|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

יום עבודה מהבית יחסוך למשק 850 מ"ש בשנה

על שולחן הכנסת הונחה הצעת חוק משותפת בנושא, כתיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה מנכ"ל משרד הפנים התלהב: "למעלה מ-850 מנהלים ביקשו שהמהלך יתרחש" נציגת הנש"ם ציננה: "מבחינת תרבות ארגונית, אנחנו עוד לא שם"
02/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
האם יהיה פיקוח אלקטרוני על העובד? [צילום: פלאש 90]

"איך מוציאים לפועל את רעיון העבודה מרחוק, שעל-פי הערכות יחסוך למשק 850 מיליון שקל בשנה? מספר חברות פרטיות החלו כבר לעבוד בצורה הזאת ונבקש מנציגי משרדי הממשלה השונים התייחסות לקידום היוזמה במגזר הציבורי והפרטי", הציעה יושב-ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', בדיון שיזם ח"כ רם שפע. "בדיון הקודם נחשפנו לתועלות הרבות שבעבודה מרחוק - פחות כלי רכב על הכביש, פחות זיהום אוויר, יותר זמן פנוי לעובדים, תפוקות גדולות יותר מצד העובדים, חיסכון כלכלי למעסיקים".

חיימוביץ' ושפע הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק משותפת בנושא, כתיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה.

ח"כ רם שפע אמר בדיון: "נסתכל על משבר הקורונה ונהפוך אותו להזדמנות. בהרבה משרדי ממשלה יש בשלות לעבודה מרחוק, וזה אחד הדברים הגדולים הבאים. צריך להיות זהירים - לשמור על העובדים, יש אתגרים בעניין המדידה. זו מהפכה בתפיסת העבודה. להיות עוד שעה, לפעמים עוד 3 שעות ביום בבית, יגביר את שמחת החיים וזה הכי חשוב".

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן: "אנו שמחים להצטרף ליוזמה של מיקי ורם. אנו רוצים, בהידברות, לרתום את הרשויות המקומיות. זו תהיה בשורה. יש פקידים במשרדים ויש עובדי שטח, ולכן ברור שצריך התאמות, לפי התפקיד. ההיענות אדירה. למעלה מ-850 מנהלים ביקשו שהמהלך יתרחש. ברור לנו שיש עובדים שיום עבודה מהבית, לא רק שאינו מצריך פיקוח עליהם, אלא שהוא יעיל יותר. זה יום מתוכנן, שהעובד מגדיר לעצמו משימות, ומגיע להישגים יותר גבוהים".

מיכל לזרוביץ מנציבות שירות המדינה הסבירה את הקשיים: "מבחינת תרבות ארגונית, אנחנו עוד לא שם, גם כשניתנים כלים כמו מסמכים ומדריכים". יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "החסם הוא ברמה של מנכ"לים או מנהלי מחלקות?" לזרוביץ: "זה משתנה. יש משרדים שהמנכ"ל פחות מרגיש בנוח להרשות לעבוד מרחוק. לפעמים זה סמנכ"ל משאבי אנוש. כשנחזור לנוהל שגרה, נפעיל תוכנית הטמעה והדרכה".

נוי סופר, אגף השכר באוצר: "הקמנו צוות עם נציבות שירות המדינה שהתחיל לבחון. אנחנו רוצים לאמץ את המודל של שירות המדינה גם לחברות ממשלתיות וגופי סמך, בהתאמות. חשוב לראות מה הפריון, ולכן צריך מדדים, צריך להחליט איך מדווחים. כמה דברים מטרידים כי במגזר הציבורי העבודה לא תמיד מדידה. אי-אפשר לדעת אם הפריון שופר. לא רוצים שזה יהפוך לזכויות עובד, אלא שיהיה כלי ניהולי".

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "אין סיבה שלא יעבדו יותר מהבית. זה חיסכון בכלי רכב, בצריכת חשמל. לא לחכות שיתחילו לבנות תוכנית. מייד! יש בתוך השלטון המקומי כאלה שיצטרכו לעבור אסדרה. אנו ערוכים. זה הכי נכון. הרבה יותר יעיל. ממה שבדקנו הגענו לתפוקה כמעט כפולה".

