|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

ממשלת נתניהו הרעה

דברי יושב-ראש האופוזיציה במועצת קדימה בנושא שנה לממשלה [י' באדר תש"ע, 24.02.2010]
25/02/2010  |     |   נאומים   |   תגובות
מאמינה שקדימה תקים את הממשלה הבאה. לבני [צילום: דוברות קדימה]

   רשימות קודמות
  השעון מתקתק. נדרשת פעילות נחרצת באירן
  בסיס הדמוקרטיה טמון במילה "אמון"
  לא בגלל השואה הוקמה מדינת ישראל
  רבין הכריע והפתיע
  גנדי ז"ל רצה לשמור על כולה, אני רוצה לחלקה

הכינוס הערב מציין שנה לממשלה. לא צריך את הכינוס הזה כדי לדעת עד כמה רעה הממשלה הזאת לאזרחי ישראל. עזבנו את השלטון לאחר שהובלנו את המדינה בתקופת ממשלת קדימה והשארנו לבאים אחרינו מדינה יציבה ובטוחה. מדינה שהשיבה לאויביה, אלה שמכירים בקיומה ואלה שלא מכירים בקיומה, מכה אחת אפיים בעזה ובלבנון, והשקט נשמר עד היום.

מדינה שניהלה מו"מ לשלום בתמיכה בינלאומית רחבה. מו"מ קשה מורכב. מו"מ ששומר על כל האינטרסים הביטחוניים, על גושי ההתיישבות, שלא מחזיר פליטים לישראל. מו"מ שיכול להבשיל להסדר רק אם יעמוד בראש ממשלת ישראל אדם חזק מספיק כדי לקבל החלטות המתבקשות. ההחלטה הפטריוטית האמיתית המתבקשת להגיע להסדר ולא רק לדבר עליו. אדם שלא נכנע לכל גחמה מבית ומבחוץ. אדם שלא רק מדבר חזק אלא הופך את ישראל למדינה חזקה. אדם שיש לו דרך ובונה את ממשלתו בהתאם, ולא משתמש בקואליציה שלו על-מנת לתרץ למה לא יכול.

ממשלת קדימה עזבה ממשלה כאשר ישראל הייתה מדינה שהעולם כולו מחבק ותומך בעמדותיה המהותיות, גם בצורך למנוע מאירן נשק גרעיני וגם בזכותה להילחם בטרור.

מדינה שניצבה בפני משבר כלכלי עולמי עם ממשלה שקיבלה אז את ההחלטות הנכונות, הקשות, הלא-פופולריות, שהוביל שר האוצר רוני בר-און בתמיכתנו. למרות הקושי, ממשלה שסירבה מול המשבר המתקרב להעביר כסף על-פי דרישה וגחמה קואליציונית, גם לא במחיר איומי פירוק ממשלה. עשינו את הדבר הנכון וידענו שאנו עושים את הדברים הנכונים, וגם כאן אזרחי ישראל נהנים עד היום.

ידענו שמדינה רוכשת הערכה ותמיכה לפעולותיה גם מבית וגם מבחוץ כשברור שיש לה דרך ועקרונות, שהיא רוצה להגיע להסדר בכל מאודה, אך תעמוד על עקרונות קיומה. ידענו אז שחולשה פוליטית כלפי פנים היא גם חולשת ישראל כלפי חוץ.

ומאז, פחות משנה, לא השתנה שום דבר חוץ מהממשלה בישראל ותראו איפה אנחנו עומדים היום.

יש לנו ראש ממשלה ללא דרך וחזון. כל משב רוח מאיתנו, התקשורת, הציבור, והוא משנה החלטות – המע"מ, חוק היורדים, ועוד. בירכנו על ההחלטה בעניין הגדר, אבל אז מסתבר ששר הביטחון לא רוצה ושאין כסף. ושמענו על הרכבות והתחבורה, ושוב מאבקים פנימיים והכל עובר. עברנו שנה ובה אנחנו רואים את האלימות ברחובות ואף אחד אסור שיקבל את האלימות הזו כחלק מערכינו. ישראל הופכת להיות מנודה ועמדותיה הבסיסיות שנויות במחלוקת. והחלק המעציב הוא שהתהליך הבינלאומי של דה-לגיטימציה לישראל פוגע גם בנושאים הכל-כך יקרים לכל ישראלי ולכל יהודי בעולם, ובודאי שהקשר ההיסטורי והלאומי לקבר רחל ולמערת המכפלה הוא עניין כזה, וזה המקום לומר שלא נקבל את כל איומי האלימות והאינתיפאדה שבאים מהצד השני ברגעים כאלה.

