מנכ"ל
משרד התחבורה קרן טרנר דוחה את הודעת ראש הממשלה
בנימין נתניהו, מבלי לנקוב בשמו אלא בשמו של יו"ר הקואליציה
דוד ביטן. "אחת הטענות שנשמעו", אמרה טרנר, "זה שיכולנו לחבר את העבודות האלה לעבודות שמתוכננות לספטמבר. אך אם זה היה קורה, למבצע של שמונה ימים היינו צריכים להוסיף עוד עשרה ימים. אם היינו מחברים את זה כמו שטען ח"כ ביטן בחדשות היינו מאריכים את המבצע. אם אנחנו לא חייבים, אנחנו לא עובדים בשבת. זה לא קשור לפקידות, לא לשר התחבורה ולא למנכ"ל משרד התחבורה". טרנר התכוונה שהעבודות כולן הן מקשה אחת, ואי ביצוען בשבת יביא לשלושה שבועות השבתה במקום תשעה ימים.
טרנר: "יש צוות מקצועי ולוחות זמנים לעבודות בשבת. כל 20 העבודות בסופ"ש הזה קיבלו היתר. אחת העבודות, זו שבגללה אין לנו תנועת רכבות כרגע, דורשת 28 שעות, חייבים להשבית את הכל. רק שר העבודה הוא היחיד ששוקל את השיקול. אני כמנכ"ל משרד התחבורה צריכה לשקול האם לפגוע בציבור או לא? כבר עובדים ככה שנים מול שר העבודה. נפגע שירות חיוני לאזרח ולכן קיבלנו היתר לעבוד בשבת.
"היינו בישיבה עם ראשי הסיעות החרדיות, הסברנו מתי נעבוד, וביקש השר והנחה, שאיפה שלא חייבים לא יעבדו בשבת. גם אם השר היה רוצה, עם כל הבולדוזריות שלו, אין לו סמכות לאשר או לא לאשר עבודות בשבת ובטח שלא לכפות את זה. אני בעצמי התקשרתי לראש הסגל (יואב הורביץ) לראות האם יש הנחיה להפסיק את העבודות, כי לא בוטל שום היתר. במישור המקצועי, אני מופתעת שכל המדינה צריכה היום להיות בסחרור, על-אף שלא השתנה שום דבר בעבודה שלנו מזה שנים. זה כואב לראות את הטירוף הזה ואת הפגיעה בציבור. גם אנחנו נערכנו ותגברנו אוטובוסים למזער את הפגיעה. היקפי העבודות עולים, אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז ברשת רכבות.
"חוק שעות העבודה מדבר גם על כלכלת ישראל ושירות חיוני. מי שלא רוצה שנעבוד בשבת - צריך לשנות באופן אקטיבי את החוק, שמאפשר זאת. גם בשבת הזו חברות מקבילות לנו, שלא קשורות למשרד התחבורה, עבדו בשבת. כדי שהמדינה תתפקד מותר לעבוד בתנאים מסוימים בשבת".
לשאלה על
תחבורה ציבורית בשבת השיבה המנכ"ל: "זה עניין של מדיניות, ואנחנו לא אלו שמחליטים האם לשנות את הסטטוס-קוו".