|
[צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את המחצית הראשונה של השנה עם עלייה של כ-17% ברווח נקי לסך של כ-65.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-55.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הנקי נבעה מגידול בהכנסות שנבע בין היתר מפאניקת הקורונה בסוף הרבעון הראשון ובתחילת הרבעון השני, משיפור בשיעור הרווח הגולמי בגין הפעולות שנקטה החברה לשיפור תנאי הסחר מול הספקים, בקיזוז חלקי עם הגידול בהוצאות התפעוליות המיוחסות להיערכות וההתאמות שנדרשו במסגרת משבר הקורונה.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה במחצית הראשונה של שנת 2020 צמחו בכ-7% לכ-3.15 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.94 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-4.5% בעקבות משבר הקורונה.
המכירות למ"ר במחצית הראשונה של שנת 2020 עלו לכ-31.52 אלף שקל למ"ר, לעומת כ-30.28 אלף שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון במחצית הראשונה של שנת 2020 עלה בכ-15% לכ-763.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-663 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2020 עלה לכ-24.23%, לעומת כ-22.53% בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהשיפור האמור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית נוספת בעקבות פעולות המרכז הלוגיסטי, מהרווחיות הגולמית של החברות הבנות ומהפעילות במותג הפרטי.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו בכ-1.53 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.55 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מירידה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-4.6%, לאחר עלייה של כ-13.8% במכירות חנויות זהות ברבעון הראשון, בעקבות התמתנות במכירות בחודש אפריל בשל הגבלות הקורונה בקיזוז חלקי עם הגידול במכירות בחודשים מאי ויוני השנה.
למרות הירידה בהכנסות מסכמת רמי לוי את הרבעון השני של השנה עם עלייה של כ-12% ברווח נקי לסך של כ-36 מיליון שקל, בהשוואה לכ-32.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי, נבעה מהעלייה בשיעורי הרווחיות בעקבות הפעולות שנקטה החברה לשיפור תנאי הסחר מול הספקים.