|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

התבטאות ראשונה למאיר חן

הבכיר שנוסע באוטובוס: "למדתי לא מעט"

ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בהופעה ראשונה: "בקרה באוטובוסים צריכה להתבצע בדברים המשמעותיים", "עליתי על אוטובוסים וביצעתי בקרה", "עובד לקדם את פרויקט שילובים"
27/04/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מאיר חן בהרצאה ראשונה כראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
מאיר חן ובני ביטון. קשובים לצרכי הנוסעים

ומה עם הרשויות המטרופוליניות
הפעלתה המלאה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לאחר איוש כל התקנים, צפויה רק בספטמבר 2015. עיקר הביורוקרטיה בעניין היא מול נציבות שירות המדינה. בספר תוכניות העבודה לשנת 2014 לא צוין מתי צפויה הרשות להתחיל בהקמת הרשויות המטרופוליניות שיוכלו לסייע בהסרת חסמים תחבורתיים רבים.

מאיר חן אומנם לא התייחס בהרצאתו לנושא זה, אולם דובר משרד התחבורה אמר ל-News1 כי ספר תוכניות העבודה מתייחס לתוכניות העבודה לשנת 2014. על-פי התוכנית, הפעלה מלאה של הרשות ואיוש כלל התקנים בה, צפוי להסתיים בסוף חודש ספטמבר 2015. הנושא לא יכול להופיע בתוכניות העבודה של המשרד לשנת 2014, כיוון שהליך ההקמה יתרחש באופן מדורג רק החל מסיום ההקמה של הרשות הארצית, הצפוי כאמור בסוף הרבעון השלישי של 2015.

לדבריו, בתוכנית העבודה שפרסם משרד רה"מ, קיים מדריך לקורא בו מוסברים מדדי הבחינה. במדריך זה מוסבר כי כל פעילות שצפויה להסתיים אחרי שנת 2014 מקבלת סימן פלוס וכל מה שמצוין בקו יבוצע במהלך שנת 2014, פעילויות אלה מפורטות אף בהתייחס לרבעונים השונים בהם צפוי ביצוען.

"מכיוון שסיום עבודת המטה להקמת הרשות הארצית צפויה להסתיים עד סוף שנת 2014 קיבל הערך את הסימון -. בסעיף הפעלה מלאה של הרשות, לעומת זאת, מכיוון שהפעילות צפויה להסתיים בשלהי שנת 2015 נרשם הערך – פלוס".

נקודת אור
ביטול מכרז הבקרה בידי מאיר חן והדגש אותו הוא שם על נושאי הטכנולוגיות נראית כסנונית ראשונה בשינוי התפישה החיובי שאותו מביא חן. לא מעט נושאים טכנולוגיים הקשורים למשרד התחבורה נשלטים היום בידי גופים שמקבלים סכומים גבוהים את נותנים תוצאה בינונית ואף פחות מכך. בשנים האחרונות נתן משרד התחבורה פטורים ממכרזים בסיטונות ובשטח התבררה החלטה זו ככישלון גורף שפגע בפעילות התחבורה הציבורית. פטור ממכרזים לשירותים שונים צריך להיעשות באופן נדיר, אולם בכל הקשור לתחום הטכנולוגיה מספר הפטורים ממכרז צריך לעמוד על אפס.
▪ עידן יוסף

לפני חמישה חודשים נכנס מאיר חן לתפקידו כראש הרשות הארצית לתחבורה הציבורית, גוף חדש במשרד התחבורה שבימים אלה נמשך הליך הגיבוש שלו. במהלך כינוס פעילי תחבורה ציבורית בתל אביב, במלאת שלוש שנים להקמת ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, הופיע (יום ו', 25.4.14) חן, ובהופעה פומבית ראשונה פרס מקצת משנתו באשר לאופן בו על התחבורה הציבורית להתנהל.

"הנוסע הוא במרכז תוכנית העבודה שקבעתי ל-2014", אמר חן. "קראתי דוחות והצבתי כיעד להיפגש עם ארגונים. האמירות מהשטח חשובות מאוד. צריכים למצוא פתרון לבעיות. ככל שנעשה את התחבורה הציבורית טובה יותר - אנשים יצביעו ברגליים, וזה חיוני מבחינת המענה לגודש בכבישים". לדבריו, אחת לתקופה יש בכוונתו לקיים שולחן עגול לליבון הבעיות.

