|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

משפט אליאור חן

"השופטים במשפט לא הושפעו מן התקשורת"

דברים אלו נקבעו במסגרת הכרעה בבקשת פסלות ההרכב שדן בעניינו של אליאור חן, בהסתמך על כך שנחשף לכתבות בתקשורת ביניש חזרה על חזקת המקצועיות של השופט, היודע להבחין בין החומר שבפניו לבין החומר התקשורתי שמבחוץ
17/01/2010  |   ענבל בר-און   |   פסיקה   |   תגובות
לטענת ביניש, סנגוריו ניסו להוביל את השופטים לקרוא את הכתבות כדי שיפסלו את עצמם [פלאש 90]

כתב האישום נגד הרב אליאור חן - ביום שני
רותי אברהם
בית משפט האריך בחמישה ימים את מעצרו של הרב אליאור חן החשוד בהתעללות בילדים * סניגורו: מעצר מיותר - ממילא מרשי אינו עונה לחוקריו
לרשימה המלאה

השופט: מעצרו של הרב אליאור חן חוקי
רותי אברהם
בית המשפט העליון קבע כי מעצרו של הרב אליאור חן תואם לתנאי ההסגרה שלו מברזיל * בהחלטה נחשף: הסכם ההסגרה לא יאפשר להעמיד לדין את הרב חן באשמת ניסיון רצח
לרשימה המלאה

השופט: אין הצדקה לאיזוקו של הרב אליאור חן
רותי אברהם
בית המשפט הורה לשירות בתי הסוהר שלא לאזוק את הרב אליאור חן כשהוא שוהה בתאו * בא-כוחו: אופן כבילתו למיטתו מלמד על שיקולים זרים
לרשימה המלאה

הרב אליאור חן הוסגר לישראל והועבר למעצר
ספי קיני
חן, החשוד בהתעללות בילדים, הובא למטה הארצי של המשטרה לחקירה ראשונה * מחר הוא יובא לבית המשפט להארכת מעצרו
לרשימה המלאה

"אשר לטענתו הראשונה של המערער - לפיה חשיפתו לכאורה של בית המשפט לסיקור עיתונאי חד-צדדי בעניינו מחייבת את פסילתו - מצאתיה כמקוממת ובלתי ראויה. אעיר כבר בראשית הדברים, כי אף אני, כמו המותב היושב בדין, לא מצאתי מקום להידרש לתוכן הכתבות אליהן הפנה המערער בערעורו ויש אך לתמוה מדוע התעקש המערער להגישן לבית המשפט.

אכן, שופט - כל שופט - יושב בתוך עמו ואף הוא חשוף למידע חדשותי, כזה או אחר. ניתן לומר כי בעידן בו אנו חיים החשיפה התקשורתית של אירועים ובמיוחד אלה שדבק בהם חשד לפלילים, הינה חשיפה רבה ופעמים רבות מוגזמת, לעתים אף אינה ראויה. לא כאן המקום לדון בהיקף הפרסומים בכלל ועל חשיבותה של חשיפה לציבור אל מול החובה לשמור על טוהר ההליך השיפוטי.

פסילת שופט אך בשל חשיפתו למידע חדשותי כאמור תביא לפסילת שופטים שאינה מוצדקת, לא רק בהיעדרו של שופט ניטרלי לחלוטין, אלא גם בשל העובדה כי חזקת המקצועיות של השופט מניחה כי השופט מסוגל להפריד בין ידיעותיו החיצוניות לבין השאלה המתעוררת לפניו. על כן, הוא ישמע את התיק לגופו בלא דעה מוקדמת שאינה ניתנת לשכנוע". חזקה על שופטי ישראל כי מודעים הם לחובתם לשפוט על-פי כישוריהם המקצועיים ועל יסוד הראיות הקבילות המובאות בפניהם ועל-פי אלה בלבד.

כך קבעה (יום א', 17.1.10) שופטת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בבקשת פסלות אשר הגישו סנגוריו של אליאור חן כלפי המותב שדן בעניינו. לשיטתם, עצם חשיפת המותב לכתבות שפורסמו בעניינו של המערער מקימה חשש ממשי למשוא פנים ופוגמת במראית פני הצדק.