ברגעים האלה, גם מול התנהלות שלומיאלית, ובלי עין רואה, הממשלה הזו מתנהלת באופן שלומיאלי בכל דבר ועניין, ואת המחיר כולנו משלמים, אבל יש נושאים שבהם צריך לצאת קול אחד מישראל. אני, יחד עם שאר חבריי בקדימה, נלחמים את מלחמתה של ישראל נגד שאיפתה של אירן נגד גולדסטון, ששולל זכותנו להגנה עצמית. נמשיך להיאבק בעד זכותנו למלחמה בטרור, וטרור הוא טרור הוא טרור בכל מקום, וטרוריסט הוא טרוריסט בעזה ובכל מקום אחר בעולם.

והמסר לעולם החופשי עובר טוב יותר כשהוא נשמע מהאופוזיציה ומראש האופוזיציה שניהלה, כשהייתה בממשלה, מו"מ להסדר קשה ונוקב בתמיכת העולם כולו עם אותם אלו שנכונים לכך, ולכן גדלה הלגיטימיות שלנו להיאבק באלו שאינם מכירים בקיומנו כאן.

זאת ממשלה שאפילו העומד בראשה לא מרוצה ממנה. קואליציה שהוא בחר, אבל כבר מחפש בניסיון מביש ונואל חלקי חילוף ומבקש להוסיף לה עוד אצבעות, גם של חלק מהיושבים כאן באולם. לא מעניין אותו מה עמדתם בנושאים על סדר היום. הוא בז להם. הוא רואה בכולם פוליטיקאים קטנים כפי שהוא כנראה מייחס לפוליטיקה. הוא מסתכל כך על הפוליטיקה ומי שמסתכל כך על הפוליטיקה ועל חברי הכנסת במדינת ישראל, איננו מנהיג – הוא פוליטיקאי קטן.

אבל ביבי הוא רק חלק מהמשוואה, יש שני צדדים למשוואה. כמו בעבירת שוחד, יש המציע ויש הצד השני. כי השנה האחרונה הייתה גם שנת מבחן לקדימה כמפלגה ולכל אחד מחבריה. שנה שבה היו שני סוגים של קדימה: הייתה, ואני יודעת שעדיין קיימת, קדימה שמעוררת גאווה אמיתית למי שבחר בה וחבר בה. מפלגה שעומדת על שלה, שנאמנה לציבור הבוחרים שלה ולכלל ישראל, לדרך שלה ולעקרונות שלה. מפלגה שהיא מוכיחה שהיא טובה יותר מכל מפלגה אחרת בכנסת. טובה מהליכוד והעומד בראשו – שהוכיח שאומר דבר אחד לפני הבחירות ועושה, לא רוצה לומר עושה הפוך, כי לא עושה דבר אחרי הבחירות. וטובה ודאי מאותה מפלגה שהולכת ונעלמת והחליטה אסטרטגית להיות שותפה בכל ממשלה – לא חשוב הדרך, העיקר שיושבים שם – מפלגת העבודה.

קדימה, כמפלגה שהוכיחה במעשים שיש לה דרך, ושהיא נכונה לשלם עליה מחירים. זו קדימה שזכתה לקרדיט עצום מהציבור, כאן. על הדרך הזו עזבנו את הליכוד, היא כתובה במצע קדימה, על הדרך הזו הצביעו עבורנו למעלה מ–750 אלף איש.

והייתה גם, הציצה לעיתים לצערי, קדימה שהתחילה ליצור תחושה לא נוחה למי שבחר בה. קדימה שנפלה לעיתים בשוגג בידי יריביה. החלה לכרסם עצמה מבפנים. וזה ייפסק מכאן והלאה. לא ארד למגרש הקטנוני והפוליטי הקטן.