עיקר חצי הביקורת שהופנו בשנים האחרונות כלפי צמרת מינהל יבשה - אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה מצד משתמשי התחבורה הציבורית הייתה הניתוק מהשטח ועל כך שהם מעדיפים לנסוע ברכב פרטי במקום לעשות שימוש בתחבורה הציבורית. חן, כך נראה, שובר את הנוהג ויוצא ברגליו לעמוד מקרוב על הדברים. פעם בשבוע, הוא מספר, הוא עולה על קווי אוטובוס ומסייר ברחבי הארץ. "בכל פעם אני משתמש בקו אחר - נסעתי באגד, במטרופולין, ברכבת הקלה כנוסע מן המניין ולמדתי לא-מעט דברים".

שילוב נאמני תחבורה ציבורית

חן אישר את הפרסום ב-News1 לפיו היה זה הוא שהורה לבטל את מכרז הבקרה בתחבורה הציבורית, שתנאי הסף שלו נתנו יתרון משמעותי לחברת יחזקאל ריבה ושות' על פני חברות אחרות. לדבריו, כיום מתבצעת בקרה בידי אנשי משרד התחבורה ואף הוא עצמו מבצע בקרה פעם בחודש ורושם דוחות. לדבריו, על הביקורת להתמקד בעניינים המשמעותיים, ובעיקר בטכנולוגיות. הוא פנה למשתתפי הכינוס ואמר להם: "אתם גם חלק מבעלי הבקרה. אולי נפעיל גם נאמני תחבורה ציבורית כמו שיש מתנדבי משא"ז".

חיבור לתחנות הרכבת

עניין נוסף אליו התייחס היה תוכנית "שילובים" לקישור בין 54 תחנות הרכבת בפאתי הערים ליתר חלקי העיר. אגב כך הוא הזכיר את תגבור לוח הזמנים של רכבת ישראל הצפוי בחודש יוני וציין כי רק ב-27 מן הערים קיימות מוניות שירות בתחנות הרכבת. הוא אינו רואה פסול בשילוב מוניות שירות לתגבור האוטובוסים לתחנות האוטובוס, דוגמת המודל שהחל לאחרונה באשדוד. בחזונו, רואה חן אמצעי כרטוס משותף שייתן פתרון אחד לצרכים המתהווים בעניין התשלום.

לדבריו, לא כל מה שמבקשים ניתן לפתור מיד והוא נאלץ להסיר חסמים ("לפעמים זה הולך מהר יותר, ולפעמים צריך לשכנע את האוצר").

הדובר התייחס גם לדילוג על הנהג אותו ביטל בקווים שלא היו מותאמים לכך, והורה להנהיג בקווים עמוסים דוגמת קווים 51 ו-52 בגוש-דן בהם קיים גודש נוסעים. הנוסעים על קוים אלה יכולים לעלות מהדלת האחורית באוטובוס, ובהמשך צפויה הרחבה של רפורמת הדילוג גם לקווים בירושלים ובחיפה.

בעניין הקו המכין, אוטובוסים רבי-קיבולת שינועו על תוואי הקו האדום בגוש-דן, סיפר חן כי נפגש עם ראש אגף התנועה במשטרה ודן עימו בדרכי ובאמצעי האכיפה, לרבות אכיפה אלקטרונית, שימנעו כניסת כלי רכב לתוואי הדרך שיהיה מיועד לאוטובוסים בלבד.

חופשי-חודשי לכל רשות

ראש הרשות הארצית אמר כי הקשר עם ארגוני הנוסעים מתקיים בד-בבד עם הקשר עם הרשויות המקומיות. לדבריו, מצא כי ב-16 או 17 רשויות אין חוזי חופשי-חודשי ובכוונתו לתקן את העיוות. "אי-אפשר שבעיר אחת כן יהיה ובאחרת לא", אמר.

בכך התייחס לדברי הדובר הקודם, ראש עיריית דימונה, בני ביטון, שסיפר כי התוודע לבעיית החופשי-חודשי דרך פתיחת אזורי הרישום בעיר, שהוגבלה בעקבות אי-השימוש בחופשי-חודשי, ומרגע שהוסדר העניין יכלו יותר סטודנטים ותלמידים ללמוד באזור וגם להגיע למוסדות הלימוד.

