בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
עם כניסתו של הרב שלמה בניזרי למעשיהו, פנינו אל ח"כ לשעבר הר' יאיר לוי וביקשנו ממנו לספר על התחושות שבין הסורגים, על המחשבות הייחודיות לאגף התורני, המסר שיש לו אל הרב בניזרי, הביקורים של החברים משס, והאהבה שהעניק לו מרן מאור ישראל שליט"א עם כניסתו לשליחות הכאובה בין כותלי הכלא ● ראיון מרטיט עם דמעות והרבה כאב
|
"הנחמה הקטנה שלאגף התורני יש זכויות יתר משאר האגפים". הרב בניזרי בשערי הכלא [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
|
|
"ברגע שהדלת ננעלת אתה מבין שבעצם הגוף כלוא אבל הנפש חופשית. אני מאמין שהוא יעבור את זה כמה שיותר מהר וכמה שיותר קצר. כל מי שיש לו את מרן שליט"א ויש לו את התורה זה מספיק כדי לעבור את התקופה הזאת מבלי להישבר" | |
|
|
|
|
|
כאבנו את כאבו של הרב בניזרי ורצינו לדעת מעט מהתחושות המלוות בשעות קשות כאלה, לשם כך פנינו להר' יאיר לוי, ח"כ לשעבר משס, שריצה גם הוא עונש מאסר מאחורי סורג ובריח, כדי שיתאר לנו את הרגעים הראשונים בכלא, הרגעים שאותם הוא חווה כאשר הוא עצמו נכנס בשערי הכלא והפך מאיש ציבור המושך בחוטים ל"אסיר" הלובש מדים שכל סדר יומו מנוהל על-ידי סוהרים וחוקים קשוחים, וחירותו אינה בידו. תחילה הוא תיאר בפנינו את התיאור הבא: "אתה נכנס לתוך מרחב, מרחב יפה, דשא, פרחים, משחקים. לוקחים אותך למרפאה, שם מבצעים בך בדיקה גופנית. משם לוקחים אותך אל ה"מחלקה" או ה"תא" שבו אתה אמור לשהות בתקופת המאסר. וה"בום" הזה קשה מאוד. היית אדם שהיה משוחרר, חופשי, עשה מה שרצה, ישן, למד, דיבר עם מי שרצה, ופתאום אתה נכנס למצב שבו קובעים לך הכל. השינה היא קבוצתית, בין שישה לשמונה אנשים בחדר, כל אחד מתנהג איך שרוצה, אחד תלוי בשני. המיטות הן בקומות, האווירה לא לרוחך, האוויר לא כמו שאתה רוצה. אומנם יש מפלט שהוא בית הכנסת, אך אינך יכול להיכנס לשם מתי שתרצה, אלא לפי חוקי הסוהרים. האוכל שנותנים בכלא הוא לא ברמות שלהן היית רגיל בבית. וזו רק ההתחלה הקטנה... "גם שלילת החופש היא דבר חמור. האדם מרגיש שהוא כלוא, גם רוחו כלואה, מה יהיה? אתה רוצה לדבר עם המשפחה, הדרך היחידה היא בטלפון ציבורי, ששם כולם עומדים סביבך ושומעים את השיחה. ברור גם שהשיקול לכלוא אדם הוא לא שיקול תורני אלא ענישה כדרך הגויים, בלא תועלת לאיש, הענישה אינה מיטיבה לא עם הכולא ולא עם הנכלא. לקחו בן תורה ושללו את חירותו. אם צריך להעניש ואני לא חושב שצריך, אז למה לכלוא? לוקחים מתקן שעולה הרבה כסף ומוציאים את האדם מהמשפחה, מהחברים. לכאורה, גם אם הם סבורים שראויה פה ענישה, האם לא היה עדיף לנצל את הכישורים לטובת הציבור? השיטה לא מתאימה, וודאי שלא לרב בניזרי".
