|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

"חופרים את המטרו בכפית"

הקו האדום לא יפעל לפני סוף 2022

יו"ר נת"ע: "בעקבות הקורונה, אנחנו במחסור של מנהלים ועובדים מסין" נציג האוצר לא התייחס לעיכובים ויו"ר ועדת הכלכלה דרש לקבל את הדוח הפנימי של נת"ע ואת דוחות הביקורת של משרד התחבורה
21/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הרכבת הקלה בגוש-דן   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
עבודות הרכבת הקלה [צילום: משה שי/פלאש 90]

ספק אם הרכבת הקלה תושלם בזמן ובתקציב
איתמר לוין
עיכובים של שנים במכרזים המרכזיים וחריגה של 50% מהתקציב המקורי * נת"ע ביצעה בלא מכרזים התקשרויות של מאות מיליוני שקלים
לרשימה המלאה

תירוצים תירוצים
נת"ע מבלפת. מבקר המדינה התריע כבר ב-14.3.19 שיהיה עיכוב. בנת"ע בחרו להכחיש. איך חמישה חודשי קורונה הופכים פתאום ל-13 חודשי עיכוב?
▪ עידן יוסף

הוועדה לענייני ביקורת המדינה וועדת הכלכלה התכנסו (יום ג', 21.7.20) לישיבות על מצב התחבורה הציבורית בישראל ודיון על העיכוב במיזמים השונים לתשתיות תחבורה והסעה ברחבי הארץ ובפרט ברכבת הקלה בגוש-דן.

רם בלינקוב, יו"ר חברת נת"ע, אמר כי "עבודת התשתית לרכבת הקלה במרכז, לא תסתיים באוקטובר 2021 אלא בכשנה עיכוב. הבעיה המשמעותית שחווים בחודשים האחרונים היא בעיית ההשלכות של הקורונה - חלק משמעותי מהקו נבנה באמצעות קבלנים לא-מקומיים בעיקר סינים, והקורונה תפסה את הסינים בזמן החגים שלהם והם נתקעו בסין. אתמול קרה דבר משמח ונחתו מעל 80 עובדים, אבל זה עוד לא מספיק. בצד העיכוב, יש הקדמה של החזרת צמתים לציבור - מסרנו חלק מהשטחים בבת ים והם כבר לא מושבתים - כמו-כן, כל אזור תחנת אלנבי יוחזר לציבור בספטמבר".

בלינקוב הסביר כי נת"ע מקימה שלושה קווי רכבת קלה בגוש-דן ומתכננת מערכת מטרו, שנכון להיום עדיין לא ברור כיצד תיבנה. באשר לעיכוב הוא ציין כי הקו האדום אמור להתחיל לפעול בסוף 2022 ולהסיע 70 מיליון נוסעים. לדבריו, העיכוב נובע ממכרז שהחברה ביצעה מחדש, לאחר שבפעם הראשונה קיבלה הצעה כפולה מההערכות, וכן על-רקע משבר הקורונה שבעקבותיו עובדים רבים שהיו בחופשה בסין לא יכלו לחזור, וכיום חסרים 300 עובדים.

"אבל החברה היא ברמה מאוד גבוהה", המשיך. "זה נובע ממכרז גדול מאוד שבוטל על-מנת לחסוך כסף רב למדינה, החלטה שהייתה נכונה מאוד אבל עיכבה את העבודות. אנשים היו אופטימיים שניתן להדביק את הלו"ז ולא ניתן.

מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, הוסיף כי מדובר במיזמים בהיקף של 150 מיליארד שקל, והחזון של החברה הוא מתן פתרון איכותי שיהפוך את החזקת הרכב הפרטי ללא כדאית. המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, קובי בליטשטיין התייחס לעיכוב ואמר: "המועדים נמצאים בדיון. המטרה שלנו לקצר את זמן ההפעלה. אנחנו רוצים להפעיל במועד הקרוב ביותר. כשנסכם את המועד הסופי נעדכן".

לבקשת ח"כ מיקי לוי נדונו פרסומים לפיהם דוח של חברת נת"ע חושף שורת מחדלים ודחייה בהשקת הקו האדום לשנת 2023. במהלך הדיון קיבלה הוועדה סקירה על המיזמים שמבצעת נת"ע ודיווח על הדחייה הצפויה במיזם הקו האדום.