לא זו בלבד שהשופטת ביניש דחתה מכל וכל, תוך קביעה שטענה זו "מקוממת", את טענת הפסלות של סנגוריו של אליאור חן. היא גם קבעה, בהזדמנות זו, כי ניסיונות סנגוריו להגיש לשופטים במותב כתבות מן העיתונות במסגרת בקשת הפסלות, בתואנת-שווא כי אלו הכתבות שאליהם נחשפו, לא נועדה אלא לחשוף את השופטים דה-פקטו לכתבות, ובכך להוביל לפסלותם. השופטת ביניש ראתה בניסיון זה 'תרגיל לא כשר'. היא שבה ושנתה את ההלכה הפסוקה ולפיה המבחן לפסלות שופט אינו מבחן מראית פני הצדק אלא מבחן החשש הממשי למשוא פנים, מבחן אשר כפוף לחזקת המקצועיות של שופט, אשר לא נסתרה במקרה דנן. בקשת הפסלות נדחתה.
ע"פ 200/10 אליאור חן נ' מדינת ישראל (ניתן : 17.01.10)
אליאור חן ביקש מן המותב שדן בעניינו בבית המשפט המחוזי לפסול עצמו מלדון בעניינו וזאת עקב החשפות המותב לכתבות עיתונות בעניינו. המותב סירב, ומכאן הערעור. השופטת ביניש אשר שונה את ההלכה בדבר חזקת המקצועיות של שופט פוסלת מכל וכל את הרעיון ולפיו שופטי המותב הושפעו מכתבות העיתונות בנושא פרשת אליאור חן ומגנה את נסיון סנגורו לצרף לבקשת הפסלות את הכתבות, ובתוך כך לחשוף את השופטים לכתבות.

עובדות המקרה

ביום 9.11.2009 הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום, בן שמונה סעיפים, המגולל מסכת התעללות קשה וארוכה בקטינים ובחסרי ישע, הכוללת תקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה של ממש, עבירה לפי סעיף 368ב(א) לחוק העונשין, תשל"ז-1977; התעללות בקטין או בחסר ישע, עבירה לפי סעיף 368ג לחוק העונשין; וכן תקיפת קטין או חסר ישע, עבירה לפי סעיף 368ב(ב) לחוק העונשין.

שלושה שבועות לאחר מכן, ביום 1.12.2009, החל משפטו של המערער בפני בית המשפט המחוזי בירושלים. בסוף הדיון, קבע בית המשפט כי תשובת המערער לכתב האישום תינתן ביום 3.1.2010, והוסיף כי באותו המועד אף תועלנה טענותיו המקדמיות. כן נקבע, כי במידה והמערער יכפור בעובדות כתב האישום תישמענה הראיות, החל מיום 15.2.2010, בכל שבוע - בימי שני, שלישי ורביעי.

טענות הצדדים

ביום 3.1.2010, ועוד בטרם השיב המערער לכתב האישום, ביקש בא-כוחו כי בית המשפט יפסול עצמו מלהמשיך לדון בתיק שלפניו. בקשה זו נימק בא-כוח המערער בשתיים אלה: האחת – היחשפותו לכאורה של המותב לסיקור תקשורתי מוטה וחד-צדדי שיש בו כדי לגבש חשש ממשי למשוא פנים; השנייה – החלטתו של המותב לקצוב את המועד למתן תשובת המערער לכתב האישום לחודש ימים וכן סירובו להתיר למערער להעלות את טענותיו המקדמיות קודם לכן, כשבוע ימים לאחר שנפתח משפטו. במסגרת בקשת הפסלות שטח בא-כוחו של המערער את אופן סיקורה המוטה של התקשורת בעניין מרשו, ואף ביקש להגיש כתבות המוכיחות טענה זו לידי בית המשפט.

בא-כוח המערער אף הוסיף וטען כי נודע לו, אגב אורחא, כי המותב מנוי על אחד מהעיתונים היומיים ומכאן שבוודאי נחשף לכתבות העיתונאיות בעניין מרשו. כן ביקש בא-כוחו של המערער לבחון האם המותב נחשף לתוכניות תחקיר, כאלה או אחרות, ששודרו בטלוויזיה עובר למועד הדיון.