|
|
זכאי. סטיקר תמיכה בבניזרי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
מה הן התחושות שהרגשתם בביקור הראשון של בני המשפחה? "יש ביקור קצר כ"חצי שעה" פעם בשבוע שבו המשפחה רשאית לבוא ולבקר", עונה לנו איש שיחנו, ואולם כאן כבר קולו נסדק תוך שהוא ממשיך: "בפעם הראשונה עובר בך "זרם חשמלי" שאי-אפשר להגדירו, כשהמשפחה מגיעה ורואים אותם הלב נצרב, הילדים רואים אבא שהיה חופשי ללכת עם ילדיו לבית כנסת ולבית מדרש, זה רגע קשה (הוא ממשיך ומספר בדמעות), אבל מה לעשות, בחיים עוברים קשיים רבים וזה כנראה היה אחד מהקשים שבהם". איך מרגיעים את בני המשפחה בפגישות טעונות שכאלו? "בפגישה רק דברי תורה, כשאומרים דברי תורה זה מעודד אחד את השני. "איש את אחיו יעזורו". צריך לדעת שזהו רצון הבורא, והחיד"א כותב "כל מי שמקבל באהבה הופכים לו לבני חיי מזוני רויחי". היה לך גיבוי מהחברים, באו לבקר? "אצלי באו תדיר, גם אצל רבי שלמה חייבים לבוא ולבקר. החברים בשס יכולים לבוא ולבקר מתוקף תפקידם, ושאר החברים שיעשו תור ויבקרו, ניתן גם לשלוח מכתבים אל הכלא, הרב שלמה יקבל אותם ובטח יעודדו את רוחו. החברים והאוהדים חייבים להתקשר לבני המשפחה ולעודד אותם, ומי שיש ביכולתו לתרום ולעזור אפילו במוצרים זוהי מצווה גדולה כי המצב קשה, "שלמה זה שלמה אבל המשפחה נשארת לבד". מה היית אומר להרב שלמה בניזרי ברגעים הקשים? "שברכתו של מרן תלווה אותו, שישמע מה חכמים אומרים, שיהיה "בן תורה" כמו תמיד. שידע שיש את המחר והוא תמיד יותר יפה מאתמול. הוא מגיע עם מטען של עשייה והזכויות יעמדו לו, וחשוב שימשיך להיות מרביץ תורה. "ברגע שהדלת ננעלת אתה מבין שבעצם הגוף כלוא אבל הנפש חופשית. אני מאמין שהוא יעבור את זה כמה שיותר מהר וכמה שיותר קצר. כל מי שיש לו את מרן שליט"א ויש לו את התורה זה מספיק כדי לעבור את התקופה הזאת מבלי להישבר". קשה היה להמשיך את הראיון, הדמעות עמדו בגרוננו כמו כנראה בזה של איש שיחנו, תפילתנו כי הקב"ה אוצרן וגונזן בבית גנזיו, כמו שהוא נוהג עם כל דמעות הנוטפות עבור יהודי כשר.
|
|
הח"כ לשעבר. יאיר לוי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
איך הסוהרים התייחסו אליך בתקופת שהייתך בכלא? "הסוהר אינו הכתובת, הוא בעצם עושה את תפקידו. אם הוא יגלה עדיפות לאחד יתלוננו עליו. אין באפשרותו להיטיב ולתת לאסיר יותר או אחרת. זה נתון לשיקול דעתם של הבכירים. והיחס הוא הדדי כאשר אדם נותן לחברו הוא מקבל בחזרה. אומנם אין ספק שברגע שמגיעים אנשים מהשלטון לבקר מתייחסים אחרת, אצל עופר חוגי מבקרים מדי פעם וזה עושה הרגשה טובה. לרבי שלמה יש שם את ר' עופר חוגי וודאי שהוא ילווה אותו וייתן לו הרגשה טובה ותדרוך, מקווה שזה לזמן קצר אבל בכל זאת כל דקה היא נצח. מי שלא חווה לא מבין את הקושי של כל דקה שנמצאים שם". מהו סגנון האנשים השוהים באגף התורני וכיצד הוא מאופיין? "המקום הוא סגור וקטן, כדי לעבור מאגף אחד לאגף אחר אתה צריך אישור. מדובר בשלושה ביתנים של חדרים רבועים, שתי קומות למיטה, בצד יש את בית הכנסת שזהו המפלט הטוב ביותר לאדם רוחני. "יש לציין שהאגף התורני בנוי מרובד רחב של אנשים לא דתיים שעוברים מיון כדי לבדוק אם הם דתיים אורגינלים מהבית. יש תחלופה, ויש אנשים שאתה ואני לא היינו מתחברים אליהם. הרב בניזרי הוא דמות חדשה, ירצו לדבר איתו כל מיני