אחרי העיכובים בפריקת אוניות המטען - שרת התחבורה והבטיחות בדרכים
מירי רגב אומרת כי הצליחה להביא לפתרון הפערים. בישיבת עבודה שקיימה בסוף השבוע האחרון יחד עם הנהלות נמלי חיפה ואשדוד, נציגי העובדים וההסתדרות, הנחתה רגב את הצדדים לעבוד ללא הפסקה למציאת פתרון בתוך 48 שעות בלבד. היום (א', 25.4.21) הוצגו לרגב הפתרונות בזה אחר זה, לאחר הסכמות כוללות בין הנהלות הנמלים לעובדים על הגדלת משמרות העבודה והתפוקות.
בנמל אשדוד אישר דירקטוריון הנמל סיכום על תוספות של משמרות עבודה לעובדי הנמל, שיירתמו למאמץ ויתגברו את העבודה בשבועות הקרובים ובנמל חיפה נאותה הנהלת הנמל להימנע מהפעלת "פול הגוררים" לחודש ימים, בתמורה למאמץ של העובדים לתגבור מצבת העובדים במשמרות נוספות, מה שיוביל להגברת התפוקות ברציפים.
סוכם בין הצדדים שתגבור העבודה יהווה פיילוט לחודש וחצי הקרובים, במהלכם יידרשו הנמלים להוכיח את יעילותו לקיצור זמני ההמתנה לפעילות הספנות הימית. אם עדיין יירשמו פערים בלו"ז היבוא והיצוא, ישובו הצדדים לדיון במתווים נוספים לפתרון המצוקה, שהביאה לעומס בנמלים.
צביקה שכטרמן, מנכ״ל מספנות ישראל, מגלה כי
לאור התור התפעולי הארוך בנמלי חיפה ואשדוד, קיבל נמל מספנות היתר לעבוד גם בימי שבת, אולם גם אם הנמל יפעל בשבת – ללא נהגי משאיות שיקחו את המטענים מהנמל וללא מסופים עורפיים שיקלטו את המטענים בשבת – העבודה בשבת לא תסייע רבות.
רגב בירכה את הנהלת נמל אשדוד ונמל חיפה, העובדים ואת יו"ר איגוד עובדי התחבורה
אבי אדרי, על ש"בהתאם להנחייתי ישבו על המדוכה והצליחו להביא לפתרון יצירתי. אנו ממשיכים לפעול לחיזוק הפעילות הנמלית של ישראל בעת הזו שבה המשק נדרש לאפשר ייבוא וייצוא מוגבר כחלק מהיציאה מהקורונה, כמשימה לאומית חשובה לכלכלת ישראל״.
יו"ר איגוד יבואני התבואות לישראל, איתי רון, מסר בתגובה: "שמחים כמובן על כך שהשרה מתערבת. חבל שהיינו צריכים להגיע למצב כזה, לאחר שעד כה הנהלות הנמלים הקפידו להכחיש כי יש בעיית שורש בהמתנות לפריקה וחוסר כרוני בכוח האדם. עם זאת, יש לסייג ולומר שהפתרון להגדלת משמרות העבודה - הוא מועט מדי, וגם מאוחר מדי. אומנם צעד חיובי זה יקטין את התורים העצומים בנמלים ויצמצם את העיכובים המתמשכים בפריקת האניות, אבל ללא גיוס מיידי של כוח אדם חדש ונוסף - המשבר בנמלים לא ייפתר".