שווי השוק של חברת אפל בבורסה בניו-יורק הגיע במהלך המסחר (יום ה', 2.8.18) לטריליון דולר - החברה הראשונה בהיסטוריה המגיעה לשווי זה, וכמובן החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם. הרף נשבר לאחר שמניית אפל עלתה לשער של 207.05 דולר, יומיים אחרי שפרסמה עוד דוח רבעוני מצוין: רווח של 11.5 מיליארד דולר, כמעט שליש יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד.
ההישג מדהים עוד יותר לנוכח העובדה, שבשנת 1997 עמדה אפל על סף פשיטת רגל, אשר
מיקרוסופט הקדימה אותה בהרבה בתחום שבו הייתה אמורה להוביל את עמק הסיליקון - מחשבים אישיים. סטיב ג'ובס הודה מאוחר יותר, שהחברה הייתה רחוקה שלושה חודשים בלבד מקריסה, לאחר שפיטרה שליש מעובדיה.
המסע של אפל מאותו פי תהום אל הפסגה הנוכחית, היה רצוף התחדשות מתמדת, סדרה של מוצרי להיט - בראשם כמובן האייפון - ויצירת שרשרת אספקה עולמית מתוחכמת שסייעה לה להפחית את הוצאותיה תוך ייצור כמויות ענק של מכשירים. לצד זאת, ספגה אפל ביקורת קשה על כך שהיא מנצלת פועלים המקבלים שכר רעב בסין ובמדינות אחרות, ובכך שהיא מוציאה מארה"ב משרות טובות ומשתלמות. אפל גם נאלצה להתמודד בשנת 2011 עם מותו של ג'ובס, הדמות הידועה ביותר במגזר ההיי-טק, בגיל 56. אבל מחליפו, טים קוק, הוכיח שהוא ראוי לנעליים הגדולות אליהן נכנס.
אפל הוקמה ב-1976 כיצרנית מחשבים, הפכה לאחד המותגים הידועים ביותר בעולם - אבל ב-1985 ג'ובס סולק והחברה החלה לשקוע. בסוף שנת 1996, בה הפסידה 867 מיליון דולר, היה שווי השוק שלה פחות מ-3 מיליארד דולר - או במילים אחרות: 0.3% מהשווי אליו הגיעה היום. החברה החליטה להמר: היא רכשה ב-400 מיליון דולר את חברת הטכנולוגיה נקטס שבבעלות ג'ובס, והוא חזר לנהל את אפל.
ג'ובס ביטל 70% מהמוצרים שייצרה אפל, השיק את מסע הפרסום
"Think Different" ושם את הדגש על פשטות - שהפכה להיות הסמל המסחרי של אפל: החל מאופן הייצור וכלה בעיצוב החנויות. בשנת 1998 השיקה החברה את המחשב השולחני iMac G3 שהפך ללהיט. אחריו הגיעו האייפד והאייפוד, ובשנת 2007 - האייפון, ממנו נמכרו עד היום 1.4 מיליארד יחידות. זו היה המהלך שתרם יותר מכל לנסיקתה המטאורית של החברה: כאשר הציג ג'ובס את המכשיר הראשון, שווי השוק שלה היה 73.4 מיליארד דולר.
אבן הדרך הנוכחית, מציין ניו-יורק טיימס, מהווה גם לחץ על אפל: להביא את הלהיט הבא. 11 שנים אחרי השקת האייפון, היא טרם הציגה משהו שבכלל יתקרב אליו. החברה פועלת בתחום המכוניות האוטונומיות ומשקפי המציאות, אך נתקלת בקשיים טכניים וחברתיים בפיתוחם. גם התלות הניכרת של אפל בשוק הסיני - הן בייצור והן בשיווק - עלולה לפגוע בה, אם תחריף מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין.