חברות הבנייה ההנדסית רמט ואל-הר הנדסה ובניין תובעות 10 מיליון שקל מחברת הביטול הראל.
בתביעה, שהוגשה (8.11.17) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר
כי התובעות זכו במכרז של חברת החשמל להקמת מנהרת כבלים באורך של 200 מטרים מתחנת מיתוג איילון ועד גבעת חיריה, והראל ביטחה את הפרויקט.
העבודה והחפירה נעשות באמצעות מכונת TBM וכוללת חפירה, כרייה ודחיקת חוליות (סגמנטים) מבטון מזוין. העבודות לדחיקת הסגמנטים החלו ביולי 2015, אך לאחר דחיקת ארבע מהן נתגלו בהן סדקים משמעותיים והעבודות הופסקו. לדברי התובעות, הראל לא פעלה לבירור החבות והנזק על-אף שקיבלה הודעה על קרות מקרה הביטוח, לא שלחה שמאי או מהנדס מטעמה, ולא הורתה לתובעות באלו אמצעים עליה לנקוט על-מנת להקטין את הנזקים שנגרמו להן.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שלום סביון, נאמר כי רק בינואר השנה הודיעה הראל לתובעות על החלטתה לדחות את תביעתן, בנימוק שהסדקים נבעו מכשל שמקורו בתכנון לקוי של החוליות. הראל הודתה שהנזק מכוסה בכל הנוגע לחוליות הראשונות, ואולם טענה שהנזק שנגרם לחוליות הנוספות אינו מכוסה משום שלדעתה מדובר בנזק צפוי.
התובעות טוענות שמדובר בטענה מופרכת והיא בבחינת חוכמה שלאחר מעשה. לגישתן, מאחר שהראל לא עשתה דבר בזמן אמת - היא מנועה כיום מלהעלות טענות כאלו ולכן חייבת לפצותן על נזקיהן. טרם הוגש כתב הגנה.