חברת אלקטריאון וירלס, המפתחת טכנולוגיה של כביש חכם, דיווחה לבורסה (יום ב', 16.3.20) על סיום מוצלח של ניסוי טעינה אלחוטית דינמית של משאית חשמלית המחוברת לנגרר במשקל 40 טון.
מדובר בניסוי שהסתיים אתמול במשאית המצוידת במקלטים שייצרה חברת אלקטריאון וירלס. הניסוי נערך בתנאי חורף קיצוניים של שלג וגשם שהצטברו גם על הכביש ובטמפרטורה בסביבות אפס מעלות צלזיוס, על תשתית החברה שהוטמנה בכביש ציבורי בין שדה התעופה לעיר ויזבי שבגוטלנד, שוודיה. אותה תשתית כוללת סלילים שהוטמנו בנובמבר 2019 ואשר צלחו את החורף השוודי.
הניסוי ארך שבוע וחצי, כאשר המערכת פעלה לסירוגין במשך שישה ימים, ובמסגרתו הוצבה בצידי הכביש יחידת ניהול שחוברה לרשת החשמל, ולסלילי הכביש שהוטמנו בחודש נובמבר 2019. תחילה, נבדקה תקינות כל הסלילים מבחינת תקשורת, לאחר מכן, התבצעה העברת הספק סטטית של 45 קילו וואט אל המשאית וחמשת המקלטים, באמצעות הסלילים; ולבסוף, נערכו ניסויים דינמיים כאשר המשאית נסעה על מקטע כביש באורך של 50 מטרים ובמהירות של עד 30 קמ"ש. המערכת פעלה באופן עצמאי והניטור בוצע מרחוק על ידי
יחידת השליטה המחוברת לרשת הסלולר.
"תוצאות הניסוי משביעות רצון; המערכת פעלה תוך כדי נסיעת המשאית בהתאם לתכנון החברה, כאשר כל המקלטים פעלו והעבירו אנרגיה של 45 קילו וואט, ובנצילות שתבחן בעתיד", נמסר בהודעת החברה לבורסה.
עוד נמסר כי הניסוי הוא ניסוי ראשוני וכי החברה בוחנת את המערכת בהדרגה ותבצע בחודשים הקרובים בדיקות נוספות על גבי הכביש, שבמסגרתן מתכננת החברה להעלות את ההספק ומהירות הנסיעה כדי להגיע ליעדים שהציבה לעצמה, שהינם 100 קילו וואט ומהירות נסיעה של 65 קמ"ש.
"למיטב ידיעת החברה זוהי הפעם הראשונה שמשאית חשמלית כבדה נטענת בצורה אלחוטית על-ידי כביש חשמלי במהלך הנסיעה. כמו-כן, תוצאות הניסוי מהוות עמידה באבן דרך ראשונה ומשמעותית מול
משרד התחבורה השוודי בתחום הטעינה הדינאמית", לשון ההודעה.