|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ליברמן: רק מה שעובר את צהר ייכנס להסכם

יו"ר ישראל ביתנו מגדיר את גבולות ההסכם הקואליציוני בנושאי דת ואומר כי נפגש עם רבנים בנושא תקף: "נציגי גנץ אמרו: 'אין לנו שום בעיה להעביר לאיווט את תיק החקלאות'. מישהו מנהל מלחמת קודש על תיק החקלאות - האם זה רק תירוץ?"
31/05/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אומר (יום ב', 31.5.21) כי מפלגתו סיכמה במו"מ את כל הנושאים, לרבות בנושאים כלכליים גם בנושא של דת ומדינה. לדבריו, העיקרון המנחה בנושא דת ומדינה, שעליו חזר גם בפגישה נפרדת עם נפתלי בנט וגם בפגישה המשותפת עם בנט ולפיד - "המסננת מבחינתנו זה רבני הצהר (ארגון רבני צהר, ע.י.). כל מה שעובר אותם ייכנס להסכם, וכל מה שלא עובר - לא ייכנס. ונפגשנו עם כמה וכמה רבנים. וכל מה שעובר אותם - ביקשנו להכניס. ואין פה לא אג’נדה ולא שנאת חרדים ולא שום דבר, אני חושב. שבהחלט אנחנו מדברים על אג’נדה של מדינה יהודית ליברלית וציונית".

ליברמן, שדיבר בפתח ישיבת הסיעה, רמז כי כחול לבן מעוניינת להכשיל את המשא-ומתן הקואליציוני, ותולה זאת בתיק החקלאות: "במשא-ומתן הקואליציוני, ברגע שראינו שהדברים תקועים, היינו הראשונים להתייצב והראשונים לסכם. גם שם התנהגנו באחריות. אמרנו שאנחנו לא נערים קשיים, ולהגיד את האמת, אנחנו רצינו שני משרדים - משרד הקליטה ומשרד התיירות, שני משרדים שהיינו בהם שנים ועשינו עבודה טובה. אמרו לנו שזה בלתי אפשרי, ואז פנינו לקוברינסקי שמנהל משא-ומתן מטעם לפיד, תציעו אתם.

"מה שהוצע לנו זה שני משרדים, משרד החקלאות ונגב והגליל. לגבי משרד החקלאות, זו הייתה פגישה בנוכחות הרבה אנשים, כשקוברינסקי שאל את הנציגים של בני גנץ, את רונן אביאני והוד בצר. שניהם אמרו, אין לנו בעיה לוותר על משרד החקלאות, חזר קוברינסקי ושואל אותם, אפשר להעביר לישראל ביתנו את תיק החקלאות? אמרו, אין לנו שום בעיה, שני הנציגים הבכירים, אין שום בעיה, תעביר לאיווט את משרד החקלאות״. קיבלנו את זה. לא התווכחנו ולא ניסינו להתמקח.

"אני חושב שברור לכולם שמדובר בשני משרדים צנועים מאוד. מבחינתנו, באמת הדבר הכי חשוב להקים קואליציה המבוססת על גוש השינוי במהירות האפשרית. לכן כשפתאום אני שומע שמתנהלת מלחמת קודש על אותו תיק החקלאות, ששני האדונים אמרו שאין להם שום בעיה לוותר, אני שואל את עצמי האם זה רק תירוץ האם מישהו [גנץ, ע.י.] בונה לעצמו אליבי מראש? גם לגבי תיק הנגב והגליל, אם מישהו רוצה לפרק את גוש השינוי בגלל תיק החקלאות או תיק הנגב והגליל - אז בבקשה".



לדברי ליברמן, הגיע למשא-ומתן בידיים נקיות: אני חושב שישראל ביתנו עם שבעה מנדטים קיבלנו פחות פחות משרדי ממשלה פחות שרים ממפלגות יותר קטנות מאיתנו, ואנחנו שלמים עם זה כדי באמת לזרז את התהליך הזה. אני קורא לזה תהליך היסטורי לנסות להקים קואליציה מקיר לקיר, ממשלת אחדות ממשלת שינוי, איך שתרצו.

לאחר דבריו של ליברמן, שלחו רבים מתומכי החלפת נתניהו הודעות ומסרונים לבני גנץ וליתר שרי כחול לבן שלא להכשיל את המו״מ בגלל תיק חקלאות ודרישות אחרות. מכחול לבן נמסר: "אנחנו מחויבים לממשלת השינוי ופועלים להקמתה ומאמינים שתוקם בשעות הקרובות. כחול לבן היא הראשונה להבין את הנחיצות בהחלפת השלטון לאחר שהניחה את התשתית לכך. ממליצים לכולם לנהל את המו"מ בחדרים הסגורים ולא בהצהרות מיותרות".

