בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
חוגגים את הפריצה [צילום: אלבטרוס]
|
|
|
|
נפרצה הראשונה משתי מנהרות הרכבת לכרמיאל
|
המנהרות שאורכן 4.6 ק"מ, הן חלק מתוואי נסיעה באורך 23 ק"מ ● ביום רביעי הבא, צפויה הפריצה במנהרה השנייה ● 2.8 מיליארד שקל מושקעים בהקמת קו הרכבת החשמלית הראשונה בארץ
|
רגע היסטורי צוין בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל, הנסלל על-ידי חברת נתיבי ישראל. בפיצוץ מבוקר שבוצע (יום א', 13.4.14) במנהרות הכרם, בעומק של כ-200 מטרים מתחת ליישוב גילון, נפרצה המנהרה הראשונה בפרויקט. הפועלים בשני ראשי הכרייה של שותפות החברות דניה סיבוס וחברת התשתיות הסינית CCECC, נפגשו במנהרות לאחר פיזור העשן, התחבקו והניפו את דגלי ישראל וסין. קו הרכבת החדש באורך 23 ק"מ הנסלל בין הקריות לכרמיאל הוא קו הרכבת החשמלית הראשונה הנבנה בארץ, במקביל לקו נוסף המוקם בקו הרכבת המהירה לירושלים. לפני כחודש נבחרו החברות הבינלאומית להנחת המסילות, ציוד התקשורת והאיתות. לפני כשבועיים הגיעו לישראל קרונות ראשונים המותאמים להפעלה חשמלית ובשבוע הבא אמורה להסתיים כריית המנהרה השנייה. בנתיבי ישראל מעריכים כי בעוד שלוש שנים ניתן יהיה לנסוע ברכבת בשעה וחמישים דקות מכרמיאל לתל אביב. מנהל הפרויקט, המהנדס איתמר גליל, סיפר כי הפרויקט מבוצע בהתאם ללוחות הזמנים ולמסגרת התקציב, שהיקפה כ-2.8 מיליארד שקל. בשלב הבא בפרויקט, תחל הקמת מערכת התשתית במנהרות. אורכה של כל מנהרה - 4,625 מטרים, והן מחוברות ביניהן ב-18 מנהרות קשר. שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל, אשר קיבלה בשנת 2010 את האחריות על סלילת הקו לכרמיאל, ציין כי החברה ממשיכה במקביל בתכנון הארכת הקו לקריית שמונה. "העבודות בפרויקט כוללות יצירת תוואי שיתאים למהירות נסיעה של 160 קמ"ש", אמר ברס, "לצורך כך אנו מזיזים כבישים, מקימים גשרים חדשים מעל נחל נעמן ומטים את נחל חילזון. בתום הפרויקט, נשיב לשטח אלפי פקעות של רקפות ומיני צמחים, הנשמרים בתקופת העבודות על-ידי רשות הטבע והגנים בשמורת אפק".
|
[צילום: אלבטרוס]
|
|
|
|
תאריך:
|
13/04/2014
|
|
|
עודכן:
|
20/04/2014
|
|
עידן יוסף
|
נפרצה הראשונה משתי מנהרות הרכבת לכרמיאל
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
דורון לאופר ,כרמי
|
13/04/14 18:43
|
|
בעלי התחנה המרכזית בירושלים וחברת אגד ינקטו שורה של אמצעים לצמצום זיהום האוויר בתחנה ולשמירה על בטיחות הציבור מפני זיהום זה. כך קבע (יום ד', 9.4.14) שופט בית משפט השלום בירושלים, אברהם טננבוים.
|
|
|
באשדוד החלו לפעול (יום ג', 9.4.14) חמישה קווי מוניות שירות המסיעות נוסעים אל תחנת הרכבת באשדוד וממנה. באופן תמוה, נכנסות מוניות השירות לחלל הקיים בשירות התחבורה הציבורית בעיר, המופעלת באוטובוסים.
|
|
|
הקו המקדים (או הקו המכין), פרויקט הפעלת אוטובוסים רבי-קיבולת לאורך תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן בזמן העבודות בציר ז'בוטינסקי, אמור היה להתחיל לפעול החודש אך מוסיף להתעכב, ולא בפעם הראשונה.
|
|
|
בתום דיון מיוחד שזימן יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) עקב מה שנראה כ"כסף גדול, מיליארדים, שירדו לטמיון, בהתנהלות של חברת נת"ע" (נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ), יצאה (יום ב', 7.4.14) ההנהלה החדשה של החברה בראשות היו"ר אלכס ויז'ניצר ובניהול המנכ"ל יהודה בר-און, שייכנס לתפקיד אחרי פסח, מחוזקת ואף קיבלה הודעת תמיכה מיו"ר הוועדה סלומינסקי, כי יתמוך בחברה "על-מנת להבטיח שפרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן יקרום עור וגידים לא יאוחר מ-2021".
|
|
|
גדל נטל הכבד של הרכבת הקלה על קופת המדינה. עלותו במקור של הקו האדום, מפתח תקוה לבת ים, דרך מרכז תל אביב, הייתה 10 מיליארד שקלים. כעת האומדן הלא-סופי להקמתו הוא 16 מיליארד שקלים. רק לפני שלושה חודשים, בדיון בוועדה לביקורת המדינה, ציין נציג משרד מבקר המדינה כי העלות עשויה להסתכם ב-14.7 מיליארד שקלים, אך כבר אז הדגיש שהמילה האחרונה בעניין טרם נאמרה.
|
|
|
|
|
|
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
|
|
|
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
|
|
|
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
|
|
|
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
|
|
|
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|