|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
רוטמן. קיצור דרך ללקיחת סמכות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רוטמן: מה מקור הסמכות לאשר חקירות הסתה לעבירות טרור

יו"ר ועדת החוקה: "המשטרה היא גוף עצמאי שאינו כפוף ליועמ"ש לממשלה. החקיקה הספציפית מאוד ברורה ואבקש שפרקליט המדינה יגיע לדיון הבא להסביר מדוע הכניס עצמו כגורם מחליט בפתיחה בחקירה בניגוד לסמכות המשטרה הפרקליטות: אין עיכובים בפתיחות בחקירות הסתה לטרור. ברמדאן אישרנו עשרות פניות של המשטרה לפתיחה בחקירה בטווח של שעות, גג 24 שעות
03/05/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

ועדת החוקה קיימה (יום ג', 2.5.23) דיון מיוחד על מדיניות חקירה והעמדה לדין בעבירות הסתה לטרור. "בכל הנוגע לחופש ביטוי מנגנוני הפיקוח הדוקים יותר מתוך הבנה שאלו נושאים גבוליים ורגישים", פתח יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן. "התחושה היא שתלונה על הסתה לטרור מטופלת במקרה הטוב בעצלתיים אם בכלל בגופי האכיפה במדינת ישראל. יש פער בין הסתה לטרור מצד אחד לצד שני או במהירות בה נחקרות עבירות אלו בהתאם לדובר. להבדיל, יש חבר כנסת שהוזמן לחקירה על התבטאות שלו בתוך שלושה ימים. אולי זו תחושה שלי אבל יש לי הרגשה שאפשר לקשר עבירת הסתה לטרור לעכרמה צברי יותר מאשר לח"כ צביקה פוגל. נשאלת השאלה האם דין פרוטה כדין מאה. האם מידת הלחץ התקשורתי משפיעה על משך הזמן לאישורים, האם נכנסים שיקולים שאינם ממין העניין והאם מישהו דואג שהצדק לא רק ייעשה אלא ייראה. אם כאשר זיהיתי מקרה הסתה וכח"כ התייאשתי מראש מהמשטרה ומהפרקליטות, למרות שאני מייצג ציבור, יכול להיות שזה מבוסס על הרבה מקרים וזה מצב חולה. אני מקווה שנשמע דברים שישנו את דעתנו ושיש מדיניות סדורה וההליכים לא נמרחים או לא נכנסים אליהם שיקולים זרים ושנראה איך מחזירים את האמון".

אמצעים משפטיים להתמודדות עם תופעת ההסתה ברשת / מסמך
המסמך מתמקד בהטלתן של הגבלות על השימוש ברשת האינטרנט או לקביעת אחריות פלילית, על מנת למנוע שימוש ברשת בכלל וברשתות החברתיות בפרט, לשם הפצתם של דברי הסתה לגזענות ולאלימות (35 עמ')
נתוני רקע לדיון בנושא "פשיעה מקוונת בחברה הערבית – הסתה, איומי רצח וסחיטה ברשתות החברתיות" / סקירה
במסמך נתונים על תיקים שנפתחו במשטרה עקב עבירות מקוונות: איומים, סחיטה והסתה. עוד במסמך נתונים על הטיפול בתיקים אלו.(7 עמ')

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, חברתו לסיעה של פוגל מעוצמה יהודית: "תופעת ההסתה ברשתות הולכת ומתרחבת. מעבר לכך, השלכותיה בפועל על מציאות חיינו - זה לא רק שמישהו העלה מסר או טיקטוק כזה או אחר - אלו דברים המובילים לעלייה בשיעור הפיגועים ופגיעה בחיי אדם. לפני חודשיים הוקם צוות בשיתוף ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי כי הבינו שהדבר אינו רק הסתה מעורפלת אלא מייצר מציאות של טרור ופיגועים. הצוות עושה עבודה מדהימה, אבל מתוך 319 ניטורי הסתה לטרור היו 130 מקרים שבהם התכנים הוסרו. 38 תיקים בבדיקה שמתוכם 22 מקרים הגיעו עד כה לאישור הפרקליטות לפתוח בחקירה. אם יש כזה פער איפה ההרתעה? זו תופעה בממדי ענק ואותו פושע מבין שזה משתלם ורוב המקרים לא יגיעו לאישום וענישה.

"עדנאן עוואוי, נהג אוטובוס בקו ביתר עילית-ירושלים העלה מספר סרטוני הסתה בטיקטוק שחלקם צולמו באוטובוס. ארגון לביא הגיש תלונות עליו ליועמ"שית, לשב"כ ולמשרד התחבורה, לחברת קווים - שמשיבה שהשב"כ אישר אותו. אחיו של הנהג הוא ממבצעי פיגוע הדריסה בו אזרח נפצע אנושות. הוא עצמו מבצע פיגוע דריסה שלא נחקר בזמן שומר החומות ונפצעים שניים במצב אנוש. זה נסגר בעסקת טיעון כשהנהג ממשיך לעבוד ולהסיע ילדים. הוא מפרסם שיר הלל למחבל שרצח את נועה לזר. מול הממדים העצומים של התופעה המזוויעה שומעים קול ענות חלושה. הדבר הזה מוביל לפיגועים ואובדן חיי אדם. זה לא משהו שאפשר להתעלם ממנו. הדרישה שלי היא גם מהפרקליטות לראות איך לא מתעלמים ומתייחסים ברצינות".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל): "השימוש במונח טרור מוטה פוליטית. ההגדרה המקובלת בלשונו של נתניהו אומרת שטרור, להבדיל מלוחמת גרילה, הוא פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחים למטרה פוליטית ונתניהו כותב בספרו שלוחמת גרילה היא לוחמה או מאבק מול כוחות צבאיים. זו ההגדרה הנכונה ולכן הטרור הגדול הוא הכיבוש עצמו, כי הוא חל על מיליוני אזרחים יום-יום שעה-שעה. מי שמוציא לפועל את הכיבוש הוא בראש ובראשונה המתנחלים, אבל גם כוחות הכיבוש. ההטיה פה היא ברירת המחדל לפיה אם מדובר על טרור מדובר על ערבים. אדם מבוגר פלשתיני הוכה מכות רצח על הגבעות שהוא מעבד ונער גבעות הוציא ציוץ של יהודים שמחים שתקפו פלשתיני. כל הדיון פה הוא פוליטי ומי שתומך באנשים האלו תומך בטרור. תמיד התנגדנו ונמשיך להתנגד לטרור ומי שתומך בטרור הוא מי שתומך בכיבוש".

ח"כ עמית הלוי (הליכוד): "הנתונים שהציגה ח"כ סון הר-מלך מחייבים לפחות חקירה. חשוב להבין מה נעשה באופן יזום על-ידי המשרד לבט"ל. מערכות האכיפה צריכות לקחת בחשבון בתי"ס ומסגדים מעבר לרשתות. עד היום בכניסה לביה"ס ממנו יצא מפגע יש סמל של פתח עם הנשקים ומפה מהים עד לנהר, זו הסתה לווריד המשפיעה בצורות הכי קשות. כך גם במסגדים כולל בטייבה ובאל-אקצה".

ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) שדיבר לראשונה בדיון ועדה בכנסת: "השאלה אם יש בכלל אכיפה של חקירה בעבירות הסתה. אדבר על אנשים שחזרו שוב ושוב על עבירת הסתה ולא קרה עם זה כלום. עכרמה צברי השתתף בכנס ארגון הג'יהאד האיסלאמי, קרא לאלימות וטרור, השתתף בטקס לכבוד מחבלי ג'נין ושכם, הילל את המחבל עודאי תמימי, הוגשו תלונות ושום דבר לא קרה. הוא נחקר ושוחרר ומצהירים שיואץ הטיפול בתיק, אך לא ברור מה קורה עם זה. לפני שבועיים שוב הוא משתתף, בכנס עם נסראללה ושום דבר לא קורה. פואד אל אמור יו"ר ועדת ההתנגדות באזור הר חברון למחרת רצח מגיני ומורד בבר בת"א, מסית ומוגשת תלונה והתיק נסגר בלי שיודעים אם נחקר או לא. יש עוד רבים-רבים".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד): "אנחנו רוצים לדעת איך מתכוונים לטפל בנושא. אין מקום ליותר מדי סלחנות. אזרחי ישראל סופגים את ההיקפים של ההסתה. המדינה מותקפת בטרור ולהסתה יש תוצאות יום-יום. נבקש תשובות כי כרגע המצב לא טוב".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): "כרגע מדברים על משהו בתחום האפור. הנושא חשוב כי מהסתה יוצאים פיגועים. אני מאמינה שיש שיקולים של רגישות, שיקולים מדיניים והתמונה מורכבת יותר. אבקש לראות האם הכנסת התבקשה לדון בנושא הזה בעשר השנים האחרונות כדי לראות את הרצף ומה היו המסקנות והכלים. אסור שהדיון יהיה עריפת ראשים לפרקליטות. המון שנים הייתם בשלטון ולא טיפלתם. צריך לעשות בדק בית ולבדוק את השתלשלות העניינים ולא לעשות מניפולציה זולה".

[צילום: דוברות הכנסת]

עו"ד שלומי אברמזון ראש תחום ביטחון ותפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה: "יש פעולות של הסתה במדינה שמטופלות במישור הפלילי ויש הסרה של תכני טרור שנחשפים אליהם אזרחי המדינה, אבל מי שמעלה אותם הם אזרחי חוץ. אז נעשית פעולה רחבת היקף של הצבא המשטרה והפרקליטות להסרת אלפי תכנים כאלו כל חודש.

"השלב הראשון הוא הורדה ראייתית של התוכן והעשרה של המידע. אנחנו רוצים לראות כמה חברים יש לו, מה הייתה ההשפעה. החוק בעצם מדבר לא רק על יסוד תוכני אלא גם על יסוד הסתברותי. בהסתה לטרור - קריאה לביצוע פיגועים זו הסתה ישירה. לא צריך יסוד הסתברותי. כלומר, אנחנו לא צריכים להוכיח לאף אחד מה היה האפקט של המעשה, אבל יש דברים אחרים כמו תמיכה בפיגועים שאני לא קורא לבצע פיגוע אך אני תומך בפיגוע, שיש בהם אלמנט של יסוד הסתברותי שאותו המשטרה ואנחנו כפרקליטות בסוף צריכים להוכיח בבית המשפט ולכן יש איזשהו מקום להעשרה בשביל תשתית ראייתית ראשונית, שנאשר פתיחה בחקירה. אז התיק עובר לפרקליטות המדינה בשביל לאשר את הפתיחה בחקירה. ככל שמאושרת הפתיחה בחקירה, אז זה חוזר למשטרה, החוקרת את החשוד, מבצעת עוד פעולות ראייתיות, מחזירה את התיק לפרקליטות המחוז, אחרי שפרקליטות המחוז בוחנת את התיק ומחליטה שיש תשתית ראייתית בעניין ציבורי כמו כל תיק פלילי, התיק עובר חזרה לאישור של היועמ״ש לממשלה, שהאישור שלה נדרש מכוח החוק, החלטה של המחוקק.

"עקרון חופש הביטוי הוא חשוב ומצד שני הגבולות בעניינו הם מאוד ברורים ובכל המקרים של תמיכה בפיגועים או קריאה לבצע פיגועים נפתחו חקירות ותפתחנה חקירות, ומוגשים כתבי אישום, יסודות העבירה קבועים בחוק המאבק בטרור בהיבטים של הסתה לטרור וככה אנחנו פועלים ככל שיש תשתית ראייתית ומגיע התיק.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

"יו״ר הוועדה הציג ובצדק את המתח בין העובדה שמדובר בעבירות רגישות של חופש הביטוי לבין הצורך במהירות ויעילות, ויש לבחון האם המנגנונים שנקבעו מעכבים או עומדים בקצב הטיפול הנדרש. אני יכול לומר שאין עיכובים בפתיחות בחקירות בכל הנושא של הסתה לטרור. בחודש רמדאן אישרנו עשרות פניות של המשטרה לפתיחה בחקירה בטווח של שעות, גג 24 שעות. החריגים שהוצגו במסמך שהועבר לוועדה לא מעידים על הכלל. הכלל בהיבטים של טרור הוא שפתיחת החקירות מהירה. בתיקים של מסוכנות, המשטרה פונה אלינו ותוך שעות יש תשובה. המשטרה מבצעת את המעצר על בסיס תעדופים שלה. למשטרה יש הרבה עיסוקים גם לעצור מפגעים שביצעו פעולות בפועל וגם התמודדות עם כל הפשיעה שיש במדינה.

"ברגע שהתיק עובר לפרקליטות והוא מצדיק מעצר עד תום ההליכים אלו מקצבים אחרים, בתקופת רמדאן הוגשו 5 כתבי אישום כולל אישה שפרסמה מספר פרסומים או כאלו שהלכו עם דגלים על הר-הבית וקראו קריאות. אנחנו בישיבות שבועיות אצל השר לבט"ל שהחליט להיות עם היד על הדופק. לא כל ביטוי שנתפס בציבור כהסתה עול לכדי עבירה פלילית.

