חברת דואר ישראל משיקה שירות מידע חדש, שמטרתו לנתב עומסים בסניפי החברה בזמן אמיתי. השירות, שעלה באתר דואר ישראל ובקרוב גם ביישומון הדואר, מהווה מדד לזמינות ומציג הצגה מקוונת של העומס במאות סניפי החברה בשקיפות מלאה, כך שהלקוח יכול לבחור מתי להגיע לסניף הרצוי לו, או לאתר את הסניף הפנוי ביותר באזורו.
המדד, אשר פותח ע"י חטיבת מערכות מידע בדואר, בשיתוף חברת מטריקס וחברת קיונומי, כולל נתונים וניתוח המידע, בהתאם לתפוסת הלקוחות הנמצאת בכל רגע נתון בכל אחד ממאות סניפי הדואר והסוכנויות ברחבי הארץ, בהם יש מערכת תורים ממוחשבת.
עם זאת, קבלת חבילה תתאפשר רק בסניף אליו נשלחה, ללא יכולת להימנע מהתור.
לקוחות שיכנסו לאתר הדואר להזמין תור, או לחפש את הסניף אליו הם מבקשים להגיע, ימצאו לצד הסניף המבוקש סימון בצבע המציין את רמת העומס בסניף באותה עת. בנוסף, בהתאם למיקומם, יראו את הסניפים שבקרבתם, אם רכיב המיקום זמין במכשירם. הסימונים מודגשים בצבעים ומלווים בטקסט המתאר את מידת הפניות של הסניף. לדוגמה: סימון בצבע ירוק ולצידו הטקסט: "זמן המתנה קצר" - עד 15 דקות. צבע אדום מעיד על זמן המתנה ארוך במיוחד מעל 30 דקות, כמו למשל בימי קצבאות ומע"מ (ב-15 בכל חודש ובסוף החודש), וצבע כתום יעיד על זמן המתנה ממושך ביחידה בין 16 ל-30 דקות.
אם הלקוח לא נדרש לפעולה המחייבת את הגעתו לסניף מסוים, הוא יוכל לבחור את שעת ההגעה לסניף, או לחלופין להגיע לסניף אחר הקרוב לאזור מגוריו או עבודתו או לסניף הקרוב למקומו, בהם זמן ההמתנה קצר יותר. בנוסף יוכלו הלקוחות לראות באתר את מגוון השירותים שמספקת כל יחידה, לרבות שירותים פיננסיים וכן שעות פעילות, הודעות ספציפיות לאותה יחידה וכן מפה לאיתור מקום הסניף ולהגיע אליו בקלות ובפשטות. מומלץ להזמין תור מראש.
"למרות הגידול בהיקפי הפעילות ובכמות החבילות הצומחת משנה לשנה, זמני ההמתנה בדואר ישראל ירדו משמעותית בשנים האחרונות ועומדים על כ-11 דקות בממוצע. אנו שואפים להמשיך ולהוריד את זמני ההמתנה, וכבר כיום כ-40% מהחבילות נמסרות באמצעות כ-580 מרכזי מסירת חבילות שפתחנו בשיתוף עסקים קטנים ובינוניים וכן עם רשתות כמו שופרסל, סופרפארם וקניוני עזריאלי", ציינה בשמת שדה, סמנכ"ל השיווק והשירות בדואר ישראל.