באשר לטענתו השנייה, הלין בא-כוחו של המערער על פרק הזמן שניתן לו ללמוד את חומר החקירה – חודש ימים – בטרם ישיב מרשו לכתב האישום, וזאת בשים לב להיקף ומורכבות חומר החקירה. כמו-כן, נטען כי החלטת בית המשפט שלא לאפשר העלאת טענות מקדמיות בטרם תינתן תשובת המערער לכתב האישום, יוצרת בלב המערער את הרושם כי דעתו של המותב נעולה.

בית המשפט דחה את בקשת הפסלות, תוך שהוא מציין כי קביעת סדרי דין אינה מעידה כשלעצמה על משוא פנים. בערעורו על החלטת הפסלות חוזר המערער על טענותיו בבקשת הפסלות, וגורס כי הן לפי מבחן החשש הממשי למשוא פנים והן לפי מבחן מראית פני הצדק, על המותב, אשר נחשף לכתבות בעניינו, לפסול את עצמו.

קביעות בית המשפט

  • אין חשש ממשי למשוא פנים - הלכה מושרשת היא כי דיני הפסלות בישראל מבוססים על מבחן החשש הממשי למשוא פנים. כך מורה אותנו סעיף 77א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 וכך מורה אותנו ההלכה הפסוקה אשר נדרשה לפירושו של הסעיף. כבר נקבע בפסיקתנו כי מבחן החשש הממשי למשוא פנים מושתת על החזקה בדבר מקצועיותו של השופט – מקצועיות המעניקה לו את היכולת להבחין בין ראיות קבילות לבין ראיות שאינן כאלה ובין מידע רלוונטי למידע שאינו רלוונטי.

  • חזקת המקצועיות של שופט הינה חזקה חלוטה - על המבקש לסתור את החזקה מוטל הנטל.

  • היחשפות המותב לכתבות בעיתונות אין בה כדי להשפיע על אובייקטיביות המותב - "אשר לטענתו הראשונה של המערער – לפיה חשיפתו לכאורה של בית המשפט לסיקור עיתונאי חד-צדדי בעניינו מחייבת את פסילתו – מצאתיה כמקוממת ובלתי ראויה. אעיר כבר בראשית הדברים, כי אף אני, כמו המותב היושב בדין, לא מצאתי מקום להידרש לתוכן הכתבות אליהן הפנה המערער בערעורו ויש אך לתמוה מדוע התעקש המערער להגישן לבית המשפט. אכן, שופט – כל שופט – יושב בתוך עמו ואף הוא חשוף למידע חדשותי, כזה או אחר. ניתן לומר כי בעידן בו אנו חיים החשיפה התקשורתית של אירועים ובמיוחד אלה שדבק בהם חשד לפלילים, הינה חשיפה רבה ופעמים רבות מוגזמת, לעתים אף אינה ראויה. לא כאן המקום לדון בהיקף הפרסומים בכלל ועל חשיבותה של חשיפה לציבור אל מול החובה לשמור על טוהר ההליך השיפוטי. פסילת שופט אך בשל חשיפתו למידע חדשותי כאמור תביא לפסילת שופטים שאינה מוצדקת, לא רק בהיעדרו של שופט ניטרלי לחלוטין, אלא גם בשל העובדה כי חזקת המקצועיות של השופט מניחה כי השופט מסוגל להפריד בין ידיעותיו החיצוניות לבין השאלה המתעוררת לפניו. על כן, הוא ישמע את התיק לגופו בלא דעה מוקדמת שאינה ניתנת לשכנוע. חזקה על שופטי ישראל כי מודעים הם לחובתם לשפוט על-פי כישוריהם המקצועיים ועל יסוד הראיות הקבילות המובאות בפניהם ועל-פי אלה בלבד".

  • הסניגור מנסה להוביל את בית המשפט באופן בלתי קביל לעניין בכתבות אודות מרשו - "בעניינו של המערער דומה כי הסנגור מבקש להביא את בית המשפט לעיין בחומר התקשורתי הבלתי קביל ולהקים באופן מלאכותי עילת פסלות כדי להביא להחלפת המותב הדן במשפטו של מרשו; להליך פסול כזה אין לתת יד. בחנתי את הפרוטוקולים שצירף המערער, ולא מצאתי ולו התייחסות אחת המעידה, אף לא המרמזת, כי המותב הושפע מהסיקור התקשורתי כפי שטוען לכך המערער. נהפוך הוא – המותב דחה באופן עקבי את בקשותיו של המערער להציג את הכתבות בעניינו, וגם בכך יש ללמד על יכולתו לנהל את ההליך שלפניו באופן אובייקטיבי ומקצועי".

