האם רמז שר העבודה
חיים כץ על ניסיון מצד נתיבי איילון, חברה ממשלתית הצפויה להקים את גשר יהודית בתל אביב במהלך שש השבתות הקרובות, לתעתע בו במהלך הגשת הבקשות להיתרי עבודה בשבת?
לאחר שאתמול סירב כץ לחשוף לכמה עובדים התיר לעבוד בשבת, גילה (יום ה', 24.1.19) בראיון לאודי סגל בערוץ 13 כי חברת נתיבי ישראל שינתה פעמיים את הבקשה שלה באופן קיצוני. בפעם הראשונה ביקשה היתר לארבעה עובדים יהודיים בלבד מדי שבת, בפעם השנייה ל-21 עובדים ובפעם השלישית חזרה למספר המקורי - ארבעה, שאותו אישר השר.
למעשה, בניגוד להצהרותיו כי יפעל לצמצם את מספר העובדים בשבת, לא הפחית כץ אפילו עובד יהודי אחד ממצבת העובדים.
בחברת נתיבי איילון טוענים כי השר לא רמז דבר, ולכן הם רואים עצמם פטורים מלהשיב על שאלות News1 בנושא. לשאלתנו מה הסיבה לפערים הגדולים בין הבקשות השונות שהגישה החברה (מעל-פי חמישה), ולזיגזג בין הבקשות השונות - בחרו בנתיבי ישראל למלא פיהם מים ולא להשיב.
שר העבודה כץ אומר כי בשנתיים האחרונות הוא עובר בכל שבוע על הבקשות למתן היתרים בשבת, אך אישור הבקשה כמות שהיא, והעדר דרישה לבחון חלופות הנדסיות אחרות לבניית הגשר בימי חול כפי שנעשה בגשר המיתרים המורכב הרבה יותר, מעלה את השאלה האם לא מדובר ביותר מאשר חותמת גומי של השר.
בראש נתיבי איילון עומד
איתמר בן מאיר (מנכ"ל, אין יו"ר). רק לפני חצי שנה, הועמדה החברה במקומה על-ידי שר התחבורה הממונה עליה ישראל כ"ץ, שעצר את עבודות בניית הגשר והזכיר לה כי היא חברה ממשלתית ואינה יותר חברה עירונית של עיריית תל אביב.