לוי אמר כי ביקש את הדיון בעקבות הפרסום על הדוח הפנימי של החברה, וכן על-רקע דיווחים על תקלות שגרמו לדחייה בהפעלת הקו האדום. ברקע הכוונה לקדם, בחוק ההסדרים, תיקוני חקקיה שיעניקו לנת"ע סמכויות רחבות, ביקש לוי לקבל תמונה כללית על המיזמים שהחברה מקדמת. "זאת לא הכרזת מלחמה על נת"ע, אני רוצה להיות משוכנע שהמיזם החשוב לכלכלה הישראלית אכן רץ קדימה", אמר. באשר לדוח הפנימי של החברה, הגיב בלינקוב כי "זה לא דוח שירעיד את אמות הסיפים".

ח"כ יבגני סובה אמר כי העלות בישראל של הקו האדום עומדת על כ-750 מיליון דולר לקילומטר, בעוד שבמוסקבה מרחיבים את המטרו בעלות של 120 מיליון דולר לקילומטר ומצליחים לפתוח 145 תחנות תוך 9 שנים. ח"כ עידן רול אמר כי יש פער עצום בין ההתחייבות להפעלה ב-2021 לעידכון, בקול ענות חלושה, על הפעלה ב-2022. הוא ביקש לדעת האם יש חברת בקרה ואמר כי הציבור זכאי לתשובות.

נציג אגף החשב הכללי באוצר, איתי חגי, אמר כי אין לו מה להוסיף על הדברים שאמרו יו"ר נת"ע והמנכ"ל. יו"ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי תהה איך יכול להיות שלחשב הכללי אין מה לומר בקשר למיזם כזה ענק עם עלויות ועיכובים. חגי השיב: "אנחנו מלווים את נת"ע, יש לה עבודה מורכבת ואנחנו מנסים לסייע. אנחנו מקיים שהקו האדום יופעל כמה שיותר מהר בעלות כמה שיותר נמוכה". רול הגיב ואמר כי חגי "נשמע כמו ראש אגף בנת"ע ולא כמו נציג האוצר". היו"ר מרגי מתח ביקורת על התשובה של חגי ואמר "הייתי מצפה להתייחסות יותר רצינית. אם נצטרך, נזמן לדיונים הבאים את החשב הכללי כי הרמה הזו לא מקובלת עלי".

בלינקוב התייחס לדברים שנאמרו ואמר כי בישראל בונים מערכת חדשה, בעוד ברוסיה מוסיפים על מערכת קיימת, ויש לכך משמעות מבחינת עלויות. הוא הוסיף כי ישנם הבדלים נוספים בין ישראל לרוסיה, כמו שמירה על הסביבה וכוח של השלטון המקומי, שמובילים לעלויות נוספות. גליק הוסיף כי במקומות רבים בעולם ישנה תמונה דומה במיזמים דומים, וציין עיכובים גם באמסטרדם ובלונדון.

המשנה למנכ"ל התאחדות ביני הארץ, גרא קאושנסקי, קרא להפסיק את עידוד החברות הסיניות בישראל ולהתמקד בחברות קבלניות ישראליות, במיוחד בתקופת משבר הקורונה שלא נראתה כמותה בארץ ובעולם. ח"כ קרן ברק התייחסה גם היא לנושא הסינים, ואמרה כי הוועדה צריכה לייחד לכך דיון נפרד. לדבריה, "ממשלת סין משתלטת לנו על המדינה בלי שנשים לב. צריך לבנות תוכנית התמודדות רחבה, בייחוד על-רקע משבר הקורונה והאבטלה חשוב לייצר מקומות עבודה חדשים ולהעדיף העסקת ישראלים. הקורונה יצרה הזדמנות שצריך לנצל".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ עפר שלח, אמר: "שבע השנים שאני בפוליטיקה ומשוחח עם אזרחים, תחבורה זה הנושא שחוזר על עצמו שוב ושוב, יותר מאשר הביטחון. טוב שהאסימון נפל, רע מאוד שהוא נפל באיחור גדול שמסבך את הכל. בסופו של דבר, אנחנו רואים בתחבורה הציבורית חוסר תכנון קדימה ברמת הביצוע. עיר כמו אתונה, שהיא לא פחות מסובכת מתל אביב ואולי דומה לה (עיר שטוחה יחסית ליד הים), קיבלה ב-96' את האולימפיאדה והחליטה שהיא מקימה רכבת קלה עד האולימפיאדה ב-2004. ושמונה שנים אח"כ, כבר היה לנסוע בה למרות שהבעיות שם לא יותר גדולות מתל אביב.