אני לא אתן לקדימה להפוך להיות למפלגה כמו כל מפלגה אחרת. אלה שהציבור מאס בהן, קדימה לא הייתה ולא תהיה מפלגה ככל המפלגות. קדימה תמשיך להיות גאוות בוחריה וחבריה.

ישיבת המועצה הקודמת הייתה סוערת, קשה, מעיקה לכולנו. לאחר שהתברר כי ראש ממשלת ישראל עוסק בפיתויים. זה היה בשיאו של המאמץ הפוליטי השפל לפצל את קדימה – כי הוא מפחד.

הגעתי הנה לאחר פגישתי עם ראש הממשלה עם אותן הצעות מבישות, בלי שום כוונה לאחדות אמיתית סביב דרך. יש בי הערכה עצומה לאלה שלמרות הפיתוי קיבלו את ההחלטה הנכונה ההגונה היחידה – לומר לא.

הבית הזה היום, אולי יותר מתמיד, הוא הבית של מי שבצד השני הבינו מלכתחילה שאינו ניתן למכירה ושלא פנו אליהם, ושל אלה שרבו, אלה שמבינים שלהיות נבחר ציבור זה כפשוטו מחויבות לציבור שבחר במפלגה שהוא חבר בה ולא כיסא אישי שאפשר לסחור בו מצד לצד. זה הבית שלכם, הוכחתם שיש לכם עמוד שידרה. על זה, חברים, מגיע להם מחיאות כפיים חמות.

אני את הבחירה שלי עשיתי. החלטת סיעת קדימה לדחות את ההצעה המבישה של ביבי הייתה צריכה להיות הסיום של הפרשה וחזרה לדרך הישר. לצערי, לא כך קרה. היו מי שהמשיכו, לדרוש, לאיים. בשל הרצון לשמור על אחדותה של קדימה, בחרתי שלא להגיב. עד שראיתי שכל העיסוק בסעיפים ובתקנונים מושך את הציבור למטה, כי הציבור שם סימן שאלה לא על הדרך אלא על ההתנהלות.

קדימה קיבלה הכי הרבה מנדטים בבחירות האחרונות, קדימה כאן כאלטרנטיבה לממשלת נתניהו הרעה, תמשיך ותתנהל באופן שתבקר הממשלה על מה שלא נכון ותתמוך בנכון, ולצערנו אין הרבה על מה. וקדימה תבחר הנהגתה הבאה רק לקראת הבחירות הבאות לכנסת. זה לא עניין אישי שלי או של מי שרוצה להתמודד. נעשה את מה שטוב לקדימה והמפלגה הזו לא תמשיך להתקשקש עם יריבויות פנימיות שיריבות מקדשת. אני מאמינה בדמוקרטיה ולכן הצעתי לחבריי להעלות כל הצעה לסיעה. רק שבינתיים עד עכשיו בחרו לא לעשות כן. ולכן אני מראש אומרת – נעסוק עכשיו לא בעצמנו אלא במה שנבחרנו לעשות. אני מצפה לשיתוף פעולה מלא בקידום הנושאים שעל הפרק – לטובתה של מדינת ישראל. כך אפעל.

  • קדימה תמשיך לקדם בציבור את הרעיון המדיני. תהליך מדיני שלא היה בליכוד שעזבנו. תהליך שעקרונותיו חלק ממצע קדימה. ירושלים, אי-הכנסת פליטים – על זה קיבלנו אמון הציבור ועם זה נמשיך להיאבק בממשלה. קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בא"י זו הפטריוטיות החדשה. לא כטובה לאף אחד אלא כאינטרס שלנו.

  • קדימה תמשיך לקדם את הרעיונות החברתיים.

  • קדימה תמשיך לצקת תכנים ברעיון של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – לא ככניעה פוליטית למפלגות חרדיות אלא מתוך אמונה אמיתית במהות.

גם מי שקשה לו באופוזיציה – המבחן ימשיך – הוא לא הסתיים. ביבי ימשיך לנסות. כל אחד מכם יצטרך לעמוד עם עצמו מול המראה ולשאול עצמו האם התמיכה שקדימה היא כזו שניתנה לו באופן אישי או לא. אני סומכת על שיקול דעתו של כל אחד. אמשיך להוביל את קדימה בכל הרכב.

