|   15:07:40
  עידן יוסף  

  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

גל אוחובסקי חשף בוועדה:

"חוק ההמרה נועד להציל דתיים וחרדים"

דיון סוער בהצעת חוק לאיסור טיפולי המרה הסתיים ללא הצבעה בדיון עלו טענות לכאן ולכאן בידי צעירים שעברו טיפולים סופר: יש בחוק כדי לצמצם את המרחב הטיפולי בין מטפל למטופל ואפילו ביכולת של מי שנזקק לטיפול מיכאלי: החוק הזה בא לנסות ולטפל, לאסור לנסות להכריח בני אדם לעוות את מי שהם בכוח
02/11/2020  |   עידן יוסף, מירב ארד   |   חדשות   |   תגובות
גל אוחובסקי [צילום: דוברות הכנסת]
ישיבת הוועדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

איתן גינזבורג, יצחק פינדרוס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]


דיון טעון (יום ב', 2.11.20) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בהצעות חוק המציעות לאסור על פסיכולוגים לבצע טיפולים שמטרתם לשנות אוריינטציה מינית ובעיקר להפוך בעלי נטייה מינית הומוסקסואלית לבעלי נטייה מינית הטרוסקסואלית.

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר כי הצעת החוק אינה קשורה לדת וליהדות, ונועדה למנוע מצעירים להט"בים לשלוח יד בנפשם כי "אלה לא טיפולים אלא התעללות נפשית וגם פיסית באנשים". אולם גל אוחובסקי, פעיל בולט למען זכויות הקהילה הגאה הודה כי הצעת החוק נועדה למנוע מהציבור הדתי-תורני והחרדי לשלוח לטיפולים פסיכולוגיים שבמסגרתם נשלחים בני נוער שאינם יכולים להציל את עצמם, כלשונו, ע"י משפחותיהם.


י', שעבר טיפולי המרה, התנגד להצעת החוק ואמר: "גדלתי במרכז באזור ליברלי לחלוטין ובחרתי להפוך תהליך פסיכו-דינאמי אצל פסיכולוג, ממצב שמעולם לא נמשכתי לנשים, התחלתי להימשך והיום אני נשוי לאישה ואב לילדים. לא עברתי שטיפות מוח או פרקטיקות קשות, אלא טופלתי בדרך של אהבה וחסד. אנשים רואים בי השראה ואיש לא יגיד מה המהות הפנימית שלי. עשרות אנשים הצליחו בתהליכים כאלה ואני לא יכול לשמוע את הדיבורים האלה שהם לא אמת, לא תגידו לי על מה לדבר ולעבוד עם הפסיכולוג שלי. אני עדות לזה שאפשר לעבור תהליך".

חקיקה האוסרת על "טיפולי המרה" לאנשי קהילת הלהט"ב - סקירה משווה / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט (לשעבר) חבר הכנסת ניצן הורוביץ, ובו סקירה משווה של חקיקה האוסרת על טיפולי המרה להומוסקסואלים. הסקירה מתמקדת בכמה מהמדינות שבהן קיימים כיום חוקים או הצעות חקיקה בנושא זה: גרמניה, אוסטרליה, ארצות הברית וקנדה.
נייר עמדה חוק הפסיכולוגים - איסור טיפולי המרה / נייר עמדה
2. כותרת החוק- "טיפולי המרה" מנסה לייצר קונוטציה שלילית של טיפולים אלימים ואגרסיביים (שדרך אגב, כבר אינם קיימים כיום, ולנו לפחות לא ידוע על מטפל מוסמך כלשהו, שמשתמש בשיטות כאלו) ותחת כותרת זו באה לאסור כל טיפול פסיכולוגי מכל סוג שהוא. כלומר: אם פונה בא לפסיכולוג ואומר לו אני חש נטייה לבני מיני, האם תוכל לעזור לי להגיע לזוגיות הטרוסקסואלית - יהיה אסור לפסיכולוג לתת לו מענה, ומתן שיחה תרפויטית רגילה לפונה כזה תיחשב עבירה על החוק, שתוביל לשלילת רישיונו, קנס ו/או מאסר!
נייר עמדה חוק הפסיכולוגים – איסור טיפולי המרה / נייר עמדה
זכותו של אדם הרוצה לעבור טיפול נפשי מסוים לקבל טיפול מקצועי מפסיכולוג. אי-לכך ההתערבות הברוטאלית של הצעות-חוק הללו שקובעת איזה טיפול אדם רשאי לבקש ואיזה טיפול אינו רשאי - היא דורסנית ובעלת מאפיינים של כפיה והגבלת חירות האזרח. ניכר מלשון הצע"ח שמוקד העניין איננו יעילות הטיפול כי-אם מטרתו, ומטרתו של הטיפול הגורם האסור על האזרח לקבלו, על-אף שהוא מעוניין בו מרצונו החופשי. כשם שאדם החפץ בטיפול אסתטי רשאי לעבור אותו על-אף הסיכוי להפגע ממנו, כך, ויותר אדם החפץ בטיפול פסיכולוגי בתחום מסוים - ראוי שיוכל לקבלו במדינה דמוקרטית. הסעיפים האנטי-דמוקרטיים - סעיף 4א וסעיף 43 מונעים מכל אדם המעוניין בטיפול מסוג מסוים שהוא רוצה, להיות מטופל על ידי גורמי טיפול מוסמכים (2 עמ')
טיפולים לשינוי הזהות והנטייה המינית / נייר עמדה
נייר עמדה זה עוסק בנושא טיפולים לשינוי הזהות והנטייה המינית. את נייר העמדה כתבה ועדה של נציגות ונציגי איגודים וחברות בהסתדרות הרפואית בישראל, והוא משקף את עמדת ההסתדרות הרפואית בישראל בנושא. נייר העמדה נכתב על סמך סקירת ספרות מדעית, ניירות עמדה מטעם ארגונים רפואיים וארגוני פסיכולוגים ברחבי העולם, וכן על סמך שמיעת עדויות של אנשים שעברו טיפולי המרה או טיפולים לשינוי הנטייה המינית (7 עמ')

