|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ההסכמים הקואליציוניים

העלאה חדה במס רכישה לדירות למשקיעים

כולנו ויהדות התורה חתמו על הסכמים קואליציוניים עם הליכוד הוראת שעה תקבע דחייה בישום החוק המגביל את מספר השרים נתניהו שוקל להשאיר בידיו את תיק התקשורת
29/04/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 34   |   תגובות
[צילום: דוברות הליכוד]
נתניהו וכחלון. לוחצים ידיים

לאחר 43 ימי משא-ומתן, נחתמו שני הסכמים קואליציוניים ראשונים בין הליכוד לכולנו וליהדות התורה. במעמד החתימה עם כולנו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר המיועד משה כחלון: "אני רוצה אותך חזרה".

מההסכם הקואליציוני עם כולנו עולה כי תחול העלאה דרמטית על מס רכישה לדירות למשקיעים. סעיף נוסף בהסכם עשוי לתת פתרון לחילוקי הדעות מול ש"ס בשאלת ביטול המע"מ על מוצרי היסוד. מדובר בו על כך שתוקם ועדה משותפת בהשתתפות משה כחלון ואריה דרעי בה יידון אלו מוצרים להכניס לסל מוצרי היסוד ולהטיל עליהם מע"מ 0%. כחלון יקבל זכות וטו בעניינים הנוגעים לשינויים במערכת המשפט ולעניין חוק הלאום.

נתניהו נחוש להגדיל את מספר השרים. הגדלת הממשלה תוסדר באמצעות חקיקת הוראת שעה שקובעת דחייה ביישום חוק ה-18 שרים של יאיר לפיד. המשמעות: בכנסת הנוכחית לא תהיה כל מגבלה על מספר השרים והסגנים.

הוא גם שוקל לשמור לעצמו את תיק התקשורת, ואולי למנות שם תחתיו סגן שר במשרה מלאה. כחלון מסכים לשינויים שמבקש ראש הממשלה להנהיג.

נתניה אמר במעמד חתימת הסכם עם כולנו: "הכוונה המשותפת שלי ושל משה כחלון, שר האוצר המיועד היא שכל מי שיישב סביב שולחן הממשלה ואני מקווה גם בכנסת היא לפעול ולהטיב עם אזרחי ישראל באמצעות הצמחה של הכלכלה הישראלית שתניב את הפירות לכלל האזרחים. אני נלהב לקראת העשייה המשותפת שלנו, דיברנו הרבה על הצעדים שיש לעשות יחד. לא הכל מופיע בהסכמים הקואליציוניים כי אין צורך בזה, הדבר החשוב שהושג היא ההבנה לשיתוף פעולה למען הכלל. אני מתכוון לעבוד בכל העוצמה שניתנה בידנו על-ידי אזרחי ישראל כדי להטיב באופן עמוק עם אזרחי מדינת ישראל. משה – אני שמח לקבל אותך בחום ובשמחה".

כחלון אמר בהצהרתו: "סיימנו מו"מ ארוך שהתמקד בכלי עבודה ובאמצעים שיסייעו לנו לקדם רפורמות. המשק הישראלי זקוק לרפורמות ואנחנו בסיעת כולנו יחד עם סיעת הליכוד, רה"מ והשרים נדע להוביל אותן. בממשלה הבאה נקדם רפורמות בדיור, בבנקאות ונפעל לצמצום פערים בחברה הישראלית. אנו בטוחים שנקבל שיתוף פעולה מלא מראש הממשלה, מחברי הכנסת מהקואליציה וגם מהאופוזיציה. לא מדובר ברפורמות סקטוריאלית אלא בכאלה שיעזרו לכל אזרחי מדינת ישראל".

המו"מ מול ש"ס עדיין במבוי סתום. הערב אמר חבר צוות המשא-ומתן אריאל אטיאס כי ש"ס מעוניינת בתיק הדתות, אך נושא זה לא יהיה אבן-נגף, וש"ס תדע להסתדר עם הבית היהודי כפי שהשתיים הסתדרו בעבר.

נפתלי בנט צפוי להתמנות לתפקיד שר החינוך והתפוצות. היום פורסם כי שר החקלאות המיועד אורי אריאל שוקל למנות את חבר הכנסת לשעבר זבולון כלפה כמנכ"ל המשרד. לפי ההסכם המתגבש, תעביר הממשלה להתנחלויות ביהודה ובשומרון כמיליארד ש"ח, כאשר הסכום יחולק לשלוש שנים ובכל שנה יוקצו בין 300 ל-500 מיליון ש"ח, זאת כהשקעה של הממשלה בהתיישבות.

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון מצביעה על סעיפים פוליטיים וסקטוריאליים, לדבריה, בהסכם הקואליציוני שנחתם עם יהדות התורה:

קואליציה

6. הליכוד לא יכנס לממשלה בכנסת ה-20 בלי יהדות התורה.

