|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מערכת הביטחון מסתירה ניסויים בבעלי חיים

עשרות אלפי קופים, חזירים וחיות אחרות משמשים מדי שנה את מערכת הביטחון לביצוע ניסויים אין שקיפות במערכת על ביצוע הניסויים למנגנון לאישור ניסויים במערכת הביטחון אין סמכות פיקוח על היחידות שמבצעות ניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון
02/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
קופים. משמשים לניסויים

"המועצה לניסוים בבעלי חיים פנתה באוגוסט 2008 ליחידת הייעוץ המשפטי של משרד הבריאות וביקשה את הנחייתה, למילוי בקשת היועץ המשפטי של משרד הביטחון להעביר למועצה את הפיקוח על ניסויים במשרד הביטחון, שאינם בעלי סווג ביטחוני", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', דיון שהתקיים (יום ב', 2.11.20) לבקשת ח"כ עופר כסיף על ניסויים שבעלי חיים שמקיימים צה"ל ומערכת הביטחון. "הלשכה המשפטית במשרד הבריאות השיבה כך: "שיתקנו את חוק הניסויים ואז נשמע מה עמדת השרים וכיו"ב. לא נתחיל לפקח ללא שינוי חקיקה. לאור דברים אלו החליטה המועצה שלא להיענות לבקשת המשנה ליועץ המשפטי למשרד הביטחון ולא הפעילה את הפיקוח שלה על ניסויים".

"מערכת הביטחון וצה"ל אחראים על הביטחון של כולנו וטוב שמרבית הפעילות שלהם חסויה לטובת שמירה על ביטחון אזרחי ישראל. עם זאת אי-אפשר שמערכת הביטחון תהיה מעין חור שחור שסופח אליו הכל תוך עטיית מסכת החשאיות על כל פעולה שמתבצעת אצלם. לאור הדיווחים המדאיגים שהגיעו ללשכתי על עלייה מדאיגה בהיקף הניסויים בבעלי החיים שמתבצעים בצה"ל ובמערכת הביטחון, אני רוצה אחרי שנבין את הנתונים המלאים - שנבחן מה מודל הפיקוח הקיים כיום על הניסויים שמתבצעים במערכת הביטחון והאם לא ניתן להעביר את הפיקוח על הניסויים שאינם דורשים סיווג וחשאיות לפיקוח של גורם אזרחי חיצוני כפי שבעצמו ביקש המשנה ליועץ המשפטי למשרד הביטחון במכתבו בשנת 2008?"

ח"כ עופר כסיף, יוזם הדיון: "המערכת עוברת על החוק. האם אתם עושים את המקסימום למזער נזק וסבל? אין לנו דרך לדעת. על-פי החוק, חובה להשתמש בחלופות, כשהמפלט האחרון הוא שימוש בבעלי חיים. בהרבה מדינות עושים שימוש בהדמיות (סימולציות). בישראל כמעט שלא. זו הפרת חוק. מן הראוי שוועדה פרלמנטרית קבועה, שדרגת חשאיות, אבל בלתי תלויה תפקח. בלי פיקוח כזה זה הפקר".

עו"ד שגיא אגמון, העמותה למען מדע מוסרי: "בשנת 2006 נערכו במערכת הביטחון 41 ניסויים בקופים ו-372 ניסויים בחזירים. ב-2009 נערכו סך הכל 27,700 ניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון. לאורך העשור הראשון של האלף נערכו בממוצע 30,000 ניסויים בבעלי חיים בשנה, כולל עשרות כלבים בשנה. הנתונים נעלמו. מאז 2010 אין נתונים. הגוף הגדול שעושה 99% מהניסויים הוא המכון הביולוגי. משרד הביטחון מדווח על האחוז הבודד שנשאר אצלו. זה קמצוץ".

גדעון מרץ, סגן היועמ"ש למערכת הביטחון: "אנו מקיימים את החוק כפי שהוא. אולי החוק לא טוב, אבל את החוק הקיים אנו מקיימים בהקפדה. אנו מנועים בפורום זה להרחיב בהסברים על המכון הביולוגי". חיימוביץ': "בעבר דוח מבקר המדינה קבע שכל הניסויים הלא חסויים יהיו בפיקוח המועצה הארצית לפיקוח על ניסויים בבעלי חיים. מה עמדתכם?"

