פקטור חשוב בעולם המיתוג הוא יצירת התדמית המתאימה שתעביר מסרים שברצוננו לקדם. אבל מהי בדיוק התדמית שמתאימה לכל מותג? האם צריך לקדם את המותג שלנו כדבר אקסקלוסיבי? טרנדי? חכם? כל המותגים המוכרים לנו יוצרים שפה אישית וייחודיות ומבצעים זאת במגוון דרכים שיאפשרו לכם להזדהות איתם ובעיקר לדאוג להישאר בתודעה שלכם כך שתחזרו לרכוש מהם בעתיד.
4 הגורמים שהופכים כל עסק למותג
במחקרים שנערכו למותגים שונים, נמצא כי "אבק הכוכבים" שמאפיין אותם מונע מתפיסות כמו אסתטיקה, איקוניות, זרמים חדשים, סטטוס, אנרגטיות ואותנטיות. כל אלו משמשים כרכיבים אפשריים בהפיכת המותג לזכיר ופופולרי ובונים תקשורת עם הקהל לאורך זמן.
אז איך בדיוק ממצבים את המותג ומשמרים את המסרים האפשריים שלו? חלק גדול מהשיטה מתבסס על שיווק טוב כמובן, שנוצר בכמה וכמה אפיקים אפשריים ולוכד את תשומת לבו של הקהל הרלוונטי. אבל ישנה שיטה נוספת שבה כל מותג גדול ומוכר משתמש אז ועדיין והיא מוצרי הקד"מ.
מהם מוצרי קד"מ בקצרה?
אלו הם מוצרים קטנים ושימושיים שאפשר לקחת ממקום למקום בקלות (כמו כובע, עט או תיק) ועליהם מופיע שם הארגון או הלוגו שלו, כך שאחרים ייחשפו למוצר באופן טבעי ויצליחו להטמיע את המותג או הסממנים הוויזואליים שלו (צורות, צבעים וכו') בזיכרון. כך, בפעם הבאה שהם ירצו להשתמש בשירות דומה, סביר שהם יפנו קודם כל למקומות שהם מכירים ובראשם אותו המותג.
יתרונות המוצרים הממותגים
צריך לזכור שמעבר לפרקטיות של אותו מוצר שהמותג מעניק במתנה לעובדים והלקוחות שלו, הוא משקף אסתטיקה טובה. אנשים אוהבים מראה אסתטי ומושך וככל שהמוצר עושה זאת, כך הצרכנים מתפתים לרצות אותו. מותגים רבים עושים זאת באמצעות פעולות פשוטות ומהירות כמו לחרוט על עטים את שם הארגון או
להדפיס על בקבוקים את הלוגו שלו. כך הם מבטיחים שהמוצר לא רק ייראה טוב כשהוא נושא את סמלי המותג, אלא גם ימשיך לשרת את בעליו החדשים תוך שהוא מזכיר להם שוב ושוב בנוגע למותג עצמו. פרסומת קבועה במינימום מאמץ.
אז איך תוכלו להשתמש באותה הטכניקה בעסק שלכם?
אם אתם עסק חדש או בהקמה ועדיין אין לכם מיתוג שכולל לוגו, סלוגן, שימוש באמצעים גרפיים כמו צורה וצבע, חשוב שהם יבוצעו כפעולה ראשונית. האופן שבו המותג משווק את עצמו החוצה אמור לאסוף את הקהלים הרלוונטיים ולאפשר להם לזכור אתכם דרך אלמנטים וויזואליים. לאחר-מכן יהיה לכם הרבה יותר קל לחשוב על המוצרים והמתנות שאתם מחלקים. תוכלו לספק אותם בצורה או בצבעי הארגון, להטמיע עליהם את הלוגו, להדפיס את שם המותג וליצור כל מסר שיווקי, פרסומי או אינפורמטיבי שרק תרצו.
בשורה התחתונה
ככל שתשקיעו בלקוחות שלכם מחשבה ותגרמו להם לצאת מרוצים עם מתנה קטנה וסמלית ביד, כך תדעו שהם יוצרים מולכם קשר חיובי ובו-זמנית "מפיצים" הלאה את המותג שלכם. אם אתם מעוניינים במוצרי דפוס שיעשו גם עבורכם את ההבדל שבין עסק למותג זכיר ומוכר, צרו קשר עם
עדן חולצות ובדקו את מגוון האפשרויות להזמנת מוצרים ממותגים.