שיום אחד נוכל לומר שהיה לנו מזל שהוא היה אצלנו. כשהוא יגדל להיות מאמן גדול בליגות בכירות, נוכל להגיד שהוא היה אצלנו במכבי".

ג'ורדי המשיך לדבר על הקולגה מספרד: "אני בעצם מודה לו שהוא רצה להישאר עד הסוף, על כך שהוא דחה הצעה ממועדון גדול יותר מכל מועדון בישראל. אני גאה בו שהוא החליט לסיים את העבודה שהתחיל. במהלך העונה, היה רגע שבו הבנו שאנחנו הולכים להתמודד על האליפות, אבל גם הבנו שבינואר נהיה חייבים להחתים שחקנים למרות שאנשים הרימו גבה. עשינו את מה שהיריבות שלנו היו צריכות לעשות".

אז האם הרכש בינואר, ערן זהבי וראדה פריצה הביאו את האליפות? "הם עזרו ב-50 אחוז כי הם שיחקו חצי עונה", ניתח, "אבל הם כבשו ובישלו וזה מה שחיפשנו. מצד שני, אם הם לא היו עושים את השינוי שהיינו צריכים, אולי לא היינו זוכים באליפות. ניצחנו בפתיחת העונה, אז לא היה לי ספק מההתחלה. בעתיד יכול לקרות מצב שלא ננצח בפתיחה, ואז זה באמת יהיה המבחן אם אנחנו מספיק חזקים כדי להתמודד. אני חושב שכן".

אירופה באופק
אחרי הבטחת האליפות, בפניה של מכבי עומדת משימה חשובה לא פחות: עליה לשלב הבתים של ליגת האלופות. ולמרות התקציב הגדול, אם מישהו מצפה לראות שמות ענקיים נוחתים בקרית שלום, כנראה שצפויה לו אכזבה. "נחזק את הקבוצה רק בעמדות שאנחנו חושבים שצריך לשפר, אבל הפוקוס שלנו לא יהיה על 'חייבים לעלות לשלב הבתים', כי אין לנו מקום מובטח שם", הודיע. "סביר שנקבל בפלייאוף יריבה חזקה מאוד כי אנחנו לא מדורגים. אני לא חושב שזה רעיון טוב לשים את כל התקציב על המוקדמות כי אם נקבל יריבה הרבה יותר חזקה אז נתאכזב עוד לפני שנפתח את העונה. אנחנו רוצים להתשפר, אבל בעיקר בליגה הישראלית. לא צריך להיות אובססיביים".

ומה לגבי השחקנים לגביהם יש סימן שאלה? "את אניימה אנחנו מאוד רוצים כי הוא דמות חיובית, אבל זה מסובך", הסביר ההולנדי, "וכולם יודעים שגם לברק יצחקי יש חוזה. נדבר איתו בעתיד הקרוב, כי עכשיו כשזכינו באליפות אפשר לחשוב הלאה. יש לו איכויות לשחק במכבי". אלירן עטר? "הוא הבקיע כמעט 30 אחוז מהשערים שלנו והוא צריך להודות קודם כל לעצמו, כי הוא זה שכבש ולא אני", ניתח ג'ורדי את השינוי אצל הכוכב הגדול. "מה שאנחנו עושים זה לנסות להנחות אותו ולהסביר לו איך להיות חיובי עם שאר השחקנים, שהכדורגל הוא משחק קבוצתו, ואני חושב שהוא עשה את זה נפלא. טבעי שהרבה מועדונים יהיו מעוניינים בו".

"אבא גאה בי"
כמובן שהאיש המרכזי במכבי - עם כל הכבוד לכל השאר - הוא מיץ' גולדהאר. הקנדי, ששפך לא מעט כסף ונחל אכזבות בשלוש השנים האחרונות סוף סוף קצר את הפירות. גם לג'ורדי יש רק מילים טובות לומר על האיש שחותם לו על הצ'ק. "את כל ההחלטות החשובות בצד הכלכלי הוא לוקח, אבל הוא נותן לנו הרבה חופש לעבוד", סיפר. "בעונה הבאה אני לא יודע מה יהיה התקציב אבל זו לא הבעיה שלי. מיץ' הוא אדם שלא אומר כן על הכל, אבל הוא גם לא אומר מיד לא. הוא רוצה שתשכנע אותו למה צריך לעשות משהו, ואז הוא מקבל החלטה".

"הוא לא זורק סתם כסף על השולחן כי הוא לא כזה", המשיך ג'ורדי. "כל עוד הכל נעשה בצורה אחראית, אני בטוח שהוא רוצה לעשות את מכבי טובה יותר. אף פעם לא נאמר לנו 'השנה תקבלו הרבה יותר'. כשנראה שאנחנו צריכים חיזוק במקומות מסוימים, נבחן את האפשרויות ואת העלויות, ואז נגיד לו את מי אנחנו מעדיפים ומה המחיר. הוא צריך להחליט אם כן או לא".