"לגבי עכרמה צברי אושרה פתיחה בחקירה. היו כל מיני אמירות שחלקן יותר ברורות וחלקן פחות. זה לא מסוג התיקים של מספר שעות אלא תיק יותר מאתגר.

"בסופו של דבר לבוא ולחפש את המקומות שבהם אולי לא היינו הכי טובים או שהיה עיכוב בהעמדה לדין זו מלאכה קלה. יש דוגמאות הפוכות כמו של ראאד סלאח, כמאל ח'טיב ודוגמאות רבות נוספות אל מול הדוגמאות שאולי לא הועמדו לדין בקצב מספיק מהיר. בסופו של דבר, תיק שמגיע לפרקליטות ומצדיק העמדה לדין יועמד האדם לדין. אתה חי בעולם מוגבל של משאבים ואתה מנסה לתעדף את התיקים שיש בהם יותר סיכוי למעצר או ענישה מחמירה. אני חושב שהטיפול אצלנו יחסית מהיר".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

היו"ר ח"כ רוטמן: "ראאד סלאח זו דוגמה קשה מאוד. אם היינו שומעים על מדינה אחרת שיש בה עבירה נגד הסתה ואנטישמיות והיו אומרים לנו שב-2007 נאם וב-2016 קיבל עונש היינו מאשימים שהם מעודדים להסתה נגד ישראל בגלל משך הזמן".

סנ"צ רותי האוסליך רמ"ד חקירות התייחסה לתהליך המשטרתי: "כלל החומרים שמגיעים לידיעת המשטרה מקבלים התייחסות. ההתייחסות יכולה להיות גם בחינת החומרים והחלטה שאים עבירה ותיסגר התלונה. אנחנו נדרשים למספר תבחינים כדי לעמוד בדרישות החוק, ביסוד התכני וההסתברותי. כשהחומרים מגיעים התבחינים האלו נבחנים אצלי בחוליה.

"החומרים מגיעים ממספר מקורות - מיחידות המודיעין בצבא, במשטרה, מהשב"כ או מאזרחים. הם מגיעים אליי לחוליית חוות דעת במטה הארצי שעוסקת בעבירות ביטוי. החומרים מנותבים למחוזות בימ"רים לצוותים ייעודיים לצורך העשרה של החומרים - כמה צפיות, מי פרסם, מי החשוד ועוד. המחוזות מחזירים אלינו בכל מקרה את החומרים. על בסיס כלל החומרים החוליה שלי נותנת חוות דעת אם יש הסתה וממליצים על פתיחה בחקירה. ממני זה עובר למפקד מעליי - ראש מחלקת חקירות ואם הוא מאשר את ההמלצה זה עובר לפרקליטות. שם אם מחליטים שיש סמכות לפתיחה בחקירה המענה מידי בהתאם למובהקות. בתקופת רמדאן התקבלו החלטות בהליך בהול ברמה של חצי שעה שעה. יש מקרים הרבה יותר מורכבים שנדרשות השלמות. החשוד יכול להיחקר בעבירות הסתה רק אחרי שהפרקליטות נותנת אישור".

רוטמן שאל: "כאשר כתוב בחוק 'נודע למשטרה על ביצוע עבירה תחקור' יכול פרקליט המדינה להנחות אתכם לפעול שלא בהתאם לחוק? לא כתוב בשום מקום שפתיחה בחקירה תלויה בפרקליט המדינה. מה מקור הסמכות להנחיה זו?"

עו"ד לילך וגנר ממשרד המשפטים השיבה: "עבירות הביטוי כולן דורשות אישור היועמ"שית להעמדה לדין. מכך נגזרים אלמנטים נוספים. יש גם דרישות בחוק לאישור יועמ"שית לפתיחה בחקירה במצבים רגישים בחוק, ויש גם מצבים רגישים נוספים שנמצאות שם כל עבירות הביטוי בהן אנחנו דנים כולל עבירת העלבת עובד ציבור ועוד".

רוטמן: "כאשר אני כמחוקק כותב שיש דברים שעליהם נדרש אישור יועמ"ש להעמדה לדין ובמקביל יש דברים שנדרש אישורו לפתיחה בחקירה, אולי כשהחלטתי כך התכוונתי למה שאמרתי? או שהחלטתם לקחת קולב שהמילים הכתובות בו רומזות ל'אישור העמדה לדין' והחלטתם על בסיסו לנהל את משטרת ישראל. מה מקור הסמכות? נראה לי שאת לא מכירה בסמכות המחוקק.