חיימוביץ' סיכמה: "משרד הפנים ונציבות שירות המדינה יכולים להוביל החלטת ממשלה לעודד עבודה מהבית, לפחות ליום בשבוע. הוועדה תיזום קשר עם המועצות האזורית בכוונה לברר כמה הן ערוכות ומעוניינות להחיל זאת גם אצלן. ח"כ רם שפע ואני נמשיך לקדם את הצעת החוק, לטובת המשק, הגנת הסביבה ואיכות חיי הפרט".
נייר עמדה של נשיאות המגזר העסקי בנושא עבודה מהבית / נייר עמדה
במסגרת נייר עמדה זה נסקור את סוגיית העבודה מהבית, לרבות ההשלכות האפשריות על המגזר העסקי, לאור שינוי שיטת העבודה בעניין זה
עבודה מרחוק - מוגש לוועדת הפנים והגנת הסביבה / מסמך
נראה שטווח העיסוקים המתאימים כיום לעבודה מהבית עדיין מצומצם. הוא מתאים לצרכים ארגוניים ממוקדים ולאוכלוסיות מסוימת, אבל חלק מהמקרים אינו מתאים לרוב הארגונים ועיסוקים
עבודה מהבית לפני הקורונה ובצילה נקודות עיקריות והמלצות להמשך - / סקירה
בישראל, פיילוט בקרב עובדי המיגזר הציבורי הראה כי שביעות הרצון הן של המנהלים והן של העובדים עלתה, בד בבד עם עליה בתפוקות והוחלט לפעול לקידום העבודה מהבית ולהרחיב את הפיילוט לעובדים בדרגות שכר נמוכות יותר, הורים לילדים צעירים, המועסקים בתפקידים הדורשים כתיבה והכנה מרובה (7 עמ')
תוצאות סקר עבודה מהבית בתקופת משבר הקורונה בשירות המדינה / סקר
תוצאותיו של סקר, שהופץ במהלך חודש אפריל 2020 בקרב כלל העובדים החיוניים בשירות המדינה ועליו ענו כ-2600 עובדים ומנהלים, מסייעות לשפוך אור בנוגע לעבודה מהבית בתקופת משבר הקורונה.
תמונת מצב הון אנושי בשירות המדינה - עבודת עובדי המדינה מהבית בתקופת הקורונה / דוח
דו"ח זה הינו פרי עבודה משותפת של אגף בכיר משרדי ממשלה ושל אגף בכיר אסטרטגיה ומדיניות בנציבות שירות המדינה ונועד לסקור באופן תמציתי אודות התנהגות עובדי המדינה במשרדי הממשלה ויחידות הסמך ביחס לעבודה מהבית בתקופת החירום.

תאריך:  02/07/2020   |   עודכן:  02/07/2020
עידן יוסף
+לראשונה בכנסת: שדולה לשיפור שירותי הדת
13:39 02/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר השדולה ח"כ מתן כהנא: השדולה תפעל לשיפור מערכות מתן שירותי הדת לאזרח, ולחיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל כגורם מוביל בתחומי ההלכה, ותשאף לייצר פתרונות שיזכו להסכמה רחבה של המפלגות השונות והארגונים האזרחיים הפועלים לשיפור שירותי הדת
(כהנא. פתרונות מתוך הסכמה רחבה [צילום: פלאש 90])
+ח"כ טלי פלוסקוב תעמוד בראש ועדת האתיקה
10:04 02/07/20  |  עידן יוסף
יושב ראש הכנסת יריב לוין הודיע על מינוי ועדת האתיקה של הכנסת. בראש הוועדה תעמוד חברת הכנסת טלי פלוסקוב (ליכוד), ויהיו חברים בה חברי הכנסת ינון אזולאי, תמר זנדברג ואוסאמה סעדי.
+ועדת הפנים: לא נאפשר פגיעה קשה בביקורי אסירים
00:00 02/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים תכניס שינויים בהצעת החוק הממשלתית למניעת מבקרים במקומות מעצר אם קיים חשש לסכנת הדבקה בקורונה  ▪  יו"ר הוועדה: "מדובר באיזון עדין בין זכויות אדם לדאגה לבריאותו. חוק כזה דורש עיון עמוק"
(סוהרים בסרבלים [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים ביבס / Haim Bibs   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רם שפע / Ram Shefa   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יום עבודה מהבית יחסוך למשק 850 מ"ש בשנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הפנים מבקשת (יום ד', 1.7.20) להכניס שינויים להצעת החוק הממשלתית למניעת מבקרים למקומות מעצר אם קיים חשש ממשי לסכנת הדבקה בנגיף הקורונה. "קראתי חוות דעת של מספר ארגונים שמעלים סימני שאלה ונקודות לתיקון הצעת החוק. לכן לא נצביע היום על החוק, שדורש דיון עמוק", אמרה יושב-ראש הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ'.
02/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ד', 1.7.20) בנושא 'תקנות הפיקוח על שירותים פיננסים (קופת גמל)(הוצאות ישירות בשל ביצוע עסקות)(הוראת השעה), התש"ף-2020'.
01/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ עינב קאבלה, נבחרה (יום ד', 1.7.20) פה אחד לתפקיד יושב-ראש ועדת המדע והטכנולוגיה. יו"ר הכנסת, יריב לוין, בירך את קאבלה על בחירתה ואמר: "זאת זכות ענקית לעמוד בראש ועדה בכנסת ובמיוחד בראש ועדה שיושבי הראש הקודמים שלה עשו כה רבות.
01/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
גורמים במפלגות החרדיות הבהירו לשר המשפטים אבי ניסנקורן שלא יאפשרו תיקון לחוק הפונדקאות שיאפשר הורות לכולם. עם זאת, הם לא יפרשו מן הקואליציה אם יקודם הנושא בתקנות שאינן מחייבות את הצבעת החרדים בממשלה או בכנסת.
01/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה והקליטה סקרה (יום ג', 30.6.20) את פעילות משרדי הממשלה בתוכנית לשילוב יוצאי אתיופיה. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, קרא למטה המרכז את התוכנית במשרד ראש הממשלה, לפעול בעיקר לייצוג ההולם של בני הקהילה במגזר הציבורי, במשרדי הממשלה, ברשויות המקומיות, ובמיוחד במשרות ניהול איכותיות.
01/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il