לסיום, התייחס קרויף, איך לא, לדמות הכי מרכזית בחיים שלו. אבא יוהאן, אחד משחקני הכדורגל הגדולים אי פעם. "הוא מאוד גאה בי וכמובן שהוא עקב אחרי כל התוצאות", אמר ג'ורדי. "הוא שמח בשבילי, הוא עוקב אחרי כל התוצאות, ויודע מיד על כל שער שמובקע. אני לא חושב שהוא ראה את המשחקים בטלויזיה, רק עקב באינטרנט. קשה לי להאמין שהוא יבוא למשחקים העונה, אולי מתישהו בעתיד".

תאריך:  27/04/2013   |   עודכן:  27/04/2013
שירלי בר דיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המורדים השתמשו בנשק כימי באזור חלב. טיול הנושא חומר כימי נורה מאזור הגבול עם טורקיה המוחזק על-ידי המורדים. הנשק הזה הגיע מטורקיה. כך מאשים שר ההסברה הסורי, עומראן א-זועבי, בהודעתו לתקשורת הבינלאומית.
27/04/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות

אליפות עדיין אין, אבל היא הולכת ומתקרבת. מכבי חיפה הביסה היום (שבת) 0:3 את בני יהודה ושמרה על פער 4 הנקודות בפסגה, כשנותרו שני מחזורים לסיום. מכבי ת"א, השניה בטבלה, ניצחה 1:4 את נועלת הטבלה הפועל ירושלים ושמרה על סיכוי לעשות מהפך דרמטי בסיום העונה. בשבוע הבא מכבי חיפה תארח את אשדוד ומכבי ת"א תתארח בנתניה, ובמחזור הסיום שתי המוליכות ייפגשו לקרב שיהיה חסר חשיבות, או מכריע על תואר האליפות.


טרגדיה באוסטרליה, וסיפור מעט הזוי חייבים לומר. שחקן הוקי שדה מת אתמול (שישי) בעקבות הכשת נחש, אותו הזיז מהמגרש כיוון שהתקרב יותר מדי לחבורת ילדים שעמדה במקום. קארל בארי, הקפטן של קבוצת קומרס-פינטס ניסה לפנות את האיזור בתום לב, ושילם בחייו.

על פי המסקנה הראשונית מהאירוע המצער, בארי הבחין בבעל החיים והיה משוכנע כי מדובר בנחש צעיר מסוג פתן, שאינו מסוכן מאוד לבני אדם, אולם הטעות שלו התבררה כגורלית. בפועל היה זה נחש מסוג "ווסטרן בראון", מהמסוכנים ביותר שניתן למצוא באוסטרליה.


אם יש דבר אחד שדייגו סימאונה רוצה יותר מכל דבר אחר זה לנצח את ריאל מדריד. הערב (שבת) זה יהיה הדרבי השלישי שלו כמאמן אתלטיקו, כאשר את שני הראשונים הוא הפסיד. וכן, גם את חמשת משחקי הדרבי בהם שיחק במדי אתלטיקו בשנות ה-90.


27/04/2013  |  נדב יעקבי  |   חדשות
בקיץ שעבר מרכוס לאטימור פתח מצוין את עונת 2012 של פוטבול המכללות, כראוי לפרוספקט מעולה וכצפוי מאחד הראנינג בקס הטובים בארצות הברית. ובתום האימון הפתוח לקראת הדראפט (Pro Day) שערך לפני פחות מחודש לעיני ג'נרל מנג'רים ואנשי NFL, הנוכחים מחאו לו כפיים. "זה לא משהו שעושים באימונים האלה", אמר אחד הנוכחים. אז איך זה שעברו שלושת הסיבוב הראשונים של דראפט ה-NFL בלי שאף אחד צפה בשמו של לאטימור נקרא לבמה, ובלי שאף אחד הופתע כשכל הקבוצות ויתרו על בחירה בו?

בשביל זה צריך לחזור ל-27 באוקטובר 2012, לפני כחצי שנה, כשלאטימור ודרום קרוליינה אירחו את טנסי. כהרגלו, הרץ האחורי המעולה הגיע מוכן לעבודה. המשחק שקדם להתמודדות הזו, תבוסה 44:11 בפלורידה, היה הראשון שלו בעונה אותו סיים בלי טאצ'דאון, והוא ידע שהוא צריך לכפר על התצוגה ההיא.


27/04/2013  |  תומר אטלס, סנט לואיס  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il