"קיימת העדר ראייה מתכללת שמסתכלת ומתחשבת בחוויית המשתמש. אם זה לא יענה על צרכיו של הציבור, אנשים לא ישתמשו בזה. אם יושקעו בזה מאמצים ותבונה, אפשר יהיה להיות אופטימיים בעתיד".

עו"ד צחי סעד, מנהל חטיבה במשרד מבקר המדינה, ציין את דוח המבקר האחרון על התחבורה הציבורית, ואמר כי "במשך שנים תקציבי ההשקעה בפיתוח כבישים היו גבוהים מתקציבי ההשקעה בתחבורה הציבורית. בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי מגמה בנקודה זו. רמת הצפיפות בישראל ביחס למדינות העולם גבוהה מאוד".

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב יפו, אמרה בדיון כי בעיה משמעותית כעת על הפרק היא הוויכוח מי יעשה את הגשר שיחבר בין הרכבת הקלה לרכבת ישראל, "אנחנו חושבים שהתכנון והחיבוריות בין התחנות של סוגי התחבורה חייבים להתקיים. כמו-כן, אין מענה תקציבי לתחבורה ציבורית בזמן העבודות על בניית התשתיות וזה פוגע בתושבים. אנחנו בעירייה מנסים להקל עד כמה שניתן".

לדברי להבי, "ברשות מעדיפים כניסה מאוחרת יותר אבל מאורגנת על-מנת שהסגירה והפגיעה תהיה כמה שפחות זמן על-מנת שהתושבים לא יסבלו. אנו יודעים שהקו האדום והקווים האחרים לא אמורים לעבוד 24/7 ובסופי השבוע. זה מאוד חבל שהם יעבדו רק ב-70 אחוז מהזמן. יש בישראל שיטת מיסוי שמעודדת בעלות על הרכב וזה סותר את הורדת תקן החניה ואת הקריאה לעובדים לבוא בתחבורה ציבורית. אפשר להמיר את אחזקת הרכב בסכום זהה על תגמול בהגעה אלטרנטיבית. על הכנסת לקדם עניין זה. יש לגודש בכבישים עלויות של אובדן חיי אדם אובדן שעות עבודה וחייבים לשנות את הדבר בשיתוף ההסתדרות".

אלכס מלאייב סמנכ"ל חברת דן, קרא בדיון להחזיר את מקצוע הנהג, "מקצוע זה כבר לא קיים. הוא נשחק מכמה סיבות. אין סביבה נאותה בכלל לנהגים בין נסיעה לנסיעה, הנהג נתפס כאחראי לכל דבר בזמן שאין לו שם כלים וחווה גם אלימות. יש הרבה מאוד מקרים שהציבור הוא אלים וכאן יש פער בין היכולות להתמקד בנהיגה לבין לתת שירות. ההיבט של להיות נהג בתחבורה הצבורית בישראל צריך לקבל משמעות הרבה יותר גדולה מהמדינה".

אמיר אסרף, מנהל רשות תחבורה ציבורית: "כל רשות רוצה תחבורה מצוינת אבל שכל התשתיות יהיו אצל השכן. אנו נאלצים לחפור את המטרו בכפית. אנו נאבקים מול רשויות מקומיות להניח מבנה עבור הנהגים שיוכלו לנוח לשתות להתפנות וכו'. המדינה רכשה מבנים כאלה ויותקנו עוד 100 נוספים. חלק מהרשויות משתפות פעולה וחלק לא. אנו מעוניינים שכשם שהחוק מחייב שבעת
תכנון סטטוטורי לשכונות חדשות יהיו חמש תחנות ניטור אוויר, כך תהיה חובה סטטוטורית לתשתית תחבורה ציבורית, שלא נגיע למצב כמו שקיים בשכונות החדשות של בית שמש. השרה מירי רגב תדחף לתיקון חקיקה בעניין". עוד ציין אסרף כי הפער בדוח באשר לתחזיות הנוסעים ברכבת ישראל נובע מכך שהתחזית לא ניבאה את ההשפעה של הפחתת תעריפי התחבורה הציבורית על הגדלת הביקוש.