"היהדות מגדירה מה זה נורמלי"
ניצן הורוביץ, יוראי להב-הרצנו [דני שם-טוב]

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה): "אנחנו מדינה יהודית. והיהדות מגדירה מה זה נורמלי. יש ספר שנקרא תנ"ך, וניתן לקרוא שם מהי ההגדרה ליהדות, ומי שרוצה לחיות כך את חייו אסור למנוע ממנו". הוא הוסיף שמדובר בהצעת חוק לא דמוקרטית, שבית משפט בארה"ב ביטל קביעה דומה של מועצת עיריית ניו-יורק.

ח"כ אופיר סופר (ימינה): "החוק הזה, שכולל סנקציות עד כדי מאסר, יש בו כדי לצמצם את המרחב הטיפולי בין מטפל למטופל ואפילו ביכולת של מי שנזקק לטיפול, לדעת שקיימת בפניו האפשרות ללכת לטיפול בידי איש מקצוע".

ח"כ יוראי להב הרצנו הקצין: "טיפולי המרה הם רצח נשמות של צעירים וראוי שכנסת ישראל תיתן על כך את הדעת. מטפלים במבה שחולה ואני מתרעם כי נקודת המוצא של חלק מהדוברים כאן היא שאנחנו פגומים, מקולקלים, חולים. אז יש לי חדשות בשבילכם- אני לא מקולקל ולא פגום ולא דורש שום טיפול. אני יהודי לא פחות מכם, אני יהודי, הומו וגאה, אל תטיפו לנו מוסר. אנחנו דורשים שוויון, דורשים שלא תרצחו אותנו".

ח"כ מרב מיכאלי: "הגענו כבר לזמן שהחברה האנושית מכירה בעובדה שהזהויות שלנו והנטיות שלנו הן שונות, וברוך השם זה לא אסור היום בחוק. אבל כל זמן שהחוק לא אוסר לנסות לשנות את מי שלא מצייתים לנורמות ארכאיות ושוביניסטיות הוא משאיר פרצה פתוחה ויש כאלה שלא מהססים לנסות ולנצל אותה ובזה בא החוק הזה לנסות ולטפל, לאסור לנסות להכריח בני אדם לעוות את מי שהם בכוח".

ח"כ משה אבוטבול: "אני מזכיר לכולם שאנו במדינה יהודית, ומשכך כל חזקתנו בארץ היא רק בזכות התנ"ך והתורה, ונוצר מצב שנער שומע מספר פעמים בשנה את הפסוקים הקשורים לכך בבית הכנסת והוא במבוך ובמבוכה. ישנם רבים וטובים שהטיפול הצליח אצלם ויש עדויות לכן למעוניינים יש לאפשר. אף אחד מכאן לא מסכים לטיפול מכאיב רק לטיפול קלאסי שיסייע למטופל".

יצאו מהארון
[צילום: דוברות הכנסת]
נפגעי טיפולי המרה [דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

רפאל יונתן קלנר פוליסוק סיפר: "אני בוגר מרכז העינויים של בקדושה. הזיכרונות שהייתי צריך להעלות בלילה לקראת הדיון הזה כדי לתת לכם להבין את העינוי הנורא הזה לא נתנו לי לישון. מדברים כאן על בחירה אבל לי לא הייתה בחירה באמת. הייתי בחור בן 19, כל עולמי וחלומותיי היו הישיבה שלי והבנתי שביום שאני עוזב את הטיפול אני מסיים את חיי. היום אני יכול למנות על יד אחת את החברים ששמרו איתי על קשר מאז שיצאתי מהארון, הלחץ הנפשי על נער כזה הוא בלתי אפשרי".