תאריך:  31/05/2021   |   עודכן:  31/05/2021
עידן יוסף
+ליברמן: רק השבוע הציע נתניהו להעביר המנדט לסער
08:55 01/06/21  |  איציק וולף
‏יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס אל טענת הליכוד שלפיה ח"כ יאיר לפיד לא יכול להעביר לח"כ נפתלי בנט את המנדט להרכבת הממשלה ואמר כי רק השבוע נתניהו הציע לסער ולבנט רוטציה משולשת כשסער יכהן ראשון. "משום מה הוא לא חשב על המוקשים המשפטיים הללו", טען בסרקזם.
+גם שמאל, גם שנאה, גם בחירות חמישיות
08:26 01/06/21  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
נפתלי בנט הוא אדם אוהב ישראל. מה מחבר אותו עם גוש השנאה, מי שהדבק המחבר ביניהם הוא אך ורק ההסתה כנגד ראש ממשלה. כמה זמן ייקח עד שלהט השנאה וההסתה נגד ראש הממשלה הנוכחי יופנה אל ראש ממשלת גוש השנאה?! תמוה מאוד שמכל הבטחות והתחייבויות הבחירות שלו, שאותן הפר, בחר נפתלי בנט לדבוק רק בהתחייבות הטכנית מכולן והפחות ערכית - מניעת בחירות חמישיות - וגם אותה בסופו של דבר לא יקיים
(בנט ושקד [צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90])
+בכיר בגוש השינוי: נכריז היום על ממשלה
07:52 01/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
למרות המחלוקות של הרגע האחרון - בעיקר סביב חברותה של איילת שקד בוועדה לבחירת שופטים וסביב סמכויות משרד החקלאות - צפוי יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, להכריז היום שעלה בידו להרכיב ממשלה  ▪  מפלגת הליכוד פנתה אל יועמ"ש בית הנשיא ואל יועמ"ש הכנסת בטענה: אין ללפיד סמכות להעברת המנדט לידיו של בנט
(לפיד. "עלה בידי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+"האולטימטום של שקד - עז"
03:39 01/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במפלגתו של בצלאל סמוטריץ' אומרים כי אין באמת תנאי סף לכניסה של ימינה לממשלה בכך שאיילת שקד תתפוס את מקומה של מרב מיכאלי בוועדה לבחירת שופטים  ▪  לדבריהם, חבירת ימינה ללפיד כבר סגורה, ומדובר בהצגה לתקשורת בלבד, כפי שרמזה מיכאלי עצמה
הפגנה מול ביתה של איילת שקד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מועצת גדולי התורה פרסמה גילוי דעת נגד ממשלת השינוי
23:39 31/05/21  |  עידן יוסף
מועצת גדולי התורה של מפלגת דגל התורה פרסמה גילוי דעת נגד מפלגת ימינה. במכתב נקראו חברי ימינה לחזור בהם מתמיכה בהקמת ממשלת השינוי בנימוק שהיא ״עוון מר וקשה״ וחילול השם.