"המשטרה היא גוף עצמאי שאינו כפוף ליועמ"ש לממשלה. יש לה מבנה פיקודי וסמכויות בשיקול דעתה. החקיקה הספציפית מאוד ברורה ואבקש שפרקליט המדינה יגיע לדיון הבא להסביר מדוע הכניס עצמו כגורם מחליט בפתיחה בחקירה בניגוד לסמכות המשטרה לחקור וללא סמכות בחוק. עשיתם לעצמכם קיצור דרך ללקיחת סמכות. אם יהיה תהליך יותר מהיר, גם אם העונש יהיה פחות, התוצאה תהיה הרבה יותר אפקטיבית בהרתעה מפני הסתה לטרור. כרגע לא נפתחת חקירה כי מחכים לאישור חקירה מכם כי הכנסתם עצמכם כגורם ללא סמכות בחוק, ובינתיים יכול מישהו להירצח. הסמכות הכללית לתת הנחיות לאופן שיקול הדעת לא מאפשרת להכניס עצמו כגורם מאשר. עשיתם לעצמכם קיצור דרך ללקיחת סמכות שאינה נכונה.

"חומרת העונש מרתיעה ברמה מאוד מסוימת. מה שמרתיע מאוד הוא הסיכוי להיתפס והסיכוי להעמדה לדין. אם יהיה תהליך יותר מהיר, גם אם העונש יהיה פחות, התוצאה תהיה הרבה יותר אפקטיבית בהרתעה מפני הסתה לטרור".

עו"ד וגנר: "אישור היועמ"שית להגשת כתב אישום בעבירות הביטוי היה קיים תמיד ואין בכך חידוש גם לאחר שעבירת הסתה לטרור עברה מחוק העונשין לחוק המאבק בטרור. הדיונים התקיימו בוועדה זו והנושא של אישור היועמ"שית לעבירות הביטוי היה דבר שהוסכם על כולם. אנחנו לא רואים בכך הסדר שלילי לגבי כל תכלית של מערכת אכיפת החוק והמדיניות המגולמת בהנחיות היועמ"שית ופרקליט המדינה. יש להם סמכות וזה נדון בבג"צים שונים, לא רק בעבירות אלה אלא בעבירות המעלות רגישות מיוחדת".

ח"כ גלעד קריב (העבודה): "הקונסטרוקציה שבנית פה משוללת יסוד, אלא אם תראה שהנושא נדון ונדחה ע"י המחוקק. הניתוח המשפטי שלי שונה. זה שטוב היה שסמכויות היועמ"ש יוסדרו בחקיקה. ראשית, זה דבר ידוע וכל ממשלות ישראל לא טרחו לעשות זאת אך העובדה שאין חוק כזה לא אומרת שפועלים בחלל ריק. הדין הקיים הוא שהיועמ"ש יכול להנחות את גופי החקירה ואכיפת החוק ואם המחוקק רוצה לייצר הסדר אחר, בבקשה שייצר. ההתנגחות הבלתי פוסקת המאפיינת את כהונת ועדת החוקה ושר המשפטים הנוכחיים, צריכה להיפסק. זה הדין הנוהג בישראל. אפשר לקיים דיון עקרוני אם רוצים אישור לפתיחה בחקירה או לא אבל אלו לא סמכויות שהפרקליט לקח לעצמו אין שום דבר בדין הישראלי המונע זאת ממנו.

"עבירות חופש הביטוי זוכות ליחס מיוחד וזה עיקרון שאנחנו חייבים לשמור עליו כי הנזק משמיטתו גדול בהרבה מהתועלת וכל השחקנים צריכים להיות מוטרדים ממציאות בה עבירות אלו מטופלות באותם כלים כמו אחרות. עם זאת, השמירה על עקרון זה לא אומרת שאין צורך בבחינת המדיניות וההנחיות. יש לעדכן את ההנחיות ולבדוק אם הן מתכתבות עם המציאות של חיינו. המצב הנוכחי היום אינו דומה למצב בו לא היו רשתות חברתיות.

"עלינו לקבל נתונים כמה 'מידעים' צריכים כדי להביא לפתיחת חקירה, כמה בקשות מתקבלות וכמה נדחות, כמה זמן עובר מרגע קבלת המידע עד החלטה. הרעיון הזה שמתנקזים 'מידעים' לגורם ברמה הארצית ואחרי זה למחוזות ואז הכרעה ראשונית ומעבר לפרקליטות וחזרה למחוזות והשלמת חקירה זה נשמע לכל אדם סביר כתרשים זרימה עם יותר מדי קוביות. אם תראו נתונים שזה רק נשמע כך אז הכל בסדר. זה עלול להוביל מעבר לחוסר הרתעה ואפקטיביות גם לעינוי דין".