26. שינויים בחוקי יסוד יתקבלו רק בהסכמת כל סיעות הקואליציה.
ג'ובים

12. ח"כ מיהדות התורה יכהן כסגן שר הבריאות במעמד שר מתחת לראש הממשלה.

14. ח"כ מיהדות התורה יכהן כסגן שר החינוך.

17-15. חברי כנסת מיהדות התורה יכהנו כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת, וכיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ובמשך חצי קדנציה כסגן יו"ר הכנסת.

18. יצוג הכנסת בוועדה למינוי דיינים יגדל משני נציגים לשלושה, שניים של הקואליציה ואחד של האופוזיציה.

19. ליהדות התורה יהיה נציג בוועדה למינוי דיינים.

שוויון בנטל

33. הסמכות לקביעת יעדי הגיוס תועבר לשר הביטחון. צוות של משרד הביטחון יגבש הצעה לשינוי החוק ברוח זו תוך 5 חודשים. המשמעות: ניתן יהיה לשנות את היעדים כך שהסנקציות לא יופעלו. יפתחו מסלולי שירות לחרדים שיכללו הכשרה מינימלית ומתן פטור.

דת ומדינה - כללי

36-35. ישמר הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה להוציא מה שהוסכם בהסכם הזה. הקואליציה תתנגד לכל חקיקה בנושאי דת ומדינה שמשנה את הסטטוס קוו ואינה כלולה בהסכם זה.

41. חפירות ארכיאולוגיות ייעצרו אם יימצאו בהן עצמות אדם ויחודשו רק לאחר אישור ממשלתי.

רבנות

44. תבוטל הרפורמה במערך הגיור.

45. יוקם פורום לתיאום בנושא המשרד לשירותי דת שיכלול את נציגי המפלגות הדתיות וראש הממשלה.

49. אם בג"ץ יבטל המונופול של הרבנות הראשית על הכשרות, הממשלה תתקן את החוק כדי להשיבו.

חינוך חרדי

51. הממשלה תתקן בחקיקה כל פגיעה שתיווצר בתקצוב החינוך החרדי על-ידי החלטות בית משפט.

52. יועבר חוק מיוחד לעיגון מעמד החינוך החרדי.

53. יוחזרו לחינוך החרדי תקציבים שנשללו ממנו בימי הממשלה הקודמת.

60. תקצוב ההסעות לחינוך העצמאי יוחזר לרמתו בשנת 2012 מה שיסייע מאוד לפעילות בתי הספר להחזרה בתשובה.

63. הממשלה תקצה בכל שנה 120 מיליון שקלים, כספים קואליציוניים למטרות שתבחר יהדות התורה.

65. הממשלה תבטל את הסעיפים בחוק, הקובעים שכל מוסד שלא ילמד כמות מינימלית של חשבון ומתמטיקה יורד תקציבו ל-30% מתקציב מוסד ממלכתי, כלומר תבטל את אכיפת תוכנית הליבה.

68. ככל שתופעל תוכנית לקיצור החופש הגדול במוסדות הממלכתיים, היא תופעל גם במוסדות חרדיים.

75. יחודש תקציב התרבות החרדית במשרד החינוך, המיועד בעיקר לארגונים מפלגתיים ולארגוני החזרה בתשובה (כ-50 מיליון שקל). יחודש תקציב הפנימיות החרדיות במשרד הרווחה המהווה קופה ב' של הישיבות התיכוניות, שהן המוסדות החרדיים לבנים לגילאי תיכון (כ-50 מיליון שקל). יוגדל התקציב לטיפול בנוער חרדי מנותק.

תקציב הישיבות

55. חסימת כספים למוסד שנתפס בדיווחים פיקטיביים תבוצע רק באישור מנכ"ל משרד החינוך ולא תעלה על גובה החוב.
57. ההקצבות לתלמידי ישיבות ואברכים יוחזרו לשווין בשנת 2012 כלומר יוכפלו ויגיעו לכ-850 שקלים לחודש לאברך. התקציב יתקרב למיליארד שקלים, תוספת של כ-400 מיליון שקלים.

59. יועבר חוק עוקף בג"ץ שיחדש את קצבת הבטחת ההכנסה הבלתי חוקית לאברכים בהיקף של כ-140 מיליון שקל.

קצבאות ילדים

76. קצבאות הילדים יוחזרו לתעריפים של 2012. העלות מוערכת ב-2.5 מיליארד שקלים לשנה.

מיצוי כושר ההשתכרות

73. תבוטל ההנחה בתעריפי מעונות היום לזוגות שממצים את כושר ההשתכרות.

82. יבוטלו הקריטריונים בהטבות לדיור המעניקים הטבות לזוגות שמיצו את כושר ההשתכרות.

נושאים אחרים

50. יוקם צוות בין-משרדי לבחינת העלאת שכרם ודרכי הבחירה של רבני ערים ויישובים.