ביטון ציין לשבח את ישראל כ"ץ ואמר כי מדובר בשר קשוב ובאיש שהגיע מהשטח ("הבולדוזר של שרי הממשלה שעושה מהפכה"), אבל - הוסיף ביטון - צריך לנתב אותו לא רק לכבישים ולרכבות. לדבריו, ישנה יותר מדי ביורוקרטיה במשרדים הממשלתיים וברשויות המקומיות שצריך לפתור.

ראש עיריית דימונה קרא לתת מאה ימי חסד למאיר חן, שיבח את היותו איש שטח וקרא ליתר נבחרי הציבור - ראשי רשויות ושרים - לעלות לאוטובוסים ולהיות קשובים לציבור.

בין היתר, מנה ביטון כמה הישגים שהצליח להשיג עבור עירו, ובהם איגום באמצעות הקמה עתידית של מרכז תחבורתי בדימונה, הורדת תעריפי הנסיעה באמצעות דחיפה להוצאה לתחרות של קווי תחבורה ציבורית שהיו תחת המונופול של אגד בדרום. הוא סיפר כי היה לו בעניין זה ויכוח עם השר כ"ץ. ביטון גם סיפר על הצלחה אחרי מאבק לא קל על תזמון הרכבות, בגלל רכבת שיצאה מדימונה ובגלל איחור קבוע של שתי דקות נוסעיה החמיצו את הרכבת לתל אביב.

תאריך:  27/04/2014   |   עודכן:  27/04/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבכיר שנוסע באוטובוס: "למדתי לא מעט"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אגד
27/04/14 15:51
2
a987
27/04/14 17:47
 
ים תיכונית
27/04/14 21:09
3
בר דרור דוד
27/04/14 18:33
4
וינטר הניה
27/04/14 19:51
5
מושיק שיק
28/04/14 01:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בעבר, היה "עוצר" שלט המידע היחיד בתוך האוטובוס, והוא נדלק כאשר לחץ נוסע על הפעמון. מאז השתכללה הטכנולוגיה וכעת ניתן לצפות בצג המידע הדיגיטלי בקדמת האוטובוס גם בתחנה וביעדו הסופי של האוטובוס, במספר הטלפון של מוקד שירות הלקוחות, בשעה ולעיתים אף איחול לנסיעה נעימה או לחג שמח.
26/04/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
נהג אגד בקו 821 לכיוון עפולה הותקף (יום ד', 25.4.14) בידי תושב אום אל-פחם (20). על פי עדות אחת הנוסעות, עלה הצעיר עצבני לאוטובוס תוך כדי שהוא מעשן. הנהג ביקש ממנו לכבות את הסיגריה והנוסע כיבה אותה האי-נוחות מופגנת.
25/04/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
נוסעים קו הרכבת שמספרו 135 מתל אביב סבידור לירושלים, הופתעו לשמוע את הכרוז מודיע (יום ה', 24.4.14) שהרכבת שאמורה הייתה לצאת לדרכה מעט לפני השעה 7 בבוקר מבוטלת.
25/04/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
כ-160 אוטובוסים בממוצע עולים באש כל שנה. מינואר השנה ועד עתה עלו באש כ-50 אוטובוסים. הסיבות לפרוץ השריפות מגוונות, אך רבות מהן נובעות מתקלות מכניות. במהלך השנים, יצאה נציבות כבאות והצלה בפניות חוזרות ונשנות להנהלת אגד, שתתקין מערכות לגילוי וכיבוי אש באוטובוסים, אך לא זכתה למענה הולם בנושא.
24/04/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
כחלק מתפיסת שיפור השירות לנוסעיה, יוצאת רכבת ישראל, באמצעות חברת Moblin, בגרסה מעודכנת לאפליקציית רכבת ישראל הפופולרית. הגרסה החדשה כוללת מספר חידושים ובשורות לנוסעים ומותאמת גם לשימוש בסמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה ווינדוס-פון (מעל עשרה אחוזים מבעלי הסמרטפונים). פיתוח האפליקציה למכשירי ווינדוס-פון, הינו תוצר של שיתוף פעולה הדוק עם יורוקום ומיקרוסופט ובא בתגובה למשובים ופניות שהתקבלו מלקוחות הרכבת.
24/04/2014  |  שי מירון  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il