[צילום: דוברות הכנסת]

שי גליק, בצלמו: "הפינג פונג גורם לעיכוב בקבלת החלטות. במקרי חקירות להסתה פרק הזמן צריך להיות תוך שנה לכל המאוחר. תיק דגל כמו של היבא יזבק לוקח ארבע שנים וחצי, יש החלטת נציבות ועדיין אין החלטה בפרקליטות. במקרה של איימן עודה עברה שנה וחצי ללא החלטה. ש פה מקרי דגל שהפרקליטות נרדמת עד פתיחה בחקירה".

עו"ד מוריס הירש, יועמ"ש מבט לתקשורת פלשתינית: "ב-2015 כשהחל גל פיגועי הסכינאות הייתי פרקליט איו"ש ונדרשתי לגבש מדיניות בזריזות כלפי ההסתה ברשתות וידעתי להגדיר במדויק את המקרים שמעמידים לדין במהירות ומקרים פחות מובהקים שהובאו אלינו לדיון. יודעים לכמת את האירועים שהחלו אז וכמה כתבי אישום הוגשו. הדברים עבדו בקצב מהיר מאוד. הכשל הגדול הוא הטרטור במעבר לפרקליטות וחזרה, מדובר בעיכוב שלא לצורך, כל שוטר במשטרה יכול לקבל את ההחלטה הזו על פתיחה בחקירה. הדברים הללו לא צריכים לעלות לרמה הכי גבוהה. ההסתה לטרור היא לרוב די שבלונית וראינו זאת במאות כתבי אישום שהגשנו בפרקליטות איו"ש".

עו"ד יוסף אקרמן, יועמ"ש ארגון "עד כאן": "אי ההעמדה לדין של יונתן פולק אשר הסית לאלימות קשה עוד בפברואר 2020, מהווה סימן ודגל להתנהלות הכושלת של הפרקליטות בהיבט זה. משך הזמן בהעמדה לדין חייב להתקצר על-מנת שיהיה גורם מכריע בהרצאה כלפי גורמים קיצוניים".

היו"ר רוטמן סיכם: "לדיון הבא נבקש מספרים ולוחות זמנים - משכי זמן, כמה תיקים יושבים אצלכם מעבר לזמן הבסיסי בהנחיית היועץ. בנוסף, הוזכרו בישיבה מספר מקרים שאני תוהה למה הם עדיין פתוחים. בוודאי אלו שיושבים יותר מהנחיית היועץ".

תאריך:  03/05/2023   |   עודכן:  03/05/2023
עידן יוסף
+גנץ בשדרות: "לא נתקוף את הממשלה כל עוד היא מנהלת מדיניות"
09:24 03/05/23  |  איציק וולף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עוצמה יהודית הודיעה כי תיעדר מההצבעות בכנסת: תגובה רפה בעזה  ▪  ח"כ אלמוג כהן הודיע כי יקים לשכת פרלמנטרית בשדרות ותקף את התגובה על הירי מעזה: "יש פה עוד חציית קו אדום. התגובה צריכה להיות קשה וכואבת"  ▪  השרה סטרוק: "הממשלה שלנו ממשיכה את המדיניות של הממשלה הקודמת - עזה לא משלמת מחיר על הטרור של חמאס"  ▪  ח"כ דנון מהליכוד: "ממשיכים להפציץ עמדות ריקות. אנחנו מזמינים את הסבב הבא"
גנץ. לא תוקף את הממשלה [צילום: פלאש 90]
תקיפת צה"ל בעזה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+השרה סטרוק: הממשלה ממשיכה המדיניות שבה עזה לא משלמת מחיר על טרור
08:28 03/05/23  |  איציק וולף
השרה אורית סטרוק (הציונות הדתית) מותחת ביקורת על הממשלה שבה היא חברה ביחס להפסקת האש שהוכרזה הלילה ברצועת עזה ובעוטף עזה.

"הממשלה שלנו ממשיכה את המדיניות של הממשלה הקודמת - עזה לא משלמת מחיר על הטרור של חמאס", אמרה (יום ד', 3.5.23) בראיון לכאן ב. עוד הוסיפה כי "התגובה הלילה של צה"ל לא יכולה להיכנס בשום אופן תחת הכותרת 'גביית מחיר'", כלשונה.