פגשתי השבוע צעירים מדהימים מצעירי קדימה. אני פוגשת את הציבור, הם מסתכלים עלינו בחשש שהצטרף אל אותה תקווה ואמונה שהובלנו. אני אמרתי להם, ואני הולכת לומר כאן ולכל אחד אחר – אנחנו לא נאכזב אתכם.

בשנה החולפת חברי הכנסת של קדימה נתנו לכם המון סיבות להיות גאים בהם. הלוואי וכל אחד בציבור היה רואה אותם - בוועדות הכנסת באמת הסיטו את דעתנו ישיבת המועצה הקודמת, וישיבת הסיעה שדחתה את הצעתו הצינית של נתניהו הייתה יכולה להיות התחלה חדשה. לצערי, הזמן שעבר מאז היו בינינו גם מי שהמשיכו לעסוק בנו, במליאה ובסיעה. נלחמים כמו אריות, עומדים על שלהם ומביאים לנו כבוד.

אין בכנסת הזו קבוצה טובה יותר, מנוסה יותר, איכותית יותר של אנשים מהקבוצה הזו שנמצאת איתכם הערב. עכשיו רק נותר לנו, לכולנו, ללכת ביחד, לזכור ביחד מאיפה באנו, לזכור ביחד לאן הולכים. אני מאמינה בקדימה ובסופו של דבר קדימה תנצח בגדול, תקים הממשלה הבאה ותקיים כל התחייבויותיה.

תאריך:  25/02/2010   |   עודכן:  20/04/2010
ציפי לבני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכובדיי,
25/02/2010  |  עו"ד יורי גיא-רון  |   נאומים
אני רואה כמעט אינתיפאדה בגלל החלטת הממשלה לשמר את אתרי המורשת. מסתבר שעל-פי הפלשתינים אסור לנו לנכס אפילו את מערת המכפלה וקבר רחל. לדבריהם, אתרים אלו אינם חלק מורשת ישראל, ואם חס וחלילה נגיד שקבר רחל זה חלק מורשת ישראל, הם, שאמורים להיות שוחרי שלום, והחמאס, מאיימים עלינו באינתיפאדה שלישית. כנראה החזון שלהם לשלום הוא שאנחנו נהיה בסטאטוס של ימי הביניים, בו ירשו לנו לרכב על חמור ולפעמים גם באישור הפריץ לבקר כקבר רחל. זה לא החזון שלנו לעתיד, זה לא שלום! עצוב שבישראל ובעולם יש שמנסים לשנות את ההיסטוריה ואת מורשת ישראל. לא ניתן לאחרים לקחת נכסים של מסורת ישראל שעמדה לנו לאורך שנים.
המשטרה כיום, מתפקדת תחת מציאות לא פשוטה. המדינה נמצאת תחת איומים מבית ומחוץ, איומים שידועים לכל. השסעים החברתיים והכלכליים במדינה מחריפים. על-רקע זה, גובר הביקוש לשירותי ונוכחות המשטרה, וכל זה על-מנת להקנות לאזרחי המדינה את תחושת הביטחון שלה הם זכאים וזאת כמובן, תוך כדי הגברת הנוכחות והבולטות. המשבר הכלכלי והקיצוץ במשאבים, אינו תורם, בלשון המעטה, ליכולת המשטרה לתת מענה למגוון האתגרים הרב שאיתם היא מתמודדת, ומצב זה גורם לריכוז מאמצים גבוה ביותר על-מנת להכיל את המשימות הרבות.
24/02/2010  |  יצחק אהרונוביץ'  |   נאומים
מכובדָי,
23/02/2010  |  ראובן ריבלין  |   נאומים
אני שואל את עצמי מעת לעת מדוע אזרחי ישראל לא יכולים ליהנות ממה שנהנים אזרחי מדינות אחרות בחוץ לארץ. אתה בא למדינות מפותחות כמו שלנו, וחלקן אפילו פחות מפותחות, ואתה יכול לנוע במהירות בכבישים, וברשת רכבות, ולהגיע ממקום למקום במדינות שהן גדולות משלנו בהרבה.
22/02/2010  |  בנימין נתניהו  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il