אסירים, ולא כל אחד כשיר 'להחליף חוויות' עם אנשים מסוג זה. הקושי הוא גדול ולא ניתן להשערה, אני מאמין שהוא יצא במהירות והזמן יחלוף מהר. "אומנם הנחמה הקטנה היא שלאגף התורני יש זכויות יתר משאר האגפים. החופשות באגף התורני הן שבעים ושתיים שעות במקום ארבעים ושמונה בשאר האגפים. האוכל צריך להיות בכשרות מהדרין ולכן הוא אינו מבושל במטבח הכלא אלא מגיע מבחוץ". ניתן בעצם להיעזר במוצרים הנרכשים ב"קנטינה"? "משפחת האסיר יכולה לבצע הפקדה לטובתו דרך בנק הדואר, כמובן שהסכום מוגבל, (1,400 שקל) הכסף הזה מספיק לו לדברים בסיסיים שאותם הוא רוכש כמו סוכר, טונה, סרדינים וכדומה". האסיר גם יכול להשתתף בעבודות שבכלא וכך ליצור לעצמו הזדמנויות נוספות למימון הרכישות הללו". חייבים ליטול חלק בעבודות שבכלא? "אסיר שמגיע לאגף התורני יכול לבחור בין לשבת ללמוד לבין לעבוד. אסיר שרוצה יכול ללמוד כל היום, אני ישבתי ולמדתי כל היום. כשהייתי בפנים ישבתי עם נציג שב"ס ושכנעתי אותו להקים "כולל" בכלא, ואכן נפתח "כולל" אברכים שהיו מגיעים מירושלים וקריית-ספר כדי ללמוד בין כותלי הכלא, עד שהגיע הרב ישראל גליס ולמדנו יחד. וכך בטח יהיה עם הרב שלמה, הוא יתחבר לספרים ולכולל וישב ללמוד. "לפני שנכנסתי לכלא מרן נתן לי את ספריו וכתב לי "זה ילווה אותך", ובאמת כל הזמן למדתי וזה נתן לי הרגשה שאומנם גופי כלוא אבל נפשי לא כלואה, וכך כל "בן תורה" מוצא מפלט בלימוד התורה".
|
|
תאריך:
|
04/09/2009
|
|
|
עודכן:
|
04/09/2009
|
|
אביתר חלה, ג. מלכה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
פרנסיס
|
4/09/09 14:16
|
|
|
|
מד' ליונה עיוורת
|
5/09/09 21:47
|
|
2
|
|
העם הפשוט
|
4/09/09 15:16
|
|
3
|
|
שומר המדינה
|
4/09/09 15:43
|
|
4
|
|
א. פובליציסט
|
4/09/09 16:39
|
|
5
|
|
יוסיפון
|
7/09/09 05:55
|
|
פורום: פרשת בניזרי
|
כתוב הודעה
|
|
השבוע התבשרנו על מקרה נוסף מיני רבים, בהם היה מעורב ערבי ישראלי, בפעילות שכנגד מדינת ישראל. המקרה תפס כותרות כיוון שמדובר היה בריגול שבא סופו של דבר, להביא להתנקשות בחיי הרמטכ"ל, גבי אשכנזי. כמובן שארגוני השמאל ימהרו לטאטא את הפרשה מתחת לשטיח הגבנוני, עמוס הרפש תחתיו. הרי זה לא 'מסתדר' עם מה שהם מנסים לשווק לציבור היהודי.
|
|
|
המקובל האר"י הקדוש, הוא ר' יצחק לוריא זצ"ל, (ר"ת של האלוקי ר' יצחק)שחי בשנים: ה'רצ"ד (1534) - ה' באב ה'של"ב (1572) היה מחולל שיטה חדשה בגילוי סודות התורה (תורת ישראל נדרשת בארבע דרכים עיקריות המוכרת בר"ת פרד"ס = פשט, רמז, דרש, סוד) מה שאנו מכירים תורת הקבלה.
|
|
|
אין ספק כי יש בעיה לא פשוטה עם ההכרזה כי הבנייה בתל אביב הינה חוקית. יש בתל אביב, במתחם שטח השיפוט של העיר, מבנים מכל הסוגים ובכל הגדלים הבנויים בניגוד ברור לכל דין, מבלי שיוצא נגדם צווי הריסה - כולל מבנים שאי-חוקיותם הינה במישור הבטיחותי ו/או התברואתי.
|
|
|
החצבים הניצבים תמירים ויפים בכל רחבי הארץ מבשרים לכולנו שהנה כבר הסתיו. תיכף הנחליאלי ירוץ ברחוב והערב יתחיל מוקדם.
|
|
|
מה המשותף לגברות יעל דורון, דוקטור חגית כהנא ודוקטור אילנה ארד? שלושתן מטפלות זוגיות סלאש סקסולוגיות סלאש מטפלות מין ולשלושתן טורים קבועים בעיתון האלקטרוני הפופולרי ביותר ווינט. (גילוי נאות, אני מתה על העיתון הזה. קוראת בו כל יום).
|
|
|
|