"היינו צריכים לקום לכמה בניינים הרוסים בעזה, וכמה רבי מחבלים שייצטרפו לחבר שלהם שמת בכלא", אמרה.
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תלמידי העוטף יהיו זכאים למועד ב' וג' בבגרות
08:16 03/05/23  |  איציק וולף
תלמידי עוטף עזה האמורים להיבחן היום בבחינת בגרות יהיו זכאים למועד ב' ולמועד ג'. כך הודיע שר החינוך, יואב קיש, לח"כ אלמוג כהן.

"שוחחתי הבוקר עם שר החינוך יואב קיש בנוגע לבגרויות המתקיימת היום לתלמידים באזור העוטף. לדברי השר, בעקבות המצב הביטחוני תלמידי העוטף שאינם מרגישים יכולת להיבחן היום בעקבות אירועי הלילה יהיו זכאים למועד ב' וכמו כן גם למועד ג'. אני מודה לשר קיש ולמנכ"ל משרדו על הרגישות וההבנה של המצב בדרום הארץ. בהצלחה לתלמידי ישראל", אמר ח"כ כהן.
+הפסקת אש נכנסה לתוקף; שגרה מלאה בעוטף
07:11 03/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפסקת האש הושגה בתיווך קטאר, מצרים והאו"ם  ▪  הייתה אמורה להיכנס לתוקף בשעה 2:00 אחר חצות, אך היא הופרה אחרי זמן קצר בירי רקטות לעבר ישראל עד שנכנסה לתוקף ב-4:00
זירת פגיעת הרקטה אתמול בשדרות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+כוחותינו תוקפים ברצועת עזה
23:05 02/05/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל מסר כי כוחותינו תוקפים כעת ברצועת עזה. דיווחים עזתיים על תקיפה ישראלית בסמוך למוצב א-ספינה בצפון מערב העיר עזה.
+גורם ביטחוני: "התגובה תבהיר שלא עוברים לסדר היום"
22:14 02/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של שיגור עוד רקטות מעזה, ואף לירי של רקטות מדרום לבנון על-ידי פלגים פלשתינים  ▪  הותקפו מחנה אימונים, אתר לייצור אמל״ח, מנהרה תת-קרקעית ומפעל בטון  ▪  המצרים מקיימים שיחות להביא לרגיעה  ▪  נשקלת סגירת מעבר ארז
תותחים בגבול הרצועה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+התראת צבע אדום בשדרות, איבים וניר עם
21:22 02/05/23  |  עידן יוסף

+הירי מן הרצועה לשטח ישראל נמשך
19:31 02/05/23  |  עידן יוסף
הירי נמשך: שיגורים נוספים לעבר העוטף - התרעות מופעלות ביישומון פיקוד העורף בלבד. עד עתה בוצעו יותר מ-30 שיגורים.
+ראש הממשלה מקיים הערכת מצב ביטחונית בעקבות ירי הרקטות
18:25 02/05/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית בעקבות האירועים היום, במחנה דיין, בסיס גלילות.

בדיון משתתפים שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש אמ"ן, ראש אגף המבצעים בצה"ל, סגן ראש השב"כ, המזכיר הצבאי של רה"מ, מפקד פיקוד דרום, רח"ט מחקר ורח"ט מבצעים.
[צילום: חיים צח, לע"מ]
+אלפי חלקי נשק נתפסו במשלוח בנמל חיפה
17:47 02/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במהלך הבדיקה של מכולות במשלוח שכלל באופן רשמי ציוד למסעדות אותרו מאות מכלולים וחלקי גוף לנשק מסוג 16-M ובהם קתות, בתי הדקים, קפיצים, תושבות שונות לנשק ועוד  ▪  תושב ג'דידה מכר ותושב סחנין נעצרו
חלק מן השלל שנתפס במשלוח מטורקיה [צילום: דוברות המשטרה]
+בעקבות ירי הרקטות תוגבר מערך התמיכה הרגשית בדרום
17:36 02/05/23  |  איציק וולף
משרד הבריאות הודיע כי בעקבות ירי הרקטות לעבר שדרות ועוטף עזה תגבר באמצעות עמותת ער״ן את מענה התמיכה הרגשית.

המענה זמין במספר הטלפון: 1201. תמיכה בצ'אט ניתנת באתר האינטרנט של ער"ן בכתובת ‏Eran.org.il

מרכזי חוסן בשדרות ובשער הנגב המופעלים על ידי משרד הבריאות ומשרדי ממשלה נוספים ערוכים לקליטת נפגעי חרדה ולמתן תמיכה ריגשית.
+ח"כ פורר: נתניהו החזיר את ישראל לחסדי ארגון טרור
17:18 02/05/23  |  איציק וולף
יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, אמר בעקבות מטחי הרקטות לעבר שדרות ועוטף עזה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החזיר את ישראל למעמד של מדינה הנתונה לחסדיו של ארגון טרור - ברצותו מוריד את תושבי הדרום למקלטים וברצותו משחרר.