מרץ: "אני מודה שלא הכרנו את דוח המבקר מ-2009. נעיין בו ונעביר לוועדה את עמדתנו". יו"ר הוועדה חיימוביץ': "אם למכון הביולוגי יש חברות בת אזרחיות, איך הן לא בפיקוח המועצה הארצית?" מרץ: "היו כל מיני טענות לגבי המכון וחשיפת המידע. הן נבחנו בבית המשפט המחוזי שהסכים עם עמדת המדינה שלא ניתן לחשוף מידע משיקולי ביטחון".
יובל חיורוני, מנהל המטה לקידום טבעונות בצה"ל: "יש סימולטורים. הם גם כדאיים כלכלית לטווח הארוך. החזירים לא מורדמים כהלכה לעיתים. עשרות פרמדיקים דיברו איתנו. יותר מעשרים פרמדיקים ביקשו לא לבצע ניסוי בבעל חיים והוסמכו".

אבי דנוב, ראש ענף תברואה בחיל הרפואה: "מרבית האימונים אכן מתבצעים על סימולטורים. גם אימון על נקז חזה מתבצע ברובו על סימולטור. אין ויכוח. עם זאת, חלק מההסמכות מתבצע על רקמה חיה. כשפרמדיק מעדיף לא להתאמן על רקמה חיה, אני מראה לו מחקרים שאומרים שזה ישפר את היכולת שלו. מי הייתי רוצה שיטפל בי? הפרמדיק יחווה פצוע בשדה הקרב. כולנו גיבורים, אבל ביום שהוא יטפל בפצוע, אנו רוצים כישלון?"

יותר שאלות מתשובות

פרופ' יעקב גופס, יו"ר המועצה לניסויים בבעלי חיים: "אנו לא בתוך הפיקוח. אנו סומכים על נציג משרד הביטחון במועצה. האדם היחיד ששמו ידוע הוא נציג הציבור בוועדה של משרד הביטחון, עמירם לוין, שנבחר בהתייעצות עם המועצה ב-2016".

טל גלבוע, יועצת ראש הממשלה לזכויות בעלי חיים: "סטינו. מדברים על ניסויים בצבא, כשמרבית הניסויים מתבצעים במכון הביולוגי. יש לי הרבה כבוד למערכת הביטחון, אבל אי-אפשר כל הזמן להגיד תסמכו עלינו. אני תומכת בהקמת וועדה עם סיווג ביטחוני גבוה שתפקח. מ-2010 אין נתונים. זו הזיה. הכל מאוד מוסתר. איש לא יודע איך הוועדה של משרד הביטחון מפקחת".

בסיכום דבריה אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ חיימוביץ': "התמונה שקיבלנו היום בדיון מעוררת לצערי יותר שאלות מתשובות. כל המטרה של חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים) היה לייצר מנגנוני פיקוח ובקרה על-מנת לצמצם למינימום הנדרש ולמזער סבל הנגרם לבעלי החיים כתוצאה מהשימוש בהם בניסויים. לצערי התמונה שהתקבלה בדיון היום היא שבמערכת הביטחון על כל היחידות שלה כולל יחידות הסמך אין מספיק שקיפות, ואפילו המנגנון שקבוע בחוק שמתוקפו קמה הוועדה לאישור ניסויים במערכת הביטחון לא נותן לוועדה סמכות, כמו שגילנו בדיון, לפקח על כלל היחידות שמבצעות ניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון (דוגמת המכון הביולוגי).

הוועדה מבקשת ממשרד הביטחון להביא בפניה את כלל הנתונים על-אודות כלל הניסויים בבעלי חיים שמתבצעים ביחידות השונות של מערכת הביטחון. הצגה זו יכולה להיעשות בין אם בדרך של העברת הנתונים לעיני בלבד או בין אם בדרך של קיום דיון סגור בשיתוף עם ועדת חוץ וביטחון. אנו נבקש כי העברת נתונים זאת תתבצע מעתה בצורה קבועה על-פי נוהל סדור כך שהנתונים יועברו בשוטף לפיקוח של הכנסת.