  • גם החלטותיו הדיוניות של בית המשפט אינן מהוות עילה לפסלותו - הלכה מושרשת היא כי אין בהחלטותיו הדיוניות של בית המשפט, כשלעצמן, כדי להוות עילה לפסילתו, אלא במקרים חריגים ונדירים. כך למשל, נפסק בעבר, כי החלטות דיוניות שעניינן שמיעת ראיות, קציבת זמן החקירה הנגדית ואף פסילת שאלות במהלך חקירה, אינן עילה לפסילת שופט. הוא הדין בדרך כלל והוא הדין בענייננו. בית המשפט בהחלטותיו הדיוניות ביקש לקבוע את המסגרת לניהול ההליך שבפניו, זאת ותו לא. כך קבע הוא את המועד להגשת תשובת המערער לכתב האישום; כך קבע הוא את המועד להעלאת הטענות המקדמיות וכך קבע הוא את סדרי שמיעת הראיות, היה והמערער יכפור בעובדות כתב האישום. על-כן, לא מצאתי כי יש בהחלטות אלה, בכל אחת מהן בנפרד ואף לא בצירופן יחדיו, כדי לגבש עילה מוכרת לפסילתו של בית המשפט".

תוצאת ההליך

דין הערעור להידחות.

פרטי ההליך

- בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים
- בפני הנשיאה דורית ביניש
- בשם המערער: עו"ד אריאל עטרי

ע"פ 200/10 אליאור חן נ' מדינת ישראל (ניתן : 17.01.10)
תאריך:  17/01/2010   |   עודכן:  17/01/2010
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"השופטים במשפט לא הושפעו מן התקשורת"
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אנטי וירוס
18/01/10 02:57
2
שאול א.
18/01/10 08:19
 