הפסיכולוג אליהו אקרמן, שעומד בראש מרכז 'בקדושה' הגיב: "רבים פונים בבקשה לעבוד על הנושא הזה כדי לגשר בין הערכים שבהם הם מאמינים לבין נטייה שהם חווים אותה, לפעמים מלידה. אנחנו עוזרים להם באמצעות טיפול. המרה נשמע כמו עינוי, אנחנו עוסקים בטיפול על-ידי אנשים מוסמכים, מטפלים מדיסציפלינות שונות שמתמודדים יחד עם המבקשים להתמודד עם נטייתם הטבעית כדי לגשר ולהתחתן בנישואים הטרוסקסואליים. העבודה הזאת אפשרית ויש לנו הצלחות רבות".

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה אמר בנושא כי "טיפול המרה", אין זה טיפול ואין המרה בסופו. אבל יש הרבה סבל ומצוקה ושימוש בו מוביל לדיכאון, חרדה ואובדנות. נטייה מינית היא חלק מהפרופיל הגנטי של האדם, איננה משתנה וגם במצבי דמנציה מתקדמים האדם לא שוכח את זהותו. אי-אפשר לשנות אותה. זהות לא משנים". פישל הוסיף: "כשאני יושב כאן ומדבר אני מייצג את הרפואה הישראלית כולה, אני מייצג גם את הרפואה העולמית. אני קורא לכם חברי כנסת נכבדים, אל תהפכו את הדיון לעניינים קואליציה מול אופוזיציה, אל תפלו ברשת של מי שמנסה להפוך את הנושא לעניין דתי (יהודי או מוסלמי) זה אפילו לא שאלה של בעד או נגד להט"בים. זה עניין של הצלת חיים. מיגור של אמצעי קטלני".


שושנה רייזל, חרדית שעברה טיפולי המרה: "בגיל 13 וחצי הבנתי שיש שם למה שאני מרגישה. גדלתי בבית חרדי. הפנו אותי לארגון שעדיין קיים כיום בשם 'חוסן'. הפסיכולוג הרעיב אותי, הכאבתי לעצמי, אמר לי לשכב עם חברים שלי – ואני בת 13. כעבור מספר חודשים ניסיתי להתאבד. בטיפול נוסף שעברתי, כל אמצעי היה כשר. שלחו אותי לצפות בפורנו. המסר היה: עדיף למות מאשר לחיות ככה, החיים של הגייז מזעזעים".

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ, שבמהלך הדיון קטע לא פעם פעילים להט"בים שניסו להפריע לדוברים, סיכם את הדיון: "תם ולא נשלם".

תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
מירב ארד, עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חוק ההמרה נועד להציל דתיים וחרדים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת הוריזון גולד השקעות שבשליטת עדי סודאי תובעת 17 מיליון שקל מרמי לוי ומחברת שיווק השקמה שבשליטתו. זהו מהלך נוסף במחלוקת הממושכת בין הצדדים, השותפים בקניון מבשרת שבמבשרת ציון, בכניסה לירושלים.
02/11/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 2.11.20) דיון חירום בנושא עזרה ראשונה לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית - קידום הקמת חדרים אקוטיים באילת ובפריפריה. בפתח הישיבה הסביר יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר כי בעקבות הדיון הקודם של הוועדה בנושא ובו התברר כי בית החולים יוספטל באילת עדיין לא קיבל עדיין את התקציב שהובטח לו - הוועדה תנהל מעקב צמוד עד להודעה כי התקציב לפעילות החדר האקוטי הועבר.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
חברת המשביר 365 הודיעה לבורסה כי היא שוקלת להגיש עתירה נגד מוסדות המדינה בטענה לאפליה אסורה, בשל הימנעות המדינה מתמיכה כלכלית בעסקים שמחזור הפעילות שלהם גבוה מ-400 מיליון שקל בשנה.
02/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הציג (יום ב', 2.11.20) את מהפכת תוצרת הארץ בבדיקות הקורונה. כבר היום המערכת שמפותחת במשרד הבריאות מוגדרת "מבצעית" ובתוך שבועות ספורים היא תיכנס לפעילות המעבדות ובתי החולים.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן עדכן (יום ב') כי הירידה בתחלואה בקורונה ככל הנראה האטה ואף נעצרה. עם זאת, הממוצע השבועי של מספר החולים החדשים במצב קשה ושל מספר המתים ממשיך להצטמצם ביחס לשבוע שעבר.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il