בהמשך לדברים של נציגי משרד הביטחון והמשפטים על-אודות הוועדה הפנימית של המכון הביולוגי שהוקמה על בסיס חוות הדעת של מי שהיה אז המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, הוועדה מבקשת לקבל לידיה את ההרכב של הוועדה הפנימית הזאת, פרטי הקשר שלה, האם יש בה נציגי ציבור? באיזה אופן הוועדה לאישור ניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון מפקחת על אותה וועדה פנימית של המכון הביולוגי ואיך מתנהל הקשר בין שתי הוועדות".
הוועדה מבקשת ממשרד הביטחון להעביר לידיה את רשימת החברות הפרטיות שביקשו בשנים האחרונות להתקשר עם גורמי מערכת הביטחון לשם ביצוע ניסויים בבעלי חיים.
ניסויים בבעלי חיים במערכת הבטחון / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ מיקי חיימוביץ', יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ועוסק בניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון. במסמך יתואר הפיקוח על ניסויים בבעלי החיים במערכת הבטחון לפי חוק צער בעלי חיים )ניסויים בבעלי חיים(, תשנ"ד-1994 ,וכן יוצגו נתונים באשר לניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון שאושרו בשנים 2016-2018 ,כפי שמופיעים בדיווחים שהועברו למועצה לניסויים בבעלי חיים מיו"ר הוועדה לניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון. (7 עמ')
ניסויים בבעלי חיים בצה"ל / מסמך
צה"ל משתמש שנים רבות בבעלי חיים לצורך הכשרת מטפלים העוסקים ברפואת חירום (בעיקר רופאים ופראמדיקים) לביצוע פרוצדורות ATLS. העדויות שבידינו מאמתות שימוש בחזירים ובכבשים(13 עמ')

תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
עידן יוסף
+חוק השיניים של מש' המשפטים: הגדרת הגזענות תורחב
23:57 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוות במשרד המשפטים מבקש לשנות את החקיקה הקיימת ולכלול בה רכיב של השתייכות דתית  ▪  היחידה הממשלתית תקבל סמכות גם על רשויות מקומיות, ותהפוך מיחידה מייעצת ליחידה עצמית שתוכל להטיל קנסות
(ראש היחידה עו"ד אווקה זנה והשופט בדימוס רובינשטיין)
מ''מ מנכ''ל משרד המשפטים, סיגל יעקבי [צילום: דוברות הכנסת]
+חוזר שנשלח לבקשת רבין ב-1995
מנפץ את אשליית החתונה בשגרירויות
23:55 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שגרירויות וקונסוליות בישראל אינן מסכימות לחתונות אזרחיות בשטחן למי שאינן אזרחיהן  ▪  הרעיון לחתן זוגות בשגרירות הנורווגית שהסכימה נתקל בקושי לנוכח חוזר שהוציא משרד החוץ לפני 25 שנה  ▪  הרעיון החדש: חתונה על ספינה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל
(רבין. ייבחן שינוי החוזר שיצא לבקשתו [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מערכת הביטחון מסתירה ניסויים בבעלי חיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 2.11.20) במהירות האינטרנט בישראל, ברקע הצורך בשימוש באינטרנט המהיר בתקופות הקורונה לצורכי עבודה ולימודים מהבית ועוד. הישיבה התקיימה לבקשת חברי הכנסת שלמה קרעי, ע'דיר כמאל מריח וחמד עמאר, שטענו כי ישראל בסגר, רוב האנשים בבית ומהירות גלישת האינטרנט עליו הם משלמים נמוכה ורחוקה ממה שהובטח ללקוחות.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"לא נותנים לסוחרים לפתוח כי הם לא שופרסל, רמי לוי והראל ויזל" - הדברים נאמרו (יום ב', 2.11.20) דיון של ועדת הכלכלה, שעסק ביצירת מתווה לפתיחת השווקים בזמן משבר הקורונה והתקיים לבקשת ח"כ היבא יזבק. היו"ר מרגי אמר בפתח הישיבה כי כולם שואלים למה השווקים עדיין סגורים. ח"כ יזבק אמרה כי בעלי העסקים כבר פנו לשוק האפור והשחור ולא מקבלים סיוע מהממשלה, ושאלה גם היא מדוע עסקים נפתחו אבל השווקים הפתוחים עדיין לא פועלים.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכנסת החליטה פה אחד להיענות לבקשת יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין והאריכה את כהונתו של קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף בשנה נוספת.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (הטבות מס ליישובים), התש"ף-2020 של חברי הכנסת מיכל שיר, עודד פורר, מיכאל מלכיאלי, קטי שטרית, שרן השכל, מיקי לוי, קרן ברק, יעקב מרגי ורם שפע.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 2.11.20) דיון חירום בנושא עזרה ראשונה לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית - קידום הקמת חדרים אקוטיים באילת ובפריפריה. בפתח הישיבה הסביר יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר כי בעקבות הדיון הקודם של הוועדה בנושא ובו התברר כי בית החולים יוספטל באילת עדיין לא קיבל עדיין את התקציב שהובטח לו - הוועדה תנהל מעקב צמוד עד להודעה כי התקציב לפעילות החדר האקוטי הועבר.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il