"‏העיקר שנתניהו, בן גביר וסמוטריץ' נתנו חסינות לראשי החמאס, מזרימים להם כסף ומפחדים לפעול באופן יזום נגד הטרור. ‏מחזק את תושבי עוטף עזה ומאחל החלמה מהירה לפצועים", אמר.
+גנץ: נגבה כל פעולה ביטחונית נחושה ואחראית מול הטרור
16:42 02/05/23  |  איציק וולף
יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ, אמר כי ארגוני הטרור בעזה ישלמו מחיר על הירי לעבר הדרום וכי מפלגתו תעניק גיבוי לממשלה על כל פעולה ביטחונית נחושה ואחראית מול הטרור.

"יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל להחלמת הפצועים. ברגעים האלו כולנו עם תושבי העוטף וכוחות הביטחון", אמר.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   איימן עודה / Eiman Ode   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איסמעיל הנייה   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בג"צ קול העם   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חופש הביטוי   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף אקרמן   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   כבוד האדם וחירותו   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי יחזקאלי   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוטמן: מה מקור הסמכות לאשר חקירות הסתה לעבירות טרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
גורם ביטחוני אומר שצפויה תגובה לירי. לדבריו, התגובה תהיה כזו שתבהיר שישראל לא עוברת על סדר היום על הירי המשמעותי לעבר העוטף. בהערכת המצב הביטחונית בגלילות דנו באפשרות של הטלת עיצום אזרחי - סגירת מעבר ארז מרצועת עזה לישראל.
02/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
סוכל ניסיון ייבוא ענק של מכולות שהוזמנו מטורקיה אל ישראל ויועדו על-פי החשד לשטחי הרשות הפלשתינית ובהן אלפי חלקי נשק מסוגים שונים לרובי סער מסוג 16-M.
02/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
אדם אחד נפצע קשה ושניים נוספים נפגעו קל כשרקטה שירו פלשתינים מרצועת עזה פגעה בעיר שדרות. הרקטה נורתה יחד עם עוד 21 רקטות שירו מחבלים לעבר שדרות ולעבר עוטף עזה. גל ההסלמה הנוכחי החל לאחר שמת בכלא הישראלי המחבל הפלשתיני שובת הרעב חאדר עדנאן.
02/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
  • סעודיה אינה מניחה לחידוש היחסים הדיפלומטים עם אירן להאפיל על מציאות המזרח התיכון ההפכפך. היא אינה מקילה ראש בהתנהלות השיטתית של משטר האייתולות באירן, המחנך את עמו לשנאת והדברת "כופרים" מערביים ו"משומדים" סונים; מפגין חתרנות, טרור, והפצת טילים ומטוסים זעירים וקטלניים ללא-טייס לגופים פורעי חוק במזרח התיכון וברחבי העולם; מתסיס מלחמות אזרחים; מקדם חזון שיעי, פנאטי, מגלומני וחסר פשרות; מייצא את המהפיכה השיעית ברחבי העולם ושואף להפיל כל משטר סוני. בניגוד לתפישת העולם המערבית, סעודיה מכירה בעובדה שמשטר האייתולות אינו מוכן להקריב את חזונו האלים בן 1,400 השנים על מזבח מחוות דיפלומטיות ומענקים פיננסים חסרי-תקדים.
02/05/2023  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
השייח' חאדר עדנאן, מבכירי ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, נמצא לפנות בוקר (יום ג', 2.5.23) ללא הכרה בתאו שבבית המעצר ניצן, לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. הוא פונה תוך פעולות החייאה לבית החולים אסף הרופא, אך שם נקבע מותו.
02/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 25  /  מי ומי  
מי מזייף בולי דואר של הרשות הפלשתינית  /  עידן יוסף
אין נפגעים בפיגוע ירי כושל ליד אביתר  /  עידן יוסף
מחשש שיחוסל: מנהיג גוב האריות בשכם הסגיר עצמו  /  עידן יוסף
אלוהים שלי  /  איתן קלינסקי
תוכנית הסברה אפקטיבית ליו"ש  /  דוד בדין
חושך נתנו בנגוהות אלוהי  /  איתן קלינסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il