גילוי הדעת מתפרסם ביומון יתד נאמן, המכנה ממשלה שכזו "ממשלת זדון", לצד ראיון עם יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שאומר: אנחנו לא הולכים הביתה, אנחנו הולכים לאופוזיציה. נילחם ולא נוותר על קוצו של יוד. אם ממשלת בנט-לפיד תקום, הם לא יידעו רגע של מנוחה".
+זעם בליכוד על הניסיון לשריון שקד במקום השני
23:02 31/05/21  |  עידן יוסף
חברי כנסת בליכוד זועמים על ההצעה לשריין את איילת שקד במקום השני במפלגה. אחד מהם אמר היום: "מעדיף לשבת באופוזיציה ולא לתת לה להתקדם אצלנו" (כיכר השבת).
+החל מהלך לקידום קיום בחירות מקדימות בליכוד
23:00 31/05/21  |  עידן יוסף
בסביבת נתניהו זועמים הערב על מספר בכירים בליכוד שלטענתם חפצים בסיומה של כהונת נתניהו ולרבות תפקידו כיו"ר המפלגה וטוענים: ״הדבר הראשון שנעשה, בין אם נלך לבחירות ובין אם לאופוזיציה, זה בחירות מקדימות לראשות הליכוד״ (חדשות 20).
+מיכאלי נוטה לתת את תיק התפוצות לנחמן שי
20:54 31/05/21  |  עידן יוסף
יו"ר העבודה מרב מיכאלי נוטה לתת את תיק התפוצות לנחמן שי ולא לאמילי מואטי או גלעד קריב מאחר שמדובר בחברי כנסת חדשים חסרי ניסיון פוליטי (ערוץ כנסת). במשרד צפוי לקום אגף יהדות מתחדשת.
+לחצים על שקד להתמנות לשרת החינוך
18:02 31/05/21  |  עידן יוסף
ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן, פועל לכך שאיילת שקד תמונה לשרת החינוך בממשלת בנט-לפיד המתגבשת, במקום יפעת שאשא-ביטון, ולא לשרת הפנים. הוא שוחח עם שקד וקרא לה לא להיכנס לממשלה המתגבשת אם תקום. הרב טען כי יש חשיבות לא להפקיר את תיק החינוך (סרוגים).
+דרעי בשיחות סגורות: אתפטר מהכנסת אם לא אהיה שר
17:55 31/05/21  |  עידן יוסף
יו"ר שס אריה דרעי אמר בימים האחרונים בשיחות סגורות כי אם מפלגתו תישאר באופוזיציה והוא לא יתמנה לשר, בכוונתו להתפטר מהכנסת ו"לנהל את שס מבחוץ" (ynet).
+יו"ר הקואליציה המיועד - ניר אורבך
17:13 31/05/21  |  
יו"ר הקואליציה המיועד של נפתלי בנט הוא ח"כ ניר אורבך מימינה (גלובס). אורבך מתלבט האם להצביע בעד ממשלת השינוי או להתפטר מהכנסת.
+שס: ראשי ימינה ותקווה חדשה מסכלים ממשלת ימין משיקולים אישיים
16:00 31/05/21  |  
סיעת שס אומרת כי היא משוכנעת בביטחון מוחלט כי יש אפשרות להקים מיד ממשלת ימין בת 65 ח״כים. לדבריה, ההצעה שהועברה לנפתלי בנט ולגדעון סער יכולה להוביל להקמת ממשלת ימין אך ממשלה כזאת לא קמה עד עתה רק משיקולים אישיים.
בשס ממקדים גם כן את המתקפה בארבעת האישים אותם מנה ליצמן: "אנחנו קוראים לנפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער וזאב אלקין בקריאה אחרונה: אל תתנו ידכם להקמת ממשלת שמאל שתסכן את ארץ ישראל ותורת ישראל. זכרו כי הקמת ממשלת שמאל תהיה לדראון עולם".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברמן: רק מה שעובר את צהר ייכנס להסכם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
שר הביטחון, בני גנץ, מתריע (יום ב', 31.5.21) בעקבות האיומים על ראשי ימינה על רקע המו"מ הקואליציוני: "העובדה שבשל מהלכים דמוקרטיים נבחרי ציבור הופכים למאוימים, מעלה חשש גדול שלא למדנו לקח לא מההיסטוריה היהודית של שנאת חינם וגם לא מרצח רבין. זו העת של כל מנהיגי הציבור לצאת בקריאה חד-משמעית נגד כל איום, יהיו ההכרעות הדמוקרטיות אשר יהיו. כולם צריכים לכבד אותם ולהימנע מלחרחר ריב, שלא נאמר חלילה מלחמת אחים".
31/05/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
המו"מ בין יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן יתחדש הבוקר. אמש נפגשו הצוותים של יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן ודנו על הקמת ממשלת אחדות. פגישתם נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה, ותתחדש כאמור הבוקר. במקביל, ישב צוות של ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו עם הצוות המקצועי של האוצר, בנוגע לנושאים תקציביים.
31/05/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מכריז על יציאה למפקד בתוך 30 יום. בכינוס (יום א', 30.5.21) מרכז הציונות הדתית בירושלים, שנדחה פעמיים בשל אסון מירון והמבצע בעזה, הכריז סמוטריץ' על יציאה למפקד שבסופו יתקיימו בחירות מקדימות בציונות הדתית.
30/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קורא (יום א', 30.5.21) לחברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה שלא לתמוך בממשלה המסתמנת של נפתלי בנט ויאיר לפיד. הוא תקף בחריפות רבה את בנט, במטרה למנוע מן השניים 61 קולות בהצבעת האמון הצפויה בשבוע הבא.
30/05/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הודיע (יום א', 30.5.21) על הצטרפות מפלגתו לממשלת השינוי אותה מרכיב יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. שישה מבין שבעת הח"כים של ימינה יתמכו בממשלה החדשה, ובהנחה שארבעת הח"כים של רע"ם בראשות מנסור עבאס יתמכו בה מבחוץ - יהיה לה רוב של 61 חברי כנסת ויסתיימו 12 שנותיו של בנימין נתניהו בראשות הממשלה. המנדט של לפיד מסתיים בעוד שלושה ימים והוא מתכנן להודיע לפני כן לנשיא ראובן ריבלין שעלה בידיו להרכיב ממשלה; היא תושבע בשבוע הבא, אם הליכוד לא יצליח לטרפד את הקמתה.
30/05/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il