61. צוות שימנה ראש הממשלה יבחן תחומים בשירות הציבורי שבהם ניתן להכיר בהסמכה לרבנות מטעם הרבנות הראשית כמקבילה לתואר אקדמי.

83. הממשלה תעניק סיוע לגרעינים תורניים חרדיים בדומה לסיוע הניתן לגרעינים ציוניים-דתיים.

תאריך:  29/04/2015   |   עודכן:  30/04/2015
עידן יוסף
+ליברמן: הפלת החמאס - יעד אסטרטגי
09:36 30/04/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במסמך הדרישות המדיניות של מפלגת ישראל ביתנו, שהועבר לידי הליכוד, נאמר כי אחד מן היעדים האסטרטגיים של הממשלה צריך להיות הפלת שלטון חמאס בעזה  ▪  ליברמן דורש לבטל את משרד התפוצות, שכבר הובטח לבנט, ולהכפיף את סמכויותיו למשרד החוץ
(ליברמן. תאריך היעד - 11 במאי [צילום: פלאש 90])
+ממשלה בלי הדרת חרדים
08:31 30/04/15  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
צריך לשמוח על שיתופם של החרדים בממשלת ישראל ולא להדיר אותם כפי שנעשה בממשלה הקודמת. מדובר באחינו ואחיותינו, וגם הם נכללים תחת המטרייה הלאומית, והם ממש לא "אנטי-ציונים"
(גם להם יש מקום בממשלת ישראל [צילום: Yaakov Naumi/Flash90])
+לפיד: נתניהו מוכר את ערכי ישראל
23:51 29/04/15  |  
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס לביטול חוק השוויון בנטל על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד ליהדות התורה: "נתניהו מוכר את הערכים של מדינת ישראל בתמורה לקואליציה. ראש הממשלה, שטוען כי הוא עומד בראש מפלגה ציונית, מכר היום את ערכי השוויון והנשיאה המשותפת בנטל למפלגה לא ציונית. את החשבון מגיש נתניהו לציבור המשרת והעובד, לאותם חיילים וחיילי מילואים שרק בקיץ האחרון הגנו בחירוף נפש על תושבי הדרום. יש עתיד לא תוותר ותלחם על החוק ההיסטורי הזה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העלאה חדה במס רכישה לדירות למשקיעים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הג'ניוס היהודי
29/04/15 22:02
2
עקרון
30/04/15 08:00
3
קורןנאוה טבריה
30/04/15 08:00
4
עיניה
30/04/15 08:51
5
חכמי חלם
30/04/15 09:33
6
ישע
30/04/15 11:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
לישראל אין חוקה משום שהציבור הערבי אינו מוכן להכיר בישראל כמדינה יהודית, ואילו הציבור החרדי אומר שיש להסביר לו מהי "מדינה יהודית". כך אומר (יום ד', 29.4.15) נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בכנס שאירח בנושא "כבוד האדם כעיקרון חוקתי". במצב זה, ציין, התנגדות המיעוטים היא שמונעת השלמת חוקה המיועדת להגן עליהם.
29/04/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
כאשר החליט יאיר לפיד לקפוץ אל המים הפוליטיים ולהתמודד על כהונת ראש הממשלה, היו לו הרבה כוונות טובות להציל מקריסה את מעמד הביניים ולהפוך את ישראל למדינה שטוב לחיות בה. ציבור גדול ורב נתן בו אז את אמונו ומפלגתו זכתה ב-19 מנדטים. בדרך החתחתים להגשמת משאלת לבו, בסיועו המכשיל של בנימין נתניהו, איבדה מפלגתו של לפיד כמחצית מכוחה.
29/04/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
"מי שחושב שחוק יסוד כבוד האדם וחרותו עומד בסתירה ליהדותה של המדינה - לא רק שאינו מבין מהי מדינה דמוקרטית, אלא שגם אינו מבין מהי מדינה יהודית. זהו החוק המבטא בצורה הברורה ביותר את התפיסה שהביאה היהדות לעולם כולו".
29/04/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר האוצר המיועד משה כחלון מבקש להוזיל את הדירות על-ידי נקיטת אמצעים שונים ומשונים. מי שקורא את הצעותיו, ובקי בעסקי נדל"ן, אינו יכול שלא לגחך: זה מה שהוא מציע? לנקוט בצעדים שכבר מופעלים? למחזר הצעות ישנות ובלתי יעילות?! מדוע אינו עוסק בנושא המרכזי - אספקת כוח אדם לענף. הצעותיו כמות שהן לא יביאו לשום שינוי של ממש במצב. המחסור יימשך והמחירים יאמירו.
29/04/2015  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
אנחנו עומדים בפני פתיחת הכנסת ה-20 וכינון ממשלה חדשה בישראל. אני רוצה לאחל לממשלה החדשה, שהמצפן החברתי של פרשת השבוע "וֶאֱמוֹר" ינחה אותה בדיוניה וביישום החלטותיה.
29/04/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il