שי קדם, מנהל אגף תכנון תחבורתי במשרד התחבורה: "בארבע השנים האחרונות המגמה התהפכה והיום ההשקעה היא יותר בתחבורה ציבורית. צד ההיצע נמצא כולו אצלנו. אנו אחראים על פיתוח התשתיות. צד הביקוש הוא הרבה יותר מורכב, ולדוגמה אם לי אין רכב אני לא מקבל החזר הוצאות - כל הסיפור של החכרה (ליסינג) בישראל, הסדרי חניות וכו' מורכב מהרבה גופים כגון משרדי ממשלה הסתדרות רשות המיסים וכו' וצריך להקים גוף משולב לטיפול בנושא".

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי סיכם ואמר כי ועדת הכלכלה רואה חשיבות רבה במיזם הרכבת הקלה, ומצרה על כל עיכוב בהפעלת הקיים. הוא הוסיף, כי "הוועדה קוראת לנת"ע ולמשרד התחבורה לעשות כל מה שאפשר לזרז תהליכים שיכולים להקל על התושבים והסוחרים. הוועדה מבקשת שממצאי דוח הביקורת הפנימית של נת"ע יועברו גם לעיונה, דורשת מנת"ע להביא לידיעת תושבי גוש-דן את לוחות הזמנים לסיום המיזם ומבקשת ממשרד התחבורה להעביר אליה את דוחות חברת הבקרה שהמשרד מעסיק".
דיון בוועדת הכלכלה 21.7.20 / מצגת
מצגת של נת"ע בעניין הרכבת הקלה בגוש-דן (7 עמ')

תאריך:  21/07/2020   |   עודכן:  21/07/2020
עידן יוסף
+81 סינים לעבודות הרכבת הקלה, אך 300 עדיין חסרים
10:40 22/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יותר מ-80 עובדים סיניים מקצועיים נחתו בישראל, להמשך עבודות הרכבת הקלה בת"א  ▪  הובאו בטיסה ישירה ע"י הקבלן המבצע ויידרשו לבידוד של כשבוע וחצי לפחות
(הגעת העובדים לנתב"ג)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים גליק / Haim Glik   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יהודה בר-און / Yhuda Bar-On   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטרופולין /  Metropoline   מיטל להבי / Meital Lehavi   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידן רול / Roll Idan   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קרן ברק / Keren  Barak   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רכבת ישראל   רם בלינקוב / Ram Blinkov   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקו האדום לא יפעל לפני סוף 2022
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ג', 21.7.20), ברוב קולות, את הקמתן של ארבע ועדות משנה חדשות:
21/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הטיפול בזכויות בעלי חיים יעבור לפיקוח ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ', הכנסת אישרה (יום ב', 20.7.20) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ מיקי חיימוביץ, המעבירה את הסמכות לפקח ולבקר את כל הנוגע לצער בעלי חיים מוועדת החינוך לוועדת הפנים.
20/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות תמכו בהצעה 48 חברי כנסת לעומת 23 שהתנגדו לה.
20/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה (יום ב', 20.7.20) את כל הצעות אי-האמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה. שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין השיב בשם הממשלה ואמר כי היום סיכם עם שר האוצר, ישראל כ"ץ, על תוספת משמעותית מיידית של כוח אדם למערכת הבריאות. "אנחנו מדברים על 400 רופאים, 250 בפעימה הראשונה ועוד 150 בפעימה שנייה. כמו-כן, אנחנו מדברים על תוספת של כ-1,300 תקנים לאחים ואחיות".
20/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ב', 20.7.20) בתוכנית הכלכלית שאישרה הממשלה לפני כשבוע, כהכנה לקריאה שנייה ושלישית. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "אנחנו דנים היום בהצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי, בהמשך למסגרת התקציבית שאישרנו בשבוע שעבר".
20/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי    / 
סמוטריץ': מוקדם לקבוע שיהיה עיכוב בקו האדום  /  עידן יוסף
מהאוצר לנת"ע: מאיר שמרה מונה לראש מינהלה  /  עידן יוסף
סמוטריץ': דחיית פתיחת הקו האדום אינה מקובלת  /  עידן יוסף
המטרו (המיותר) בת"א   /  עומר מואב
עידן הקו הסגול   /  עמית דובקין
די עם הרכבת  /  יאיר ד"ר ויסמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il