עידןסובול
18/01/10 10:06
3
דני חלמיש
18/01/10 11:59
4
ישעיהו שלמון
18/01/10 12:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"בהקשר זה אני סבורה, כי לא ניתן לטעון כלפי הרשויות שאפשר היה לתקן את הסכם ההסגרה על-מנת שתוסר המניעה שבחוק. טענה זו אינה יכולה להישמע מפי מי שנמלט מן הדין על-מנת שלא ניתן יהיה לאוכפו עליו. אין הוא יכול להעמיד, בהתנהגותו המכוונת, את הרשות, בפני הצורך לשנות את הדין ואת התחייבויותיה הבינלאומיות, ומשלא עשתה כן בתוך תקופת ההתיישנות, לטעון כי המעשים המיוחסים לו התיישנו...תנאי לכך שעבריין יהיה מנוע מלטעון להתיישנות, כי יתקיים קשר סיבתי בין התנהגותו לבין היווצרות המניעה החוקית לאכוף עליו את הדין". כך קבעה ( יום א', 10.01.10) שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאווה בן אור, בבקשת הסגרה שהגישו הרשויות בארצות הברית לישראל, בעניינו של אברהם בן יצחק מונדרוביץ, החשוד בביצוע עבירות מין כלפי קטינים בקהילה החרדית בניו-יורק.
16/01/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"הרשויות בשתי המדינות התמהמהו שנים רבות בהסרת המניעה להסגרה, שהייתה נעוצה בנוסחה של האמנה, אף שהיה בידיהן להסירה שנים רבות לפני שבוצע בפועל התיקון לאמנה. חלפו כ-23 שנים מאז בוצעו המעשים המיוחסים למערער ועד לתיקון האמנה ולפתיחת הליך ההסגרה.
16/01/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"בשנים האחרונות החלה להתפתח גישה חדשה אשר מבקשת לדחוק את התפיסה המשפטית העוסקת בהחזקת קטינים ובקביעת הורה משמורן ובמקומה להנחיל עקרונות משפטיים חדשים אשר מתבססים על מודל של אחריות הורית כשהשאיפה היא לאחריות הורית משותפת. מודל זה מתבסס על ממצאי מחקרים שהצביעו על חשיבות תפקידם של שני ההורים בהתפתחות ילדיהם, חשיבות שהופכת למשמעותית עוד יותר כאשר ההורים מתגרשים. מסקנותיהם של אותם מחקרים היו שככל שאבות היו מעורבים בחיי ילדיהם והיה סיפק בידיהם להעניק להם תמיכה רגשית, ביטחון וסייעו במתן מענה לצרכיהם הלימודיים, התפקודיים והחברתיים, אותם קטינים תפקדו ברמה חברתית טובה יותר והסתגלו למצב שנוצר בעקבות הגירושין טוב יותר מאלו שלא זכו בשני הורים תומכים ושותפים לגידולם". כך קבעה (יום ה', 07.01.109) שופטת בית משפט השלום ברשל"צ, ד"ר ורדה בן-שחר, בתביעה למשמורת משותפת שהגיש האב, תוך שהוא מבקש לסתור את חזקת הגיל הרך, אשר מקנה להם יתרון במשמורת קטינים עד הגיעם לגיל 6, ואשר הם, מסיבות מובנות, ביקשה שתחול במקרה הנדון.
13/01/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"אכן, כאשר ישנה היכרות אישית עם היושב בדין, יש בכך כדי להקים לעתים חשש ממשי למשוא פנים. ואולם, אין לקבוע כלל קטגורי של פסלות במצב זה, אלא יש לבחון את כלל נסיבות המקרה בשים לב לאופי ההיכרות, מסגרתה, משכה ומשך הזמן שעבר מאז ההיכרות... במקרה שלפניי, כעולה מדברי השופט עצמו, מדובר בהיכרות מן העבר בין בית המשפט לבין עו"ד אלטלף, שהינו בעל דין, אשר נוצרה במסגרת לימודיהם בעבר ואף המשיכה לפרק זמן לא ארוך למסגרת חברתית-אישית. ואולם, הקשר נותק לפני כ-15 שנים לערך ומאז לא קיים כל קשר בין השופט לבין עו"ד אלטלף למעט אמירת שלום הדדית בעת מפגשים אקראיים. בנסיבות המתוארות אכן מדובר בהיכרות אישית מן העבר, ואולם משך הזמן מאז נותק הקשר בין עורך הדין אלטלף לשופט הינו כה ארוך, עד כי נראה כי אין די בעצם ההיכרות וקשרי העבר כדי להקים עילה לפסילת בית המשפט מלדון בתיק הנוכחי שהובא לפניו. כך קבעה (יום ג', 12.01.10) נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש.
12/01/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"אין ספק כי מחדלים אלו לא נעשו בזדון, או מתוך כוונה חלילה להפליל את הנאשמים ולטפול עליהם אשמת שווא. מדובר במחדל רשלני ולא בהתנהגות מחושבת ומתוכננת של הרשות החוקרת והתובעת ולא היה כל ניסיון להסתירם או להתחמק מהם. אך עדיין, מחדלים אלו מצדיקים את קיומה של ההגנה מן הצדק, שכן הצטברות כל המחדלים יחדיו, השיהוי הרב בהגשת כתב האישום על-ידי הפרקליטות, וזאת ללא כל הצדקה הנראית לעין, מחדלי החקירה הרבים, אי חקירת חלק מהחשודים, וצירוף חשודים אחרים כעדי תביעה, יש בהם להוות 'מסה קריטית' - הגורמת לפגיעה ממשית ביכולת הנאשמים להתגונן ובזכותם הבסיסית לניהול משפט ראוי והוגן. יש במחדלים אלה פגיעה ממשית בחוש הצדק וההגינות ויש בהם לגרום לעיוות דין לנאשמים. באיזון הראוי מצאתי כי למרות שחיי אדם קופחו ברשלנותם של גורמים כה רבים - יש להעדיף זכויותיהם היסודיות של הנאשמים לניהול הליך משפטי ראוי והוגן, על פני האנטרס הציבורי בניהול ההליך. בשלב זה גם לא מצאתי כל אפשרות לתיקון המחדלים בשל האיחור הרב והקשיים המובנים לעשות כן בשלב זה. לאור כל האמור, אף שבלב כבד, אני מקבלת הטענה המקדמית ומורה על ביטול כתב האישום". כך קבעה (יום ב', 21.12.09) שופטת בית משפט השלום באשדוד, רות לביא, בבקשה שהגישו פרקליטי הנאשמים - חברה ומנהל עבודה - אשר יוחסה להם גרימת מוות ברשלנות של עובד, לביטול כתב האישום בטענת 'הגנה מן הצדק'.
12/01/2010  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il